Nowej seria, LEGO® DREAMZzz
Wkrocz do świata snów dzięki LEGO® DREAMZzz™, pierwszej serii tematycznej od
Grupy LEGO, która jest zainspirowana sposobem, w jaki dzieci śnią. Jak wykazały
badania, dwoje na troje dzieci na całym świecie twierdzi, że marzenia senne
pomagają im w byciu bardziej kreatywnymi.
15 maja odbędzie się premiera serialu LEGO® DREAMZzz™. 10 pierwszych
odcinków emitowanych będzie na całym świecie. Więcej ekscytujących odcinków i
produktów pojawi się w sierpniu.
Grupa LEGO uruchamia również możliwość zaangażowania dzieci do udziału w
pierwszych w historii warsztatach Chief Dream Creators, których zadaniem będzie
zainspirowanie firmy, wykorzystując pomysłowość i kreatywność swoich snów.
Grupa LEGO przedstawia LEGO® DREAMZzz™, zupełnie nową linię tematyczną, która w
nowym fascynującym serialu i szerokiej gamie produktów ożywia kreatywność dziecięcych
snów.
Nowe globalne badania przeprowadzone wśród ponad 23 000 dzieci, w tym wśród 1000
polskich dzieci wykazały, że siedem na dziesięć dzieci (70%) doświadcza na co dzień
złożonych emocji, takich jak stres czy samotność, a jedno na cztery (22%) jako ich
przyczynę podaje wydarzenia na świecie lub w mediach społecznościowych. Jednak
eksperci od snu twierdzą, że sny mogą odgrywać kluczową rolę w pomaganiu dzieciom w
przetwarzaniu skomplikowanych emocji i angażowaniu ich wyobraźni. Badane dzieci
zgadzają się z tym stwierdzeniem - dwie trzecie z nich przyznaje, że sny są ważne i
pomagają im być bardziej kreatywnymi w ciągu dnia (73%).
Zamiłowanie do kreatywności znalazło odzwierciedlenie w serialu LEGO® DREAMZzz™.
Grupa LEGO przetestowała materiały i zabawki z tysiącami dzieci z całego świata przed
premierą nowego serialu, która odbędzie się 15 maja. Po premierze pojawi się seria
produktów, tworząc niesamowitą rozrywkę i doświadczenie, które pozwala dzieciom zasiąść
za sterami wyobraźni.
Wejdź do świata snów: Przedstawiamy LEGO® DREAMZzz™.
Serial LEGO® DREAMZzz™ śledzi przygody szkolnych przyjaciół, Mateo, Izzie, Coopera,
Logana i Zoey, gdy dołączają do tajnej agencji i uczą się wykorzystywać moc wyobraźni w
podróży do Świata Snów - i uczą się pokonywać despotycznego Króla Koszmarów!
LEGO® DREAMZzz™ wystartuje z 10 odcinkami 15 maja i będzie uzupełnione o zupełnie
nową gamę produktów i kolejne odcinki od sierpnia 2023 roku.
"LEGO® DREAMZzz™ to nasz pierwszy koncept, który celebruje cudowny świat snów i
bada, co się dzieje, gdy marzenia senne stają się realne, zwykłe dzieci stają się niezwykłe, a
kreatywność jest supermocą!" powiedział Cerim Manovi, Dyrektor Kreatywny LEGO®
DREAMZzz™. "Chcemy, aby dzieci czuły się uprawnione do wprowadzania w życie swoich
najdzikszych snów i zachwycały się prawdziwą siłą kreatywnej wyobraźni podczas snów - a
to dopiero początek!".
Globalne badania pokazują znaczenie marzeń sennych dla kreatywności
Koncepcja LEGO® DREAMZzz™ została opracowana przez Grupę LEGO na bazie
pogłębionych badań wśród dzieci w wieku 6-12 lat z 29 różnych krajów. Badanie dotyczyło
wyobraźni dzieci, psychologii snów i ich znaczenia w przetwarzaniu emocji, rozwiązywaniu
problemów oraz znaczenia zabawy dla twórczego eksperymentowania.
Badania wykazały, że wśród osób doświadczających złożonych emocji, takich jak stres czy
samotność, prawie jedna na pięć (23%) zgłasza, że w rezultacie ma więcej koszmarów.
Ponad połowa dzieci (54%) twierdzi, że koszmary mają wpływ na resztę dnia, w tym na
szkołę, gdzie sen i rzeczywistość mogą się ewidentnie zderzyć.
W rzeczywistości 80% twierdzi, że czas spędzony na zabawie ma wpływ na ich sny.
Większość dzieci (86%) doświadcza pozytywnych emocji podczas snu, a wiele z nich
twierdzi, że korzysta z jego efektów po przebudzeniu. Około dwie trzecie (73%) dzieci
twierdzi, że szczęśliwe sny pomagają im być bardziej kreatywnymi w ciągu dnia i prawie tyle
samo (64%) myśli o pomysłach po przebudzeniu.
Pracując nad badaniami z Grupą LEGO, psycholożka i ekspertka behawioralna w
dziedzinie snu, dr Shelby Harris, powiedziała: "Dzieci są naturalnymi marzycielami i
eksperymentatorami, ale z wiekiem presja społeczna zaczyna je krępować i ograniczać ich
wyobraźnię. Śnienie jest uniwersalnym zjawiskiem, którego dzieci na całym świecie chętnie
doświadczają. W świecie, w którym jest więcej stresu i wymagań w codziennym życiu,
zachęcanie do swobodnej zabawy i kreatywności jest ważne. Badania jasno wykazały, że
dzieci, które mają wolny czas na zabawę, zwiększają częstotliwość występowania sennych
marzeń, co w rezultacie sprawia, że czują się szczęśliwsze i są bardziej pomysłowe.
Wspaniale jest widzieć projekty takie jak LEGO® DREAMZzz™, które pokazują dzieciom,
jak rzeczy z naszych snów mogą być wykorzystywane w realnym świecie, aby pomóc im
osiągnąć pełny potencjał twórczy."
Zgłoś się teraz: Dołącz do zespołu Chief Dream Creators Grupy LEGO!
Aby uczcić premierę LEGO® DREAMZzz™, Grupa LEGO uruchomi pierwszą na świecie
okazję dla dzieci, aby zostać Chief Dream Creator. Wybrani uczestnicy polecą do Danii,
siedziby Grupy LEGO, aby wziąć udział w kilku warsztatach LEGO® DREAMZzz™.
Jako Chief Dream Creators, rolą dzieci będzie zainspirowanie firmy kreatywnością swoich
marzeń sennych i rozpowszechnianie pozytywnych, pomysłowych aspektów, jakie sny mogą
mieć dla młodych ludzi na całym świecie.
Dzieci w wieku od 6 do 12 lat będą zachęcane do nadsyłania swoich wymarzonych dzieł -
zdjęć własnoręcznie wykonanych budowli z klocków LEGO lub rysunków przedstawiających
wyśnione stworzenie lub pojazd, w którym wykorzystano klocki. Do pracy należy dołączyć
krótki opis, mówiący o tym, jak nazywa się ich dzieło, co potrafi i dlaczego wzbudziło ich
zachwyt we śnie.
Oficjalnie rejestracja trwa od 20 maja do 20 czerwca, a więcej informacji można znaleźć na
stronie LEGO.com/dreamzzz.
Serial LEGO® DREAMZzz™ będzie można oglądać na kanale LEGO na YouTube od 15
maja 2023 roku. Sezon pierwszy będzie również dostępny do obejrzenia na platformach
streamingowych na: Netflix oraz Amazon Prime.
Aby uzyskać więcej informacji, prosimy o kontakt:
Jakub Świerbiołek
telefon: 518 526 599 e-mail: jakub.swierbiolek@cluepr.pl
Marta Jędrzejak
telefon: 519 383 903 e-mail: marta.jedrzejak@cluepr.pl
Produkty z serii LEGO® DREAMZzz™
71453 - LEGO® DREAMZzz™ Izzie i króliczek Bunchu (94,99 zł)
71454 - LEGO® DREAMZzz™ Mateo i robot Z-Blob (94,99 zł)
71455 - LEGO® DREAMZzz™ Klatkoszmarnik (169,99 zł)
71456 - LEGO® DREAMZzz™ Żółwia furgonetka pani Castillo (209,99 zł)
71457 - LEGO® DREAMZzz™ Latający koń Pegasus (239,99 zł)
71458 - LEGO® DREAMZzz™ Krokodylowy samochód (299,99 zł)
71459 - LEGO® DREAMZzz™ Stajnia fantastycznych stworzeń (389,99 zł)
71460 - LEGO® DREAMZzz™ Kosmiczny autobus pana Oza (469,99 zł)
71461 - LEGO® DREAMZzz™ Fantastyczny domek na drzewie (489,99 zł)
71469 - LEGO® DREAMZzz™ Statek koszmarnego rekina (649,99 zł)
O badaniu „Dreams Research” 2023:
Badanie Dreams Research zostało przeprowadzone przez Opinium Research wśród 23 000 dzieci w
wieku 6-12 lat w USA, UK & IRE, Francji, Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Hiszpanii, Włoszech, Danii,
Czechach, Polsce, Węgrzech, Türkiye, Rumunii, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Australii, Korei
Południowej, Japonii, Chinach Kontynentalnych, Hong Kongu, Tajwanie, Singapurze, Malezji,
Meksyku, Kanadzie, Brazylii, Belgii, Holandii, Szwecji i Portugalii.
O Chief Dream Creators:
Konkurs skierowany do mieszkańców wybranych krajów. Konkurs rozpoczyna się 20 maja, a kończy
20 czerwca. Więcej informacji i pełne szczegóły konkursu są dostępne na stronie
LEGO.com/dreamzzz po otwarciu konkursu 20 maja.
O Grupie LEGO:
Misją Grupy LEGO jest inspirowanie i rozwijanie przyszłych projektantów i konstruktorów poprzez
zabawę. System zabawy LEGO, którego fundamentem są klocki LEGO, pozwala dzieciom i fanom
budować i przebudowywać wszystko to, co potrafią sobie wyobrazić.
Grupa LEGO została założona w Billund w Danii w 1932 r. przez Olego Kirka Kristiansena. Nazwa
firmy pochodzi od dwóch duńskich słów LEg GOdt, które oznaczają „baw się dobrze”. Dzisiaj Grupa
LEGO wciąż jest przedsiębiorstwem rodzinnym z siedzibą w Billund, ale jej produkty są sprzedawane
w ponad 130 krajach świata.
Więcej informacji jest dostępnych na stronie: www.LEGO.com.

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Norwegia i Islandia mocniej rozważają dołączenie do UE. To byłyby ważne decyzje dla Polski
W Norwegii i na Islandii coraz częściej wspomina się o potencjalnej akcesji do Unii Europejskiej. Możliwe, że w obu tych krajach odbędą się referenda, które zbadają poparcie dla tej idei w społeczeństwach. Zdaniem europosła KO akcesja obu północnych państw byłaby znaczącym wzmocnieniem dla UE, ale także ważną decyzją dla Polski.
Infrastruktura
Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.