Nowej seria, LEGO® DREAMZzz
Wkrocz do świata snów dzięki LEGO® DREAMZzz™, pierwszej serii tematycznej od
Grupy LEGO, która jest zainspirowana sposobem, w jaki dzieci śnią. Jak wykazały
badania, dwoje na troje dzieci na całym świecie twierdzi, że marzenia senne
pomagają im w byciu bardziej kreatywnymi.
15 maja odbędzie się premiera serialu LEGO® DREAMZzz™. 10 pierwszych
odcinków emitowanych będzie na całym świecie. Więcej ekscytujących odcinków i
produktów pojawi się w sierpniu.
Grupa LEGO uruchamia również możliwość zaangażowania dzieci do udziału w
pierwszych w historii warsztatach Chief Dream Creators, których zadaniem będzie
zainspirowanie firmy, wykorzystując pomysłowość i kreatywność swoich snów.
Grupa LEGO przedstawia LEGO® DREAMZzz™, zupełnie nową linię tematyczną, która w
nowym fascynującym serialu i szerokiej gamie produktów ożywia kreatywność dziecięcych
snów.
Nowe globalne badania przeprowadzone wśród ponad 23 000 dzieci, w tym wśród 1000
polskich dzieci wykazały, że siedem na dziesięć dzieci (70%) doświadcza na co dzień
złożonych emocji, takich jak stres czy samotność, a jedno na cztery (22%) jako ich
przyczynę podaje wydarzenia na świecie lub w mediach społecznościowych. Jednak
eksperci od snu twierdzą, że sny mogą odgrywać kluczową rolę w pomaganiu dzieciom w
przetwarzaniu skomplikowanych emocji i angażowaniu ich wyobraźni. Badane dzieci
zgadzają się z tym stwierdzeniem - dwie trzecie z nich przyznaje, że sny są ważne i
pomagają im być bardziej kreatywnymi w ciągu dnia (73%).
Zamiłowanie do kreatywności znalazło odzwierciedlenie w serialu LEGO® DREAMZzz™.
Grupa LEGO przetestowała materiały i zabawki z tysiącami dzieci z całego świata przed
premierą nowego serialu, która odbędzie się 15 maja. Po premierze pojawi się seria
produktów, tworząc niesamowitą rozrywkę i doświadczenie, które pozwala dzieciom zasiąść
za sterami wyobraźni.
Wejdź do świata snów: Przedstawiamy LEGO® DREAMZzz™.
Serial LEGO® DREAMZzz™ śledzi przygody szkolnych przyjaciół, Mateo, Izzie, Coopera,
Logana i Zoey, gdy dołączają do tajnej agencji i uczą się wykorzystywać moc wyobraźni w
podróży do Świata Snów - i uczą się pokonywać despotycznego Króla Koszmarów!
LEGO® DREAMZzz™ wystartuje z 10 odcinkami 15 maja i będzie uzupełnione o zupełnie
nową gamę produktów i kolejne odcinki od sierpnia 2023 roku.
"LEGO® DREAMZzz™ to nasz pierwszy koncept, który celebruje cudowny świat snów i
bada, co się dzieje, gdy marzenia senne stają się realne, zwykłe dzieci stają się niezwykłe, a
kreatywność jest supermocą!" powiedział Cerim Manovi, Dyrektor Kreatywny LEGO®
DREAMZzz™. "Chcemy, aby dzieci czuły się uprawnione do wprowadzania w życie swoich
najdzikszych snów i zachwycały się prawdziwą siłą kreatywnej wyobraźni podczas snów - a
to dopiero początek!".
Globalne badania pokazują znaczenie marzeń sennych dla kreatywności
Koncepcja LEGO® DREAMZzz™ została opracowana przez Grupę LEGO na bazie
pogłębionych badań wśród dzieci w wieku 6-12 lat z 29 różnych krajów. Badanie dotyczyło
wyobraźni dzieci, psychologii snów i ich znaczenia w przetwarzaniu emocji, rozwiązywaniu
problemów oraz znaczenia zabawy dla twórczego eksperymentowania.
Badania wykazały, że wśród osób doświadczających złożonych emocji, takich jak stres czy
samotność, prawie jedna na pięć (23%) zgłasza, że w rezultacie ma więcej koszmarów.
Ponad połowa dzieci (54%) twierdzi, że koszmary mają wpływ na resztę dnia, w tym na
szkołę, gdzie sen i rzeczywistość mogą się ewidentnie zderzyć.
W rzeczywistości 80% twierdzi, że czas spędzony na zabawie ma wpływ na ich sny.
Większość dzieci (86%) doświadcza pozytywnych emocji podczas snu, a wiele z nich
twierdzi, że korzysta z jego efektów po przebudzeniu. Około dwie trzecie (73%) dzieci
twierdzi, że szczęśliwe sny pomagają im być bardziej kreatywnymi w ciągu dnia i prawie tyle
samo (64%) myśli o pomysłach po przebudzeniu.
Pracując nad badaniami z Grupą LEGO, psycholożka i ekspertka behawioralna w
dziedzinie snu, dr Shelby Harris, powiedziała: "Dzieci są naturalnymi marzycielami i
eksperymentatorami, ale z wiekiem presja społeczna zaczyna je krępować i ograniczać ich
wyobraźnię. Śnienie jest uniwersalnym zjawiskiem, którego dzieci na całym świecie chętnie
doświadczają. W świecie, w którym jest więcej stresu i wymagań w codziennym życiu,
zachęcanie do swobodnej zabawy i kreatywności jest ważne. Badania jasno wykazały, że
dzieci, które mają wolny czas na zabawę, zwiększają częstotliwość występowania sennych
marzeń, co w rezultacie sprawia, że czują się szczęśliwsze i są bardziej pomysłowe.
Wspaniale jest widzieć projekty takie jak LEGO® DREAMZzz™, które pokazują dzieciom,
jak rzeczy z naszych snów mogą być wykorzystywane w realnym świecie, aby pomóc im
osiągnąć pełny potencjał twórczy."
Zgłoś się teraz: Dołącz do zespołu Chief Dream Creators Grupy LEGO!
Aby uczcić premierę LEGO® DREAMZzz™, Grupa LEGO uruchomi pierwszą na świecie
okazję dla dzieci, aby zostać Chief Dream Creator. Wybrani uczestnicy polecą do Danii,
siedziby Grupy LEGO, aby wziąć udział w kilku warsztatach LEGO® DREAMZzz™.
Jako Chief Dream Creators, rolą dzieci będzie zainspirowanie firmy kreatywnością swoich
marzeń sennych i rozpowszechnianie pozytywnych, pomysłowych aspektów, jakie sny mogą
mieć dla młodych ludzi na całym świecie.
Dzieci w wieku od 6 do 12 lat będą zachęcane do nadsyłania swoich wymarzonych dzieł -
zdjęć własnoręcznie wykonanych budowli z klocków LEGO lub rysunków przedstawiających
wyśnione stworzenie lub pojazd, w którym wykorzystano klocki. Do pracy należy dołączyć
krótki opis, mówiący o tym, jak nazywa się ich dzieło, co potrafi i dlaczego wzbudziło ich
zachwyt we śnie.
Oficjalnie rejestracja trwa od 20 maja do 20 czerwca, a więcej informacji można znaleźć na
stronie LEGO.com/dreamzzz.
Serial LEGO® DREAMZzz™ będzie można oglądać na kanale LEGO na YouTube od 15
maja 2023 roku. Sezon pierwszy będzie również dostępny do obejrzenia na platformach
streamingowych na: Netflix oraz Amazon Prime.
Aby uzyskać więcej informacji, prosimy o kontakt:
Jakub Świerbiołek
telefon: 518 526 599 e-mail: jakub.swierbiolek@cluepr.pl
Marta Jędrzejak
telefon: 519 383 903 e-mail: marta.jedrzejak@cluepr.pl
Produkty z serii LEGO® DREAMZzz™
71453 - LEGO® DREAMZzz™ Izzie i króliczek Bunchu (94,99 zł)
71454 - LEGO® DREAMZzz™ Mateo i robot Z-Blob (94,99 zł)
71455 - LEGO® DREAMZzz™ Klatkoszmarnik (169,99 zł)
71456 - LEGO® DREAMZzz™ Żółwia furgonetka pani Castillo (209,99 zł)
71457 - LEGO® DREAMZzz™ Latający koń Pegasus (239,99 zł)
71458 - LEGO® DREAMZzz™ Krokodylowy samochód (299,99 zł)
71459 - LEGO® DREAMZzz™ Stajnia fantastycznych stworzeń (389,99 zł)
71460 - LEGO® DREAMZzz™ Kosmiczny autobus pana Oza (469,99 zł)
71461 - LEGO® DREAMZzz™ Fantastyczny domek na drzewie (489,99 zł)
71469 - LEGO® DREAMZzz™ Statek koszmarnego rekina (649,99 zł)
O badaniu „Dreams Research” 2023:
Badanie Dreams Research zostało przeprowadzone przez Opinium Research wśród 23 000 dzieci w
wieku 6-12 lat w USA, UK & IRE, Francji, Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Hiszpanii, Włoszech, Danii,
Czechach, Polsce, Węgrzech, Türkiye, Rumunii, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Australii, Korei
Południowej, Japonii, Chinach Kontynentalnych, Hong Kongu, Tajwanie, Singapurze, Malezji,
Meksyku, Kanadzie, Brazylii, Belgii, Holandii, Szwecji i Portugalii.
O Chief Dream Creators:
Konkurs skierowany do mieszkańców wybranych krajów. Konkurs rozpoczyna się 20 maja, a kończy
20 czerwca. Więcej informacji i pełne szczegóły konkursu są dostępne na stronie
LEGO.com/dreamzzz po otwarciu konkursu 20 maja.
O Grupie LEGO:
Misją Grupy LEGO jest inspirowanie i rozwijanie przyszłych projektantów i konstruktorów poprzez
zabawę. System zabawy LEGO, którego fundamentem są klocki LEGO, pozwala dzieciom i fanom
budować i przebudowywać wszystko to, co potrafią sobie wyobrazić.
Grupa LEGO została założona w Billund w Danii w 1932 r. przez Olego Kirka Kristiansena. Nazwa
firmy pochodzi od dwóch duńskich słów LEg GOdt, które oznaczają „baw się dobrze”. Dzisiaj Grupa
LEGO wciąż jest przedsiębiorstwem rodzinnym z siedzibą w Billund, ale jej produkty są sprzedawane
w ponad 130 krajach świata.
Więcej informacji jest dostępnych na stronie: www.LEGO.com.
Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy
Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?
Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.