Komunikaty PR

Wiedza jest równie ważna jak pieniądze – wolontariat kompetencyjny

2020-10-01  |  09:00

Obecnie, dzięki postępowi technologicznemu jesteśmy w stanie w kilka minut wpłacić pieniądze na walkę z globalnymi problemami, czy wspomóc wydanie płyty aspirującego zespołu. Jednak donacje to nie jedyny sposób, w jaki możemy wspierać ważne dla nas inicjatywy. Okazuje się, że coraz więcej pracodawców oferuje pomoc w postaci tzw ,,Wolontariatu pracowniczego’’, jak wynika z badań Forum Odpowiedzialnego Biznesu i Centrum Wolontariatu, świadomość tego pojęcia w dużych firmach na przestrzeni 7 lat wzrosła o 11 proc. Obecnie jesteśmy świadkami narodzin nowego trendu, jakim jest wolontariat kompetencyjny, w ramach którego pracownicy dzielą się posiadaną wiedzą, doświadczeniem i kompetencjami. Ta idea pozwoliła stworzyć Raport ,,Dziecięce Szpitale Przyszłości’’ Fundacji K.I.D.S., którą w ramach współpracy pro bono wspiera Publicis Groupe. Na czym polega wolontariat kompetencyjny, jakie korzyści przynosi przedsiębiorstwom, jaki stosunek mają do tego pracownicy?

 

Według Ogólnopolskiego Badania Wolontariatu Pracowniczego zorganizowanego przez FOB i CW wolontariat pracowniczy to nie tylko działanie wyróżniające firmy odpowiedzialne społecznie, ale też inicjatywa wspierająca kształtowanie poszczególnych kompetencji zawodowych wśród zatrudnionych. 100 proc. pracodawców, którzy zdecydowali się na wsparcie projektów pro bono, zauważyło u swoich pracowników wzrost umiejętności komunikacyjnych. Kolejną zdolnością, jaką rozwijają wolontariusze jest efektywność pracy w grupie, co zauważyło aż 95 proc. decydentów. Wzrost umiejętności do zarządzania projektami został zauważony w 85 proc. przypadków, a podejmowanie decyzji stało się łatwiejsze aż dla 81 proc. pracowników zaangażowanych w wolontariat. Jeśli chodzi o podejście pracowników do idei wolontariatu, większość z nich wyraża zadowolenie z możliwości wspierania ważnych inicjatyw, samorealizacji i możliwości poznawania samego siebie. Co ważne, aż 88 proc. badanych, dzięki zaangażowaniu w projekty charytatywne ma lepsze zdanie o swoim miejscu pracy. To bardzo ważne, ponieważ motywacja i zadowolenie z wykonywanej pracy buduje lojalność pracownika wobec pracodawcy oraz wspomaga pozytywne relacje w przedsiębiorstwie.

 

Wolontariat kompetencyjny, czyli jak powstał raport „Dziecięce Szpitale Przyszłości”

Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali od kilkunastu miesięcy pracował nad raportem ,,Dziecięce Szpitale Przyszłości’’. Stworzenie tak obszernego i bogatego merytorycznie dokumentu nie byłoby możliwe, gdyby nie grono ekspertów i liderów biznesu, którzy zainwestowali swój czas, dzieląc się wiedzą i doświadczeniem. W tym celu K.I.D.S. powołało specjalną grupę projektową, w ramach której spotkali się wolontariusze na co dzień pracujący w różnych firmach i wywodzący się z różnych kultur organizacyjnych. Interdyscyplinarny zespół opracował harmonogram działań, dzieląc się zadaniami zgodnymi z kompetencjami każdego z ekspertów i dostępnymi zasobami - nad całością procesu czuwał lider projektu - Maciej Malenda (Infermedica).  

By stworzyć kompleksowy obraz szpitali przyszłości, pochylono się nad każdym aspektem doświadczeń, z jakimi spotykają się zarówno pacjenci, ich opiekunowie, jak i personel placówek medycznych. Poza wywiadami środowiskowymi i warsztatami, które pozwoliły rozpoznać problemy, zbadano stosowane na całym świecie rozwiązania. Eksperci K.I.D.S., kontaktując się z wiodącymi, zagranicznymi szpitalami, sprawdzili, jakie innowacje są wykorzystywane w celu ulepszania szpitalnej rzeczywistości i polepszenia doświadczeń pacjentów. W ten sposób zidentyfikowano 7 obszarów transformacji i 63 rozwiązania, których wprowadzenie pomoże w modernizacji środowiska szpitalnego.

To kompleksowa analiza sytuacji dziecięcych szpitali, baza nowoczesnych rozwiązań, szczegółowa wizja funkcjonowania ,,Szpitali Przyszłości’’ oraz dobre praktyki funkcjonujące już w innych krajach. Eksperci skoncentrowali się na tym, jakie przemiany powinny zajść w modelach działania, poszczególnych procesach, w myśleniu o  personelu oraz infrastrukturze.

,,Wierzymy, że polska medycyna potrzebuje transformacji, a szpitale dziecięce powinny być motorem tych zmian. Łącząc wspaniały personel medyczny z chętnymi do pomocy specjalistami ze świata biznesu i nowych technologii, jesteśmy w stanie zrobić bardzo wiele. Można zmienić doświadczenia małych pacjentów, stawiając na nowoczesne rozwiązania i wspierając procesy digitalizacji. Chcemy wzbudzić szerszą dyskusję na ten temat i zachęcać do wspólnego tworzenia szpitali przyszłości’’ – mówi Tomasz Rudolf, Współzałożyciel The Heart i wiceprezes ds. Innowacji K.I.D.S.

K.I.D.S. chce pogłębiać tematykę raportu, dlatego planuje regularne, dwugodzinne mini-seminaria online w gronie liderów zmian w szpitalach dziecięcych z Polski. Każde ze spotkań będzie poświęcone wymianie doświadczeń w jednym z obszarów transformacji. Zaproszeni goście z zagranicy (np. z European Children Hospital Organization) i świata biznesu oraz menedżerowie najciekawszych projektów z polskich szpitali będą przedstawiać swoje doświadczenia. 

Wolontariat kompetencyjny w Publicis Groupe

Grupa Publicis wspiera swoimi kompetencjami K.I.D.S. od początku istnienia Fundacji. Agencje, prowadząc działania marketingowe 360, wspólnymi siłami budują świadomość i wiarygodność K.I.D.S. oraz promują realizowane projekty. Przykładem podjętych wcześniej inicjatyw, jest świąteczna kampania ,,Zmieniajmy na dobre’’ czy „#DołączDoStada K.I.D.S”, których celem była edukacja o roli Systemu Zdalnej Opieki i zbiórka funduszy na pierwsze wdrożenia telemedyczne. 

,,Jako Publicis Groupe chcemy wprowadzać do branży jak najwyższe standardy etyczne. Działania w ramach wolontariatu kompetencyjnego to zupełnie inny poziom motywacji. Wspomagamy inicjatywę Klubu Innowatorów Dziecięcych Szpitali na gruncie reklamowym, marketingowym oraz usługami z zakresu Public Relations. Wspierając Fundację, staramy się pobudzić społeczeństwo do dyskursu na temat innowacji, które pozwolą zmienić doświadczenia pacjentów, opiekunów i lekarzy’’– komentuje Dagmara Witek-Kuśmider - Deputy Creative Director w Publicis Lion i wiceprezes ds. Komunikacji w K.I.D.S.

,,Stworzyliśmy dedykowany zespół specjalistów Public Relations do wsparcia K.I.D.S., stawiając projekt na równi z tymi, które jako agencja realizujemy komercyjnie. Zdajemy sobie sprawę, że znalezienie czasu na działania pro bono  jest niezwykle trudne, dlatego nasi konsultanci z MSL mogą poświęcać się tej inicjatywie w godzinach pracy. Wolontariat kompetencyjny daje Fundacjom takim jak K.I.D.S. możliwość skorzystania z wysokiej jakości usług, które w normalnej sytuacji nie byłyby dla nich dostępne ze względu na koszty.’’– komentuje Sebastian Stępak – Chief Executive Officer w MSLGROUP

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Publicis
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR WIŚNIOWSKI w elitarnym gronie Superbrands 2024! Biuro prasowe
2024-11-28 | 15:20

WIŚNIOWSKI w elitarnym gronie Superbrands 2024!

Superbrands wyłoniło najsilniejsze marki na polskim rynku już po raz 18. Pośród znanych brandów takich jak: Rossmann, Onet, Apart, Thermomix czy Velvet znalazła się marka
Media i PR Zymetria rozbudowuje zespół. Jej szeregi zasiliły 3 doświadczone ekspertki
2024-11-25 | 14:37

Zymetria rozbudowuje zespół. Jej szeregi zasiliły 3 doświadczone ekspertki

Zymetria, jako jedna z wiodących firm badawczo-analitycznych w Polsce, stawia na dynamiczny rozwój, pozyskując do swojego zespołu nowe ekspertki. W ostatnim czasie dołączyły do niego
Media i PR Technics x OSOM Studios x Neige
2024-11-22 | 12:00

Technics x OSOM Studios x Neige

Technics, ikoniczna marka, która od dekad dostarcza najwyższej klasy rozwiązania audio, z dumą prezentuje wyjątkową współpracę z warszawskim OSOM Studios oraz polską marką

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy

Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.

Ochrona środowiska

Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna

Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.

Telekomunikacja

M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej

– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.