Komunikaty PR

Medicover Stomatologia idzie po pozycję lidera

2022-01-20  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt

Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations

ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl
Do pobrania IP ( 0.09 MB )

 

Już 359 foteli w całej Polsce
W 2021 roku Medicover Stomatologia zwiększył swój udział w rynku prywatnych usług dentystycznych. Sieć nie tylko postawiła na dynamiczny rozwój własnej marki, otwierając aż 9 nowych centrów, ale także na akwizycje, przejmując 5 dobrze prosperujących klinik. W sumie, dzięki poszerzeniu portfolio w 2021 roku, sieć dysponuje już 64 lokalizacjami w 20 miastach.

– W minionym roku założyliśmy sobie ambitny cel biznesowy, jakim było przekroczenie liczby 300 foteli. Rozwój sieci, a także kolejne przejęcia centrów działających na rynku sprawiły, że wynik ten osiągnęliśmy już we wrześniu, a więc szybciej niż zakładaliśmy. W efekcie, na koniec roku dysponowaliśmy dokładnie 359 fotelami, w zaledwie dwa lata podwajając tę liczbę. To najlepiej pokazuje dziś dynamikę, z jaką realizujemy nasze plany i inwestycje – mówi Wioletta Januszczyk, dyrektor zarządzająca Medicover Stomatologia.

Duża w tym zasługa ostatnich otwarć. Tylko w ciągu ostatnich 12 miesięcy sieć wzbogaciła się aż o 9 własnych centrów stomatologicznych pod szyldem Medicover Stomatologia, powstałych w Bielsku-Białej, Gdańsku, Gdyni, Łodzi, Toruniu, a także w Warszawie, gdzie uruchomiono aż cztery lokalizacje. W sumie nowe centra wprowadziły aż 68 foteli dentystycznych i zapewniły Medicover ponad 4 tys. m kw. nowoczesnej powierzchni medycznej w prestiżowych lokalizacjach.

Autorskie formaty idą w Polskę
Wraz z rozwojem sieci rozwija się także koncept „Rytuału Uśmiechu”, w którym od roku otwierane są nowe centra. To autorski format przestrzeni medycznej, wprowadzony na rynek jesienią 2020 r. wraz z otwarciem flagowego centrum na Placu Konstytucji w Warszawie. Jego fundamentem jest m.in. dostęp pacjenta do kompleksowego leczenia i technologii, nowy standard opieki oraz design miejsca, będący zaprzeczeniem tradycyjnego wizerunku dentysty, a także unikalny na rynku customer experience, budujący pozytywne doświadczenia. W ubiegłym roku 8 z 9 nowo otwartych centrów powstało właśnie w tym formacie.

Sieć w rozwoju konceptów poszła także o krok dalej. W grudniu w nowej odsłonie na rynku zadebiutował format „Medicover Stomatologia Kids”, a pod koniec miesiąca pierwsze eko centrum dentystyczne w Polsce, powstałe w oparciu o ideę „green dentistry”. W „Rytuale Uśmiechu” sieć stworzyła także pierwsze Laboratorium Protetyczne Medicover Stomatologia, które zostało otwarte w listopadzie w Centrum Praskim Koneser. Również zaplanowane na 2022 rok inwestycje realizowane będą w podobny sposób, zapowiada Medicover Stomatologia.

– Rozwijając sieć świadomie podążamy za trendami. Uważnie śledzimy to, jak rozwija się rynek stomatologiczny w Polsce i na świecie, a także jakie oczekiwania dziś ma pacjent-konsument, zarówno względem kompleksowości, komfortu i bezpieczeństwa leczenia, technologii, standardu opieki, jak i customer experience. Wprowadzony przez nas pionierski na polskim rynku koncept jest odpowiedzią na te zmiany, ale także – co równie istotne – współczesne wyzwania, wynikające chociażby z nieuchronnej konsolidacji rynku usług dentystycznych – mówi Wioletta Januszczyk.

Medicover przejmuje liderów
Odpowiedzią na to ostatnie jest także realizowana od kilku lat przez Medicover Stomatologia strategia przejmowania klinik, głównie lokalnych liderów w określonych dziedzinach dentystyki. Już dziś w portfolio znaleźć można aż 16 takich akwizycji. W 2021 sieć weszła w partnerstwo z kolejnymi. Pula akwizycji poszerzyła się o 2 lokalizacje należące do Polikliniki z Bielska-Białej, a także 2 lokalizacje należące do Impladent w Warszawie. Do portfolio sieci dołączyła też Ortho-Esthetica z Warszawy.

– Rozwój modelu biznesowego w oparciu o akwizycje, zakłada pozyskiwanie do współpracy najlepszych graczy rynkowych, którzy nie tylko są lokalnymi lub regionalnymi liderami, ale przede wszystkim liderami w określonej dziedzinie, ważnej dla rozwoju całej sieci. 2021 rok pod tym względem był niezwykle owocny. Do portfolio dołączyły zarówno dwa topowe centra z woj. śląskiego wyspecjalizowane w nowoczesnej ortodoncji, jak również trzy z Warszawy będące z kolei liderami w dziedzinie implantologii i ortodoncji. Ich pozyskanie zapewni nam przepływ wiedzy i doświadczenia – dodaje.

To oparcie się na wiedzy i doświadczeniu widać było w 2021 roku w jeszcze jednym - w połowie roku sieć pozyskała do współpracy dr Paulo Malo, światowego lidera w dziedzinie implantologii, twórcę metody All-on-4. – To pierwsza w historii naszej marki tak znacząca współpraca z wybitnym ekspertem, wnosząca wiele w rozwój zwłaszcza formatu „Rytuału Uśmiechu”. Dzięki obecności dr. Malo nie tylko nasi pacjenci zyskują dostęp do leczenia pod okiem tego eksperta, ale także dentyści Medicover Stomatologia mogą rozwijać swoje kompetencje, ucząc się nowoczesnej implantoprotetyki od wybitnego mentora – mówi dyrektor zarządzająca.

Plany na 2022 rok
Nowe otwarcia, akwizycje, współpraca – 2021 rok był dla Medicover Stomatologia intensywny. W 2022 sieć nie planuje zwalniać tempa. – Przed nami kilka ambitnych celów biznesowych do zrealizowania, które mają za zadanie jeszcze bardziej umocnić naszą pozycję na polskim rynku, a także zmienić dentystykę i to, jak postrzegana jest przez pacjentów. Przede wszystkim od wiosny rusza nowy „sezon” otwarć. W planach mamy uruchomienie kilku nowych lokalizacji m.in. w Warszawie, Krakowie oraz Lublinie. Prowadzimy też zaawansowane rozmowy z nowymi akwizycjami. Przed nami proces dostosowania istniejących centrów sieci do nowych standardów. Do tego planujemy konferencję dla lekarzy, a także kilka ciekawych projektów z nowymi partnerami – wylicza.

To jednak nie koniec. – Jednym z naszych priorytetowych celów jest dalsze umacnianie swojej pozycji w segmentach implantologii, protetyki i ortodoncji, zapewniając pacjentom możliwość przejścia kompleksowej metamorfozy uśmiechu w naszych centrach. W tym celu m.in. kontynuować będziemy proces certyfikacji Invisalign naszych lekarzy, aby zwiększyć możliwość leczenia ortodontycznego, poszerzając tym samym usługi w tej kategorii. Jednym z ważniejszych celów na 2022 jest też dalszy rozwój customer experience, a także dalsze inwestowanie w rozwój kompetencji lekarzy i asysty – zapowiada Wioletta Januszczyk.


***

Medicover Stomatologia – to innowator zmieniający i kształtujący rynek stomatologiczny w Polsce. Obecnie Medicover posiada 64 nowoczesne centra, które oferują kompleksowy zakres usług dentystycznych. Opiekę nad pacjentami zapewnia profesjonalny zespół specjalistów – stomatologów, higienistek, asystentów stomatologicznych i recepcjonistów.

Oferta Medicover Stomatologia odpowiada na potrzeby całych rodzin, obejmując usługi z zakresu m.in. stomatologii zachowawczej, implantologii, protetyki, ortodoncji czy stomatologii dziecięcej. Stomatologia w Medicover dostępna dla pacjentów zarówno w ramach abonamentów medycznych, jak i na zasadzie płatności za pojedyncze usługi. Gabinety zlokalizowane są w największych miastach na terenie całej Polski. Więcej informacji na stronie: https://www.medicover.pl/stomatologia/.

Medicover Stomatologia jest częścią Medicover – międzynarodowej firmy świadczącej usługi medyczne i diagnostyczne, założonej w 1995 roku. Medicover prowadzi centra medyczne, szerokoprofilowe szpitale, apteki, kliniki leczenia niepłodności, centra stomatologiczne, salony optyczne i posiada 70 klubów fitness i siłowni w całej Polsce. Ponadto oferuje pakiety sportowo-rekreacyjne oraz programy kafeteryjne dla klientów korporacyjnych. Firma Medicover Polska jest obecna we wszystkich regionach Polski. Więcej informacji na stronie: www.medicover.pl

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Guarana Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Zdaniem Polaków dostęp do populacyjnych danych medycznych powinni mieć wyłącznie lekarze – wynika z najnowszego raportu PRCN „Polacy o dostępie do danych medycznych” Biuro prasowe
2025-06-16 | 03:00

Zdaniem Polaków dostęp do populacyjnych danych medycznych powinni mieć wyłącznie lekarze – wynika z najnowszego raportu PRCN „Polacy o dostępie do danych medycznych”

Nowy raport agencji doradczej PRCN pokazuje, że Polacy są bardzo ostrożni w kwestii udostępniania danych zdrowotnych na potrzeby rozwoju sektora ochrony zdrowia i nauk
Zdrowie Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE
2025-06-02 | 01:00

Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE

Dzięki decyzjom samodzielnie podejmowanym przez pacjentów rocznie w Europie udaje się uniknąć nawet 120 milionów konsultacji lekarskich. – Samoleczenie
Zdrowie Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?
2025-05-21 | 17:00

Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?

Problem owrzodzeń przewlekłych dotyka nawet miliona Polaków – według danych z Porozumienia na rzecz Profesjonalnej Terapii Ran liczba ta wynosi od 760 tys. do 1,1 mln. Choć

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Farmacja

Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu

W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.

Bankowość

Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować

Tylko 26 proc. Polaków uważa, że mamy obecnie dobry moment na zakup nieruchomości. Dla ośmiu na 10 ankietowanych ceny nieruchomości są obecnie wysokie lub bardzo wysokie. 65 proc. ocenia też, że niewiele osób z ich otoczenia może sobie teraz pozwolić na zakup mieszkania lub domu – wynika z badania „To my. Polacy o nieruchomościach” portalu ogłoszeniowego Nieruchomosci-online.pl.

Transport

Nowe opłaty za emisję CO2 mogą spowodować wzrost kosztów wielu małych i średnich firm. Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia [DEPESZA]

System ETS2, który zacznie obowiązywać od 2027 roku, nałoży podatek na paliwa kopalne wykorzystywane do ogrzewania budynków czy w transporcie. Koszty w dużej mierze poniosą dostawcy, w tym małe i średnie firmy. – Potencjalny wpływ systemu ETS2 na sektor MŚP w Polsce będzie znacznie mniej drastyczny, niż mogłoby się wydawać. Konieczne jest jednak przygotowanie odpowiednich instrumentów, które wesprą przedsiębiorców w przemianie w kierunku niskoemisyjnym, ale jednocześnie będą unikały podwójnej kompensacji – wskazuje raport WiseEuropa pt. „Wędka czy ryba? Wsparcie dla polskich MŚP w związku z wprowadzeniem ETS2”.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.