Komunikaty PR

Międzynarodowy Dzień Wegetarianizmu – jakimi jaroszami są Polacy?

2020-10-01  |  11:25
Biuro prasowe
Do pobrania link ( 1.03 MB )

Dzień troski o dietę i planetę

Światowe obchody święta wegetarianizmu zostały oficjalnie ustanowione 22 listopada 1977 przez Międzynarodową Unię Wegetariańską. To dzień, w którym możemy skupić się na idei i promocji diety bezmięsnej, korzyściach z niej płynących nie tylko dla nas, naszego zdrowia i samopoczucia, ale także dla naszej planety. Hodowla zwierząt szkodzi środowisku, pochłania tysiące litrów drogocennej wody oraz generuje bardzo dużą ilość gazów cieplarnianych. Podczas ostatnich pandemicznych miesięcy, zaczęliśmy zwracać jeszcze większą uwagę na ekologię. Jednym z przejawów tego jest właśnie rosnąca popularność diety ograniczającej spożycie mięsa lub w ogóle eliminującej je z codziennego menu.

Polska wegerewolucja

Pomimo, że w Polsce bezkompromisowym królem niedzielnych obiadów jest kotlet schabowy i mielony, Polacy coraz częściej wybierają ich roślinne zamienniki oraz wegetariańskie wersje tradycyjnych dań. Jak pokazują dane Glovo, startupu oferującego dostawy jedzenia i zakupów do domu, tylko od początku tego roku liczba restauracji wegetariańskich i wegańskich obecnych na platformie zwiększyła się aż 3.5-krotnie. W czołówce dań bezmięsnych, jakie Polacy najchętniej wybierają w swoich zamówieniach, są wszelkiego rodzaju sałaty, ale też burgery i kebaby wegańskie. Tuż poza wege podium Glovo znalazły się dania kuchni bliskowschodniej oraz coraz popularniejsze poke bowls.

Dla chcącego nic trudnego, czyli wachlarz mięsnych alternatyw zdobywa rynek

Decydując się na rezygnację z mięsnego menu, wiele osób obawia się, że posiłki będą nudne i mdłe. Okazuje się, że wręcz przeciwnie – zyskają lekkość i nowy smak, gdy zaczniemy bawić się nowymi aromatami i smakami. By dodać im kulinarnego, apetycznego twista, warto sięgnąć po zioła, przyprawy lub sosy warzywne. Na rynku dostępnych jest też wiele alternatyw burgerów, kotletów, a nawet „wege mielonego”, które nie mają w swoim składzie grama składników pochodzenia zwierzęcego.

Argumentów eko i zdrowotnych przemawiających za dietą bezmięsną jest wiele. Światowy Dzień Wegetarianizmu to świetna okazja do tego, by spróbować nowych smaków i zmienić nawyki choć na jeden dzień.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Grupa Lorenz publikuje Raport z postępów w zakresie zrównoważonego rozwoju 2023 Biuro prasowe
2024-07-29 | 10:00

Grupa Lorenz publikuje Raport z postępów w zakresie zrównoważonego rozwoju 2023

Długoterminowy projekt promujący praktyki rolnictwa regeneratywnego w uprawie ziemniaków, potwierdzenie celów klimatycznych przez inicjatywę Science Based Targets oraz opracowanie
Przemysł spożywczy Fanex prezentuje nowy sklep internetowy
2024-07-26 | 12:00

Fanex prezentuje nowy sklep internetowy

Fanex, wiodący producent sosów i dodatków kulinarnych, ogłasza uruchomienie nowej wersji swojego sklepu internetowego. Odświeżona całościowo platforma e-commerce, ma na
Przemysł spożywczy Zapewnienia bezpieczeństwa żywieniowego wyzwaniem Światowego Dnia Ludności
2024-07-11 | 10:00

Zapewnienia bezpieczeństwa żywieniowego wyzwaniem Światowego Dnia Ludności

39% dorosłych Polaków i 41% matek w imieniu swoich dzieci deklaruje zaangażowanie w ograniczenie zmian klimatycznych[1] – wynika z badania „Talerz Polaka – Nawyki

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Trzynaście państw UE wytwarza już więcej energii z OZE niż z paliw kopalnych. Polska jeszcze nie, ale też bije rekordy w zielonej energii

30 do 27 proc. – tak wyglądał w UE w I połowie br. udział energii z odnawialnych źródeł versus z paliw kopalnych. To oznacza, że po raz pierwszy w historii mieliśmy na Starym Kontynencie więcej zielonej energii. Takim osiągnięciem może się już pochwalić prawie połowa państw członkowskich. W Polsce – po bardzo dynamicznym wzroście produkcji energii słonecznej – udział OZE sięga już ok. 30 proc., a węgla spada poniżej 60 proc. Mimo znaczących postępów w ostatnich dwóch latach wciąż wiele aspektów zielonej transformacji w kraju wymaga poprawy. Motywacją do przyspieszenia zmian są korzyści finansowe – na rachunkach za prąd – oraz środowiskowe.

Sport

Siatkówka z coraz większym wsparciem sponsorów. Największe firmy inwestują nie tylko w drużyny narodowe, ale i ligowe kluby

Polska liga siatkówki jest jednym z chętniej oglądanych w Polsce wydarzeń sportowych. W ubiegłym sezonie spotkania w fazie zasadniczej przyciągnęły do hal ponad pół miliona osób, a średnia oglądalność meczów ligowych wzrosła do ponad 84 tys. Sukcesy sportowe i zainteresowanie widzów przekładają się na coraz większe zaangażowanie sponsorów, także w siatkówkę ligową. Stołeczny zespół siatkarzy Projekt Warszawa pozyskał nowego sponsora tytularnego – została nim PGE Polska Grupa Energetyczna.

Infrastruktura

Na budowę sieci światłowodowych w Polsce trafi z UE niespełna 7 mld zł. Inwestycje może jednak zahamować biurokracja

W Polsce światłowód ma już blisko połowa z 9,5 mln użytkowników internetu stacjonarnego, a ta technologia szybko zyskuje na popularności – w ubiegłym roku zwiększyła swój udział w rynku o 10 proc. – Środki unijne przeznaczone na dobudowanie sieci światłowodowych w Polsce to w tej chwili w sumie 6–7 mld zł – zauważa Jacek Wiśniewski, prezes zarządu Nexery. Jak wskazuje, w praktyce zagospodarowanie tych pieniędzy może być jednak problematyczne ze względu na biurokrację, brak koordynacji między różnymi urzędami i resortami oraz krótki czas, jaki pozostał na ich wydatkowanie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.