Mikołaj Sibiga objął stanowisko CFO w Escola S.A.

Mikołaj Sibiga objął z początkiem października stanowisko Dyrektora Finansowego (CFO) Grupy Kapitałowej Escola S.A. Do obowiązków CFO będzie należało m.in. kompleksowe zarządzanie finansami grupy, nadzór nad strategią i planem finansowym, przygotowywanie sprawozdań finansowych, optymalizowanie struktury finansów spółek, a także ścisła współpraca z zarządem w związku z planowanym debiutem Escola S.A. na rynku NewConnect.
Mikołaj Sibiga posiada ponad 10-letnie doświadczenie na stanowisku menadżera finansowego firm z branż telco i IT. Dotychczas pracował m.in. dla takich marek, jak: Orange Polska, Netia, Sharebee, Competivo. Pełnił rolę CFO w Integrated Solutions - wiodącym dostawcy usług ICT.
- Przed nowym dyrektorem finansowym Escola sporo wyzwań związanych nie tylko z debiutem giełdowym ale również ze zmieniającą się sytuacją makroekonomiczną wymagającą reżimu w zarządzaniu finansami - mówi dr Krzysztof Wojewodzic, CEO Escola S.A.
Mikołaj Sibiga specjalizuje się w budowaniu i prowadzeniu finansów dynamicznie rosnących spółek. Odpowiadał m.in. za tworzenie struktur i obszarów kompetencji w projektach technologicznych, transformacje modeli biznesowych i transakcje M&A. Jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.
- Dołączenie do Escola na etapie jej dynamicznego rozwoju, jest dla mnie wyjątkową satysfakcją. To wspaniały zespół profesjonalistów, wysoko oceniane przez klientów i nagradzane wdrożenia oraz wiele ambitnych projektów i pomysłów. Wierzę, że strategia opierająca się na doświadczeniu i dzieleniu się wiedzą będą nadal zwiększać wartość grupy i dadzą dużo satysfakcji obecnym i przyszłym udziałowcom - mówi Mikołaj Sibiga, CFO Escola S.A.

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca
5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.
Ochrona środowiska
Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.
Handel
Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.