Milion złotych inwestycji w machine learning dla Da Vinci Studio.
Katarzyna Bagińska
Publicon Sp. z.o.o.
Świdnicka
50-066 Wrocław
k.baginska|publicon.pl| |k.baginska|publicon.pl
693260235
www.publicon.pl
Automatyczna analiza zapytań ofertowych dla branży transportowej to nowy projekt software house’u Da Vinci Studio, opierający się na uczeniu maszynowym. Firma otrzymała na ten cel finansowanie w wysokości miliona złotych – inwestorem i mentorem projektu jest fundusz Czysta3.vc.
Geneza projektu
Dzięki długoletniemu doświadczeniu w pracy z klientami z branży transportowej duet zarządzający DVS (Da Vinci Studio), w składzie Wojciech Bachta oraz Michał Polak, poznając procesy, problemy i wyzwania spedycji, stworzyli podstawę do zbudowania większego narzędzia, jakim jest system automatycznej analizy zapytań ofertowych, wykorzystujący uczenie maszynowe.
Projekt za milion: Vinci Rithms
Wsparcia na rozwój projektu udzielił fundusz Czysta3.vc, który zdecydował zainwestować w nowy projekt ambitnego zespołu Da Vinci Studio. Tym samym software house został zasilony kwotą 1 miliona złotych oraz dostał zielone światło na rozpoczęcie prac nad projektem opartym na uczeniu maszynowym – Vinci Rithms.
– Fundusz chętnie wspiera projekty z obszaru machine learning i sztucznej inteligencji. Mają one niesamowity potencjał rozwojowy, a dzięki naszemu doświadczeniu i wiedzy w tym zakresie, możemy wesprzeć firmy tak, aby pomóc rozwijać ich biznes – mówi Szymon Janiak, dyrektor zarządzający Czysta3.vc.
– Przez wiele lat współpracowaliśmy z firmami branży transportowej i zauważyliśmy, że największym problemem jest czas poświęcony na analizę i odpisywanie na maile ofertowe. Zadaliśmy sobie pytanie – jak możemy pomóc klientom i usprawnić ten proces? Odpowiedź padła szybko: przez automatyzację, dzięki której odpowiedź na wiadomość zostanie przygotowana przez… program komputerowy – mówi Wojciech Bachta, CEO software house’u.
Renesans automatyzacji
Oprogramowanie bazuje na automatycznej analizie zapytań ofertowych i wykorzystuje algorytmy uczenia maszynowego. To rozwiązanie problemu dużej liczby zapytań kierowanych do firm. Jak to działa? Narzędzie oparte jest na machine learning, które w sposób efektywny i zautomatyzowany dokona analizy maili spływających do firm z polskiej branży transportowej, która jest dosyć specyficzna i szeroka, a następnie wyodrębni konkretne parametry do dalszych etapów procesu.
Partner i mentor – Czysta3.VC
– Z naszym pomysłem zgłosiliśmy się do funduszu Czysta3.VC, z którym szybko znaleźliśmy wspólny język. Dzięki ich wsparciu nasz projekt nabrał realnego kształtu i dzięki temu otrzymaliśmy środki na realizację naszej wizji. Rozwijamy się jako ludzie, jako firma, ale i chcemy rozwinąć się bardziej w obszarze machine learning i sztucznej inteligencji, który jest przyszłością wielu branż – mówi Michał Polak, CEO DVS.
Machine learning już teraz wspomaga działanie wielu systemów i programów, dając tym samym nowe możliwości budowania przewagi rynkowej. Wprowadzenie narzędzia do branż, które na co dzień odpowiadają na dziesiątki maili ofertowych z pewnością jest przełomem, co usprawni działanie każdego przedsiębiorstwa.
– Jako software house niezmiennie naszym celem jest robienie projektów, dzięki którym firmy mogą zyskać przewagę konkurencyjną lub po prostu przetrwać, przenosząc procesy do digitalu. Lubimy pracować ze startupami i tworzyć nowe innowacyjne rozwiązania – dodaje Wojciech Bachta.
Młodzi i ambitni
Da Vinci Studio to młody zespół, który w pracy działa w wielu obszarach: machine learning, aplikacje webowe i mobilne, a także w zakresie e-commerce, spedycji i transportu oraz e-learningu. Kreatywnym i zapalonym do działania zespołem zarządza dwóch założycieli, Wojciech Bachta i Michał Polak, którzy od lat z powodzeniem dostarczają oprogramowanie i innowacyjne rozwiązania dla firm i startupów, zdobywając liczne nagrody i wyróżnienia za swoje projekty. W ostatnich tygodniach Da Vinci Studio przeszło przemianę nie tylko w kontekście zmiany CEO. Da Vinci Studio zmieniło strukturę właścicielską – z zarządu odszedł Maciej Felski, a jego udziały przejęli Bachta i Polak. Software house przeszedł także mocny, wizerunkowy rebranding, nawiązujący do renesansu, co łączy ich wizje zmieniania technologii i wspierania klientów na każdym etapie ich ewolucji.
Przyszłość biznesu
Vinci Rithms to narzędzie dające bazę do rozwoju kolejnych projektów działających dzięki inteligentnym analizom ofert, nie tylko w obszarze spedycji. Ewolucja sztucznej inteligencji i jej implementacja w podstawowe obszary funkcjonowania firm daje ogromną szansę na poszerzenie działalności wielu obszarom i branżom gospodarki oraz biznesu. Projekt od Da Vinci Studio i Czysta3.vc w to pierwszy krok w przyszłość.
Poprawianie stabilności procesorów Intel Core 13. i 14. generacji z domyślnymi u
Uber One dla studentów, miejsce w busie na koncert i wsparcie w opiece
AWS wprowadza asystenta spotkań na żywo opartego na sztucznej inteligencji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Regionalne
Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes
Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.
Transport
Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze
Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.
Polityka
Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii
Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.