Mindspace - badanie dobrostanu członków społeczności
Mindspace, globalny dostawca elastycznych przestrzeni do pracy, zaprezentował wyniki przeprowadzonej ostatnio ankiety wśród pracowników z różnych branż na całym świecie dotyczącej zmiany w postrzeganiu miejsca pracy. Z raportu dotyczącego dobrostanu pracowników (Employee Wellbeing Data Report) wynika, że aż 9 na 10 pracowników uważa udogodnienia i rozwiązania wspierające dobrostan za niezwykle istotne podczas wyboru miejsca pracy, a 82% ankietowanych oczekuje, że ich pracodawca będzie podejmował działania na rzecz zachowania równowagi pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym.
Trend polegający na „cichej rezygnacji” (quiet quitting) jest w odwrocie, rośnie z kolei presja związana z powrotem do biura. Badanie Mindspace sugeruje, że podejście do miejsca pracy i zachowanie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym wciąż się zmienia – większość pracowników kładzie szczególny nacisk na zdrowie psychiczne i fizyczne oraz ogólny dobrostan. Dobrostan pracowników stał się kluczowym aspektem mającym wpływ na ich wydajność i chęć pozostania w danym miejscu pracy,. To oznacza, że jeśli pracodawcy chcą pozostać konkurencyjni, muszą wziąć ten aspekt pod uwagę.
W raporcie omówiono ponadto najbardziej skuteczne sposoby, na które według pracowników pracodawcy muszą zwrócić uwagę, chcąc wspierać ich ogólny dobrostan. 43% ankietowanych uznało, że największy wpływ na ich dobrostan mają elastyczne godziny pracy. Inne wymienione wskazówki to między innymi możliwość pracy z różnych miejsc (21%), bezpłatne, zdrowe posiłki (24%), więcej dni urlopowych (33%), szeroka oferta ubezpieczenia zdrowotnego (16%) oraz takie udogodnienia jak siłownie w miejscu pracy.
Na pytania dotyczące negatywnych skutków pracy w miejscu, gdzie dobrostan pracowników nie jest uwzględniany, 25% uczestników badania odpowiedziało, że takie środowisko niekorzystnie wpływa na ich chęć do pozostania u danego pracodawcy – połowa respondentów (50%) stwierdziła, że w takiej firmie najbardziej ucierpi motywacja pracowników, a tuż za nią wydajność (48%) oraz kreatywność (28%).
Celem badania było pokazanie aktualnego nastawienia pracowników na całym świecie wobec oferowanych przez pracodawców rozwiązań wspierających dobrostan, znaczącej roli pracodawcy w zapewnianiu dobrostanu swojemu zespołowi i zobrazowanie, jak istotny jest ten fakt w wyborze nowej pracy lub podejmowaniu decyzji o pozostaniu w obecnym miejscu pracy, a także konkretnych sposobów wspierania przez pracodawców dobrostanu pracowników.
“Teraz, kiedy zarówno korporacje, jak i małe przedsiębiorstwa coraz częściej zachęcają pracowników do powrotu do biur, nadszedł najlepszy moment, aby pracodawcy przemyśleli przyszłe strategie pracy. W mojej ocenie powinny one zakładać elastyczne podejście obejmujące godziny pracy i miejsce, z którego będzie można pracować, oraz kłaść większy nacisk na udogodnienia wspierające dobrostan pracowników” – powiedział Dan Zakai, CEO
i współzałożyciel Mindspace. „Nasze ostatnie badanie sugeruje, że pracodawcy wypracowują szersze podejście do miejsca pracy z uwagi na rosnące oczekiwania w zakresie pracy hybrydowej, udogodnień wspierających zachowanie równowagi pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym oraz rozszerzonej ochrony ubezpieczeniowej. Przedsiębiorstwa, które wierzą w powrót do biur i pragną zatrzymać u siebie najbardziej wykwalifikowaną kadrę, muszą wybiegać myślami w przyszłość i mieć świadomość, że udogodnienia dostępne w miejscu pracy nie są luksusem, a koniecznością, dzięki której pracownicy będą mogli zadbać o swój dobrostan, przestaną rozważać zmianę pracodawcy, i w efekcie przyczynią się do jeszcze lepszych wyników firmy”.
Ankieta powstała w wyniku rozmów z 2 000 pracowników biurowych przeprowadzonych przez Mindspace w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Holandii, Polsce, Rumunii i Izraelu.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.