Mindspace - badanie dobrostanu członków społeczności
Mindspace, globalny dostawca elastycznych przestrzeni do pracy, zaprezentował wyniki przeprowadzonej ostatnio ankiety wśród pracowników z różnych branż na całym świecie dotyczącej zmiany w postrzeganiu miejsca pracy. Z raportu dotyczącego dobrostanu pracowników (Employee Wellbeing Data Report) wynika, że aż 9 na 10 pracowników uważa udogodnienia i rozwiązania wspierające dobrostan za niezwykle istotne podczas wyboru miejsca pracy, a 82% ankietowanych oczekuje, że ich pracodawca będzie podejmował działania na rzecz zachowania równowagi pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym.
Trend polegający na „cichej rezygnacji” (quiet quitting) jest w odwrocie, rośnie z kolei presja związana z powrotem do biura. Badanie Mindspace sugeruje, że podejście do miejsca pracy i zachowanie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym wciąż się zmienia – większość pracowników kładzie szczególny nacisk na zdrowie psychiczne i fizyczne oraz ogólny dobrostan. Dobrostan pracowników stał się kluczowym aspektem mającym wpływ na ich wydajność i chęć pozostania w danym miejscu pracy,. To oznacza, że jeśli pracodawcy chcą pozostać konkurencyjni, muszą wziąć ten aspekt pod uwagę.
W raporcie omówiono ponadto najbardziej skuteczne sposoby, na które według pracowników pracodawcy muszą zwrócić uwagę, chcąc wspierać ich ogólny dobrostan. 43% ankietowanych uznało, że największy wpływ na ich dobrostan mają elastyczne godziny pracy. Inne wymienione wskazówki to między innymi możliwość pracy z różnych miejsc (21%), bezpłatne, zdrowe posiłki (24%), więcej dni urlopowych (33%), szeroka oferta ubezpieczenia zdrowotnego (16%) oraz takie udogodnienia jak siłownie w miejscu pracy.
Na pytania dotyczące negatywnych skutków pracy w miejscu, gdzie dobrostan pracowników nie jest uwzględniany, 25% uczestników badania odpowiedziało, że takie środowisko niekorzystnie wpływa na ich chęć do pozostania u danego pracodawcy – połowa respondentów (50%) stwierdziła, że w takiej firmie najbardziej ucierpi motywacja pracowników, a tuż za nią wydajność (48%) oraz kreatywność (28%).
Celem badania było pokazanie aktualnego nastawienia pracowników na całym świecie wobec oferowanych przez pracodawców rozwiązań wspierających dobrostan, znaczącej roli pracodawcy w zapewnianiu dobrostanu swojemu zespołowi i zobrazowanie, jak istotny jest ten fakt w wyborze nowej pracy lub podejmowaniu decyzji o pozostaniu w obecnym miejscu pracy, a także konkretnych sposobów wspierania przez pracodawców dobrostanu pracowników.
“Teraz, kiedy zarówno korporacje, jak i małe przedsiębiorstwa coraz częściej zachęcają pracowników do powrotu do biur, nadszedł najlepszy moment, aby pracodawcy przemyśleli przyszłe strategie pracy. W mojej ocenie powinny one zakładać elastyczne podejście obejmujące godziny pracy i miejsce, z którego będzie można pracować, oraz kłaść większy nacisk na udogodnienia wspierające dobrostan pracowników” – powiedział Dan Zakai, CEO
i współzałożyciel Mindspace. „Nasze ostatnie badanie sugeruje, że pracodawcy wypracowują szersze podejście do miejsca pracy z uwagi na rosnące oczekiwania w zakresie pracy hybrydowej, udogodnień wspierających zachowanie równowagi pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym oraz rozszerzonej ochrony ubezpieczeniowej. Przedsiębiorstwa, które wierzą w powrót do biur i pragną zatrzymać u siebie najbardziej wykwalifikowaną kadrę, muszą wybiegać myślami w przyszłość i mieć świadomość, że udogodnienia dostępne w miejscu pracy nie są luksusem, a koniecznością, dzięki której pracownicy będą mogli zadbać o swój dobrostan, przestaną rozważać zmianę pracodawcy, i w efekcie przyczynią się do jeszcze lepszych wyników firmy”.
Ankieta powstała w wyniku rozmów z 2 000 pracowników biurowych przeprowadzonych przez Mindspace w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Holandii, Polsce, Rumunii i Izraelu.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Kolejne 9 mld zł trafi na budowę i modernizację sieci energetycznych. Inwestycje pomogą wyeliminować ryzyko blackoutu
Modernizacja i cyfryzacja sieci to dziś jeden z priorytetów spółek energetycznych w Polsce. Inwestycje te wzmacniają odporność systemu elektroenergetycznego i ograniczają ryzyko blackoutu, analogicznego do tego, który niedawno miał miejsce w Hiszpanii, ale też umożliwiają przyłączenie większej ilości zielonych źródeł energii. Enea pozyskała właśnie niskooprocentowaną pożyczkę w ramach KPO w wysokości 9 mld zł, które przeznaczy na budowę i modernizację sieci w północnej i zachodniej Polsce.
Rolnictwo
Gminne komisje szacują już straty w uprawach spowodowane przez majowe przymrozki. Najbardziej poszkodowani są sadownicy

W maju przygruntowe przymrozki pojawiły się na terenie niemal całego kraju. W niektórych miejscach temperatura obniżała się nawet do kilku stopni na minusie. Straty w rolnictwie i sadownictwie są bardzo duże, w niektórych regionach kraju sięgają nawet 90 proc. Ucierpiały nie tylko owoce i zboża, ale też część warzyw. Trwają już przygotowania naborów dla rolników, którzy ponieśli straty w wyniku przymrozków.
Polityka
Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie

Zdaniem przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej temat ochrony zdrowia w kampanii prezydenckiej, prowadzonej przed I turą wyborów, zszedł na dalszy plan. Kandydaci na najwyższy urząd w Polsce nie podawali – poza tematem składki zdrowotnej – w tym obszarze konkretów, a skupili się na kampanijnych ogólnikach i zapewnieniach. Zabrakło poruszenia wielu ważnych kwestii dotyczących m.in. przyszłości zawodów medycznych, kształcenia lekarzy, walki z agresją wobec medyków czy pomysłów na skrócenie kolejek do specjalistów i poprawy finansowania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.