Komunikaty PR

MLEKOVITA inwestuje 100 mln zł w trudnych pandemicznych czasach

2020-09-24  |  11:40
Biuro prasowe

Bez względu na sytuację pandemiczną MLEKOVITA nie zwalnia tempa. Mleczarski koncern, firma o międzynarodowym zasięgu, którą tworzą własne komplementarne podmioty, na co dzień ściśle ze sobą współpracujące: 20 zakładów produkcyjnych, 32 hurtownie, 135 sklepów firmowych Mlekovitka i sklep internetowy sba.com.pl, dba o swój nieustanny rozwój, m.in. inwestując w infrastrukturę techniczną i technologiczną.

– MLEKOVITĘ rozwijam z pasją i energią. Jestem przekonany, że nie ma dziś rozwoju bez inwestycji, a MLEKOVITA – jako lider branży w Europie Środkowo-Wschodniej i kreator modelu nowoczesnego biznesu mleczarskiego – musi nieustannie ewoluować i stawiać sobie najważniejsze cele, spośród których celem nadrzędnym jest bycie firmą globalną. Intensywny rozwój jest więc możliwy dzięki kolejnym innowacjom i inwestycjom. Konkurencyjność i innowacyjność to nie hasło, to rzeczywistość. Nic nie daje takiego powodzenia jak sukces. Czas MLEKOVITY nie został zmarnowany – jest to czas konstruktywnych zmian i dynamicznego rozwoju. W minionej dekadzie zainwestowaliśmy ponad miliard złotych w rozwój bazy technicznej, technologicznej i produktowej. Takie inwestycje są konieczne, by  ciągle być „na szczycie” mówi Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA Dariusz Sapiński.

Na zainwestowany przez ostatnią dekadę miliard złotych składają się m.in. inwestycje z lat 2017-2019 o wartości ponad 325 mln zł – w tym Fabryka Proszków Mlecznych, inwestycja kluczowa i największa w historii firmy z dotychczas zrealizowanych.

MLEKOVITA, skupiająca pod swoim szyldem 20 zakładów produkcyjnych, inwestuje nie tylko w centrali – największym zakładzie grupy, ale również w swoich oddziałach. Inwestycje zaplanowane na bieżący rok zostały zaś oszacowane – zgodnie z przyjętą i realizowaną strategią – na kwotę 100 mln zł. W centrali grupy trwa właśnie budowa mroźni wraz z magazynami o powierzchni 8 tys. m2 oraz niezbędną infrastrukturą warta 40 mln zł. W zakładzie w Świeciu uruchomiono nową linię technologiczną do produkcji mleka zagęszczonego w tubkach i kajmaku o wartości 1,5 mln zł. Wkrótce ruszy tam również produkcja kajmaku w tubie 350 g oraz przysmaków dla dzieci w małych tubkach, a w przyszłości także serów topionych w tubkach. W zakładzie w Pilicy uruchomiono jedyną w Polsce linię technologiczną do produkcji batoników twarogowych w dwóch brandach produktowych pod nazwami: „MiaMu” i „Tereska”. Wartość inwestycji to 4 mln zł.

Równie istotne jak inwestycje w infrastrukturę techniczno-technologiczną są inwestycje w ochronę środowiska. MLEKOVITA od lat realizuje też szereg inwestycji mających pozytywny wpływ na środowisko naturalne. Stale modernizuje swoje zakłady, m.in. wybudowała kotłownię gazową i elektrociepłownię w zakładzie w Trzebownisku na Podkarpaciu, elektrociepłownię w zakładzie w Lubawie oraz nowe kotłownie gazowe w zakładzie w Morągu i Białej Podlaskiej. Wśród takich działań jest również ograniczanie ilości tworzyw sztucznych w opakowaniach produktów – te już wprowadzone pozwolą MLEKOVICIE zredukować ilość tworzyw sztucznych aż o 100 tys. kg w skali roku.

Bez długofalowej i starannie zaplanowanej strategii firmy nie ma sukcesu. Nie poprzestajemy na byciu liderem. Stale dążymy do doskonałości, a wszystko po to, by rozwijać MLEKOVITĘ, służąc naszym konsumentom, hodowcom, pracownikom, polskim rodzinom i przedsiębiorstwom w kraju i za granicą, pozostawiać wartość dodaną w Polsce – mówi Prezes Dariusz Sapiński.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Ochrona środowiska

Ostateczny kształt rozszerzonej odpowiedzialności producenta wciąż pod znakiem zapytania. Przykładem dla Polski mogą być rozwiązania z Czech czy Belgii

Zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej do końca 2025 roku Polska powinna osiągnąć poziom recyklingu odpadów opakowaniowych na poziomie min. 65 proc. Trudno to osiągnąć bez wdrożenia systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP), który w świetle unijnych zaleceń powinien być zaimplementowany już w 2023 roku, a którego ostatecznego kształtu jeszcze nie znamy. Zagraniczni eksperci uważają, że Polska powinna iść w ślady Czech, Belgii i Włoch, stawiając na elastyczną organizację odpowiedzialności producenta (OOP).

Handel

Prof. G. Kołodko: Trump osiągnie efekt odwrotny od zamierzonego i spowolni rozwój Ameryki. Na wojnie handlowej z resztą świata to Stany mogą tracić najmocniej

– Liczne decyzje prezydenta Trumpa, nie tylko na polu ekonomicznym, są po prostu oparte na nieracjonalnych przesłankach, są fałszywe, są szkodliwe i dla Stanów Zjednoczonych, i dla innych, mówiąc językiem popularnym, są chore – ocenia prof. Grzegorz Kołodko, były minister finansów, i wskazuje m.in. na chaos spowodowany wprowadzaniem, zawieszaniem i przywracaniem ceł. Ekonomista w książce „Trump 2.0. Rewolucja chorego rozsądku” analizuje trumponomikę, a więc ekonomię i politykę gospodarczą pomysłu prezydenta oraz jej wpływ na gospodarkę, przestrzega przed zagrożeniami i wskazuje sposoby wyjścia z nasilającego się globalnego zamieszania. Autor ocenia też negatywnie pozaekonomiczne aspekty działalności amerykańskiego prezydenta z wyjątkiem jednego aspektu.

Farmacja

Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.