Komunikaty PR

MLEKOVITA inwestuje 100 mln zł w trudnych pandemicznych czasach

2020-09-24  |  11:40
Biuro prasowe

Bez względu na sytuację pandemiczną MLEKOVITA nie zwalnia tempa. Mleczarski koncern, firma o międzynarodowym zasięgu, którą tworzą własne komplementarne podmioty, na co dzień ściśle ze sobą współpracujące: 20 zakładów produkcyjnych, 32 hurtownie, 135 sklepów firmowych Mlekovitka i sklep internetowy sba.com.pl, dba o swój nieustanny rozwój, m.in. inwestując w infrastrukturę techniczną i technologiczną.

– MLEKOVITĘ rozwijam z pasją i energią. Jestem przekonany, że nie ma dziś rozwoju bez inwestycji, a MLEKOVITA – jako lider branży w Europie Środkowo-Wschodniej i kreator modelu nowoczesnego biznesu mleczarskiego – musi nieustannie ewoluować i stawiać sobie najważniejsze cele, spośród których celem nadrzędnym jest bycie firmą globalną. Intensywny rozwój jest więc możliwy dzięki kolejnym innowacjom i inwestycjom. Konkurencyjność i innowacyjność to nie hasło, to rzeczywistość. Nic nie daje takiego powodzenia jak sukces. Czas MLEKOVITY nie został zmarnowany – jest to czas konstruktywnych zmian i dynamicznego rozwoju. W minionej dekadzie zainwestowaliśmy ponad miliard złotych w rozwój bazy technicznej, technologicznej i produktowej. Takie inwestycje są konieczne, by  ciągle być „na szczycie” mówi Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA Dariusz Sapiński.

Na zainwestowany przez ostatnią dekadę miliard złotych składają się m.in. inwestycje z lat 2017-2019 o wartości ponad 325 mln zł – w tym Fabryka Proszków Mlecznych, inwestycja kluczowa i największa w historii firmy z dotychczas zrealizowanych.

MLEKOVITA, skupiająca pod swoim szyldem 20 zakładów produkcyjnych, inwestuje nie tylko w centrali – największym zakładzie grupy, ale również w swoich oddziałach. Inwestycje zaplanowane na bieżący rok zostały zaś oszacowane – zgodnie z przyjętą i realizowaną strategią – na kwotę 100 mln zł. W centrali grupy trwa właśnie budowa mroźni wraz z magazynami o powierzchni 8 tys. m2 oraz niezbędną infrastrukturą warta 40 mln zł. W zakładzie w Świeciu uruchomiono nową linię technologiczną do produkcji mleka zagęszczonego w tubkach i kajmaku o wartości 1,5 mln zł. Wkrótce ruszy tam również produkcja kajmaku w tubie 350 g oraz przysmaków dla dzieci w małych tubkach, a w przyszłości także serów topionych w tubkach. W zakładzie w Pilicy uruchomiono jedyną w Polsce linię technologiczną do produkcji batoników twarogowych w dwóch brandach produktowych pod nazwami: „MiaMu” i „Tereska”. Wartość inwestycji to 4 mln zł.

Równie istotne jak inwestycje w infrastrukturę techniczno-technologiczną są inwestycje w ochronę środowiska. MLEKOVITA od lat realizuje też szereg inwestycji mających pozytywny wpływ na środowisko naturalne. Stale modernizuje swoje zakłady, m.in. wybudowała kotłownię gazową i elektrociepłownię w zakładzie w Trzebownisku na Podkarpaciu, elektrociepłownię w zakładzie w Lubawie oraz nowe kotłownie gazowe w zakładzie w Morągu i Białej Podlaskiej. Wśród takich działań jest również ograniczanie ilości tworzyw sztucznych w opakowaniach produktów – te już wprowadzone pozwolą MLEKOVICIE zredukować ilość tworzyw sztucznych aż o 100 tys. kg w skali roku.

Bez długofalowej i starannie zaplanowanej strategii firmy nie ma sukcesu. Nie poprzestajemy na byciu liderem. Stale dążymy do doskonałości, a wszystko po to, by rozwijać MLEKOVITĘ, służąc naszym konsumentom, hodowcom, pracownikom, polskim rodzinom i przedsiębiorstwom w kraju i za granicą, pozostawiać wartość dodaną w Polsce – mówi Prezes Dariusz Sapiński.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom

Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.

Transport

37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.

Prawo

Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.