MLEKOVITA ponownie na 1. miejscach w prestiżowych rankingach
Dynamiczny rozwój MLEKOVITY, lidera mleczarstwa w Europie Środkowo-Wschodniej, znajduje odzwierciedlenie w zdobywanych przez firmę licznych prestiżowych nagrodach. Kolejny rok z rzędu Grupa MLEKOVITA zwyciężyła w Rankingu Najlepszych i Największych Spółdzielni Mleczarskich, przygotowanym przez Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich, dodatkowo zdobywając też nagrodę za produkcję galanterii mlecznej. Podobnie jak w poprzednich latach, zajęła również 1. miejsce w Podlaskiej Złotej Setce Przedsiębiorstw, w kategorii firm o największych przychodach.
Grupa MLEKOVITA po raz kolejny została zwycięzcą Rankingu 10 Najlepszych i Największych Spółdzielni Mleczarskich, opracowanego przez Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich na podstawie danych z 15 rankingów szczegółowych. W tej edycji, za 2020 rok, oceniano różne wskaźniki, m.in. ilość skupionego i przerobionego mleka, wartość przychodów ze sprzedaży, dynamikę sprzedaży 2020/2019, wskaźnik eksportu czy wysokość poniesionych nakładów inwestycyjnych w 2020 r. Dodatkowo w 2020 r. Zarząd KZSM wyróżnił spółdzielnie za produkcję galanterii mlecznej – i w tej kategorii MLEKOVITA również zajęła 1. miejsce.
Grupa MLEKOVITA została również zwycięzcą XVIII Podlaskiej Złotej Setki Przedsiębiorstw wśród dużych firm o największych przychodach. To zwycięstwo zapewniła sobie, osiągając w 2020 roku rekordowe ponad 5,6 mld zł przychodu, mimo zawirowań związanych z pandemią Covid-19. Wartość eksportu firmy w 2020 r. wyniosła 1,6 mld zł, a wartość inwestycji – ponad 100 milionów zł. W ostatnim dziesięcioleciu MLEKOVITA zainwestowała w Polsce ponad 1 mld zł. Jesienią 2021 r. firma otworzyła największe i najnowocześniejsze centrum logistyczne w mleczarstwie, aby jeszcze sprawniej dystrybuować asortyment 1555 najwyższej jakości produktów, znanych w Polsce i w 167 krajach świata.
– Dziękuję kapitule Podlaskiej Złotej Setki Przedsiębiorstw za uhonorowanie Grupy Mlekovita. Przyznając dzisiaj tę nagrodę Mlekovicie, przyznajecie ją de facto każdemu z naszych 15 tysięcy dostawców oraz milionom klientów, którzy wybierają nas każdego dnia i obdarzają nas zaufaniem. Zwycięstwo w tym najbardziej prestiżowym w województwie podlaskim rankingu pokazuje siłę obecności Mlekovity na gospodarczej mapie naszego regionu oraz jej nieocenioną rolę w tworzeniu i utrzymaniu rynku pracy. Zawsze staramy się być najlepszym partnerem w biznesie, a potrzeby konsumentów stawiamy na pierwszym miejscu – mówił Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA Dariusz Sapiński podczas gali, która odbyła się 15 grudnia br. Jak dodał, mimo trudnej sytuacji na światowych rynkach, MLEKOVITA z pozytywnym nastawieniem patrzy w przyszłość i planuje dalej dynamicznie się rozwijać, zdobywając serca i podniebienia coraz bardziej wymagających klientów.
Podlaska Złota Setka Przedsiębiorstw to najstarszy tego typu ranking, przedstawiający wiodące firmy z regionu, organizowany przez redakcję „Kuriera Porannego”. Nagradza najprężniejsze firmy i ich menedżerów. Wiele z podlaskich przedsiębiorstw odnosi sukcesy nie tylko na rynku lokalnym, ale zdobywa również rynek krajowy i z powodzeniem konkuruje na różnych kontynentach.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.