MLEKOVITA stawia na produkcję przyjazną środowisku
Polacy są coraz bardziej świadomymi konsumentami w zakresie produktów przyjaznych środowisku naturalnemu. To dowód na to, jak ważne jest wdrażanie przez producentów żywności innowacyjnych rozwiązań na rzecz zrównoważonego rolnictwa i produkcji żywności. Świadoma powagi zagadnienia jest Grupa MLEKOVITA. Kierując się przekonaniem, że ochrona środowiska naturalnego jest niezbędna do wytwarzania produktów wspierających zdrową i zrównoważoną dietę, MLEKOVITA od lat stawia na zrównoważony rozwój, obejmujący wszystkie aspekty jej działalności.
Kluczowe znaczenie dla zrównoważonego rozwoju Grupy MLEKOVITA mają przede wszystkim wieloletnia i partnerska współpraca z producentami mleka; kooperacja z najlepszymi dostawcami opakowań, materiałów i usług; a także intensywny rozwój i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań technicznych i organizacyjnych na światowym poziomie, z uwzględnieniem ich wpływu na środowisko oraz bezpieczeństwo zdrowotne żywności.
– Współczesny konsument jest coraz bardziej świadomy i coraz większą uwagę przywiązuje do tego, czy wybierane przez niego produkty mleczarskie powstały w zgodzie z zasadami zrównoważonego rolnictwa i produkcji żywności. W MLEKOVICIE doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że jakość naszych produktów zaczyna się już na etapie pozyskiwania surowca. Dlatego naszą produkcję opieramy na wieloletnich partnerstwach z 15 tysiącami polskich rolników – producentów najwyższej jakości mleka. Doceniamy ich codzienną pracę, mającą na celu doskonalenie warunków hodowli i rozwój własnych gospodarstw, a co za tym idzie spełnianie wymaganych przez nas najwyższych standardów dostarczanego surowca – mówi Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA, Dariusz Sapiński. – Elementem naszej strategii jest także współpraca z najlepszymi dostawcami systemów i rozwiązań do produkcji żywności, w tym m.in. opakowań oraz maszyn o najwyższych standardach prośrodowiskowych, aby dostarczać konsumentom produkty mleczne w bezpieczny, efektywny oraz przyjazny zdrowiu i środowisku sposób. Ciągle się rozwijamy, modernizujemy nasze zakłady, inwestujemy w nowe linie produkcyjne i technologie, by były one jak najbardziej przyjazne środowisku i lokalnej społeczności.
Działania MLEKOVITY realizowane są w oparciu o System Zarządzania Środowiskowego 14001:2015. Jego ciągłe doskonalenie oraz integrowanie z międzynarodowym Standardem Bezpieczeństwa Żywności FSSC 22000 służy stworzeniu jednego efektywnego systemu, który ma gwarantować ciągłe doskonalenie – również w aspekcie środowiskowym.
MLEKOVITA od lat podejmuje szereg działań mających pozytywny wpływ na środowisko naturalne. Firma prowadzi racjonalną gospodarkę surowcami, optymalizuje zużycie wody i energii. Przeprowadza także szereg modernizacji w zakładach, by uczynić je jak najbardziej przyjaznym środowisku. Wybudowała m.in. kotłownię gazową i elektrociepłownię w zakładzie w Trzebownisku na Podkarpaciu, elektrociepłownię w zakładzie w Lubawie oraz nową kotłownię gazową w zakładzie w Morągu.
Świadectwem efektywności energetycznej, w tym uzyskanych oszczędności energii w różnego rodzaju inwestycjach, są pomyślne wyniki audytów potwierdzone certyfikatami, m.in. największych firm certyfikujących na świecie, takich jak TÜV SÜD.
W zakładach MLEKOVITY wdrożony jest także system selektywnej zbiórki odpadów, które następnie przekazywane są uprawnionym odbiorcom. Tylko w 2020 r. zebrano blisko 2700 ton odpadów segregowanych, w tym blisko 1300 ton makulatury.
MLEKOVITA wdraża także proekologiczne podejście do pakowania produktów. Przejawia się ono ograniczaniem ilości tworzyw sztucznych w opakowaniach, m.in. poprzez zmniejszenie grubości folii w opakowaniach sera w plastrach czy wprowadzenie kubków z bezpośrednim nadrukiem. Pozwala to firmie redukować ilość tworzyw sztucznych aż o 100 tys. kg w skali roku.
Efektem starań prośrodowiskowych MLEKOVITY jest też rozwój asortymentu w dynamicznie rozwijającej się na rynku kategorii produktów ekologicznych. W portfolio firmy znaleźć można już kilkanaście produktów z unijnym logo Rolnictwa Ekologicznego. Potwierdza ono, że oznaczone nim produkty pochodzą z surowca z gospodarstwa ekologicznego, które spełnia określone wymogi – m. in. nie używa środków chemicznych, sztucznych nawozów i pasz. W linii BIO Ekologiczne firma oferuje m.in. mleko świeże i UHT, masło, jogurt naturalny, kefir oraz sery.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.