Komunikaty PR

Młodzi naukowcy aktywni mimo pandemii – spotkaj się z nimi online

2020-11-30  |  07:00
Biuro prasowe

Fundacja Adamed, od 2014 r. organizator programu naukowego ADAMED SmartUP, mimo pandemii nie ogranicza swojej działalności edukacyjnej. Tym razem do przestrzeni online przenosi swój coroczny cykl lekcji pokazowych dla szkół. Tegoroczne Roadshow odbędzie się za pośrednictwem transmisji live na Instagramie, podczas których młodzi naukowcy-absolwenci programu podzielą się z uczestnikami swoją wiedzą i spostrzeżeniami, bez konieczności wychodzenia z domu.

Roadshow to seria lekcji pokazowych i spotkań z ambasadorami programu naukowo-edukacyjnego ADAMED SmartUP, który od lat wspiera rozwój nastolatków zainteresowanych naukami ścisłymi i przyrodniczymi. Do tej pory spotkania odbyły w 123 szkołach w różnych regionach Polski i uczestniczyło w nich ponad 9,5 tys. uczniów. W tym roku, ze względu na pandemię COVID-19, bezpośrednie wizyty w placówkach zastąpi seria 4 otwartych spotkań online z młodymi naukowcami, czyli absolwentami programu. 

W trakcie transmisji live absolwenci opowiedzą o programie stypendialnym i procesie rekrutacyjnym do niego, wyjaśnią, jak wyglądają zajęcia prowadzone na obozie naukowym oraz odpowiedzą na zadane im pytania.  Zdradzą także, w jaki sposób udział w ADAMED SmartUP wpłynął na ich dalszy rozwój i jak taką drogę może przebyć młody pasjonat nauki. W ramach tegorocznego Roadshow odbędą się 4 transmisje live na profilu @adamed_smartupna Instagramie, odpowiadające tematycznie każdej z grup zajęciowych, na jakie podzieleni są uczestnicy programu: 

  • Fizyka i nowe technologie– Katarzyna Łyczek i Laura Meissner – 20 listopada, godz. 18.00,
  • Medycyna i nauki medyczne– Iza Wiszniewska i Julian Uchacz – 26 listopada, godz. 18.00,
  • Chemia i biochemia– Maks Głowacki i Agata Janczak – 1 grudnia, godz. 19.00,
  • Inżynieria i robotyka– Gosia Gniadek i Natalia Puczek – 8 grudnia, godz. 18.00.

 

– Ogromną rolę w rozwijaniu własnego potencjału odgrywa wymiana myśli, wzajemne inspirowanie się i rozmowa z innymi ciekawymi świata ludźmi. ADAMED SmartUP pomaga nastolatkom w nawiązywaniu takich kontaktów na corocznym obozie naukowym, ale także w czasie lekcji pokazowych w szkołach, organizowanych pod nazwą Roadshow. W tym roku ze względu na formę zdalną spotkań liczymy, że dotrzemy do jeszcze szerszego grona. Dzięki narzędziom online możemy popularyzować naukę w każdym zakątku Polski, nie tylko w dużych ośrodkach, gdzie dostęp do niej jest na wyciągnięcie ręki – tłumaczy Kierownik programu ADAMED SmartUP, Martyna Strupczewska.

W czasie dotychczasowej działalności Fundacji zorganizowanych zostało sześć obozów naukowych ADAMED SmartUP. Rokrocznie bierze w nich udział 50 uczniów, 10 z nich zostaje laureatami nagrody głównej – programu indywidualnych konsultacji edukacyjnych, a 3 uzyskuje stypendium finansowe. Do programu mogą rejestrować się uczniowie szkół ponadpodstawowych w całej Polsce, w wieku 14-19 lat.

Nastolatkowie, którzy po spotkaniu z absolwentami, zdecydują się na spróbowanie swoich sił w rekrutacji do programu, swoją przygodę rozpoczną od gry online. Rozgrywka prowadzona w rzeczywistości wirtualnej polega na rozwiązywaniu zadań i zagadek naukowych. Za poprawne odpowiedzi przyznawane są punkty, które decydują o zaproszeniu do kolejnego etapu. To wypełnienie aplikacji, potwierdzających osiągnięcia edukacyjne i zaangażowanie w naukę. Następnie 50 uczestników obozu, wyłoni Rada Naukowa na podstawie rozmów kwalifikacyjnych. 

Rejestracja prowadzona jest za pośrednictwem strony: adamedsmartup.pli pozostaje otwarta do 15 stycznia 2021 r. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja TOP5 umiejętności przyszłości. Co nas wyróżni na rynku pracy? Biuro prasowe
2024-07-30 | 14:21

TOP5 umiejętności przyszłości. Co nas wyróżni na rynku pracy?

Technologia rozwija się w zawrotnym tempie. To dla pracodawców wyzwanie dostosowania programów szkoleniowych do dynamicznie zmieniających się wymagań rynku pracy.
Edukacja Druga edycja eduSensus Education Awards 2024
2024-07-10 | 09:40

Druga edycja eduSensus Education Awards 2024

Od 9 maja można nadsyłać zgłoszenia, doceniając najbardziej kreatywnych i innowacyjnych nauczycieli, dyrektorów, pedagogów oraz szkoły, które w wyjątkowy
Edukacja „W kinie doświadczaj, nie nagrywaj!” Edukacyjny projekt marki Motorola i NAM
2024-07-08 | 14:00

„W kinie doświadczaj, nie nagrywaj!” Edukacyjny projekt marki Motorola i NAM

Warszawa, 8 lipca 2024 r.: Wystartował edukacyjny projekt realizowany przez New Age Media dla marki Motorola w kinach sieci Cinema City. W ramach projektu, na 377 ekranach w 41 obiektach kinowych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.

Przemysł spożywczy

Polska marnuje potencjał bycia europejskim liderem w produkcji biometanu. Jak dotąd nie działa żadna taka instalacja

Biometan mógłby w przyszłości pokryć nawet połowę krajowego zapotrzebowania na paliwa gazowe oraz przyczynić się do wykreowania całego nowego łańcucha wartości w gospodarce. W Polsce potencjał produkcji tego gazu sięga nawet 16 mld m3 rocznie, przy czym realnie dostępne substraty do jego produkcji pozwalają na wytworzenie ok. 9 mld m3 biometanu rocznie – pokazuje nowy raport Polskiej Organizacji Biometanu. Eksperci wskazują, że Polska mogłaby się stać europejskim potentatem w produkcji tego gazu, ale jak dotąd nie działa jeszcze żadna taka instalacja.

Ochrona środowiska

Budownictwo powoli się zazielenia. Dziś podejmowane wysiłki przyniosą rezultaty ok. 2030 roku

Budownictwo, które jest jednym z sektorów mających największy wpływ na środowisko i klimat, kładzie coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój. Trendy w branży ukierunkowane na ten cel skupiają się przede wszystkim na wykorzystaniu technologii oraz udoskonalaniu istniejących i tworzeniu nowych, inteligentnych materiałów budowlanych, które lepiej odpowiadają na wyzwania środowiskowe związane z efektywnością energetyczną czy jakością powietrza. – Wydaje mi się, że w okolicach 2030 roku powinniśmy już widzieć wyraźną zmianę. Natomiast pełne zrównoważenie, pełna cyrkularność to moim zdaniem najwcześniej 2040 rok – mówi Tomasz Bojęć, partner zarządzający ThinkCo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.