Młodzi naukowcy aktywni mimo pandemii – spotkaj się z nimi online
Fundacja Adamed, od 2014 r. organizator programu naukowego ADAMED SmartUP, mimo pandemii nie ogranicza swojej działalności edukacyjnej. Tym razem do przestrzeni online przenosi swój coroczny cykl lekcji pokazowych dla szkół. Tegoroczne Roadshow odbędzie się za pośrednictwem transmisji live na Instagramie, podczas których młodzi naukowcy-absolwenci programu podzielą się z uczestnikami swoją wiedzą i spostrzeżeniami, bez konieczności wychodzenia z domu.
Roadshow to seria lekcji pokazowych i spotkań z ambasadorami programu naukowo-edukacyjnego ADAMED SmartUP, który od lat wspiera rozwój nastolatków zainteresowanych naukami ścisłymi i przyrodniczymi. Do tej pory spotkania odbyły w 123 szkołach w różnych regionach Polski i uczestniczyło w nich ponad 9,5 tys. uczniów. W tym roku, ze względu na pandemię COVID-19, bezpośrednie wizyty w placówkach zastąpi seria 4 otwartych spotkań online z młodymi naukowcami, czyli absolwentami programu.
W trakcie transmisji live absolwenci opowiedzą o programie stypendialnym i procesie rekrutacyjnym do niego, wyjaśnią, jak wyglądają zajęcia prowadzone na obozie naukowym oraz odpowiedzą na zadane im pytania. Zdradzą także, w jaki sposób udział w ADAMED SmartUP wpłynął na ich dalszy rozwój i jak taką drogę może przebyć młody pasjonat nauki. W ramach tegorocznego Roadshow odbędą się 4 transmisje live na profilu @adamed_smartupna Instagramie, odpowiadające tematycznie każdej z grup zajęciowych, na jakie podzieleni są uczestnicy programu:
- Fizyka i nowe technologie– Katarzyna Łyczek i Laura Meissner – 20 listopada, godz. 18.00,
- Medycyna i nauki medyczne– Iza Wiszniewska i Julian Uchacz – 26 listopada, godz. 18.00,
- Chemia i biochemia– Maks Głowacki i Agata Janczak – 1 grudnia, godz. 19.00,
- Inżynieria i robotyka– Gosia Gniadek i Natalia Puczek – 8 grudnia, godz. 18.00.
– Ogromną rolę w rozwijaniu własnego potencjału odgrywa wymiana myśli, wzajemne inspirowanie się i rozmowa z innymi ciekawymi świata ludźmi. ADAMED SmartUP pomaga nastolatkom w nawiązywaniu takich kontaktów na corocznym obozie naukowym, ale także w czasie lekcji pokazowych w szkołach, organizowanych pod nazwą Roadshow. W tym roku ze względu na formę zdalną spotkań liczymy, że dotrzemy do jeszcze szerszego grona. Dzięki narzędziom online możemy popularyzować naukę w każdym zakątku Polski, nie tylko w dużych ośrodkach, gdzie dostęp do niej jest na wyciągnięcie ręki – tłumaczy Kierownik programu ADAMED SmartUP, Martyna Strupczewska.
W czasie dotychczasowej działalności Fundacji zorganizowanych zostało sześć obozów naukowych ADAMED SmartUP. Rokrocznie bierze w nich udział 50 uczniów, 10 z nich zostaje laureatami nagrody głównej – programu indywidualnych konsultacji edukacyjnych, a 3 uzyskuje stypendium finansowe. Do programu mogą rejestrować się uczniowie szkół ponadpodstawowych w całej Polsce, w wieku 14-19 lat.
Nastolatkowie, którzy po spotkaniu z absolwentami, zdecydują się na spróbowanie swoich sił w rekrutacji do programu, swoją przygodę rozpoczną od gry online. Rozgrywka prowadzona w rzeczywistości wirtualnej polega na rozwiązywaniu zadań i zagadek naukowych. Za poprawne odpowiedzi przyznawane są punkty, które decydują o zaproszeniu do kolejnego etapu. To wypełnienie aplikacji, potwierdzających osiągnięcia edukacyjne i zaangażowanie w naukę. Następnie 50 uczestników obozu, wyłoni Rada Naukowa na podstawie rozmów kwalifikacyjnych.
Rejestracja prowadzona jest za pośrednictwem strony: adamedsmartup.pli pozostaje otwarta do 15 stycznia 2021 r.

Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać!

Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku

UX – zawód przyszłości Motorola Solutions stawia na kompetencje 4.0
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm
Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club. Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.
Konsument
W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.
Firma
Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.