Komunikaty PR

MLP Group mocno poprawiło wyniki w I półroczu br.

2021-08-26  |  11:30

MLP Group opublikowało skonsolidowane wyniki finansowe za I półrocze 2021 r. W tym okresie Grupa osiągnęła przychody w wysokości 97,6 mln zł (+16% r./r.). Zysk netto wyniósł 166,5 mln zł, co oznacza poprawę o 38% w ujęciu r./r. Z kolei wartość kapitałów własnych (aktywów netto) wzrosła przez pierwszych sześć miesięcy roku o 24% do poziomu 1,5 mld zł, a wartość nieruchomości inwestycyjnych brutto zwiększyła się o 16% do 2,7 mld zł.

MLP Group kontynuuje dynamiczny rozwój na wszystkich obsługiwanych rynkach. Strategicznym celem pozostaje rozwój w Polsce oraz na rynku niemieckim, austriackim oraz rumuńskim.  MLP Group oferuje powierzchnie magazynowe w formacie magazynów big box oraz obiektów typu City Logistics. Pierwszym projektem z zakresu logistyki miejskiej jest MLP Business Park Berlin i MLP Business Park Poznań. Koncept City Logistics będzie rozwijany również w innych lokalizacjach, m.in. w MLP Łódź i MLP Wrocław West.

- Rynek magazynowy jest rozpędzony i bardzo dobrze sobie radzi w obecnych warunkach gospodarczych. Popyt, po chwilowemu wstrzymaniu w okresie pandemii, na nowo się odrodził i jest obecnie bardzo silny. Na rynku mamy rekordową wielkość powierzchni w budowie. Motorem napędowym najmu powierzchni magazynowych pozostaje sektor e-commerce, logistyki oraz lekkiej produkcji. Dodatkowo na generowany popyt wpływ mają również klienci przenoszących produkcję z krajów azjatyckich do Europy w celu skrócenia łańcucha dostaw. Pierwsza połowa roku była także dla nas bardzo udanym okresem. Znacznie poprawiliśmy wyniki finansowe na wszystkich poziomach rachunku wyników. Dzięki inwestycjom w rozbudowę parków oraz zwiększeniu banku ziemi mocno wzrosła również wartość posiadanych aktywów. W kolejnych latach spodziewamy się dalszego długofalowego i stabilnego rozwoju rynku magazynowego. Widzimy też rosnące zapotrzebowanie na powierzchnie ad hoc. Dlatego poza inwestycjami popartymi umowami pre let chcemy więcej budować także na zasadach spekulacyjnych powiedziała Monika Dobosz, Dyrektor finansowa w  MLP Group S.A.

Grupa Kapitałowa MLP Group cały czas utrzymuje bardzo dobrą kondycję finansową. W pierwszym półroczu br. zwiększyła o 24% wartość aktywów netto (NAV) do poziomu 1,5 mld zł. Wartość nieruchomości inwestycyjnych wzrosła z kolei o 16% do 2,7 mld zł. Przez pierwsze sześć miesięcy roku Grupa osiągnęła 97,6 mln zł skonsolidowanych przychodów, co oznacza wzrost w ujęciu r./r. o 16%. Wypracowała jednocześnie 205,5 mln zł zysku na działalności operacyjnej oraz 166,5 mln zł zysku netto. W analogicznym okresie poprzedniego roku było to odpowiednio: 194,7 mln zł oraz 121,1 mln zł.

W pierwszej połowie 2021 roku Grupa realizowała projekty o łącznej powierzchni blisko 200 tys. m2. Z tego zakończone zostały w tym okresie inwestycje o łącznej powierzchni ok 50 tys. m2 głównie w parkach: MLP Pruszków II, MLP Poznań i MLP Business Park Berlin I. Na koniec czerwca br. MLP Group oferowało 736,3 tys. m2 gotowej powierzchni najmu. Jednocześnie w trakcie budowy i przygotowaniu pozostawało 142 tys. m2. Docelowa powierzchnia posiadanych parków wynosi 1,38 mln m2. Dodatkowo MLP Group posiada rozbudowany bank ziemi, którego łączna wielkość na wszystkich rynkach działalności wynosi 109,4 ha. Grupa posiada również szereg umów rezerwacyjnych na zakup nowych gruntów pod planowane parki logistyczne w Polsce, Niemczech i Austrii.

- Rozbudowany bank ziemi i szereg umów rezerwacyjnych zapewniają nam możliwość stabilnego rozwoju działalności w kolejnych latach na wszystkich obsługiwanych rynkach. Poza umacnianiem pozycji w Polsce konsekwentnie prowadzimy ekspansję w Niemczech i Austrii. Zakończyliśmy właśnie budowę parku magazynowego w Berlinie. Z kolei w Unna jesteśmy w trakcie budowy nowego obiektu magazynowego o powierzchni 56 tys. m2, która zakończy się w pierwszym półroczu 2022 roku. W trakcie realizacji są także projekty w Niederrhein i w Wiedniu. Kolejne inwestycje planujemy w Kolonii, Frankfurcie nad Menem, Lipsku oraz Gelsenkirchen. Wszystkie nasze nowe projekty realizujemy z uwzględnieniem rozwiązań chroniących środowisko. Nie zapominamy też o naszych starszych obiektach i systematycznie je modernizujemy dostosowując do najwyższych standardów. Chcemy, aby każdy z nich posiadał certyfikat BREEAM na poziomie co najmniej Good – dodała Monika Dobosz.

Zgodnie ze strategią „build & hold” MLP Group po zakończeniu budowy parków logistycznych utrzymuje je w swoim portfelu i samodzielnie nimi zarządza. Wszystkie projekty realizowane przez Grupę wyróżnia również bardzo atrakcyjna lokalizacja parków logistycznych, stosowanie rozwiązania typu built-to-suit oraz wsparcie najemcy w trakcie trwania umowy najmu.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Lark Promotion
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.