MLP Group rozpoczyna drugi projekt magazynowy pod Berlinem
MLP Group inwestuje w rozwój drugiego parku w bezpośrednim sąsiedztwie stolicy Niemiec. Projekt zlokalizowany w Spreenhagen w Brandenburgii zaoferuje 41,6 tys. m2 nowoczesnej powierzchni i będzie adresowany głównie do firm działających w branży logistycznej, produkcyjnej i e-commerce. Prace budowlane zgodnie z planem rozpoczną się w II kwartale 2024 roku.
MLP Group umacnia swoją pozycję na rynku niemieckim. Kolejny park logistyczny MLP Park Spreenhagen powstanie w Brandenburgii w pobliżu stolicy Niemiec, Berlina. Inwestycja realizowana na zasadach spekulacyjnych, czyli bez zawartych wcześniejszych umów najmu, zaoferuje łącznie 41,6 tys. m2 docelowej nowoczesnej powierzchni, z czego 36,6 tys. m2 stanowić będą przestrzenie magazynowe. Kolejne 3,1 tys. m2 przeznaczone będzie na komfortowe biura i powierzchnie socjalne, a pozostałe 1,9 tys. m2 stanowić będą antresole. Najemcy będą mogli zamówić moduły średniej wielkości w zakresie od 3,5 tys. m2 do maksymalnie 30 tys. m2 powierzchni. Wysokość efektywna budynku wyniesie 12,2 metra.
„Niemcy są dla nas najważniejszym i strategicznym kierunkiem rozwoju. Jest to czwarta gospodarka na świecie, bardzo odporna i bardzo zdywersyfikowana. Z naszej perspektywy sytuacja na tym rynku magazynowym wygląda bardzo dobrze. Zakładamy, że prowadzona przez nas dynamiczna ekspansja za zachodnią granicą zapewni zrównanie do 2026 r. naszej działalności na rynku polskim i niemieckim” – zaznaczył Radosław T. Krochta, Prezes Zarządu MLP Group S.A.
„Realizacja nowego projektu znacząco wzmocni pozycję MLP Group na rynku niemieckim w regionie Brandenburgii. MLP Park Spreenhagen będzie bowiem naszą już drugą inwestycją w pobliżu Berlina. Nowy park logistyczny poszerzy, a jednocześnie doskonale uzupełni dotychczasową ofertę nowoczesnych powierzchni magazynowych. Najemcom zaproponujemy średniej wielkości moduły, które będą dopasowane do potrzeb firm działających w sektorze przemysłu lekkiego, logistyki oraz e-commerce. W odróżnieniu nasz pierwszy park biznesowy zlokalizowany w Ludwigsfelde, obecnie wynajęty w 100%, oferuje małe moduły i jest przeznaczony przede wszystkim do obsługi logistyki miejskiej. Jesteśmy przekonani, że nowa inwestycja wzbudzi olbrzymie zainteresowanie u potencjalnych najemców i odniesie duży sukces. Jednym z atutów jest doskonała lokalizacja, która przyciąga kluczowych graczy w regionie. Dla przykładu w niedalekiej odległości od naszej inwestycji znajduje się Gigafactory, czyli pierwszy gigantyczny i najbardziej zaawansowany zakład produkcyjny Tesli w Europie" - podkreślił Martin Birkert, Country Manager MLP Group na Niemcy.
Zgodnie ze strategią w zakresie wdrażania zasad zrównoważonego rozwoju MLP Group będzie dążyć do certyfikacji obiektu na poziomie co najmniej DGNB Gold. Deweloper planuje m.in. zainstalować system fotowoltaiczny do niskoemisyjnego zasilania energią, a także stacje do ładowania pojazdów elektrycznych.
Nowe centrum logistyczne powstaje na działce o powierzchni ponad 8,4 hektara w gminie Spreenhagen, ok. 15 km od przedmieść Berlina. Inwestycja jest bardzo dobrze skomunikowana dzięki bliskości autostrady federalnej A12, która jest kluczową trasą łączącą Polskę a Niemcami. Z kolei do obwodnicy federalnej A10 odległość wynosi jedynie około 13 km, a do Portu Lotniczego Berlin Brandenburg jest około 20 km.
Rozpoczęcie budowy planowane jest na II kwartał 2024 roku. Deweloper przewiduje jednocześnie udostępnienie gotowych powierzchni już w II kwartale 2025 roku.
Zgodnie ze strategią „build & hold” MLP Group po zakończeniu budowy parków logistycznych utrzymuje je w swoim portfelu i samodzielnie nimi zarządza. Wszystkie projekty realizowane przez Grupę wyróżnia również bardzo atrakcyjna lokalizacja parków logistycznych, stosowanie rozwiązania typu built-to-suit oraz wsparcie najemcy w trakcie trwania umowy najmu.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.