Mobile Industrial Robots – rozwój na rynku Europy Środkowo-Wschodniej
Warszawa, 22 kwietnia 2020: Lider na rynku autonomicznych robotów mobilnych (ang. autonomous mobile robots, AMR), Mobile Industrial Robots (MiR), podsumował rozwój na rynku Europy Środkowo-Wschodniej oraz nowe możliwości automatyzacji intralogistyki, jakie zapewnia MiR250 wprowadzony na rynek w marcu tego roku.
W 2019 roku MiR podwoił sprzedaż autonomicznych robotów mobilnych MiR w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Rynek napędzają: Polska, Czechy, Słowacja i Węgry. W tych krajach działa silna sieć partnerska, do której należą w Polsce firmy Astor i ProCobot, w Czechach i na Słowacji: Amtech i Dreamland, a na Węgrzech B&O Engineering i nowy partner VFP Systems. Duże zainteresowanie automatyzacją intralogistyki z robotami MiR potwierdza tytuł Excellent Partner przyznany firmie Astor – po raz pierwszy wyróżnienie otrzymała firma działająca w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Zauważalne jest także rosnące zainteresowanie robotami MiR w krajach bałkańskich, Rosji, na Ukrainie i Białorusi.
MiR dostarcza aktualnie na rynek pięć modeli autonomicznych robotów mobilnych różniących się przede wszystkim udźwigiem i przeznaczeniem. Mniejsze roboty: MiR100, MiR200 i MiR250 są zaprojektowane do transportu lżejszych ładunków w przemyśle, logistyce i służbie zdrowa. MiR500 i MiR1000 automatycznie pobierają i transportują palety oraz ciężkie materiały. Ponadto MiR wspiera ekosystem autonomicznych robotów mobilnych poprzez rozwijanie własnych rozwiązań dodatkowych oraz platformę MiRGo prezentującą rozwiązania zewnętrznych partnerów, których produkty bezproblemowo współpracują z robotami MiR.
„W regionie Europy Środkowo-Wschodniej większym zainteresowaniem cieszą się nasze mniejsze roboty. Jeśli chodzi o sektory przemysłu najbardziej aktywne są branże automotive oraz elektroniczna. Obecna sytuacja naturalnie spowalnia inwestycję, jednak jeśli chodzi o automatyzacje transportu wewnętrznego aktywność ze strony zakładów reprezentujących te segmenty generalnie jest największa. W 2019 region CEE odpowiadał za 11% udziału w całkowitych przychodach MiR” – mówi Jesper Sonne Thimsen, dyrektor sprzedaży w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
MiR250 – sprawniejsze nawigowanie w ciasnych przestrzeniach
Nowy robot MiR wprowadzony na rynek w marcu b.r. wyróżnia się przede wszystkim mniejszym rozmiarem i niższą konstrukcją, pozwalającym na sprawne nawigowanie w mniejszych przestrzeniach, ciasnych korytarzach, węższych otworach drzwiowych i pod elementami.
„Jesteśmy przekonani, że producenci, firmy logistyczne i sektor opieki zdrowotnej docenią możliwości naszego nowego robota. Dużym atutem jest szybszy proces ładowania robota pozwalający na maksymalne zwiększenie efektywności zadań transportowych i uzyskanie szybszego zwrotu z inwestycji” – mówi Jesper Sonne Thimsen.
Elastyczne metody finansowania inwestycji w automatyzację
Od czerwca 2019 roku MiR oferuje swoje roboty w leasingu dzięki współpracy z firmą DLL. Elastyczna metoda finansowania inwestycji w automatyzację cieszy się zainteresowaniem klientów także w regionie CEE.
O Mobile Industrial Robots:
Mobile Industrial Robots (MiR) rozwija i wprowadza na rynek najbardziej zaawansowaną linię współpracujących i bezpiecznych autonomicznych robotów mobilnych (AMR), które szybko, łatwo i efektywnie kosztowo zarządzają wewnętrzną logistyką, dając pracownikom swobodę podejmowania bardziej wartościowych działań. Innowacyjne roboty MiR zainstalowały już setki średnich i dużych międzynarodowych producentów, w tym kilka szpitali i domów opieki na całym świecie. Firma szybko utworzyła globalną sieć dystrybucji w ponad 60 krajach, z oddziałami regionalnymi w Nowym Jorku, San Diego, Singapurze, Frankfurcie, Barcelonie, Tokyo i Szanghaju. Rozwój utworzonego w 2013 roku przedsiębiorstwa postępował w szybkim tempie. W 2019 roku przychód MiR wyniósł 44 mln USD. Założona i prowadzona przez doświadczonych duńskich specjalistów w dziedzinie robotyki firma MiR ma swoją siedzibę w Odense w Danii. Więcej informacji na stronie www.mobile-industrial-robots.com
Więcej informacji: Omega Communication, Zofia Bielska, +48 882 5021 401, zbielska@communication.pl

Zwyżki nożycowe – co je wyróżnia i do jakich zadań są polecane?

Zobacz, w jaki sposób dobra spawarka laserowa może przyspieszyć pracę w Twojej firmie

Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca
5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.
Ochrona środowiska
Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.
Handel
Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.