Mocne półrocze w G City Europe w Polsce
Pierwsza połowa 2023 roku w G City w Polsce obfitowała w otwarcia nowych sklepów o łącznej powierzchni najmu ponad 22 000 GLA. Portfolio obiektów firmy wzmocniły nowe marki, często debiutujące w kraju lub w mieście działania centrum handlowego, czy też wdrażające zupełnie nowe koncepty. Mocna pierwsza połowa roku to zwieńczenie bardzo aktywnego okresu najmu związanego z otwarciem zmodernizowanej Promenady, jednego z flagowych centrów Grupy.
Portfolio obiektów firmy wzmocniło 98 nowych sklepów, w tym przedstawicielstw marek wcześniej nieobecnych. Wiele z nich otworzyło swoje lokale w najnowszych konceptach, potwierdzając fakt, że centra należące do spółki i ich lokalizacje, są idealnym miejscem do zaistnienia na polskim rynku. Łącznie powierzchnia najmu G City Europe w Polsce, w pierwszej połowie 2023 roku, wyniosła ponad 22 000 GLA. W samej Promenadzie, która w kwietniu br. otworzyła swoje zmodernizowane skrzydło, było to 13 200 GLA, a w pozostałych obiektach firmy – 8880 GLA.
Wśród znaczących umów podpisanych przez G City Europe w Polsce w warszawskich centrach firmy, jest otwarcie siódmego w stolicy salonu Rituals (228 m2) w Domach Towarowych Wars Sawa Junior. Do grona najemców Atrium Targówek dołączyły następujące marki: Tezenis (206 m2), Pandora (ponad 76 m2) czy Tous (prawie 94 m2), natomiast ofertę gastronomiczną wzbogaciły restauracje Rumia i Salad Story oraz piekarnia Otrębusy. W marcu polska marka odzieżowa Monnari otworzyła salon o powierzchni 168 m2 w nowej lokalizacji w Atrium Reduta. Z kolei w lipcu do grona nowych najemców centrum dołączył zwycięzca konkursu Wygraj pop-up store! – marka nerd hunters, oferująca unikalny asortyment dla geeków i nerdów, która stawia pierwsze kroki w stacjonarnym handlu detalicznym. King Cross Praga także odświeżyło swoje dotychczasowe portfolio. W lutym ofertę obuwniczą uzupełnił sklep CCC o powierzchni prawie 392 m2, a w segmencie odzieżowym marka Unisono z salonem o powierzchni około 93 m2.
Nowoczesne centrum handlowe Promenada na warszawskiej Pradze, w połączeniu ze stale rosnącym catchmentem, położone w świetnie skomunikowanej lokalizacji, stało się również łakomym kąskiem dla najemców – zwłaszcza dla znanych, zagranicznych marek. W maju portfolio galerii wzbogaciły brandy należące do włoskiej Calzedonia Group – Intimissimi Uomo i Falconeri. W czerwcu natomiast swój salon o powierzchni 334 m2 otworzyła marka Hebe, poszerzając tym samym ofertę drogeryjną galerii.
– Odpowiedni dobór najemców to podstawa każdego centrum handlowego. To właśnie atrakcyjne i zróżnicowane portfolio marek decyduje o popularności galerii wśród mieszkańców danego miasta. Jesteśmy właścicielem wielu placówek handlowych zlokalizowanych w całej Polsce i do każdej z nich podchodzimy indywidualnie, skrupulatnie analizując potrzeby lokalnych społeczności. Nie ma znaczenia, czy jest to wielkopowierzchniowy obiekt zlokalizowany w stolicy, czy mniejsze centrum handlowe w mieście poniżej 100 tys. mieszkańców – mówi Szymon Mińczuk, Retail Director.
Znana i lubiana marka United Colors of Benetton otworzyła się w formule pop-up w Galerii Dominikańskiej we Wrocławiu na powierzchni 327 m2. Mieszkańcy Bydgoszczy odwiedzający Centrum Handlowe Focus od czerwca mogą korzystać z szerokiej oferty dodatków do wnętrz w salonie Homla o powierzchni 326,5 m2. Od lipca z kolei obowiązkowym przystankiem podczas zakupów bydgoszczan stał się Starbucks (143 m2) – miejsce spotkań prawdziwych miłośników kawy. W Atrium Plejada od czerwca goście galerii Bytom mogą korzystać z kolorowej oferty salonu Unisono. Wiosną w Atrium Biała swoje salony otworzyły trzy popularne firmy – marka YES (77 m2) produkująca biżuterię, Quiosque (138 m2) oferująca modę damską oraz salon z bielizną damską Change Lingerie (79 m2). Z kolei pod koniec marca do grona najemców dołączył sklep marki odzieżowej Greenpoint o powierzchni 89 m2. Portfolio galerii Atrium Kasztanowa wzmocnił także pierwszy w Pile dyskont Dealz (450 m2), oferujący tysiące artykułów z różnych kategorii. Otwarcie przyciągnęło tysiące osób z całej Piły.

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Kolejne 9 mld zł trafi na budowę i modernizację sieci energetycznych. Inwestycje pomogą wyeliminować ryzyko blackoutu
Modernizacja i cyfryzacja sieci to dziś jeden z priorytetów spółek energetycznych w Polsce. Inwestycje te wzmacniają odporność systemu elektroenergetycznego i ograniczają ryzyko blackoutu, analogicznego do tego, który niedawno miał miejsce w Hiszpanii, ale też umożliwiają przyłączenie większej ilości zielonych źródeł energii. Enea pozyskała właśnie niskooprocentowaną pożyczkę w ramach KPO w wysokości 9 mld zł, które przeznaczy na budowę i modernizację sieci w północnej i zachodniej Polsce.
Rolnictwo
Gminne komisje szacują już straty w uprawach spowodowane przez majowe przymrozki. Najbardziej poszkodowani są sadownicy

W maju przygruntowe przymrozki pojawiły się na terenie niemal całego kraju. W niektórych miejscach temperatura obniżała się nawet do kilku stopni na minusie. Straty w rolnictwie i sadownictwie są bardzo duże, w niektórych regionach kraju sięgają nawet 90 proc. Ucierpiały nie tylko owoce i zboża, ale też część warzyw. Trwają już przygotowania naborów dla rolników, którzy ponieśli straty w wyniku przymrozków.
Polityka
Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie

Zdaniem przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej temat ochrony zdrowia w kampanii prezydenckiej, prowadzonej przed I turą wyborów, zszedł na dalszy plan. Kandydaci na najwyższy urząd w Polsce nie podawali – poza tematem składki zdrowotnej – w tym obszarze konkretów, a skupili się na kampanijnych ogólnikach i zapewnieniach. Zabrakło poruszenia wielu ważnych kwestii dotyczących m.in. przyszłości zawodów medycznych, kształcenia lekarzy, walki z agresją wobec medyków czy pomysłów na skrócenie kolejek do specjalistów i poprawy finansowania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.