Modelowy Sklep na Targach RetailShow odzwierciedleniem zmian sektora handlowego
Lawenda Public Relations
Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka|lawendapr.com| |agnieszka|lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com
Modelowy Sklep to serce targów RetailShow 2022, do którego dociera każdy odwiedzający, by w niezobowiązującej atmosferze sprawdzić funkcjonowanie zaprezentowanych tam produktów. Tegoroczna ekspozycja, dostępna w dniach 23-24 listopada br. w Centrum EXPO XXI w Warszawie, przybliży nowatorskie rozwiązania wypracowane w czasie pandemii i najnowsze trendy w projektowaniu przestrzeni handlowych.
Szybkie tempo życia skłania klientów do zakupów w jednym miejscu, gdzie chcą mieć szeroki wybór produktów, szczególnie w segmencie food-to-go. Ostanie lata to również zacieranie się granicy pomiędzy handlem offline i online, coraz większa popularność modelu „click&collect”, konieczność ograniczania kolejek, przyspieszanie procesów sprzedaży i częściowe ich przenoszenie na klienta. Te zmiany wymagają wdrożenia innowacji w sklepach.
Nadążyć za klientem - dwa formaty sklepu i dwie ścieżki zakupowe
Firmy działające w branży retail, by odpowiedzieć na te potrzeby, wypracowały wiele użytecznych pomysłów, z którymi będzie można zapoznać się w Modelowym Sklepie. Połączy on dwa odmienne formaty sklepów, co oznacza rozwiązania dla części bezobsługowej i sprzedaży tradycyjnej.
Z pewnością samoobsługowy sklep autonomiczny 24/7 z rozwiązaniami firmy Wanzl w różnych wariantach automatyzacji procesu zakupu przykuje uwagę odwiedzających. To kompleksowe rozwiązanie dostarczane pod klucz, które obejmuje autorski projekt wnętrza, technologię WanzlConnect, systemy wejścia i wyjścia oraz wysokojakościowe wyposażenie.
Wiele rozwiązań pokaże także firma MAGO, m.in. inteligentne wózki Clever, nową modułową linię boksów kasowych QUBE, e-bramkę czy hybrydowe boksy kasowe, które dzięki jednej inwestycji pozwalają zyskać dwa urządzenia – boks tradycyjny i samoobsługowy.
Projekt Modelowego Sklepu uwzględnia też dwie ścieżki zakupowe klienta, gdzie pierwsza ma zapewnić szybkie zakupy, takie jak np. kawa, ciastko, kanapka, owoce czy świeże soki, a druga jest tradycyjna.
– Jestem przekonana, że wkrótce pojawią się sklepy, gdzie strefa bezobsługowa stanie się integralną częścią obiektów wielkopowierzchniowych, a w sektorze food będzie można przyciągnąć klientów ciekawym i dobrze zaprojektowanym wnętrzem. W tym roku klimatem Modelowego Sklepu zwrócimy uwagę inwestorów na potrzeby młodego pokolenia, czym postaramy się zainspirować do odświeżenia wizerunku marki i odważniejszego podążania za nowymi trendami – podkreśla Ewa Gawroniak-Olejniczak z pracowni Ego-Studio shop design, projektantka Modelowego Sklepu.
Trend coraz mocniejszego wkraczania części gastronomicznej do branży retail potwierdzają eksperci z firmy Primulator, dostawcy kompleksowych rozwiązań dla gastronomii. Firma wypracowała rozwiązania dla sieci kącików kawowych i bistro na stacjach paliw, w koncepcji c-stores, gdzie minimalizacja czasu obsługi klienta i niezawodność urządzeń są kluczem do sukcesu.
– Na RetailShow zaprezentujemy multifunkcyjne urządzenia, które zajmują niewielką przestrzeń, a zarazem zapewniają przygotowanie kompleksowej oferty gastronomicznej – mówi Piotr Kłosiński, specjalista ds. marketingu z firmy Primulator.
Automatyzacja, robotyzacja i sztuczna inteligencja
W Modelowym Sklepie będzie można poznać technologię HOB (Hikvision glue-on-board), innowację dostępną wyłącznie w produktach Hikvision, Partnera Strategicznego Targów, w którą będzie wyposażony wielkoformatowy, kabinetowy ekran LED najnowszej, 4 generacji. Efekt wizualny będzie tu spektakularny!
Specjaliści zgodnie podkreślają znaczenie automatyzacji procesów, która w dobie braku wykwalifikowanych pracowników jest konieczna, a proste w obsłudze urządzenia minimalizują czas i nakład pracy personelu, pozwalając jednocześnie zachować wysoki standard obsługi. Również robotyzacja, z jednej strony wspierająca pracę zespołu, z drugiej oferująca nowe doświadczenia klientom, coraz mocniej wkracza do branży retail.
Ciekawym rozwiązaniem w tym obszarze będą spacerujące po Modelowym Sklepie inteligentne Pudu Roboty firmy LSI Software. To jednocześnie mobilne platformy reklamowe z wyświetlaczami 18,5” i urządzenia wyposażone w tace, które mogą unieść nawet 40 kg. Oba modele BellaBot i KettyBot, które pojawią się na RetailShow, mogą wyróżnić firmę w czasach, kiedy coraz trudniej zaskoczyć klientów.
Z kolei firma Sony zadba o atrakcyjnie wyeksponowany i zawsze aktualny przekaz dla klienta na profesjonalnych monitorach Sony Bravia B2B, które pozwalają zaplanować godziny włączeń i wyłączeń, ustawić blokady zapobiegające niepożądanym dostępom czy wygodnie kopiować ustawienia na pozostałe ekrany w sklepie.
Trend automatyzacji i zastosowania rozwiązań AI potwierdza również Marek Szkop-Marciniak, Technical Solution Manager z firmy DAHUA Technology Poland, który podkreśla, że zarządzający sklepami oczekują dziś inteligentnych i efektywnych systemów zabezpieczeń i wsparcia sprzedaży. Dodatkowo rozwiązania, takie jak bramki, kamery, oprogramowanie z analizą obrazu AI z mechanizmami do ich przetwarzania i integracji różnych systemów są źródłem unikalnych danych, które wspierają decyzje biznesowe.
Energooszczędność - konieczny kierunek
Branża handlowa w ostatnich latach mierzy się z trudnościami związanymi ze wzrostem cen energii i surowców. By zapewnić konkurencyjność, musiały zostać wypracowane nowe technologie, które optymalizują koszty w tym obszarze.
To są wyzwania, na które z dużym refleksem odpowiedziała firma ES SYSTEM K. Zaprezentuje szereg urządzeń, które powstały, aby zminimalizować wydatki na energię elektryczną. Natomiast w trend zakupów dokonywanych omnichannelowo wpisuje się COOLBOX - zestaw urządzeń, który służy do przechowywania i bezkontaktowego odbioru zakupów z kategorii e-grocery. Dla operatora to dodatkowe możliwości sprzedaży produktów spożywczych, dla klienta możliwość odbioru zakupów o dowolnej porze w najdogodniejszej lokalizacji. Urządzenia zostały skonstruowane tak, aby mogły pracować zarówno wewnątrz budynków, jak i w warunkach outdoorowych.
Dobrym przykładem są też energooszczędne i elastyczne produkty firmy Bäro Polska, której panele TX i oprawy punktowe serii Ontero ID mają możliwość regulacji mocy. Dzięki temu nie trzeba przeprowadzać rewolucji w sklepie, by obniżyć rachunki za prąd, wystarczy jedynie minimalnie zmniejszyć pobór mocy w samej oprawie. Katarzyna Czapla z Bäro Polska podkreśla też, że znaczny wzrost cen energii jest powodem wymiany starych opraw w technologii metalohalogenowej lub sodowej na nowe ledowe.
– Tutaj też wspieramy naszych klientów oferując oprawy pasujące do systemów sprzedawanych 15 lub 20 lat temu, gdzie bez konieczności remontu klienci oszczędzają nawet 60% energii elektrycznej do oświetlenia, utrzymując taki sam lub wyższy poziom światła w sklepie – dodaje.
Ostatnie lata, pełne wyzwań dla sektora retail, wymagały wypracowania i szybkiego wdrożenia innowacji, by zapewnić ciągłość funkcjonowania biznesu i bezpiecznej obsługi klientów. Dlatego też najbliższa edycja Targów RetailShow pozytywnie zaskoczy przedstawicieli sieci, centrów handlowych, najemców i właścicieli sklepów nowymi inteligentnymi rozwiązaniami oraz pokaże kreatywność i elastyczność producentów oraz dostawców technologii i wyposażenia dla branży handlowej.
Informacje praktyczne
11 edycja Międzynarodowych Targów Wyposażenia Sklepów RetailShow odbędzie się 23-24 listopada 2022 w godzinach 9:00-17:00 w Centrum EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14 w Warszawie. Organizatorem Targów RetailShow jest firma ECP Polska. Wstęp jest bezpłatny po zarejestrowaniu się na stronie internetowej http://www.retailshow.pl/pl/rejestracja lub w recepcji w dniu targów.
Partnerem Strategicznym targów RetailShow 2022 i Retail Congress jest firma HIKVISION POLAND, Sponsorem Diamentowym MAGO, Sponsorami Głównymi KONCEPT-L i SONY, a Sponsorami Retail Congress firmy MANHATTAN ASSOCIATES i SOTI.

11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup

E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?

Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.