Momentum Leisure otwiera trzeci park tematyczny w Polsce!
Momentum Leisure świętuje wielkie otwarcie już trzeciego parku tematycznego w Polsce, Majaland Gdańsk, które odbyło się 29 czerwca 2024 r. Po udanych otwarciach parków Majaland Kownaty (2018) i Majaland Warszawa (2022) amsterdamski deweloper i operator parków tematycznych wzmacnia swoją pozycję na rozwijającym się rynku Europy Środkowo-Wschodniej, dodając do swojego portfolio Majaland Gdańsk. Otwarciu towarzyszyło podpisanie dwóch ważnych umów licencyjnych, które umożliwiły Momentum Leisure połączenie znanych wszystkim Smerfów z Peyo Company z kultowymi postaciami z serii Nickelodeon, w tym m.in. Sponge Bob’em i Wojowoniczymi Żółwiami Ninja. Nowi bohaterowie dołączyli do grona popularnych postaci ze Studio 100, takich, jak Pszczółka Maja i Wiking Vicky.
Nowe umowy licencyjne
Momentum Leisure wzmacnia swoją strategię opartą na własności intelektualnej poprzez uruchomienie Majaland Gdańsk i podpisanie długoterminowych umów z Peyo Company i Nickelodeon. Nowy dyrektor generalny, Wouter Dekkers, mówi: „Dołączenie do firmy w kwietniu było, jak wskoczenie do rozpędzonej kolejki górskiej. Jestem podekscytowany i zaszczycony, że mogę poprowadzić kolejny etap Majaland w Polsce. Naszym celem jest wzbogacanie naszych parków o fascynującą rozrywkę i atrakcje dla całej rodziny. Jestem niesamowicie szczęśliwy, że Majaland zaprezentuje naszym Gościom ukochaną markę Nickelodeon i jej bohaterów.”
Dalszy rozwój
Od momentu powstania, Momentum Leisure postrzega Polskę jako rynek napędzający wzrost. Otwarcie trzeciego parku doskonale wpisuje się w strategię zdobycia pozycji liczącego się gracza w branży rozrywki w Europie Środkowo-Wschodniej. Pozyskując i rozwijając atrakcyjne lokalizacje oraz prezentując w swoich parkach cieszące się dużą popularnością postacie z bajek, Momentum Leisure było w stanie zapewnić sobie znaczącą pozycję na rozwijającym się rynku parków tematycznych w Polsce.
W kwietniu 2024 roku Momentum Leisure ogłosiło partnerstwo i współpracę z firmą Mitiska-REIM przy budowie czwartego już parku tematycznego, tym razem na południu Polski, sąsiadującego z największym centrum handlowym Mitiska-REIM w Gliwicach.
O Majaland Gdańsk:
Majaland Gdańsk zajmuje powierzchnię 20 000 m² i oferuje 24 atrakcje, z których wiele znajduje się w zadaszonej hali. Dogodnie położony w pobliżu historycznego i popularnego turystycznie Gdańska park, jest doskonałym miejscem dla rodzin z dziećmi. Goście mogą korzystać z atrakcji tematycznie związanych z ulubionymi bohaterami bajek, jak Pszczółka Maja, Smerfy, SpongeBob czy Wojownicze Żółwie Ninja. Park czynny jest codziennie w godzinach 10.00-18.00, przez cały rok, z bezpłatnym wstępem dla dzieci poniżej 85 cm wzrostu.
Więcej informacji: www.majalandgdansk.pl
O Momentum Leisure:
Od 2008 roku Momentum Leisure rozwija i zarządza najwyższej klasy parkami tematycznymi w Europie Środkowo-Wschodniej, dostarczając niezapomnianych wrażeń i wspomnień każdemu, bez względu na wiek. Po odniesionym sukcesie parków Majaland Kownaty (2018) i Majaland Warszawa (2022), Majaland Gdańsk otworzył swoje podwoje w 2024 roku. Strategia rozwoju Momentum Leisure obejmuje otwieranie nowych, zróżnicowanych tematycznie parków, gdzie najważniejsze jest bezpieczeństwo, rodzina, wspólne chwile i zrównoważony rozwój.
Więcej informacji: https://www.momentumleisure.com
Światowy Dzień Architektury – w dobie cyfryzacji architekci wierzą w siłę druku
Eco5tech zaprojektuje ścieżki rowerowe w Bydgoszczy
Renowacja Książnicy Stargardzkiej nominowana do prestiżowej nagrody!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym
O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.
Handel
Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem
Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.
Problemy społeczne
Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków
Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.