Komunikaty PR

10 samochodów od Volkswagen Financial Services trafiło do OSP

2023-09-22  |  12:00
Biuro prasowe

Volkswagen Financial Services po raz kolejny bezpłatnie użyczył 10 samochodów na potrzeby Ochotniczych Straży Pożarnych. Działania odbywają się w ramach aktywizacji lokalnych społeczności z zakresu pierwszej pomocy oraz prewencji zaburzeń psychicznych u dzieci i młodzieży. To kolejna edycja współpracy między VW FS a Związkiem Ochotniczych Straży Pożarnych RP.

Łącznie 10 samochodów marki Volkswagen, w tym 7 Transporterów T6 i 3 Caddy, trafiło na 6 miesięcy do 10 wybranych jednostek OSP na terenie całego kraju. Są to: OSP Biesowice, OSP Chojnów, OSP Goręczyno, OSP Janiszewice, OSP Niedrzwica Kościelna, OSP Nowogrodziec, OSP Rymanów, OSP Tymowa, OSP Wielgolas i OSP Wtórek.

Trwające już 3 lata działania z firmą Volkswagen Financial Services oceniamy bardzo pozytywnie. Samochody z charakterystycznym niebieskim logo naszego partnera wspierały strażaków OSP w całej Polsce podczas licznych interwencji jak: zwalczanie skutków pandemii, akcje ratunkowe, zabezpieczanie terenów objętych zagrożeniem powodziowym czy monitorowanie lasów w czasie największych upałów – komentuje Grzegorz Szyszko, Dyrektor Zarządu Wykonawczego Związku Ochotniczych Straży Pożarnych RP.

Każde auto zostało wyposażone w kartę paliwową oraz ubezpieczenie. Ponadto VW FS zapewnia strażakom pełną obsługę serwisową samochodów. Dzięki temu druhowie będą mogli skupić się na tym, co najważniejsze w ich służbie – ratowaniu ludzkiego życia.

Jestem pełen podziwu dla pracy strażaków ochotników. Ich gotowość do działania, oddanie i bliskość miejsca zdarzenia jest nieoceniona. Przeważnie to oni jako pierwsi pojawiają się na miejscu wypadków drogowych, pożarów czy innym zagrożeń, niosąc pomoc potrzebującym. Wierzę, że nasze samochody użyczone w tegorocznej edycji będą służyć i pomagać tak samo, jak miało to miejsce w poprzednich latach – mówi Mikołaj Woźniak, Prezes Volkswagen Financial Services.

Decyzja o kontynuowaniu akcji zapadła w związku z sukcesem poprzednich edycji oraz wykazanej przydatności użyczanych pojazdów w działalności OSP. Współpraca Związku Ochotniczych Straży Pożarnych RP i Volkswagen Financial Services trwa z powodzeniem od 2020 roku.

Pierwsza pomoc i wsparcie psychologiczne

Nabór do tegorocznej akcji rozpoczął się w czerwcu. Zgłoszenia przysłało kilkadziesiąt OSP z całej Polski. Aby móc korzystać przez 6 miesięcy z samochodu marki Volkswagen, jednostki musiały spełnić określone wymagania. Jako że hasłem przewodnim bieżącej edycji jest aktywizacja w obszarze bezpieczeństwa oraz prewencja zaburzeń psychicznych u najmłodszych – zwycięskie OSP zobowiązały się do przeprowadzenia akcji edukacyjnych w ramach społeczności lokalnych, w których funkcjonują.

Wśród nich jest szkolenie dla dzieci z zasad udzielania pierwszej pomocy – w ramach wsparcia firma VW FS przekaże jednostkom OSP książeczki edukacyjne pt. „Bączek Ratownik” stworzone przez ratownika medycznego Karola Bączkowskiego. Te wierszowane, ilustrowane opowiadania w przystępny dla najmłodszych sposób tłumaczą, co robić w przypadku skaleczenia, oparzenia i innych zdarzeń. Zaplanowano ponadto warsztaty na temat zapobiegania kryzysom psychicznym u dzieci i młodzieży dla dyrektorów i kadry pedagogicznej. W ich przeprowadzeniu pomogą specjaliści z Fundacji Instytut Edukacji Pozytywnej.

Działania na rzecz strażaków ochotników prowadzone są przez Volkswagen Financial Services od 2020 roku w sposób przemyślany, długofalowy i kompleksowy. Stanowią potwierdzenie tego, że firma świadomie buduje swój wizerunek jako odpowiedzialnej społecznie, niosąc przy tym realną pomoc.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada Biuro prasowe
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.