10 samochodów od Volkswagen Financial Services trafiło do OSP
Volkswagen Financial Services po raz kolejny bezpłatnie użyczył 10 samochodów na potrzeby Ochotniczych Straży Pożarnych. Działania odbywają się w ramach aktywizacji lokalnych społeczności z zakresu pierwszej pomocy oraz prewencji zaburzeń psychicznych u dzieci i młodzieży. To kolejna edycja współpracy między VW FS a Związkiem Ochotniczych Straży Pożarnych RP.
Łącznie 10 samochodów marki Volkswagen, w tym 7 Transporterów T6 i 3 Caddy, trafiło na 6 miesięcy do 10 wybranych jednostek OSP na terenie całego kraju. Są to: OSP Biesowice, OSP Chojnów, OSP Goręczyno, OSP Janiszewice, OSP Niedrzwica Kościelna, OSP Nowogrodziec, OSP Rymanów, OSP Tymowa, OSP Wielgolas i OSP Wtórek.
– Trwające już 3 lata działania z firmą Volkswagen Financial Services oceniamy bardzo pozytywnie. Samochody z charakterystycznym niebieskim logo naszego partnera wspierały strażaków OSP w całej Polsce podczas licznych interwencji jak: zwalczanie skutków pandemii, akcje ratunkowe, zabezpieczanie terenów objętych zagrożeniem powodziowym czy monitorowanie lasów w czasie największych upałów – komentuje Grzegorz Szyszko, Dyrektor Zarządu Wykonawczego Związku Ochotniczych Straży Pożarnych RP.
Każde auto zostało wyposażone w kartę paliwową oraz ubezpieczenie. Ponadto VW FS zapewnia strażakom pełną obsługę serwisową samochodów. Dzięki temu druhowie będą mogli skupić się na tym, co najważniejsze w ich służbie – ratowaniu ludzkiego życia.
– Jestem pełen podziwu dla pracy strażaków ochotników. Ich gotowość do działania, oddanie i bliskość miejsca zdarzenia jest nieoceniona. Przeważnie to oni jako pierwsi pojawiają się na miejscu wypadków drogowych, pożarów czy innym zagrożeń, niosąc pomoc potrzebującym. Wierzę, że nasze samochody użyczone w tegorocznej edycji będą służyć i pomagać tak samo, jak miało to miejsce w poprzednich latach – mówi Mikołaj Woźniak, Prezes Volkswagen Financial Services.
Decyzja o kontynuowaniu akcji zapadła w związku z sukcesem poprzednich edycji oraz wykazanej przydatności użyczanych pojazdów w działalności OSP. Współpraca Związku Ochotniczych Straży Pożarnych RP i Volkswagen Financial Services trwa z powodzeniem od 2020 roku.
Pierwsza pomoc i wsparcie psychologiczne
Nabór do tegorocznej akcji rozpoczął się w czerwcu. Zgłoszenia przysłało kilkadziesiąt OSP z całej Polski. Aby móc korzystać przez 6 miesięcy z samochodu marki Volkswagen, jednostki musiały spełnić określone wymagania. Jako że hasłem przewodnim bieżącej edycji jest aktywizacja w obszarze bezpieczeństwa oraz prewencja zaburzeń psychicznych u najmłodszych – zwycięskie OSP zobowiązały się do przeprowadzenia akcji edukacyjnych w ramach społeczności lokalnych, w których funkcjonują.
Wśród nich jest szkolenie dla dzieci z zasad udzielania pierwszej pomocy – w ramach wsparcia firma VW FS przekaże jednostkom OSP książeczki edukacyjne pt. „Bączek Ratownik” stworzone przez ratownika medycznego Karola Bączkowskiego. Te wierszowane, ilustrowane opowiadania w przystępny dla najmłodszych sposób tłumaczą, co robić w przypadku skaleczenia, oparzenia i innych zdarzeń. Zaplanowano ponadto warsztaty na temat zapobiegania kryzysom psychicznym u dzieci i młodzieży dla dyrektorów i kadry pedagogicznej. W ich przeprowadzeniu pomogą specjaliści z Fundacji Instytut Edukacji Pozytywnej.
Działania na rzecz strażaków ochotników prowadzone są przez Volkswagen Financial Services od 2020 roku w sposób przemyślany, długofalowy i kompleksowy. Stanowią potwierdzenie tego, że firma świadomie buduje swój wizerunek jako odpowiedzialnej społecznie, niosąc przy tym realną pomoc.

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.