10 samochodów od Volkswagen Financial Services trafiło do OSP
Volkswagen Financial Services po raz kolejny bezpłatnie użyczył 10 samochodów na potrzeby Ochotniczych Straży Pożarnych. Działania odbywają się w ramach aktywizacji lokalnych społeczności z zakresu pierwszej pomocy oraz prewencji zaburzeń psychicznych u dzieci i młodzieży. To kolejna edycja współpracy między VW FS a Związkiem Ochotniczych Straży Pożarnych RP.
Łącznie 10 samochodów marki Volkswagen, w tym 7 Transporterów T6 i 3 Caddy, trafiło na 6 miesięcy do 10 wybranych jednostek OSP na terenie całego kraju. Są to: OSP Biesowice, OSP Chojnów, OSP Goręczyno, OSP Janiszewice, OSP Niedrzwica Kościelna, OSP Nowogrodziec, OSP Rymanów, OSP Tymowa, OSP Wielgolas i OSP Wtórek.
– Trwające już 3 lata działania z firmą Volkswagen Financial Services oceniamy bardzo pozytywnie. Samochody z charakterystycznym niebieskim logo naszego partnera wspierały strażaków OSP w całej Polsce podczas licznych interwencji jak: zwalczanie skutków pandemii, akcje ratunkowe, zabezpieczanie terenów objętych zagrożeniem powodziowym czy monitorowanie lasów w czasie największych upałów – komentuje Grzegorz Szyszko, Dyrektor Zarządu Wykonawczego Związku Ochotniczych Straży Pożarnych RP.
Każde auto zostało wyposażone w kartę paliwową oraz ubezpieczenie. Ponadto VW FS zapewnia strażakom pełną obsługę serwisową samochodów. Dzięki temu druhowie będą mogli skupić się na tym, co najważniejsze w ich służbie – ratowaniu ludzkiego życia.
– Jestem pełen podziwu dla pracy strażaków ochotników. Ich gotowość do działania, oddanie i bliskość miejsca zdarzenia jest nieoceniona. Przeważnie to oni jako pierwsi pojawiają się na miejscu wypadków drogowych, pożarów czy innym zagrożeń, niosąc pomoc potrzebującym. Wierzę, że nasze samochody użyczone w tegorocznej edycji będą służyć i pomagać tak samo, jak miało to miejsce w poprzednich latach – mówi Mikołaj Woźniak, Prezes Volkswagen Financial Services.
Decyzja o kontynuowaniu akcji zapadła w związku z sukcesem poprzednich edycji oraz wykazanej przydatności użyczanych pojazdów w działalności OSP. Współpraca Związku Ochotniczych Straży Pożarnych RP i Volkswagen Financial Services trwa z powodzeniem od 2020 roku.
Pierwsza pomoc i wsparcie psychologiczne
Nabór do tegorocznej akcji rozpoczął się w czerwcu. Zgłoszenia przysłało kilkadziesiąt OSP z całej Polski. Aby móc korzystać przez 6 miesięcy z samochodu marki Volkswagen, jednostki musiały spełnić określone wymagania. Jako że hasłem przewodnim bieżącej edycji jest aktywizacja w obszarze bezpieczeństwa oraz prewencja zaburzeń psychicznych u najmłodszych – zwycięskie OSP zobowiązały się do przeprowadzenia akcji edukacyjnych w ramach społeczności lokalnych, w których funkcjonują.
Wśród nich jest szkolenie dla dzieci z zasad udzielania pierwszej pomocy – w ramach wsparcia firma VW FS przekaże jednostkom OSP książeczki edukacyjne pt. „Bączek Ratownik” stworzone przez ratownika medycznego Karola Bączkowskiego. Te wierszowane, ilustrowane opowiadania w przystępny dla najmłodszych sposób tłumaczą, co robić w przypadku skaleczenia, oparzenia i innych zdarzeń. Zaplanowano ponadto warsztaty na temat zapobiegania kryzysom psychicznym u dzieci i młodzieży dla dyrektorów i kadry pedagogicznej. W ich przeprowadzeniu pomogą specjaliści z Fundacji Instytut Edukacji Pozytywnej.
Działania na rzecz strażaków ochotników prowadzone są przez Volkswagen Financial Services od 2020 roku w sposób przemyślany, długofalowy i kompleksowy. Stanowią potwierdzenie tego, że firma świadomie buduje swój wizerunek jako odpowiedzialnej społecznie, niosąc przy tym realną pomoc.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.