125 lat Goodyear: opony, które pomogły złamać granicę prędkości
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Od 125 lat Goodyear reprezentuje innowacyjne podejście do mobilności, wyznaczając nowe standardy technologiczne w branży dzięki swoim produktom i usługom. Jednym z imponujących osiągnięć marki są opony, które pomogły ustanowić kolejne rekordy prędkości.
Bezprecedensowy poziom prędkości i osiągów
Odkąd na drogach pojawił się pierwszy samochód, na świecie rozpoczęła się prawdziwa mania prędkości. Coraz więcej śmiałków próbowało złamać granice prędkości. Jak wygląda historia najważniejszych rekordów prędkości?
23 października 1970 r. pojazd Blue Flame z napędem rakietowym, wyposażony w opony Goodyear, pobił rekord prędkości lądowej Fédération Internationale de l'Automobile (FIA), osiągając 1001 km/h dystansie mili i 1014 km/h na dystansie kilometra. Wynik ten uzyskano na dnie wyschniętego jeziora Bonneville, które zapewniło idealne warunki do testowania granic prędkości i osiągów pojazdów. Rezultat ten był tym bardziej imponujący, bo został osiągnięty w trudnych warunkach - na powierzchni drogi zalegało prawie 8 cm śniegu.
Na potrzeby pojazdu Blue Flame Goodyear zaprojektował opony 8:00-25 o średnicy zewnętrznej 34,8 cala i gładkiej powierzchni bieżnika, aby zapobiec gromadzeniu się ciepła. Wypełniono je azotem pod ciśnieniem 24 atmosfer.
Wyjątkowa konstrukcja i inżynieria Blue Flame, w tym zaawansowany system napędu rakietowego, odegrały kluczową rolę w pobiciu poprzedniego rekordu, a osiągnięcie to posłużyło jako katalizator dalszych innowacji w tej dziedzinie. Ustanowienie nowego rekordu nie byłoby jednak możliwe bez wysokowydajnych opon Goodyear, które są dowodem innowacyjności i zaawansowanej myśli inżynieryjnej.
Osiągnięcie Goodyeara z 1970 roku nie było odosobnionym przykładem, ponieważ produkty tej marki już wcześniej sprawdziły się na polu ustanawiania rekordów prędkości. W 1963 r. Goodyear opracował oponę do pojazdu Spirit of America, którym Craig Breedlove rozpędził się do magicznej granicy 643 km/h.
Opony Goodyear z kolejnymi rekordami
W 2006 r. opony Goodyear pomogły ustanowić rekord prędkości lądowej dla pojazdów z silnikiem wysokoprężnym. Dokonał tego wyprodukowany w Wielkiej Brytanii samochód JCB DieselMax, który osiągnął prędkość 527 km/h. Z kolei w 2016 r. ciężarówka Volvo The Iron Knight, jadąc na specjalnie opracowanych oponach Goodyear, pobiła dwa światowe rekordy prędkości dla samochodów ciężarowych. Pojazd ten osiągnął średnią prędkość 169 km/h w czasie 21,29 sekundy na dystansie 1000 metrów ze startu stojącego. Pobił również rekord na dystansie 500 metrów, osiągając prędkość 131 km/h w 13,71 sekundy ze startu stojącego.
Od 125 lat pasja do dostarczania najwyższej jakości opon napędza Goodyear do wyznaczania nowych granic i trendów w mobilności.
VEHIS z dealerami budują stock samochodowy dostępny online
Atrakcyjna i przejrzysta oferta Mazdy – nowe samochody dostępne od ręki
Wyprzedaż aut z rocznika 2024 w salonach Toyoty. Najpopularniejsze modele w Polsce w obniżonych cenach
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.