Komunikaty PR

125 lat Goodyear: opony, które pomogły złamać granicę prędkości

2023-07-06  |  09:45
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.26 MB )

Od 125 lat Goodyear reprezentuje innowacyjne podejście do mobilności, wyznaczając nowe standardy technologiczne w branży dzięki swoim produktom i usługom. Jednym z imponujących osiągnięć marki są opony, które pomogły ustanowić kolejne rekordy prędkości.

Bezprecedensowy poziom prędkości i osiągów

Odkąd na drogach pojawił się pierwszy samochód, na świecie rozpoczęła się prawdziwa mania prędkości. Coraz więcej śmiałków próbowało złamać granice prędkości. Jak wygląda historia najważniejszych rekordów prędkości?

23 października 1970 r. pojazd Blue Flame z napędem rakietowym, wyposażony w opony Goodyear, pobił rekord prędkości lądowej Fédération Internationale de l'Automobile (FIA), osiągając 1001 km/h dystansie mili i 1014 km/h na dystansie kilometra. Wynik ten uzyskano na dnie wyschniętego jeziora Bonneville, które zapewniło idealne warunki do testowania granic prędkości i osiągów pojazdów. Rezultat ten był tym bardziej imponujący, bo został osiągnięty w trudnych warunkach - na powierzchni drogi zalegało prawie 8 cm śniegu.

Na potrzeby pojazdu Blue Flame Goodyear zaprojektował opony 8:00-25 o średnicy zewnętrznej 34,8 cala i gładkiej powierzchni bieżnika, aby zapobiec gromadzeniu się ciepła. Wypełniono je azotem pod ciśnieniem 24 atmosfer.

Wyjątkowa konstrukcja i inżynieria Blue Flame, w tym zaawansowany system napędu rakietowego, odegrały kluczową rolę w pobiciu poprzedniego rekordu, a osiągnięcie to posłużyło jako katalizator dalszych innowacji w tej dziedzinie. Ustanowienie nowego rekordu nie byłoby jednak możliwe bez wysokowydajnych opon Goodyear, które są dowodem innowacyjności i zaawansowanej myśli inżynieryjnej.

Osiągnięcie Goodyeara z 1970 roku nie było odosobnionym przykładem, ponieważ produkty tej marki już wcześniej sprawdziły się na polu ustanawiania rekordów prędkości. W 1963 r. Goodyear opracował oponę do pojazdu Spirit of America, którym Craig Breedlove rozpędził się do magicznej granicy 643 km/h.

Opony Goodyear z kolejnymi rekordami

W 2006 r. opony Goodyear pomogły ustanowić rekord prędkości lądowej dla pojazdów z silnikiem wysokoprężnym. Dokonał tego wyprodukowany w Wielkiej Brytanii samochód JCB DieselMax, który osiągnął prędkość 527 km/h. Z kolei w 2016 r. ciężarówka Volvo The Iron Knight, jadąc na specjalnie opracowanych oponach Goodyear, pobiła dwa światowe rekordy prędkości dla samochodów ciężarowych. Pojazd ten osiągnął średnią prędkość 169 km/h w czasie 21,29 sekundy na dystansie 1000 metrów ze startu stojącego. Pobił również rekord na dystansie 500 metrów, osiągając prędkość 131 km/h w 13,71 sekundy ze startu stojącego.

Od 125 lat pasja do dostarczania najwyższej jakości opon napędza Goodyear do wyznaczania nowych granic i trendów w mobilności.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja VW FS umacnia pozycję lidera w finansowaniu aut osobowych Biuro prasowe
2024-07-16 | 12:00

VW FS umacnia pozycję lidera w finansowaniu aut osobowych

Udział w rynku leasingu i CFM na poziomie 18,7 proc., ponad 215 tys. finansowanych samochodów oraz 83 proc. zadowolonych klientów. Volkswagen Financial Services to nr
Motoryzacja Grupa Cichy-Zasada otwiera pierwszy w Warszawie salon BYD w Fabryce PZO
2024-07-15 | 14:48

Grupa Cichy-Zasada otwiera pierwszy w Warszawie salon BYD w Fabryce PZO

Projekt PZO II ponownie został w pełni skomercjalizowany. Nowy najemca – Grupa Cichy-Zasada – wynajął blisko 1000 mkw. powierzchni na parterze budynku. We współpracy
Motoryzacja Kto zostanie nowym Ambasadorem Bezpiecznej Jazdy Arval? Rusza 4. edycja konkursu
2024-07-09 | 10:00

Kto zostanie nowym Ambasadorem Bezpiecznej Jazdy Arval? Rusza 4. edycja konkursu

1 lipca br. rozpoczęła się kolejna edycja konkursu „Ambasador Bezpiecznej Jazdy Arval” – wiodącego programu CSR-owego dla kierowców flotowych korzystających z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy czekają na doprecyzowanie przepisów dotyczących Małego ZUS-u Plus. W sądach toczy się ponad 600 spraw z ZUS-em

Oddziały Biura Rzecznika MŚP prowadzą już ponad 600 spraw dotyczących Małego ZUS-u Plus. Przedmiotem sporu z ZUS-em jest interpretacja, jak długo – dwa czy trzy lata – powinna trwać przerwa, po upływie której przedsiębiorca może ponownie skorzystać z niższych składek. Pod koniec czerwca Sąd Okręgowy w Gorzowie Wielkopolskim wydał pierwszy wyrok, w którym podzielił korzystną dla przedsiębiorców argumentację Rzecznika MŚP. – Nie stanowi on jeszcze o linii interpretacyjnej. Czekamy na wejście w życie ustawy deregulacyjnej, która ułatwi od stycznia przedsiębiorcom przechodzenie na Mały ZUS Plus – mówi Agnieszka Majewska, Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców.

Problemy społeczne

Awaria CrowdStrike’a miała podobne skutki jak potencjalny cyberatak. Uzależnienie od technologii to ryzyko wyłączenia całych gałęzi gospodarki

Ogromna awaria systemu Windows, wywołanego błędem w aktualizacji oprogramowania CrowdStrike, doprowadziła do globalnego paraliżu. Przestały działać systemy istotne z perspektywy codziennego życia milionów ludzi. Tylko w piątek odwołano kilka tysięcy lotów na całym świecie,  a w części regionów w USA nie działał numer alarmowy. – To pokazuje, że im bardziej jesteśmy uzależnieni od technologii, tym łatwiej wykluczyć wręcz całe gałęzie gospodarki, a podobne skutki mógłby mieć cyberatak – ocenia Krzysztof Izdebski z Fundacji im. Stefana Batorego. Jego zdaniem tego typu incydenty są nie do uniknięcia i trzeba się na nie lepiej przygotować.

Ochrona środowiska

Nowelizacja przepisów ma przyspieszyć rozwój farm wiatrowych. Do 2040 roku Polska może mieć zainstalowane w nich ponad 40 GW mocy

Jeszcze w tym kwartale ma zostać przyjęty przez rząd projekt zmian w ustawie o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych. Nowelizacja zmniejsza minimalną odległość turbin wiatrowych od zabudowań do 500 m. Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej ocenia, że zmiana odległości zwiększy potencjał energetyki wiatrowej do 2040 roku nawet dwukrotnie, do poziomu 41,1 GW. – Branża czeka też na przyspieszenie procedur, przede wszystkim procedury środowiskowej i całego procesu zmiany przeznaczenia gruntów – mówi Anna Kosińska, członkini zarządu Res Global Investment.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.