125 lat Goodyear: opony, które pomogły złamać granicę prędkości
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Od 125 lat Goodyear reprezentuje innowacyjne podejście do mobilności, wyznaczając nowe standardy technologiczne w branży dzięki swoim produktom i usługom. Jednym z imponujących osiągnięć marki są opony, które pomogły ustanowić kolejne rekordy prędkości.
Bezprecedensowy poziom prędkości i osiągów
Odkąd na drogach pojawił się pierwszy samochód, na świecie rozpoczęła się prawdziwa mania prędkości. Coraz więcej śmiałków próbowało złamać granice prędkości. Jak wygląda historia najważniejszych rekordów prędkości?
23 października 1970 r. pojazd Blue Flame z napędem rakietowym, wyposażony w opony Goodyear, pobił rekord prędkości lądowej Fédération Internationale de l'Automobile (FIA), osiągając 1001 km/h dystansie mili i 1014 km/h na dystansie kilometra. Wynik ten uzyskano na dnie wyschniętego jeziora Bonneville, które zapewniło idealne warunki do testowania granic prędkości i osiągów pojazdów. Rezultat ten był tym bardziej imponujący, bo został osiągnięty w trudnych warunkach - na powierzchni drogi zalegało prawie 8 cm śniegu.
Na potrzeby pojazdu Blue Flame Goodyear zaprojektował opony 8:00-25 o średnicy zewnętrznej 34,8 cala i gładkiej powierzchni bieżnika, aby zapobiec gromadzeniu się ciepła. Wypełniono je azotem pod ciśnieniem 24 atmosfer.
Wyjątkowa konstrukcja i inżynieria Blue Flame, w tym zaawansowany system napędu rakietowego, odegrały kluczową rolę w pobiciu poprzedniego rekordu, a osiągnięcie to posłużyło jako katalizator dalszych innowacji w tej dziedzinie. Ustanowienie nowego rekordu nie byłoby jednak możliwe bez wysokowydajnych opon Goodyear, które są dowodem innowacyjności i zaawansowanej myśli inżynieryjnej.
Osiągnięcie Goodyeara z 1970 roku nie było odosobnionym przykładem, ponieważ produkty tej marki już wcześniej sprawdziły się na polu ustanawiania rekordów prędkości. W 1963 r. Goodyear opracował oponę do pojazdu Spirit of America, którym Craig Breedlove rozpędził się do magicznej granicy 643 km/h.
Opony Goodyear z kolejnymi rekordami
W 2006 r. opony Goodyear pomogły ustanowić rekord prędkości lądowej dla pojazdów z silnikiem wysokoprężnym. Dokonał tego wyprodukowany w Wielkiej Brytanii samochód JCB DieselMax, który osiągnął prędkość 527 km/h. Z kolei w 2016 r. ciężarówka Volvo The Iron Knight, jadąc na specjalnie opracowanych oponach Goodyear, pobiła dwa światowe rekordy prędkości dla samochodów ciężarowych. Pojazd ten osiągnął średnią prędkość 169 km/h w czasie 21,29 sekundy na dystansie 1000 metrów ze startu stojącego. Pobił również rekord na dystansie 500 metrów, osiągając prędkość 131 km/h w 13,71 sekundy ze startu stojącego.
Od 125 lat pasja do dostarczania najwyższej jakości opon napędza Goodyear do wyznaczania nowych granic i trendów w mobilności.
VW FS umacnia pozycję lidera w finansowaniu aut osobowych
Grupa Cichy-Zasada otwiera pierwszy w Warszawie salon BYD w Fabryce PZO
Kto zostanie nowym Ambasadorem Bezpiecznej Jazdy Arval? Rusza 4. edycja konkursu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Przedsiębiorcy czekają na doprecyzowanie przepisów dotyczących Małego ZUS-u Plus. W sądach toczy się ponad 600 spraw z ZUS-em
Oddziały Biura Rzecznika MŚP prowadzą już ponad 600 spraw dotyczących Małego ZUS-u Plus. Przedmiotem sporu z ZUS-em jest interpretacja, jak długo – dwa czy trzy lata – powinna trwać przerwa, po upływie której przedsiębiorca może ponownie skorzystać z niższych składek. Pod koniec czerwca Sąd Okręgowy w Gorzowie Wielkopolskim wydał pierwszy wyrok, w którym podzielił korzystną dla przedsiębiorców argumentację Rzecznika MŚP. – Nie stanowi on jeszcze o linii interpretacyjnej. Czekamy na wejście w życie ustawy deregulacyjnej, która ułatwi od stycznia przedsiębiorcom przechodzenie na Mały ZUS Plus – mówi Agnieszka Majewska, Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców.
Problemy społeczne
Awaria CrowdStrike’a miała podobne skutki jak potencjalny cyberatak. Uzależnienie od technologii to ryzyko wyłączenia całych gałęzi gospodarki
Ogromna awaria systemu Windows, wywołanego błędem w aktualizacji oprogramowania CrowdStrike, doprowadziła do globalnego paraliżu. Przestały działać systemy istotne z perspektywy codziennego życia milionów ludzi. Tylko w piątek odwołano kilka tysięcy lotów na całym świecie, a w części regionów w USA nie działał numer alarmowy. – To pokazuje, że im bardziej jesteśmy uzależnieni od technologii, tym łatwiej wykluczyć wręcz całe gałęzie gospodarki, a podobne skutki mógłby mieć cyberatak – ocenia Krzysztof Izdebski z Fundacji im. Stefana Batorego. Jego zdaniem tego typu incydenty są nie do uniknięcia i trzeba się na nie lepiej przygotować.
Ochrona środowiska
Nowelizacja przepisów ma przyspieszyć rozwój farm wiatrowych. Do 2040 roku Polska może mieć zainstalowane w nich ponad 40 GW mocy
Jeszcze w tym kwartale ma zostać przyjęty przez rząd projekt zmian w ustawie o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych. Nowelizacja zmniejsza minimalną odległość turbin wiatrowych od zabudowań do 500 m. Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej ocenia, że zmiana odległości zwiększy potencjał energetyki wiatrowej do 2040 roku nawet dwukrotnie, do poziomu 41,1 GW. – Branża czeka też na przyspieszenie procedur, przede wszystkim procedury środowiskowej i całego procesu zmiany przeznaczenia gruntów – mówi Anna Kosińska, członkini zarządu Res Global Investment.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.