2022 najlepszym rokiem w historii Lime
Lime, największa firma na świecie oferująca współdzielone pojazdy elektryczne, stała się jednocześnie pierwszą w dziedzinie mikromobilności, która odnotowała pełny dochodowy rok. Dla Lime to był najlepszy rok w historii, z rekordowymi 466 milionami dolarów wartości przejazdów w 2022 roku (ang. Gross Bookings), co stanowi wzrost o 33% w stosunku do 2021 roku. Ponadto firma osiągnęła skorygowany zysk EBITDA[1] w wysokości 15 milionów dolarów. Lime był rentowny również biorąc pod uwagę nieskorygowane EBITDA. Firma udostępnia współdzielone e-rowery i e-hulajnogi w ponad 250 miastach w prawie 30 krajach, kontynuując swoją misję dekarbonizacji transportu na całym świecie i służąc jako alternatywa dla samochodu.
Najważniejsze informacje finansowe za 2022 r.:
- 446 mln USD – rekordowa wartość przejazdów w 2022 r., co stanowi wzrost r/r o 33%
- 15 mln USD – skorygowany zysk EBITDA
- Utrzymana rentowność także przy nieskorygowanej EBITDA
- W każdym kwartale ponad 20% wzrostu wartości przejazdów r/r
- Blisko 120 milionów ukończonych przejazdów w 2022 roku (średnio 4 przejazdy na sekundę w skali roku), zwiększając łączną liczbę przejazdów do 400 milionów
- Ponad 35 rynków podwoiło liczbę przejazdów rok do roku
- 2022 był pierwszym rokiem w historii, w którym Lime pozyskał 1,5 miliona nowych użytkowników. Także po raz pierwszy w jednym miesiącu liczba aktywnych użytkowników Lime przekroczyła próg 4 milionów
- Wygrana w ponad 90% przetargach miejskich
„Jestem dumny i wdzięczny, że razem z naszymi użytkownikami i miastami-partnerami osiągnęliśmy rekordowy rok dla Lime i nasze wysiłki na rzecz zastąpienia podróży samochodowych czystszymi formami transportu przyniosły zamierzone efekty” – powiedział Wayne Ting, CEO Lime. „To dla nas ogromna motywacja, gdy pracujemy nad dekarbonizacją transportu i widzimy ponad 20-procentowy wzrost liczby rezerwacji brutto rok do roku w każdym kwartale ubiegłego roku”.
Zobowiązanie wobec społeczności lokalnych
Firma Lime jest zaangażowana w społeczności, które tworzy. W 2022 roku zainwestowała ponad 140 milionów dolarów na całym świecie, aby zwiększyć lokalne zatrudnienie. Poprzez wiodący w branży program Lime Access, firma oferuje atrakcyjne cenowo przejazdy dla osób uprawnionych. Lime Assist umożliwia jazdę użytkownikom o różnych poziomach sprawności, zaś Lime Hero zachęca do wspierania lokalnych organizacji społecznych.
Lime w liczbach:
- E-rowery i e-hulajnogi dostępne w ponad 250 miastach w prawie 30 krajach
- 400 milionów przejazdów
- Zastąpionych 85 milionów podróży samochodowych
- Zaoszczędzonych 32 tys. ton emisji CO2
- 675 mln przejechanych kilometrów
- 11 mln litrów zaoszczędzonej benzyny
„Podczas gdy kraje na całym świecie walczą ze spowolnieniem gospodarczym, my nadal się rozwijamy i postrzegamy nasze współdzielone e-rowery i e-hulajnogi jako nie tylko element walki z kryzysem klimatycznym, ale także bardziej przystępną i wygodną alternatywę dla samochodów” – powiedział Wayne Ting. „Dążymy do zapewnienia naszym użytkownikom oraz miastom najlepszych doświadczeń związanych ze współdzielonymi pojazdami elektrycznymi i zbliżamy się do wypełnienia naszej misji".
Lime w Polsce – najważniejsze liczby:
- Polska przez ostatnie trzy lata generowała dodatni wynik EBITDA, także podczas pandemii.
- Od momentu rozpoczęcia działalności w Polsce w październiku 2018 r., użytkownicy Lime odbyli 17 milionów przejazdów.
- W 2022 r. ponad 1 mln użytkowników w Polsce odbyło co najmniej jedną podróż e-hulajnogą.
- Lime posiada flotę ponad 22 000 e-hulajnóg w ponad 50 polskich miastach.
- W 2022 r. dzięki użytkownikom Lime, emisja CO2 została zredukowana o 391 tys. kg.
- Łącznie użytkownicy przejechali 7,4 mln km, co jest równowartością 184 podróży dookoła globu.
„Zbudowaliśmy zaangażowaną społeczność entuzjastów Lime w Polsce. Szczególnie cieszy nas fakt, że w minionym roku już ponad 1 mln osób skorzystało co najmniej raz z naszych e-hulajnóg, a z roku na rok te statystyki są coraz bardziej satysfakcjonujące. Wierzymy, że wspólnie możemy zadbać o przyszłość naszych miast i przyczyniać się do znacznej redukcji emisji CO2 ” – komentuje Michał Borek, General Manager, Lime Poland.
[1] Skorygowana EBITDA oznacza EBITDA z wyłączeniem jednorazowych kosztów restrukturyzacji i rozliczeń
![Klienci Toyota Leasing mogą zarządzać umowami leasingu i KINTO ze smartfonów Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_687698614,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Klienci Toyota Leasing mogą zarządzać umowami leasingu i KINTO ze smartfonów
![Goodyear z najwyższą oceną środowiskową od FIA](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1969075435,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Goodyear z najwyższą oceną środowiskową od FIA
![Co by tu jeszcze zautomatyzować? Coboty coraz powszechniejsze w automotive](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1917879136,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Co by tu jeszcze zautomatyzować? Coboty coraz powszechniejsze w automotive
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Prawo
![](https://www.newseria.pl/files/11111/jakub-zerdzicki-ip7gfn5jqx8-unsplash,w_274,_small.jpg)
Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie
– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.
Ochrona środowiska
Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej
![](https://www.newseria.pl/files/11111/rolnictwo-transformacja-foto,w_133,r_png,_small.png)
Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.
Transport
Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy
![](https://www.newseria.pl/files/11111/furgalski-inwestycje-srodki-foto,w_133,r_png,_small.png)
W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.