2022 najlepszym rokiem w historii Lime
Lime, największa firma na świecie oferująca współdzielone pojazdy elektryczne, stała się jednocześnie pierwszą w dziedzinie mikromobilności, która odnotowała pełny dochodowy rok. Dla Lime to był najlepszy rok w historii, z rekordowymi 466 milionami dolarów wartości przejazdów w 2022 roku (ang. Gross Bookings), co stanowi wzrost o 33% w stosunku do 2021 roku. Ponadto firma osiągnęła skorygowany zysk EBITDA[1] w wysokości 15 milionów dolarów. Lime był rentowny również biorąc pod uwagę nieskorygowane EBITDA. Firma udostępnia współdzielone e-rowery i e-hulajnogi w ponad 250 miastach w prawie 30 krajach, kontynuując swoją misję dekarbonizacji transportu na całym świecie i służąc jako alternatywa dla samochodu.
Najważniejsze informacje finansowe za 2022 r.:
- 446 mln USD – rekordowa wartość przejazdów w 2022 r., co stanowi wzrost r/r o 33%
- 15 mln USD – skorygowany zysk EBITDA
- Utrzymana rentowność także przy nieskorygowanej EBITDA
- W każdym kwartale ponad 20% wzrostu wartości przejazdów r/r
- Blisko 120 milionów ukończonych przejazdów w 2022 roku (średnio 4 przejazdy na sekundę w skali roku), zwiększając łączną liczbę przejazdów do 400 milionów
- Ponad 35 rynków podwoiło liczbę przejazdów rok do roku
- 2022 był pierwszym rokiem w historii, w którym Lime pozyskał 1,5 miliona nowych użytkowników. Także po raz pierwszy w jednym miesiącu liczba aktywnych użytkowników Lime przekroczyła próg 4 milionów
- Wygrana w ponad 90% przetargach miejskich
„Jestem dumny i wdzięczny, że razem z naszymi użytkownikami i miastami-partnerami osiągnęliśmy rekordowy rok dla Lime i nasze wysiłki na rzecz zastąpienia podróży samochodowych czystszymi formami transportu przyniosły zamierzone efekty” – powiedział Wayne Ting, CEO Lime. „To dla nas ogromna motywacja, gdy pracujemy nad dekarbonizacją transportu i widzimy ponad 20-procentowy wzrost liczby rezerwacji brutto rok do roku w każdym kwartale ubiegłego roku”.
Zobowiązanie wobec społeczności lokalnych
Firma Lime jest zaangażowana w społeczności, które tworzy. W 2022 roku zainwestowała ponad 140 milionów dolarów na całym świecie, aby zwiększyć lokalne zatrudnienie. Poprzez wiodący w branży program Lime Access, firma oferuje atrakcyjne cenowo przejazdy dla osób uprawnionych. Lime Assist umożliwia jazdę użytkownikom o różnych poziomach sprawności, zaś Lime Hero zachęca do wspierania lokalnych organizacji społecznych.
Lime w liczbach:
- E-rowery i e-hulajnogi dostępne w ponad 250 miastach w prawie 30 krajach
- 400 milionów przejazdów
- Zastąpionych 85 milionów podróży samochodowych
- Zaoszczędzonych 32 tys. ton emisji CO2
- 675 mln przejechanych kilometrów
- 11 mln litrów zaoszczędzonej benzyny
„Podczas gdy kraje na całym świecie walczą ze spowolnieniem gospodarczym, my nadal się rozwijamy i postrzegamy nasze współdzielone e-rowery i e-hulajnogi jako nie tylko element walki z kryzysem klimatycznym, ale także bardziej przystępną i wygodną alternatywę dla samochodów” – powiedział Wayne Ting. „Dążymy do zapewnienia naszym użytkownikom oraz miastom najlepszych doświadczeń związanych ze współdzielonymi pojazdami elektrycznymi i zbliżamy się do wypełnienia naszej misji".
Lime w Polsce – najważniejsze liczby:
- Polska przez ostatnie trzy lata generowała dodatni wynik EBITDA, także podczas pandemii.
- Od momentu rozpoczęcia działalności w Polsce w październiku 2018 r., użytkownicy Lime odbyli 17 milionów przejazdów.
- W 2022 r. ponad 1 mln użytkowników w Polsce odbyło co najmniej jedną podróż e-hulajnogą.
- Lime posiada flotę ponad 22 000 e-hulajnóg w ponad 50 polskich miastach.
- W 2022 r. dzięki użytkownikom Lime, emisja CO2 została zredukowana o 391 tys. kg.
- Łącznie użytkownicy przejechali 7,4 mln km, co jest równowartością 184 podróży dookoła globu.
„Zbudowaliśmy zaangażowaną społeczność entuzjastów Lime w Polsce. Szczególnie cieszy nas fakt, że w minionym roku już ponad 1 mln osób skorzystało co najmniej raz z naszych e-hulajnóg, a z roku na rok te statystyki są coraz bardziej satysfakcjonujące. Wierzymy, że wspólnie możemy zadbać o przyszłość naszych miast i przyczyniać się do znacznej redukcji emisji CO2 ” – komentuje Michał Borek, General Manager, Lime Poland.
[1] Skorygowana EBITDA oznacza EBITDA z wyłączeniem jednorazowych kosztów restrukturyzacji i rozliczeń

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.