2022 najlepszym rokiem w historii Lime
Lime, największa firma na świecie oferująca współdzielone pojazdy elektryczne, stała się jednocześnie pierwszą w dziedzinie mikromobilności, która odnotowała pełny dochodowy rok. Dla Lime to był najlepszy rok w historii, z rekordowymi 466 milionami dolarów wartości przejazdów w 2022 roku (ang. Gross Bookings), co stanowi wzrost o 33% w stosunku do 2021 roku. Ponadto firma osiągnęła skorygowany zysk EBITDA[1] w wysokości 15 milionów dolarów. Lime był rentowny również biorąc pod uwagę nieskorygowane EBITDA. Firma udostępnia współdzielone e-rowery i e-hulajnogi w ponad 250 miastach w prawie 30 krajach, kontynuując swoją misję dekarbonizacji transportu na całym świecie i służąc jako alternatywa dla samochodu.
Najważniejsze informacje finansowe za 2022 r.:
- 446 mln USD – rekordowa wartość przejazdów w 2022 r., co stanowi wzrost r/r o 33%
- 15 mln USD – skorygowany zysk EBITDA
- Utrzymana rentowność także przy nieskorygowanej EBITDA
- W każdym kwartale ponad 20% wzrostu wartości przejazdów r/r
- Blisko 120 milionów ukończonych przejazdów w 2022 roku (średnio 4 przejazdy na sekundę w skali roku), zwiększając łączną liczbę przejazdów do 400 milionów
- Ponad 35 rynków podwoiło liczbę przejazdów rok do roku
- 2022 był pierwszym rokiem w historii, w którym Lime pozyskał 1,5 miliona nowych użytkowników. Także po raz pierwszy w jednym miesiącu liczba aktywnych użytkowników Lime przekroczyła próg 4 milionów
- Wygrana w ponad 90% przetargach miejskich
„Jestem dumny i wdzięczny, że razem z naszymi użytkownikami i miastami-partnerami osiągnęliśmy rekordowy rok dla Lime i nasze wysiłki na rzecz zastąpienia podróży samochodowych czystszymi formami transportu przyniosły zamierzone efekty” – powiedział Wayne Ting, CEO Lime. „To dla nas ogromna motywacja, gdy pracujemy nad dekarbonizacją transportu i widzimy ponad 20-procentowy wzrost liczby rezerwacji brutto rok do roku w każdym kwartale ubiegłego roku”.
Zobowiązanie wobec społeczności lokalnych
Firma Lime jest zaangażowana w społeczności, które tworzy. W 2022 roku zainwestowała ponad 140 milionów dolarów na całym świecie, aby zwiększyć lokalne zatrudnienie. Poprzez wiodący w branży program Lime Access, firma oferuje atrakcyjne cenowo przejazdy dla osób uprawnionych. Lime Assist umożliwia jazdę użytkownikom o różnych poziomach sprawności, zaś Lime Hero zachęca do wspierania lokalnych organizacji społecznych.
Lime w liczbach:
- E-rowery i e-hulajnogi dostępne w ponad 250 miastach w prawie 30 krajach
- 400 milionów przejazdów
- Zastąpionych 85 milionów podróży samochodowych
- Zaoszczędzonych 32 tys. ton emisji CO2
- 675 mln przejechanych kilometrów
- 11 mln litrów zaoszczędzonej benzyny
„Podczas gdy kraje na całym świecie walczą ze spowolnieniem gospodarczym, my nadal się rozwijamy i postrzegamy nasze współdzielone e-rowery i e-hulajnogi jako nie tylko element walki z kryzysem klimatycznym, ale także bardziej przystępną i wygodną alternatywę dla samochodów” – powiedział Wayne Ting. „Dążymy do zapewnienia naszym użytkownikom oraz miastom najlepszych doświadczeń związanych ze współdzielonymi pojazdami elektrycznymi i zbliżamy się do wypełnienia naszej misji".
Lime w Polsce – najważniejsze liczby:
- Polska przez ostatnie trzy lata generowała dodatni wynik EBITDA, także podczas pandemii.
- Od momentu rozpoczęcia działalności w Polsce w październiku 2018 r., użytkownicy Lime odbyli 17 milionów przejazdów.
- W 2022 r. ponad 1 mln użytkowników w Polsce odbyło co najmniej jedną podróż e-hulajnogą.
- Lime posiada flotę ponad 22 000 e-hulajnóg w ponad 50 polskich miastach.
- W 2022 r. dzięki użytkownikom Lime, emisja CO2 została zredukowana o 391 tys. kg.
- Łącznie użytkownicy przejechali 7,4 mln km, co jest równowartością 184 podróży dookoła globu.
„Zbudowaliśmy zaangażowaną społeczność entuzjastów Lime w Polsce. Szczególnie cieszy nas fakt, że w minionym roku już ponad 1 mln osób skorzystało co najmniej raz z naszych e-hulajnóg, a z roku na rok te statystyki są coraz bardziej satysfakcjonujące. Wierzymy, że wspólnie możemy zadbać o przyszłość naszych miast i przyczyniać się do znacznej redukcji emisji CO2 ” – komentuje Michał Borek, General Manager, Lime Poland.
[1] Skorygowana EBITDA oznacza EBITDA z wyłączeniem jednorazowych kosztów restrukturyzacji i rozliczeń
VEHIS z dealerami budują stock samochodowy dostępny online
Atrakcyjna i przejrzysta oferta Mazdy – nowe samochody dostępne od ręki
Wyprzedaż aut z rocznika 2024 w salonach Toyoty. Najpopularniejsze modele w Polsce w obniżonych cenach
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.