AkzoNobel i McLaren Racing przedłużają umowę o współpracy
Dzięki przedłużeniu umowy o współpracy, bolid McLaren Racing, startujący w wyścigach Formuły 1, także w tym sezonie będzie pokryty specjalistycznymi powłokami AkzoNobel. Współpraca rozpoczęła się w 2008 roku.
Jako oficjalny partner, AkzoNobel dostarcza produkty marki Sikkens, którymi polakierowane są części bolidu MCL35M, a także zapewnia produkty na potrzeby zespołu w obszarze transportu, warsztatu oraz wyposażenia.
Ponadto biznes Marine and Protective Coatings dostarcza także powłokę termochronną Intertherm 50 z gamy produktów International, którą pokryte są elementy wyposażenia, otaczające silnik i układ wydechowy.
„Jesteśmy bardzo dumni z przedłużenia naszej współpracy z zespołem McLaren Racing, w której najważniejsze są takie punkty jak: współpraca, innowacyjność i dążenie do osiągania wysokich wyników”, mówi Patrick Bourguignon, Dyrektor Automotive and Specialty Coatings AkzoNobel. „Praca zespołowa w drużynie McLaren F1 oraz dążenie do osiągania sukcesów jest dla nas inspiracją do tego, aby dostarczać jak najlepsze produkty i usługi wszystkim naszym klientom”.
Mark Waller, Chief Commercial Officer McLaren Racing, dodaje: „Nasza współpraca trwa już od ponad dekady. Zaangażowanie AkzoNobel w nieustanne poszukiwanie i tworzenie innowacji doskonale pasuje do naszego zespołu. Cieszymy się, że możemy kontynuować naszą współpracę i rozwijać innowacyjne produkty AkzoNobel, które pomogą naszym bolidom osiągać lepsze wyniki na torze”.
Zespół McLaren F1 zamierza kontynuować wspaniałe wyniki osiągnięte w sezonie 2020, w którym zajął trzecie miejsce w klasyfikacji konstruktorów. Dodatkowo w tym sezonie do dynamicznego zespołu kierowców dołącza Daniel Ricciardo (który zajął piąte miejsce w klasyfikacji kierowców w 2020 r.) oraz Lando Norrisa (miejsce dziewiąte w 2020 roku).
Naukowcy i technicy McLaren Racing i AkzoNobel współpracują od ponad dziesięciu lat, a w 2012 r. partnerstwo poszerzono o McLaren Automotive. Współpraca ta przyczyniła się nie tylko do przyspieszenia wdrażania nowych rozwiązań w pracach nad technologią powłok i opracowywaniu kolorów, ale także utorowała drogę dla dalszych poszukiwań kolejnych innowacyjnych rozwiązań.
Patrick Bourguignon dodaje: „Wszyscy ogromnie się cieszymy, że będziemy mogli zobaczyć nasze powłoki Sikkens i International na bolidzie MCL35M w tym sezonie. Nie możemy się doczekać planowanego powrotu wyścigów F1 do Niderlandów we wrześniu”.
Pierwsze Grand Prix odbędzie się 28 marca w Bahrajnie.
VEHIS z dealerami budują stock samochodowy dostępny online
Atrakcyjna i przejrzysta oferta Mazdy – nowe samochody dostępne od ręki
Wyprzedaż aut z rocznika 2024 w salonach Toyoty. Najpopularniejsze modele w Polsce w obniżonych cenach
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.