AkzoNobel i McLaren Racing rozszerzają współpracę
Firma AkzoNobel i McLaren Racing rozszerzyły swoją długoletnią współpracę, która pozwoli na wprowadzenie nowych możliwości w dziedzinie zrównoważonego rozwoju, innowacji technologicznych i rozwoju produktów.
Nowa, wieloletnia umowa między AkzoNobel i McLaren Racing jest wynikiem udanej, trwającej już trzynaście lat współpracy. Oprócz kontynuowania działań jako wyłączny Oficjalny Partner McLaren Racing: Coatings Solutions, AkzoNobel wesprze także zespół wyścigowy McLaren w zakresie zrównoważonego rozwoju – to zwiastun bardziej zintegrowanego podejścia, które ma znacznie wykraczać poza dostawy wysokowydajnych powłok.
Obie strony określiły szereg inicjatyw, które poszerzą zakres partnerstwa strategicznego i przyczynią się do zwiększenia wartości dodanej w wielu obszarach. Obejmują one wzajemne konsultacje techniczne w dziedzinach będących przedmiotem wspólnego zainteresowania, poszukiwanie dalszych możliwości innowacji i wymianę między personelem.
– Jesteśmy niezmiernie dumni i zadowoleni z zacieśnienia naszych relacji z tak długoletnim i cenionym partnerem, jak McLaren Racing, co pozwoli nam osiągnąć jeszcze więcej niż dotychczas – mówi Patrick Bourguignon, Dyrektor ds. motoryzacji i specjalistycznych powłok w AkzoNobel. – Wspólne skupienie się na osiąganiu najlepszych możliwych wyników i pionierskich innowacji pomoże nam zarówno w rozwoju, jak i w nadaniu nowego wymiaru naszej formule sukcesu – tłumaczy.
Patrick Bourguignon dodaje: – Cieszymy się, że będziemy odgrywać aktywną rolę w wysiłkach McLaren Racing na rzecz zrównoważonego rozwoju, działając zgodnie z naszym podejściem „People. Planet. Paint.”. To wszystko polega na realizacji działań opartych na naszym dotychczasowym, wypracowanym sukcesie i kształtowaniu partnerstwa na przyszłość.
Matt Dennington, Dyrektor ds. partnerstwa w McLaren Racing także odniósł się do nowo podpisanej umowy: – To fantastyczne, że możemy rozszerzyć nasze partnerstwo z AkzoNobel. Z niecierpliwością czekamy na rozpoczęcie nowego rozdziału tej innowacyjnej i długotrwałej współpracy, przyjmując bardziej zintegrowane podejście do rozwoju, dzięki któremu AkzoNobel będzie nas wspierał w naszej misji stania się bardziej zrównoważonym zespołem.
Po raz pierwszy AkzoNobel i McLaren podjęły współpracę w 2008 roku. Od tamtej pory osiągnięto znaczący postęp w technologii lakierniczej, który nie tylko przyczynił się do zwiększenia wydajności samochodu McLaren Formula 1, ale także napędził rozwój innowacji w innych branżach.
Tegoroczny samochód McLaren F1, MCL36, został zaprezentowany w połowie lutego. Testy do nowego sezonu F1 rozpoczną się 23 lutego, a pierwsze Grand Prix odbędzie się w Bahrajnie 20 marca.
O AkzoNobel
Dostarczamy powstałe w sposób zrównoważony innowacyjne farby i powłoki, na których w coraz większym stopniu polegają nasi klienci, lokalne społeczności i środowisko. Dlatego wszystko co robimy zaczyna się od naszego celu People. Planet. Paint. Nasze portfolio zawiera światowej klasy marki, takie jak Dulux, International, Sikkens i Interpon, które cieszą się zaufaniem klientów na całym świecie. Prowadzimy działalność w ponad 150 krajach i stawiamy sobie za cel osiągnięcie pozycji światowego lidera w naszej branży. Właśnie tego możesz oczekiwać od wiodącego producenta farb, który swoje cele opiera o uznane na świecie wskaźniki naukowe i podejmuje rzeczywiste działania mające na celu sprostanie globalnym wyzwaniom i ochronę przyszłych pokoleń.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Ostateczny kształt rozszerzonej odpowiedzialności producenta wciąż pod znakiem zapytania. Przykładem dla Polski mogą być rozwiązania z Czech czy Belgii
Zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej do końca 2025 roku Polska powinna osiągnąć poziom recyklingu odpadów opakowaniowych na poziomie min. 65 proc. Trudno to osiągnąć bez wdrożenia systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP), który w świetle unijnych zaleceń powinien być zaimplementowany już w 2023 roku, a którego ostatecznego kształtu jeszcze nie znamy. Zagraniczni eksperci uważają, że Polska powinna iść w ślady Czech, Belgii i Włoch, stawiając na elastyczną organizację odpowiedzialności producenta (OOP).
Handel
Prof. G. Kołodko: Trump osiągnie efekt odwrotny od zamierzonego i spowolni rozwój Ameryki. Na wojnie handlowej z resztą świata to Stany mogą tracić najmocniej

– Liczne decyzje prezydenta Trumpa, nie tylko na polu ekonomicznym, są po prostu oparte na nieracjonalnych przesłankach, są fałszywe, są szkodliwe i dla Stanów Zjednoczonych, i dla innych, mówiąc językiem popularnym, są chore – ocenia prof. Grzegorz Kołodko, były minister finansów, i wskazuje m.in. na chaos spowodowany wprowadzaniem, zawieszaniem i przywracaniem ceł. Ekonomista w książce „Trump 2.0. Rewolucja chorego rozsądku” analizuje trumponomikę, a więc ekonomię i politykę gospodarczą pomysłu prezydenta oraz jej wpływ na gospodarkę, przestrzega przed zagrożeniami i wskazuje sposoby wyjścia z nasilającego się globalnego zamieszania. Autor ocenia też negatywnie pozaekonomiczne aspekty działalności amerykańskiego prezydenta z wyjątkiem jednego aspektu.
Farmacja
Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.