Arval przedłuża bezpłatny wynajem samochodów dla szpitali
NBS Communications
Krucza 16/22
00-526 Warszawa
bkrowicka|nbs.com.pl| |bkrowicka|nbs.com.pl
511 917 929
nbs.com.pl
Odciążają karetki pogotowia, wożąc osocze, krew i próbki do badań. Samochody z floty Arval już od roku są użytkowane przez pracowników szpitali i zakładów opieki zdrowotnej na Mazowszu i w woj. warmińsko-mazurskim, a umowa na bezpłatne użyczenie 16 pojazdów została ponownie przedłużona. Współpraca Arval Service Lease Polska z Wojewodą Mazowieckim i Wojewodą Warmińsko-Mazurskim będzie kontynuowana co najmniej do końca czerwca, z możliwością przedłużenia. Dotychczas samochody użyczone przez Arval przejechały prawie 500 000 km, czyli odległość jaką pokonalibyśmy 12-krotnie okrążając Ziemię wzdłuż Równika. Rekordzista przejechał już ponad 60 000 km.
Pierwsze samochody zostały użyczone szpitalom przez Arval na początku kwietnia ubiegłego roku, zaledwie miesiąc od pierwszego przypadku COVID-19 w Polsce. Wyboru placówek, które najbardziej potrzebują takiego wsparcia, dokonało Ministerstwo Zdrowia, w porozumieniu z Urzędami Wojewódzkimi.
– To bardzo budujące, że w okresie, w którym społeczna solidarność i odpowiedzialność są tak ważne, część przedsiębiorstw chce udostępnić swoje zasoby, nie oczekując niczego w zamian. Pojazdy przekazane przez firmę Arval służą od ponad roku 12 szpitalom w województwie mazowieckim. Wydłużenie okresu, w którym samochody pozostają do dyspozycji Urzędu Wojewódzkiego, pozwoli pracownikom medycznym, korzystającym z pojazdów, nadal skutecznie zwalczać epidemię COVID-19 i skrócić czas, w którym wszyscy odczuwamy jej skutki – mówi Konstanty Radziwiłł, Wojewoda Mazowiecki.
Arval użycza obecnie szpitalom i zakładom opieki zdrowotnej 16 pojazdów – głównie modele Volkswagen Golf i Peugeot Partner. Korzystają z nich placówki w województwach mazowieckim i warmińsko-mazurskim. Samochody były przekazywane w kilku transzach, głównie w kwietniu i lipcu 2020 roku.
– Już po pierwszych sygnałach na temat rozprzestrzeniającego się po kraju wirusa i heroicznej walki lekarzy o życie chorych, których przybywało lawinowo, bardzo chcieliśmy pomóc. Nie znamy się niestety na medycynie, ale jesteśmy ekspertami w dziedzinie mobilności – dlatego zaproponowaliśmy bezpłatne użyczenie naszych pojazdów z ubezpieczeniem, pakietem assistance i pełną obsługą serwisową. Zależało nam na tym, by personel medyczny nie musiał martwić się przynajmniej o transport – mówi Paweł Doleciński, Head of Public Segment w Arval Service Lease Polska, odpowiedzialny za współpracę z placówkami medycznymi. – Wszyscy bardzo byśmy chcieli, by pandemia już się zakończyła, ale dopóki trwa, będziemy służyli pracownikom medycznym naszymi pojazdami – dodaje.
Co ważne, samochody użytkowane są bardzo intensywnie, a jeden z nich w województwie warmińsko-mazurskim, w ciągu roku pokonał już ponad 60 000 km..
– Samochód wykorzystujemy bardzo często – jeździmy nim od niemal roku. Do tej pory zrobiliśmy ponad 52 tys. kilometrów. To pokazuje skalę tego, jak świetnie nam służy i jak bardzo był potrzebny. Używamy go do wszystkich celów szpitala. Służy nam zarówno jako pojazd techniczny, jak i auto, którym przewozimy próbki albo osocze. Pomimo tak intensywnej eksploatacji, auto jest niezawodne – mówi Jan Zalewski ze szpitala Olmedica w Olecku.
Jak podkreślają pracownicy szpitali, wcześniej do zadań, które wykonują dziś wynajęte samochody, wykorzystywane były karetki pogotowia.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy. To dla naszego szpitala bardzo duża pomoc. Dostaliśmy do użytku sprawne i bezawaryjne auto wraz z zapewnionymi kosztami jego eksploatacji. Po naszej stronie jest jedynie jego tankowanie. Używamy go codziennie i bardzo intensywnie: przewozimy nim próbki do laboratorium, osocze, tzw. szybką krew. Dzięki niemu odciążamy karetki, które teraz jeżdżą już tylko do pacjentów - mówi Tomasz Malinowski z Powiatowego Szpitala im. Władysława Biegańskiego w Iławie.
VEHIS z dealerami budują stock samochodowy dostępny online
Atrakcyjna i przejrzysta oferta Mazdy – nowe samochody dostępne od ręki
Wyprzedaż aut z rocznika 2024 w salonach Toyoty. Najpopularniejsze modele w Polsce w obniżonych cenach
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.