Komunikaty PR

Arval rośnie mimo pandemii. Polska flota firmy wzrosła w 2020 r. o 25%

2021-02-24  |  15:30
Biuro prasowe
Kontakt
Beata Krowicka
NBS Communications

Krucza 16/22
00-526 Warszawa
bkrowicka|nbs.com.pl| |bkrowicka|nbs.com.pl
511 917 929
nbs.com.pl
  • Prawie 1,4 mln (+6,4% r/r*) pojazdów w wynajmie na świecie. Plasuje to Arval jako lidera europejskiego rynku wynajmu długoterminowego z pełną obsługą**
  • 48 420 wynajętych pojazdów w Polsce (+25% r/r). Sukces polskiego oddziału – umocnienie pozycji lidera polskiego rynku CFM w segmencie firm międzynarodowych i korporacji oraz duży sukces wdrożonej oferty detalicznej (małe firmy, klienci indywidualni) – wzrost sprzedaży o 80% r/r
  • Arval rósł szybciej niż rynek mimo obostrzeń związanych z Covid-19
  • Ze wszystkich rynków Arval na świecie, Polska odnotowała najwyższy procentowy wzrost floty rok do roku, a zespół Arval Polska został ogłoszony najlepszym zespołem roku
  • 2020 rokiem nowego, ambitnego planu strategicznego Arval Beyond
  • Ofensywa biznesowa z nowymi usługami: Arval Bike Lease, Arval Car Sharing, wynajem konsumencki 

Arval, lider rynku wynajmu długoterminowego z pełną obsługą oraz nowych rozwiązań w zakresie zrównoważonej mobilności, podsumował wyniki operacyjne za 2020 rok. Spółka z Grupy BNP Paribas może mówić o roku pełnym sukcesów, mimo bardzo trudnych okoliczności biznesowych. 

W 2020 roku flota wynajmowana przez Arval na świecie wzrosła o 6,4%* w porównaniu do 2019 roku, osiągając poziom 1 381 555 pojazdów. Flota finansowana przekroczyła w 2020 roku granicę miliona pojazdów. Wynajem dla sektora Retail (małe firmy, klienci indywidualni) wzrósł o 15,7%, w tym 100 000 pojazdów w ramach wynajmu dla osób prywatnych. Segment wynajmu średnioterminowego (MTR) zwiększył się o 6%. Arval działa obecnie w 30 krajach i zatrudnia 7200 pracowników, którzy obsługują na co dzień 300 000 klientów.

Bardzo dobry rok Arval w Polsce

Arval Service Lease Polska, lokalny oddział firmy, był w 2020 roku liderem wzrostów w całej Grupie. Spółka na koniec 2020 roku zarządzała już flotą 48 420 wynajętych pojazdów, co w stosunku do 2019 roku stanowi wzrost aż o 25%.

 - 2020 rok stał pod znakiem wydarzeń, które nie miały precedensu. Dla wszystkich sytuacja związana z pandemią COVID-19 i kolejnymi lockdownami była zaskoczeniem, dlatego wiele firm, także naszych klientów, znalazło się w bardzo trudnej sytuacji. Było dla nas oczywiste, że elastyczne podejście do warunków umów i wprowadzenie nowych usług odpowiadających na nowe potrzeby rynku, jest absolutną koniecznością. Sam wynajem długoterminowy okazał się też dobrym rozwiązaniem na kryzysowe czasy – zapewnia bowiem mobilność, bez dużego, jednorazowego wydatku – mówi Robert Antczak, dyrektor generalny Arval Service Lease Polska

Jak pokazuje raport Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów podsumowujący 2020 rok, wynajem długoterminowy zwiększył w zeszłym roku swój udział w całkowitej sprzedaży nowych samochodów do firm o 1,9% w porównaniu z rokiem 2019. W ubiegłym roku co czwarte (24%) nowe auto firmowe trafiało do przedsiębiorców w ramach wynajmu długoterminowego.

Druga połowa roku była dla Arval w Polsce prawdziwą ofensywą biznesową, opartą na założeniach strategii Arval Beyond.

Latem i jesienią wprowadziliśmy cały szereg innowacyjnych usług będących odpowiedzią na nową pandemiczną „normalność”, a także krokiem w kierunku nowej strategii zrównoważonej mobilności Arval Beyond. Zaoferowaliśmy naszym klientom możliwość wynajmu długoterminowego rowerów, w tym także elektrycznych, w ramach usługi Arval Bike Lease. Ruszyliśmy z naszą platformą Arval Car Sharing, która umożliwia pracownikom firm współdzielenie służbowych aut. Wyszliśmy też z naszymi usługami do osób prywatnych, które mogą wynajmować pojazdy na takich samych zasadach, jak firmy. Dużym osiągnięciem było też stworzenie nowej, wygodnej platformy do sprzedaży samochodów poleasingowych www.uzywane-arval.pl, gdzie w sposób zdalny można zamówić auto dostępne od ręki – mówi Robert Antczak.

Na szczególną uwagę w 2020 roku zasługuje wzrost sprzedaży w sektorze Retail – aż o 80% r/r. Jest to związane z wprowadzeniem do oferty na szeroką skalę wynajmu konsumenckiego, a także stworzenie całkowicie zdalnego procesu sprzedaży, tak istotnego w dobie obostrzeń sanitarnych. W 2020 r. Arval rozszerzył też współpracę partnerską w ramach programu White Label o marki Land Rover i Jaguar, utrzymując jednocześnie funkcjonowanie programów z markami Kia, Hyundai oraz Opel. 

Dobry rok polskiego oddziału Arval potwierdzają branżowe nagrody: Fleet Derby i Fleet Leader, przyznane przez czytelników magazynu „Fleet”, a także tytuł Lidera Elektromobilności uzyskany na podstawie badania przeprowadzanego przez PwC Polska oraz Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA).

2020: mocny rok mimo pandemii

Podczas sytuacji kryzysowej związanej z pandemią COVID-19, w zespołach Arval na całym świecie nastąpiła pełna mobilizacja, by zapewnić ciągłość obsługi klientów. Dzięki zaawansowanej infrastrukturze IT, od marca 2020 roku niemal wszyscy pracownicy Arval mogli bezpiecznie pracować z domu. 

W czasie kryzysu, Arval aktywnie wspierał także swoich klientów, oferując elastyczność w zakresie warunków umów i przedłużania kontraktów. W odpowiedzi na nowe potrzeby w zakresie mobilności po pierwszej fazie lockdownu, Arval uruchomił w maju 2020 roku ofertę "The Journey Goes On", która miała na celu wsparcie klientów w powrocie do normalnej działalności biznesowej, dzięki bezpiecznym, zrównoważonym i efektywnym kosztowo rozwiązaniom mobilnym.  

Firma rozszerzyła też swoją strategię remarketingową, uzupełniając działania sprzedażowe skierowane do sektora B2B o ofertę dla osób prywatnych, a wszystko to w wygodnym i bezpiecznym, w pełni zdalnym procesie obsługi klienta.

Arval wspierał także tych, którzy stanęli na pierwszej linii walki z COVID-19 – firma przekazała nieodpłatnie blisko 350 pojazdów do użytku przez pracowników służby zdrowia w 12 krajach. Niemal 30 z nich trafiło do polskich placówek medycznych, m.in. w województwach: warmińsko-mazurskim, wielkopolskim i mazowieckim.

Najważniejsze wydarzenia w 2020 roku

Po obchodzonej w 2019 roku 30. rocznicy działalności, Arval postawił kolejny krok milowy w swojej historii, prezentując w październiku 2020 roku nowy plan strategiczny Arval Beyond. Dzięki niemu firma jest gotowa do rozwoju w świecie nowej normalności, przy wykorzystaniu swoich dotychczasowych atutów, ale w oparciu o nowy model biznesowy dostosowany do aktualnych potrzeb klientów.

Na Arval Beyond składają się cztery oferty: 

  • 360° Mobility, czyli mobilność oparta nie tylko na samochodach 
  • Connected & Flexible – technologia w służbie klientów Arval
  • Arval Inside – budowanie silnych partnerstw 
  • Good for you, Good for all – zrównoważony rozwój jako podstawa 

Kierując się odpowiedzialnością wobec swoich klientów i społeczeństwa, Arval opracował w 2020 roku strategię CSR jako odpowiedź na palące kwestie związane ze środowiskiem naturalnym. Wyznaczył w niej niezwykle ambitne cele na rok 2025: pół miliona pojazdów zelektryfikowanych w wynajmie (w tym 25 tys. takich pojazdów w Polsce) i obniżenie o 30% średniej emisji CO2 dla całej floty. W 2020 roku Arval jeszcze bardziej stał się orędownikiem elektromobilności i pod względem zamówień na pojazdy w pełni elektryczne (BEV) rozwijał się znacznie szybciej niż rynek. 

W skali międzynarodowej natomiast, Arval mocno angażuje się również w kwestię różnorodności, na przykład poprzez program kariery "Arval Women in Action", w przekonaniu, że dzisiejsze kobiety utorują drogę do sukcesu tym, które wejdą na rynek pracy w przyszłości.

W 2020 roku Arval w zgodzie z nową ofertą Arval Inside odnowił lub nawiązał współpracę z ważnymi partnerami na całym świecie, m.in. z firmą SIXT (Niemcy, Francja, Holandia, Wielka Brytania i Belgia) oraz grupą CaixaBank Payments & Consumer w Hiszpanii i Portugalii. Podpisano również nową umowę o współpracy z Unicredit Bank Austria. Wszystkie te partnerstwa wiążą się z silnym naciskiem na rozwiązania z zakresu współdzielonej, zintegrowanej i zelektryfikowanej mobilności.

Wzrost Arval w 2020 roku nastąpił nie tylko dzięki silnym partnerstwom, ale także dzięki ekspansji geograficznej. Firma wzmocniła swoją obecność w Ameryce Łacińskiej, otwierając nowe biura w Kolumbii, we współpracy z firmą Relsa. 

2021: poszerzenie horyzontów w pierwszym roku obowiązywania strategii Arval Beyond

W 2021 roku Arval dążył do realizacji celów wyznaczonych w nowej strategii. Wśród projektów na ten rok znajdują się m.in.:

  • Nowe usługi, aby lepiej zaspokajać potrzeby firm: Mobility HubMobility AppMobility Consulting, w ramach oferty 360° Mobility. 
  • Plan podwojenia rynku zamówień pojazdów elektrycznych (BEV), wspierany przez nowy projekt CSR, który zostanie uruchomiony w czerwcu 2021 roku.  
  • Ambitny program partnerstw z mocnymi lokalnymi markami, aby dotrzeć do nowych grup klientów oraz kolejnych krajów.

"Kryzys w 2020 roku potwierdził, że priorytety, które zdefiniowaliśmy w strategii Arval Beyond są odpowiedzią na potrzeby klientów. Arval jest dziś jeszcze silniejszy i wyróżnia się na rynku pod względem wyników, pionierskiego podejścia i odpowiedzialnej społecznie postawy. Jestem bardzo pewny tego roku; mamy przed sobą wiele projektów i inicjatyw. Inwestycje, których dokonujemy dzisiaj, wzmocnią naszą wizję przez rok 2021 i kolejne lata. Naszym celem na ten rok jest wzrost floty wyższy od ubiegłorocznego - komentuje Alain van Groenendael, prezes i dyrektor generalny Arval.

* Dynamika wzrostu na koniec okresu 2019-2020 na bazie porównywalnej

** Multibrandowy wynajem długoterminowy z pełną obsługą

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja DHL Parcel inwestuje w 33 dostawcze samochody elektryczne od Arval Biuro prasowe
2021-04-15 | 13:56

DHL Parcel inwestuje w 33 dostawcze samochody elektryczne od Arval

DHL Parcel Polska powiększa swoją flotę samochodów dostawczych o pojazdy MAN eTGE. Zaawansowane technologicznie elektryki będzie można spotkać m.in. na ulicach Warszawy, Gdańska, czy
Motoryzacja Goodyear dostarczy opony do 26 samochodów na otwarcie sezonu ELMS
2021-04-15 | 10:55

Goodyear dostarczy opony do 26 samochodów na otwarcie sezonu ELMS

  Sezon European Le Mans Series rozpocznie się już w najbliższy weekend. 26 z 42 samochodów pojedzie na oponach Goodyear. Goodyear ma wyłączność na dostawy opon dla
Motoryzacja Lexus LS 600h L Landaulet
2021-04-14 | 16:00

Lexus LS 600h L Landaulet

Z czym kojarzy się ślub? Na takie pytanie każda para młoda odpowie zapewne nieco inaczej. Dla większości osób nieodłącznym elementem radosnej ceremonii jest wyjątkowy

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Globalna pozycja węgla nie jest zagrożona w najbliższych latach. Popyt napędzają państwa azjatyckie, głównie Chiny i Indie

W ubiegłym roku światowe zapotrzebowanie na węgiel spadło o 5 proc. r/r, najmocniej od II wojny światowej. To w dużej mierze efekt globalnego spowolnienia w przemyśle wywołanego przez COVID-19. W tym roku wraz ze stopniowym powrotem gospodarek do normalności Międzynarodowa Agencja Energii spodziewa się wzrostu popytu na czarny surowiec o 2,6 proc., głównie za sprawą państw azjatyckich. – Energetyka światowa jest oparta na węglu i takie państwa jak Chiny, Indie, Indonezja nie odstąpią od tego najtańszego, najbardziej bezpiecznego nośnika energii. Czyli praktycznie świat poza Unią Europejską będzie nadal opierał swoje systemy energetyczne na tym paliwie – mówi Janusz Olszowski, prezes Górniczej Izby Przemysłowo-Handlowej

Farmacja

Od dziś farmaceuci zyskują nowe uprawnienia. Właścicieli aptek czeka szereg wyzwań

16 kwietnia wchodzi w życie większość zapisów nowej ustawy o zawodzie farmaceuty, która rozszerza uprawnienia tego zawodu. Magister farmacji będzie mógł przeprowadzić z pacjentem wywiad farmaceutyczny, doradzić mu w kwestii przyjmowanych leków, przeprowadzić podstawowe nieinwazyjne badania diagnostyczne i przeszkolić w używaniu prostego sprzętu medycznego, np. glukometru. Otwartą kwestią pozostaje to, kto będzie płacił za opiekę farmaceutyczną jako świadczenie – sam pacjent czy może NFZ. Z kolei dla właścicieli aptek wyzwaniem będzie stworzenie miejsca, gdzie takie konsultacje mogą się odbywać, oraz zapewnienie odpowiednich zasobów kadrowych.

Problemy społeczne

W Polsce co roku przeprowadza się ok. 145 transplantacji serca, ale oczekujących jest trzy razy więcej. Problemem często jest brak zgody rodziny zmarłego

W 2020 roku wykonano 145 operacji transplantacji serca i podobna liczba utrzymuje się od kilku lat. Potrzeby są jednak znacznie większe, bo liczba osób oczekujących na przeszczep to 415 – wynika ze statystyk Poltransplantu. Choć większość Polaków zgadza się zostać dawcą narządów po swojej śmierci, rzadko informują o tym bliskich. – Nawet w 10–20 proc. przypadków rodzina nie zgadza się na przeszczep – wskazuje dr n. med. Zygmunt Kaliciński, transplantolog ze Szpitala MSWiA w Warszawie. Problemami są także nieodpowiednie przygotowanie szpitalnych koordynatorów oraz ich częsta rotacja.

Problemy społeczne

Pandemia ograniczyła aktywność fizyczną dzieci o ponad 30 proc. Wśród najmłodszych rośnie problem nieprawidłowej masy ciała i problemów z kręgosłupem

Już od ok. 20 lat poziom kondycji fizycznej dzieci i młodzieży systematycznie spada, a pandemia jeszcze pogłębiła ten problem. Nauka online, zamknięte szkoły, baseny, sale sportowe i boiska spowodowały, że aktywność fizyczna wśród najmłodszych spadła o 33 proc. – wynika z raportu „Aktywność fizyczna i żywienie dzieci w czasie pandemii”. – Możemy mieć przyrost populacji osób otyłych i z nadwagą, prawdopodobnie zwiększy się także częstotliwość występowania wad postawy i bólu  kręgosłupa – wymienia prof. Bartosz Molik, rektor AWF w Warszawie. Na zdrowie i kondycję dzieci przełożenie może mieć także coraz częściej diagnozowany zespół pocovidowy.