Komunikaty PR

Arval uruchamia wynajem aut elektrycznych z rządową dopłatą

2021-11-16  |  14:21
Biuro prasowe
Kontakt
Beata Krowicka
NBS Communications

Krucza 16/22
00-526 Warszawa
bkrowicka|nbs.com.pl| |bkrowicka|nbs.com.pl
511 917 929
nbs.com.pl
Do pobrania Arval Hub ( 1.81 MB )

16 listopada Arval Service Lease Polska podpisał umowę z Bankiem Ochrony Środowiska, który jest dysponentem środków z programu „Mój elektryk” przygotowanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Tym samym jako jeden z pierwszych przedstawicieli branży CFM włączył się w nabór wniosków m.in. dla firm i instytucji w ramach tzw. ścieżki leasingowej programu. Spółka z Grupy BNP Paribas będzie mogła dzięki temu zaoferować klientom wynajem samochodów elektrycznych z niższą miesięczną ratą. To pierwszy raz, gdy rządowe dopłaty do samochodów elektrycznych obejmą auta użytkowane przez klientów biznesowych oraz indywidualnych w ramach umów leasingu i wynajmu pojazdów. 

Korzystający z programu „Mój elektryk”, którzy zdecydują się na samochody w ramach wynajmu, nie będą musieli martwić się o dodatkowe formalności. Arval sprawdzi możliwość skorzystania z programu oraz wystąpi o zawarcie umowy o dopłatę w imieniu klientów, minimalizując formalności związane z uzyskaniem dotacji. Użytkownicy zapłacą po prostu niższe miesięczne raty. Otrzymana dotacja w całości jest przeznaczona na spłatę kapitału i od samego początku umowy wynajmu pomniejsza wartość spłat ponoszonych przez klienta, co przekłada się na niższą ratę wynajmu już od pierwszego miesiąca użytkowania.

Klienci, którzy kupują samochód za gotówkę, wszystkich formalności związanych dotacją muszą dokonać samodzielnie. Dopiero po przedstawieniu dokumentów dotyczących zakupu, rejestracji i ubezpieczenia auta oraz po podpisaniu umowy dotacji, będą uprawnieni do otrzymania dofinansowania. 

– W przypadku wynajmu samochodu elektrycznego, ta ścieżka będzie znacznie uproszczona. Klient w przysłowiowym „jednym okienku”, kontaktując się tylko z nami, złoży wniosek o finansowanie pojazdu i dotację. Arval przedstawił już ofertę samochodów na wynajem z dopłatą – jest ona dostępna w bogatym pakiecie usług Arval GO ELECTRIC, gdzie poza możliwością dofinansowania nasi klienci mogą również m.in. w ramach jednej raty wnosić opłaty za auto, stację ładowania czy korzystać ze spalinowego auta na okres wakacji. W zależności od modelu samochodu, dzięki dofinansowaniu z NFOŚiGW, miesięczna rata może być obniżona od 300 do nawet 800 zł. To w skali 2–3-letniego kontraktu daje bardzo wymierne oszczędności – mówi Robert Antczak, dyrektor generalny Arval Service Lease Polska. – Dotacje do pojazdów elektrycznych w wynajmie i leasingu były w Polsce długo wyczekiwane przez klientów, ale także przez firmy z naszej branży. Może to być ogromny impuls do rozwoju elektromobilności. Wystarczy wspomnieć, że w pierwszym półroczu 2021 roku co czwarty nowy samochód osobowy nabywany przez przedsiębiorców w naszym kraju był finansowany poprzez wynajem – dodaje.

Po raz pierwszy dopłaty dla firm

W programie NFOŚiGW przeznaczono aż 600 mln zł na dopłaty dla przedsiębiorców, samorządów i innych instytucji publicznych, które zdecydują się na zakup, leasing lub wynajem pojazdu elektrycznego. Dofinansowanie przysługuje bez względu na liczbę samochodów, które będzie wykorzystywał przedsiębiorca lub instytucja. Wysokość zależy od kategorii pojazdu oraz deklaracji średniego rocznego przebiegu pojazdu w okresie następnych dwóch lat. Beneficjenci programu „Mój elektryk”, będą mogli otrzymać dotację na zasadach przedstawionych poniżej.

 

Beneficjent

Kategoria pojazdu

Maksymalny koszt zakupu pojazdu

Wymagany przebieg średnioroczny

Kwota dofinansowania

Jednostki sektora finansów publicznych, instytuty badawcze, przedsiębiorcy, stowarzyszenia, fundacje, spółdzielnie, rolnicy indywidualni, kościoły i inne związki wyznaniowe, organizacje religijne

M1 (osobowe)

225 000 zł

--

18 750 zł

Powyżej 15 000 km

27 000 zł

N1 (dostawcze do 3,5 t DMC)

--

 

-- 

Do 20% kosztów kwalifikowanych, lecz nie więcej niż 50 000 zł

Powyżej 20 000 km

Do 30% kosztów kwalifikowanych, lecz nie więcej niż 70 000 zł

 

Wnioski o dofinasowanie będzie można składać do 30 września 2025 roku lub do wyczerpania środków z programu. 

Według tegorocznego Barometru Flotowego Arval Mobility Observatory, wysoka cena pojazdów elektrycznych znajdowała się na szczycie barier dla rozwoju elektromobilności w polskich flotach. Aż 62% fleet managerów, którzy nie chcieli inwestować w zeroemisyjne auta, wskazało właśnie ten czynnik jako powód. Dofinansowanie takich aut może mieć znaczący wpływ na zminimalizowanie tej bariery.

Arval przedstawił ofertę dla firm, zainteresowanych wynajmem auta elektrycznego z dopłatą. 

Przykładowe oferty wynajmu z dopłatą w Arval dla przedsiębiorstw:

  • Renault ZOE – wynajem na 36 miesięcy, limit 15 000 km – 1259 zł netto / 1769 zł netto bez dopłaty
  • Hyundai Ioniq 5 – wynajem na 36 miesięcy, limit 15 000 km – 1709 zł netto / 2309 zł netto bez dopłaty 
  • Tesla 3 – wynajem na 36 miesięcy, limit 15 000 km – 2159 zł netto / 2789 zł netto bez dopłaty
  • Mercedes EQA – wynajem na 36 miesięcy, limit 15 000 km – 1919 zł netto / 2459 zł netto bez dopłaty

Z dopłat będą mogli skorzystać także po raz pierwszy przedstawiciele jednostek sektora publicznego. Ma to szczególne znaczenie w kontekście zbliżającego się terminu wdrożenia zapisów Ustawy o elektromobilności, która zakłada przynajmniej 10-procentowy udział samochodów z alternatywnymi napędami we flotach użytkowanych przez naczelne lub centralne organy administracji państwowej oraz przez jednostki samorządu terytorialnego, już od 1 stycznia 2022 r.

– Zostały ostatnie tygodnie do wejścia w życie Ustawy o elektromobilności. Jeszcze przed wdrożeniem kolejnego etapu programu „Mój elektryk”, dostawaliśmy mnóstwo zapytań o wynajem pojazdów elektrycznych dla sektora publicznego. Wiemy jednak, że ostateczne decyzje były wstrzymane w oczekiwaniu na uruchomienie dopłat. Jestem przekonany, że dofinansowanie z NFOŚiGW będzie ostatecznym impulsem dla samorządów na ostatniej prostej przed 2022 rokiem. Co ważne, instytucje, które zdecydują się na wynajem, nie będą musiały inwestować w ekologiczne pojazdy znacznych środków ani czekać na wypłatę dofinansowania – mówi Paweł Doleciński, Head of Public Segment w Arval Service Lease Polska.

Dofinansowanie do wynajmu także dla klientów indywidualnych

Od 12 lipca z dofinansowań w ramach programu „Mój elektryk” mogą korzystać już klienci indywidualni. W ciągu 4 miesięcy od uruchomienia naboru złożono już ok. 1000 wniosków o dotację, których wartość opiewa na ponad 20 mln zł. Teraz osoby prywatne będą mogły też skorzystać z dopłat do wynajmu i leasingu pojazdów elektrycznych. Oferta dla klientów indywidualnych jest już dostępna w Arval.

Na dofinansowanie zeroemisyjnych pojazdów dla klientów indywidualnych NFOŚiGW przeznaczył 100 mln zł, a wnioski o dopłatę składać można do 30 września 2025 roku lub do momentu ogłoszenia wyczerpania środków z programu „Mój elektryk”. 

Oto zasady przyznawania dotacji:

Beneficjent

Kategoria pojazdu

Maksymalny koszt zakupu pojazdu

Wymagany przebieg średnioroczny

Kwota dofinansowania

 

Osoba fizyczna

 

M1 (osobowe)

 

225 000 zł

 

--

 

18 750 zł

 

Osoba fizyczna z Kartą Dużej Rodziny

 

M1 (osobowe)

 

--

 

 

--

 

27 000 zł

Więcej informacji o dopłatach do wynajmu samochodów elektrycznych oraz o usługach Arval związanych z elektromobilnością znaleźć można na stronie: https://www.arval.pl/oferta-msp/ofensywa-go-electric.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: NBS Communications
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada Biuro prasowe
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Ochrona środowiska

Ostateczny kształt rozszerzonej odpowiedzialności producenta wciąż pod znakiem zapytania. Przykładem dla Polski mogą być rozwiązania z Czech czy Belgii

Zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej do końca 2025 roku Polska powinna osiągnąć poziom recyklingu odpadów opakowaniowych na poziomie min. 65 proc. Trudno to osiągnąć bez wdrożenia systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP), który w świetle unijnych zaleceń powinien być zaimplementowany już w 2023 roku, a którego ostatecznego kształtu jeszcze nie znamy. Zagraniczni eksperci uważają, że Polska powinna iść w ślady Czech, Belgii i Włoch, stawiając na elastyczną organizację odpowiedzialności producenta (OOP).

Handel

Prof. G. Kołodko: Trump osiągnie efekt odwrotny od zamierzonego i spowolni rozwój Ameryki. Na wojnie handlowej z resztą świata to Stany mogą tracić najmocniej

– Liczne decyzje prezydenta Trumpa, nie tylko na polu ekonomicznym, są po prostu oparte na nieracjonalnych przesłankach, są fałszywe, są szkodliwe i dla Stanów Zjednoczonych, i dla innych, mówiąc językiem popularnym, są chore – ocenia prof. Grzegorz Kołodko, były minister finansów, i wskazuje m.in. na chaos spowodowany wprowadzaniem, zawieszaniem i przywracaniem ceł. Ekonomista w książce „Trump 2.0. Rewolucja chorego rozsądku” analizuje trumponomikę, a więc ekonomię i politykę gospodarczą pomysłu prezydenta oraz jej wpływ na gospodarkę, przestrzega przed zagrożeniami i wskazuje sposoby wyjścia z nasilającego się globalnego zamieszania. Autor ocenia też negatywnie pozaekonomiczne aspekty działalności amerykańskiego prezydenta z wyjątkiem jednego aspektu.

Farmacja

Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.