Arval uruchamia wynajem aut elektrycznych z rządową dopłatą
NBS Communications
Krucza 16/22
00-526 Warszawa
bkrowicka|nbs.com.pl| |bkrowicka|nbs.com.pl
511 917 929
nbs.com.pl
16 listopada Arval Service Lease Polska podpisał umowę z Bankiem Ochrony Środowiska, który jest dysponentem środków z programu „Mój elektryk” przygotowanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Tym samym jako jeden z pierwszych przedstawicieli branży CFM włączył się w nabór wniosków m.in. dla firm i instytucji w ramach tzw. ścieżki leasingowej programu. Spółka z Grupy BNP Paribas będzie mogła dzięki temu zaoferować klientom wynajem samochodów elektrycznych z niższą miesięczną ratą. To pierwszy raz, gdy rządowe dopłaty do samochodów elektrycznych obejmą auta użytkowane przez klientów biznesowych oraz indywidualnych w ramach umów leasingu i wynajmu pojazdów.
Korzystający z programu „Mój elektryk”, którzy zdecydują się na samochody w ramach wynajmu, nie będą musieli martwić się o dodatkowe formalności. Arval sprawdzi możliwość skorzystania z programu oraz wystąpi o zawarcie umowy o dopłatę w imieniu klientów, minimalizując formalności związane z uzyskaniem dotacji. Użytkownicy zapłacą po prostu niższe miesięczne raty. Otrzymana dotacja w całości jest przeznaczona na spłatę kapitału i od samego początku umowy wynajmu pomniejsza wartość spłat ponoszonych przez klienta, co przekłada się na niższą ratę wynajmu już od pierwszego miesiąca użytkowania.
Klienci, którzy kupują samochód za gotówkę, wszystkich formalności związanych dotacją muszą dokonać samodzielnie. Dopiero po przedstawieniu dokumentów dotyczących zakupu, rejestracji i ubezpieczenia auta oraz po podpisaniu umowy dotacji, będą uprawnieni do otrzymania dofinansowania.
– W przypadku wynajmu samochodu elektrycznego, ta ścieżka będzie znacznie uproszczona. Klient w przysłowiowym „jednym okienku”, kontaktując się tylko z nami, złoży wniosek o finansowanie pojazdu i dotację. Arval przedstawił już ofertę samochodów na wynajem z dopłatą – jest ona dostępna w bogatym pakiecie usług Arval GO ELECTRIC, gdzie poza możliwością dofinansowania nasi klienci mogą również m.in. w ramach jednej raty wnosić opłaty za auto, stację ładowania czy korzystać ze spalinowego auta na okres wakacji. W zależności od modelu samochodu, dzięki dofinansowaniu z NFOŚiGW, miesięczna rata może być obniżona od 300 do nawet 800 zł. To w skali 2–3-letniego kontraktu daje bardzo wymierne oszczędności – mówi Robert Antczak, dyrektor generalny Arval Service Lease Polska. – Dotacje do pojazdów elektrycznych w wynajmie i leasingu były w Polsce długo wyczekiwane przez klientów, ale także przez firmy z naszej branży. Może to być ogromny impuls do rozwoju elektromobilności. Wystarczy wspomnieć, że w pierwszym półroczu 2021 roku co czwarty nowy samochód osobowy nabywany przez przedsiębiorców w naszym kraju był finansowany poprzez wynajem – dodaje.
Po raz pierwszy dopłaty dla firm
W programie NFOŚiGW przeznaczono aż 600 mln zł na dopłaty dla przedsiębiorców, samorządów i innych instytucji publicznych, które zdecydują się na zakup, leasing lub wynajem pojazdu elektrycznego. Dofinansowanie przysługuje bez względu na liczbę samochodów, które będzie wykorzystywał przedsiębiorca lub instytucja. Wysokość zależy od kategorii pojazdu oraz deklaracji średniego rocznego przebiegu pojazdu w okresie następnych dwóch lat. Beneficjenci programu „Mój elektryk”, będą mogli otrzymać dotację na zasadach przedstawionych poniżej.
Beneficjent | Kategoria pojazdu | Maksymalny koszt zakupu pojazdu | Wymagany przebieg średnioroczny | Kwota dofinansowania |
Jednostki sektora finansów publicznych, instytuty badawcze, przedsiębiorcy, stowarzyszenia, fundacje, spółdzielnie, rolnicy indywidualni, kościoły i inne związki wyznaniowe, organizacje religijne | M1 (osobowe) | 225 000 zł | -- | 18 750 zł |
Powyżej 15 000 km | 27 000 zł | |||
N1 (dostawcze do 3,5 t DMC) | --
| -- | Do 20% kosztów kwalifikowanych, lecz nie więcej niż 50 000 zł | |
Powyżej 20 000 km | Do 30% kosztów kwalifikowanych, lecz nie więcej niż 70 000 zł |
Wnioski o dofinasowanie będzie można składać do 30 września 2025 roku lub do wyczerpania środków z programu.
Według tegorocznego Barometru Flotowego Arval Mobility Observatory, wysoka cena pojazdów elektrycznych znajdowała się na szczycie barier dla rozwoju elektromobilności w polskich flotach. Aż 62% fleet managerów, którzy nie chcieli inwestować w zeroemisyjne auta, wskazało właśnie ten czynnik jako powód. Dofinansowanie takich aut może mieć znaczący wpływ na zminimalizowanie tej bariery.
Arval przedstawił ofertę dla firm, zainteresowanych wynajmem auta elektrycznego z dopłatą.
Przykładowe oferty wynajmu z dopłatą w Arval dla przedsiębiorstw:
- Renault ZOE – wynajem na 36 miesięcy, limit 15 000 km – 1259 zł netto / 1769 zł netto bez dopłaty
- Hyundai Ioniq 5 – wynajem na 36 miesięcy, limit 15 000 km – 1709 zł netto / 2309 zł netto bez dopłaty
- Tesla 3 – wynajem na 36 miesięcy, limit 15 000 km – 2159 zł netto / 2789 zł netto bez dopłaty
- Mercedes EQA – wynajem na 36 miesięcy, limit 15 000 km – 1919 zł netto / 2459 zł netto bez dopłaty
Z dopłat będą mogli skorzystać także po raz pierwszy przedstawiciele jednostek sektora publicznego. Ma to szczególne znaczenie w kontekście zbliżającego się terminu wdrożenia zapisów Ustawy o elektromobilności, która zakłada przynajmniej 10-procentowy udział samochodów z alternatywnymi napędami we flotach użytkowanych przez naczelne lub centralne organy administracji państwowej oraz przez jednostki samorządu terytorialnego, już od 1 stycznia 2022 r.
– Zostały ostatnie tygodnie do wejścia w życie Ustawy o elektromobilności. Jeszcze przed wdrożeniem kolejnego etapu programu „Mój elektryk”, dostawaliśmy mnóstwo zapytań o wynajem pojazdów elektrycznych dla sektora publicznego. Wiemy jednak, że ostateczne decyzje były wstrzymane w oczekiwaniu na uruchomienie dopłat. Jestem przekonany, że dofinansowanie z NFOŚiGW będzie ostatecznym impulsem dla samorządów na ostatniej prostej przed 2022 rokiem. Co ważne, instytucje, które zdecydują się na wynajem, nie będą musiały inwestować w ekologiczne pojazdy znacznych środków ani czekać na wypłatę dofinansowania – mówi Paweł Doleciński, Head of Public Segment w Arval Service Lease Polska.
Dofinansowanie do wynajmu także dla klientów indywidualnych
Od 12 lipca z dofinansowań w ramach programu „Mój elektryk” mogą korzystać już klienci indywidualni. W ciągu 4 miesięcy od uruchomienia naboru złożono już ok. 1000 wniosków o dotację, których wartość opiewa na ponad 20 mln zł. Teraz osoby prywatne będą mogły też skorzystać z dopłat do wynajmu i leasingu pojazdów elektrycznych. Oferta dla klientów indywidualnych jest już dostępna w Arval.
Na dofinansowanie zeroemisyjnych pojazdów dla klientów indywidualnych NFOŚiGW przeznaczył 100 mln zł, a wnioski o dopłatę składać można do 30 września 2025 roku lub do momentu ogłoszenia wyczerpania środków z programu „Mój elektryk”.
Oto zasady przyznawania dotacji:
Beneficjent | Kategoria pojazdu | Maksymalny koszt zakupu pojazdu | Wymagany przebieg średnioroczny | Kwota dofinansowania |
Osoba fizyczna |
M1 (osobowe) |
225 000 zł |
-- |
18 750 zł |
Osoba fizyczna z Kartą Dużej Rodziny |
M1 (osobowe) |
--
|
-- |
27 000 zł |
Więcej informacji o dopłatach do wynajmu samochodów elektrycznych oraz o usługach Arval związanych z elektromobilnością znaleźć można na stronie: https://www.arval.pl/oferta-msp/ofensywa-go-electric.
Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.