Arval wspiera klientów w okresie utrudnień w przemyśle motoryzacyjnym
NBS Communications
Krucza 16/22
00-526 Warszawa
bkrowicka|nbs.com.pl| |bkrowicka|nbs.com.pl
511 917 929
nbs.com.pl
Arval opracował szeroki zestaw rozwiązań, które ułatwiają zarządzanie flotą w dobie braków na rynku motoryzacyjnym wywołanych pandemią i zaburzeniami globalnego łańcucha dostaw. W opublikowanej właśnie białej księdze wskazuje na cztery kluczowe obszary:
- planowanie odnowień i rozbudowy floty,
- dostosowanie strategii zaopatrzenia, w tym poszerzenia katalogu preferowanych producentów,
- wprowadzenie tzw. connected services, aby pomóc rekompensować wzrost całkowitego kosztu posiadania pojazdów (TCO),
- przyspieszenie planów transformacji energetycznej flot.
Przemysł motoryzacyjny w trudnej sytuacji
Arval, europejski lider kompleksowych rozwiązań w zakresie wynajmu pojazdów i zrównoważonej mobilności, bazując na swoim 30-letnim doświadczeniu i współpracy z wieloma markami motoryzacyjnymi, proponuje klientom pakiet rozwiązań ułatwiający im zarządzanie flotą w dobie licznych wyzwań dla branży motoryzacyjnej. W trudnym okresie wychodzenia z pandemii COVID-19 misją Arval jest wsparcie klientów i adekwatna odpowiedź na bieżące potrzeby firm. W maju 2020 r. firma rozpoczęła pierwszą kampanię, która miała pomóc firmom w bezpiecznym powrocie pracowników do biura po lockdownie, przy wykorzystaniu sprawdzonych i elastycznych rozwiązań mobilnościowych.
Rosnące ceny, niedobór półprzewodników i długie terminy dostaw nowych pojazdów miały w ostatnich miesiącach ogromny wpływ na floty firmowe na całym świecie. Arval opracował więc nową białą księgę, która ma pomóc klientom korporacyjnym w utrzymaniu mobilności pracowników, stawieniu czoła presji w odniesieniu do kosztów utrzymania floty i przyspieszeniu zmian w kierunku jej elektryfikacji.
– Po wstrząsach związanych z pandemią COVID-19, nasza branża znów musi zmierzyć się z nieprzewidywalną sytuacją i wieloma wyzwaniami – mówi Shams-Dine El Mouden, globalny dyrektor Arval Consulting. – Niedobór półprzewodników jest niewątpliwie jednym z najbardziej widocznych problemów. Jednak dzięki rozmowom i współpracy z naszymi klientami przekonaliśmy się, że istnieją również duże możliwości obniżenia kosztów i przyspieszenia transformacji energetycznej flot. Szukamy dla naszych klientów rozwiązań, odpowiadających na opóźnienia w dostawach oraz pomagamy uzyskać lepszą kontrolę nad operacyjną stroną utrzymania floty – dodaje.
Ukierunkowany plan działania
Arval opracował szereg istotnych działań, które mogą pomóc w przezwyciężeniu trudności związanych z obecną sytuacją na rynku motoryzacyjnym, w tym:
- Zapobieganie opóźnieniom w dostawach, zwłaszcza gdy nadchodzi czas odnowienia kontraktów flotowych. Aby zrównoważyć długie terminy dostaw, które w przypadku niektórych modeli mogą wynosić od kilku miesięcy do roku, Arval umożliwia klientom przedłużenie kontraktów lub zwiększenie limitów kilometrów. Ponadto, ze względu na większą dostępność pojazdów zelektryfikowanych niż konwencjonalnych, Arval pomaga klientom przyspieszyć transformację energetyczną flot.
- Poszerzenie katalogu preferowanych producentów. W sytuacji, gdy czas dostawy niektórych modeli drastycznie się wydłuża, menedżerowie flot zmuszeni są do poszukiwania innych opcji zapewnienia mobilności. Dzięki swojemu doświadczeniu jako gracz współpracujący z wieloma markami, Arval jest w stanie zarekomendować alternatywne pojazdy w oparciu o ich dostępność, budżet klienta, cele CSR i oczekiwania pracowników, biorąc pod uwagę obecne uwarunkowania rynkowe.
- Monitorowanie kosztów posiadania floty, aby pomóc klientom zminimalizować TCO ich pojazdów. Arval znajduje również sposoby na obniżenie kosztów w obecnych flotach klientów, np. poprzez zmianę długości umowy lub limitu kilometrów. Firma oferuje również inne rozwiązania, takie jak wynajem średnioterminowy i wynajem długoterminowy samochodów używanych.
- Usprawnienie zarządzania flotą dzięki tzw. connected services. Arval oferuje narzędzie, które wykorzystuje technologię telematyczną do lepszego monitorowania floty, określenia potrzeb użytkowników w zakresie pojazdów i rozwiązań zrównoważonej mobilności, w tym przejścia na pojazdy nisko- lub zeroemisyjne.
Wsparcie dla menedżerów flot w Polsce
Zespół Arval Service Lease Polska już od kilku miesięcy wdraża projekty i usługi umożliwiające realizację planu zawartego w białej księdze.
– W Polsce, podobnie jak w innych krajach, kryzysowa sytuacja w branży motoryzacyjnej jest od wielu miesięcy mocno odczuwalna. Dokładamy w związku z tym wszelkich starań, by naszych klientów jak najmniej dotknęły opóźnienia w dostawach samochodów – mówi Robert Antczak, dyrektor generalny Arval Service Lease Polska. – „Dostępność” jest teraz naszym hasłem przewodnim – w przypadku opóźnionych lub anulowanych dostaw staramy się zaoferować klientom auto tej samej klasy w atrakcyjnej racie wynajmu. Nasz zespół zawsze służy radą w zakresie dostosowania polityki flotowej firm do aktualnej sytuacji. Rozwijamy usługi związane z wynajmem pojazdów używanych, które są dostępne od ręki. Mamy też w zanadrzu najnowocześniejsze rozwiązania telematyczne, by pomóc klientom redukować koszty i optymalizować korzystanie z dostępnej floty – dodaje.
Odpowiedzią polskiego oddziału Arval na obecną sytuację rynkową – trudną zarówno pod względem dostępności pojazdów, jak i rosnących kosztów – są m.in. następujące rozwiązania:
- Priorytetowe zapewnienie mobilności, czyli przedstawienie zróżnicowanych propozycji na wypadek opóźnień w dostawie zamówionych pojazdów. Może to być np. oferta zmiany modelu samochodu na aktualnie dostępny, a także możliwość przedłużenia dotychczasowego kontraktu lub wykorzystania gwarancji mobilności i wybrania auta przedkontraktowego z dostępnej floty pojazdów wynajmu średnioterminowego.
- Usługi oparte na współdzieleniu pojazdów, zwiększające wykorzystanie posiadanej floty i umożliwiające zapewnienie mobilności większej grupie pracowników – Arval Car Sharing, czyli firmowy system współdzielenia pojazdów; Arval Mobility Hub, czyli firmowe centrum mobilności, w którym samochody elektryczne, rowery i inne pojazdy można łatwo wypożyczyć przy użyciu aplikacji.
- Wprowadzenie do floty pojazdów używanych, które dostępne są w Arval od ręki. Klienci mogą korzystać z nich w ramach wynajmu długoterminowego lub chwilowo uzupełnić flotę, wybierając wynajem średnioterminowy.
- Nowy system telematyczny Arval Connect, który nie tylko monitoruje podstawowe informacje na temat pojazdów i zachowania kierowców, ale też poprzez wspieranie bezpiecznych i ekologicznych sposobów jazdy pomaga zredukować koszty paliwa.
Skrócona wersja białej księgi Arval dostępna jest na stronie Arval pod poniższym linkiem.
Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
MŚP coraz więcej wnoszą do polskiego eksportu. Postęp technologiczny ułatwia im ekspansję
Polscy mikro-, mali i średni przedsiębiorcy coraz aktywniej uczestniczą w eksporcie. Dla nawet 100 tys. z nich sprzedaż zagraniczna jest dodatkowym obszarem działalności. Ekspansję międzynarodową ułatwia im rozwój e-commerce, dzięki któremu docierają do większej bazy klientów, dywersyfikują działalność i zwiększają jej opłacalność. Tylko na Amazon wartość eksportu polskich MŚP wyniosła w 2023 roku 4,7 mld zł. Taką działalność prowadziło 90 proc. obecnych w serwisie sprzedających.
Prawo
Waldemar Buda: Brakuje jasnej deklaracji w sprawie zajęcia się sprawą Mercosuru w tym półroczu. Nie są planowane też zmiany w Planie Migracyjnym
Europosłowie z opozycji krytykują wystąpienie Donalda Tuska przed Parlamentem Europejskim na temat planów polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej. W ocenie polityków Prawa i Sprawiedliwości wśród priorytetów przedstawionych przez polski rząd brakuje akcentów istotnych dla naszego kraju. Szczególnie ważna według nich jest kwestia dotycząca planowanego porozumienia Unia Europejska – MERCOSUR i modyfikacja Paktu Migracyjnego.
Firma
Rynek danych dla sztucznej inteligencji rośnie w coraz szybszym tempie. Wyzwaniem jest ich przetwarzanie
Do 2032 roku obroty na rynku danych szkoleniowych dla sztucznej inteligencji zwiększą się ponad pięciokrotnie – wynika z prognoz Fortune Business Insights. Analitycy wskazują, że segmentami, w których dostęp do danych decyduje o przewadze konkurencyjnej, są IT i telekomunikacja, ale także handel detaliczny oraz medycyna. Źródeł i możliwości gromadzenia danych jest dziś bardzo dużo, w grę wchodzi nie tylko ich zakup, ale problemem jest wiedza, jakie konkretnie dane biznesowe są potrzebne i jak je skutecznie przetworzyć i zinterpretować.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.