Komunikaty PR

Arval wspiera klientów w okresie utrudnień w przemyśle motoryzacyjnym

2022-04-08  |  08:55
Biuro prasowe
Kontakt
Beata Krowicka
NBS Communications

Krucza 16/22
00-526 Warszawa
bkrowicka|nbs.com.pl| |bkrowicka|nbs.com.pl
511 917 929
nbs.com.pl
Do pobrania jpg ( 3.27 MB )

Arval opracował szeroki zestaw rozwiązań, które ułatwiają zarządzanie flotą w dobie braków na rynku motoryzacyjnym wywołanych pandemią i zaburzeniami globalnego łańcucha dostaw. W opublikowanej właśnie białej księdze wskazuje na cztery kluczowe obszary: 

  • planowanie odnowień i rozbudowy floty,
  • dostosowanie strategii zaopatrzenia, w tym poszerzenia katalogu preferowanych producentów, 
  • wprowadzenie tzw. connected services, aby pomóc rekompensować wzrost całkowitego kosztu posiadania pojazdów (TCO),
  • przyspieszenie planów transformacji energetycznej flot.

Przemysł motoryzacyjny w trudnej sytuacji 

Arval, europejski lider kompleksowych rozwiązań w zakresie wynajmu pojazdów i zrównoważonej mobilności, bazując na swoim 30-letnim doświadczeniu i współpracy z wieloma markami motoryzacyjnymi, proponuje klientom pakiet rozwiązań ułatwiający im zarządzanie flotą w dobie licznych wyzwań dla branży motoryzacyjnej. W trudnym okresie wychodzenia z pandemii COVID-19 misją Arval jest wsparcie klientów i adekwatna odpowiedź na bieżące potrzeby firm. W maju 2020 r. firma rozpoczęła pierwszą kampanię, która miała pomóc firmom w bezpiecznym powrocie pracowników do biura po lockdownie, przy wykorzystaniu sprawdzonych i elastycznych rozwiązań mobilnościowych. 

Rosnące ceny, niedobór półprzewodników i długie terminy dostaw nowych pojazdów miały w ostatnich miesiącach ogromny wpływ na floty firmowe na całym świecie. Arval opracował więc nową białą księgę, która ma pomóc klientom korporacyjnym w utrzymaniu mobilności pracowników, stawieniu czoła presji w odniesieniu do kosztów utrzymania floty i przyspieszeniu zmian w kierunku jej elektryfikacji.

– Po wstrząsach związanych z pandemią COVID-19, nasza branża znów musi zmierzyć się z nieprzewidywalną sytuacją i wieloma wyzwaniami – mówi Shams-Dine El Moudenglobalny dyrektor Arval Consulting. – Niedobór półprzewodników jest niewątpliwie jednym z najbardziej widocznych problemów. Jednak dzięki rozmowom i współpracy z naszymi klientami przekonaliśmy się, że istnieją również duże możliwości obniżenia kosztów i przyspieszenia transformacji energetycznej flot. Szukamy dla naszych klientów rozwiązań, odpowiadających na opóźnienia w dostawach oraz pomagamy uzyskać lepszą kontrolę nad operacyjną stroną utrzymania floty – dodaje

Ukierunkowany plan działania 

Arval opracował szereg istotnych działań, które mogą pomóc w przezwyciężeniu trudności związanych z obecną sytuacją na rynku motoryzacyjnym, w tym:

  • Zapobieganie opóźnieniom w dostawach, zwłaszcza gdy nadchodzi czas odnowienia kontraktów flotowych. Aby zrównoważyć długie terminy dostaw, które w przypadku niektórych modeli mogą wynosić od kilku miesięcy do roku, Arval umożliwia klientom przedłużenie kontraktów lub zwiększenie limitów kilometrów. Ponadto, ze względu na większą dostępność pojazdów zelektryfikowanych niż konwencjonalnych, Arval pomaga klientom przyspieszyć transformację energetyczną flot. 
  • Poszerzenie katalogu preferowanych producentów. W sytuacji, gdy czas dostawy niektórych modeli drastycznie się wydłuża, menedżerowie flot zmuszeni są do poszukiwania innych opcji zapewnienia mobilności. Dzięki swojemu doświadczeniu jako gracz współpracujący z wieloma markami, Arval jest w stanie zarekomendować alternatywne pojazdy w oparciu o ich dostępność, budżet klienta, cele CSR i oczekiwania pracowników, biorąc pod uwagę obecne uwarunkowania rynkowe.
  • Monitorowanie kosztów posiadania floty, aby pomóc klientom zminimalizować TCO ich pojazdów. Arval znajduje również sposoby na obniżenie kosztów w obecnych flotach klientów, np. poprzez zmianę długości umowy lub limitu kilometrów. Firma oferuje również inne rozwiązania, takie jak wynajem średnioterminowy i wynajem długoterminowy samochodów używanych.
  • Usprawnienie zarządzania flotą dzięki tzw. connected services. Arval oferuje narzędzie, które wykorzystuje technologię telematyczną do lepszego monitorowania floty, określenia potrzeb użytkowników w zakresie pojazdów i rozwiązań zrównoważonej mobilności, w tym przejścia na pojazdy nisko- lub zeroemisyjne.

Wsparcie dla menedżerów flot w Polsce

Zespół Arval Service Lease Polska już od kilku miesięcy wdraża projekty i usługi umożliwiające realizację planu zawartego w białej księdze. 

– W Polsce, podobnie jak w innych krajach, kryzysowa sytuacja w branży motoryzacyjnej jest od wielu miesięcy mocno odczuwalna. Dokładamy w związku z tym wszelkich starań, by naszych klientów jak najmniej dotknęły opóźnienia w dostawach samochodów – mówi Robert Antczak, dyrektor generalny Arval Service Lease Polska. – „Dostępność” jest teraz naszym hasłem przewodnim – w przypadku opóźnionych lub anulowanych dostaw staramy się zaoferować klientom auto tej samej klasy w atrakcyjnej racie wynajmu. Nasz zespół zawsze służy radą w zakresie dostosowania polityki flotowej firm do aktualnej sytuacji. Rozwijamy usługi związane z wynajmem pojazdów używanych, które są dostępne od ręki. Mamy też w zanadrzu najnowocześniejsze rozwiązania telematyczne, by pomóc klientom redukować koszty i optymalizować korzystanie z dostępnej floty – dodaje. 

Odpowiedzią polskiego oddziału Arval na obecną sytuację rynkową – trudną zarówno pod względem dostępności pojazdów, jak i rosnących kosztów – są m.in. następujące rozwiązania:

  • Priorytetowe zapewnienie mobilności, czyli przedstawienie zróżnicowanych propozycji na wypadek opóźnień w dostawie zamówionych pojazdów. Może to być np. oferta zmiany modelu samochodu na aktualnie dostępny, a także możliwość przedłużenia dotychczasowego kontraktu lub wykorzystania gwarancji mobilności i wybrania auta przedkontraktowego z dostępnej floty pojazdów wynajmu średnioterminowego.  
  • Usługi oparte na współdzieleniu pojazdów, zwiększające wykorzystanie posiadanej floty i umożliwiające zapewnienie mobilności większej grupie pracowników – Arval Car Sharing, czyli firmowy system współdzielenia pojazdów; Arval Mobility Hub, czyli firmowe centrum mobilności, w którym samochody elektryczne, rowery i inne pojazdy można łatwo wypożyczyć przy użyciu aplikacji.
  • Wprowadzenie do floty pojazdów używanych, które dostępne są w Arval od ręki. Klienci mogą korzystać z nich w ramach wynajmu długoterminowego lub chwilowo uzupełnić flotę, wybierając wynajem średnioterminowy.
  • Nowy system telematyczny Arval Connect, który nie tylko monitoruje podstawowe informacje na temat pojazdów i zachowania kierowców, ale też poprzez wspieranie bezpiecznych i ekologicznych sposobów jazdy pomaga zredukować koszty paliwa.  

Skrócona wersja białej księgi Arval dostępna jest na stronie Arval pod poniższym linkiem

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: NBS Communications
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja VW FS umacnia pozycję lidera w finansowaniu aut osobowych Biuro prasowe
2024-07-16 | 12:00

VW FS umacnia pozycję lidera w finansowaniu aut osobowych

Udział w rynku leasingu i CFM na poziomie 18,7 proc., ponad 215 tys. finansowanych samochodów oraz 83 proc. zadowolonych klientów. Volkswagen Financial Services to nr
Motoryzacja Grupa Cichy-Zasada otwiera pierwszy w Warszawie salon BYD w Fabryce PZO
2024-07-15 | 14:48

Grupa Cichy-Zasada otwiera pierwszy w Warszawie salon BYD w Fabryce PZO

Projekt PZO II ponownie został w pełni skomercjalizowany. Nowy najemca – Grupa Cichy-Zasada – wynajął blisko 1000 mkw. powierzchni na parterze budynku. We współpracy
Motoryzacja Kto zostanie nowym Ambasadorem Bezpiecznej Jazdy Arval? Rusza 4. edycja konkursu
2024-07-09 | 10:00

Kto zostanie nowym Ambasadorem Bezpiecznej Jazdy Arval? Rusza 4. edycja konkursu

1 lipca br. rozpoczęła się kolejna edycja konkursu „Ambasador Bezpiecznej Jazdy Arval” – wiodącego programu CSR-owego dla kierowców flotowych korzystających z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy

 Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

Infrastruktura

Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich

Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

IT i technologie

Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii

Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.