Komunikaty PR

Awanse w Inchcape Polska - Witold Wcisło odpowiedzialny za rynek w Finlandii

2022-08-05  |  10:00
Biuro prasowe

Witold Wcisło, Prezes Zarządu Inchcape Polska, awansował w europejskich strukturach firmy, obejmując stanowisko Dyrektora Generalnego Inchcape Polska oraz Inchcape Finlandia. Awanse objęły również dotychczasowych dyrektorów oddziałów Inchcape w Warszawie i Poznaniu – Piotra Berzyńskiego i Łukasza Mielocha. Do Zarządu firmy dołączył Maciej Rutkowski, Dyrektor HR. Zmiany w strukturze to odpowiedź na plany rozwoju Inchcape Polska.  

Obejmując nową funkcję, Witold Wcisło przejmuje zarządzanie działalnością detaliczną Inchcape w Finlandii i tym samym odpowiadać będzie za rozwój Grupy w tym obszarze na dwóch europejskich rynkach. Zarząd koncernu docenił wkład prezesa polskiego oddziału w utrzymywanie wysokiego poziomu wyników, a także jego doświadczenie i know-how, które będą miały znaczenie w rozwoju działalności detalicznej Inchcape w Finlandii.

Witold Wcisło dołączył do Inchcape Polska w marcu 2016 roku, pełniąc przez trzy lata funkcję Dyrektora Oddziału Inchcape Warszawa. W 2019 roku awansował, obejmując funkcję prezesa Inchcape Polska. W przeszłości zdobywał doświadczenie na stanowiskach menedżerskich poza branżą motoryzacyjną w takich firmach jak Makro, IKEA, Tesco.

Zmiany na najwyższych stanowiskach Inchcape w Polsce wynikają ze zmian w strukturze firmy. Awanse objęły także dyrektorów oddziałów dealera w Warszawie i Poznaniu. Utworzenie nowych stanowisk jest odpowiedzią na rozwój organizacji i mocne wydzielenie części sprzedaży samochodów używanych.

Piotr Berzyński, związany z Inchcape od 17 lat, Dyrektor Oddziału Inchcape Warszawa, awansował na stanowisko Krajowego Dyrektora ds. Sprzedaży i Operacji Komercyjnych. W nowej roli odpowiada za rozwój sprzedaży samochodów marek BMW i MINI oraz obszaru usług posprzedażowych w Inchcape Polska. Z kolei Łukasz Mieloch, pełniący od 2020 roku funkcję Dyrektora Oddziału Inchcape Poznań, obejmuje stanowisko Krajowego Dyrektora ds. Sprzedaży Samochodów Używanych i odpowiada za rozwój Bravoauto – nowej sieci sprzedaży samochodów używanych.

Do Zarządu Inchcape Polska dołączył z kolei Maciej Rutkowski, który w tym roku objął stanowisko Dyrektora HR. Maciej Rutkowski dołączył do Inchcape Polska w lutym 2022 roku. Wcześniej zdobywał doświadczenie, zarządzając działami operacyjnymi i działami sprzedaży oraz obszarem HR poza branżą motoryzacyjną, m.in. w Jeronimo Martins, Nationale Nederlanden czy Grupie Eurocash.

Inchcape Polska działa na polskim rynku od 2004 roku, zajmując się sprzedażą oraz obsługą samochodów i motocykli marki BMW, a także samochodów MINI. Firma ugruntowała swoją pozycję wśród największych dealerów samochodowych w Polsce, zajmując w 2021 roku 22. miejsce na liście dealerów aut nowych i 13. pozycję w rankingu dotyczącym pojazdów używanych (za miesięcznikiem „Dealer”). Podczas kilkunastu lat obecności na polskim rynku firma osiągnęła znaczące sukcesy w sieci BMW, wielokrotnie zdobywając tytuł Dealera Roku BMW, w tym także w 2021 roku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe
2025-07-09 | 12:30

Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

W 2024 r. w naszym kraju było zarejestrowanych niecałe 20,5 mln samochodów osobowych – na każdego Polaka w wieku produkcyjnym przypadło zatem prawie jedno auto. Autorzy
Motoryzacja Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu
2025-06-18 | 06:00

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Wyjątkowa szansa na ekskluzywną podróż na lotnisko. Każda podróż zaczyna się od drogi na lotnisko, ale tym razem może to być coś znacznie więcej niż zwykły przejazd. Easy
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Edukacja

Konsument

Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.

Handel

W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.