Awanse w Inchcape Polska - Witold Wcisło odpowiedzialny za rynek w Finlandii

Witold Wcisło, Prezes Zarządu Inchcape Polska, awansował w europejskich strukturach firmy, obejmując stanowisko Dyrektora Generalnego Inchcape Polska oraz Inchcape Finlandia. Awanse objęły również dotychczasowych dyrektorów oddziałów Inchcape w Warszawie i Poznaniu – Piotra Berzyńskiego i Łukasza Mielocha. Do Zarządu firmy dołączył Maciej Rutkowski, Dyrektor HR. Zmiany w strukturze to odpowiedź na plany rozwoju Inchcape Polska.
Obejmując nową funkcję, Witold Wcisło przejmuje zarządzanie działalnością detaliczną Inchcape w Finlandii i tym samym odpowiadać będzie za rozwój Grupy w tym obszarze na dwóch europejskich rynkach. Zarząd koncernu docenił wkład prezesa polskiego oddziału w utrzymywanie wysokiego poziomu wyników, a także jego doświadczenie i know-how, które będą miały znaczenie w rozwoju działalności detalicznej Inchcape w Finlandii.
Witold Wcisło dołączył do Inchcape Polska w marcu 2016 roku, pełniąc przez trzy lata funkcję Dyrektora Oddziału Inchcape Warszawa. W 2019 roku awansował, obejmując funkcję prezesa Inchcape Polska. W przeszłości zdobywał doświadczenie na stanowiskach menedżerskich poza branżą motoryzacyjną w takich firmach jak Makro, IKEA, Tesco.
Zmiany na najwyższych stanowiskach Inchcape w Polsce wynikają ze zmian w strukturze firmy. Awanse objęły także dyrektorów oddziałów dealera w Warszawie i Poznaniu. Utworzenie nowych stanowisk jest odpowiedzią na rozwój organizacji i mocne wydzielenie części sprzedaży samochodów używanych.
Piotr Berzyński, związany z Inchcape od 17 lat, Dyrektor Oddziału Inchcape Warszawa, awansował na stanowisko Krajowego Dyrektora ds. Sprzedaży i Operacji Komercyjnych. W nowej roli odpowiada za rozwój sprzedaży samochodów marek BMW i MINI oraz obszaru usług posprzedażowych w Inchcape Polska. Z kolei Łukasz Mieloch, pełniący od 2020 roku funkcję Dyrektora Oddziału Inchcape Poznań, obejmuje stanowisko Krajowego Dyrektora ds. Sprzedaży Samochodów Używanych i odpowiada za rozwój Bravoauto – nowej sieci sprzedaży samochodów używanych.
Do Zarządu Inchcape Polska dołączył z kolei Maciej Rutkowski, który w tym roku objął stanowisko Dyrektora HR. Maciej Rutkowski dołączył do Inchcape Polska w lutym 2022 roku. Wcześniej zdobywał doświadczenie, zarządzając działami operacyjnymi i działami sprzedaży oraz obszarem HR poza branżą motoryzacyjną, m.in. w Jeronimo Martins, Nationale Nederlanden czy Grupie Eurocash.
Inchcape Polska działa na polskim rynku od 2004 roku, zajmując się sprzedażą oraz obsługą samochodów i motocykli marki BMW, a także samochodów MINI. Firma ugruntowała swoją pozycję wśród największych dealerów samochodowych w Polsce, zajmując w 2021 roku 22. miejsce na liście dealerów aut nowych i 13. pozycję w rankingu dotyczącym pojazdów używanych (za miesięcznikiem „Dealer”). Podczas kilkunastu lat obecności na polskim rynku firma osiągnęła znaczące sukcesy w sieci BMW, wielokrotnie zdobywając tytuł Dealera Roku BMW, w tym także w 2021 roku.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Uchodźcy z Ukrainy pomogli wygenerować 2,7 proc. PKB Polski w 2024 roku. Napływ nowych pracowników znacznie zmienił polski rynek pracy
Uchodźcy z Ukrainy coraz lepiej radzą sobie na polskim rynku pracy – pracuje 69 proc. z nich – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Deloitte dla UNHCR. Jednocześnie wciąż w tym obszarze jest wiele wyzwań, w tym bariery językowe czy kwestie dotyczące uznawania kwalifikacji, np. w zawodach medycznych i prawniczych. Na rosnącej aktywności zawodowej Ukraińców mocno skorzystała polska gospodarka, ale też sam rynek pracy: wzrosła konkurencja, a Polacy uzyskali możliwość specjalizacji i objęcia stanowisk menedżerskich, eksperckich i technicznych.
Ochrona środowiska
W UE wciąż więcej kontroli działań firm w ramach ESG niż zachęt. Konieczne jest złagodzenie podejścia

Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.
Konsument
Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.