Aż czterech na pięciu kierowców bierze pod uwagę osiągi opon przy ich zakupie
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Nowe badanie przeprowadzone przez Ipsos wykazało, że aż 85% kierowców twierdzi, że przy podejmowaniu decyzji o zakupie opon zwraca uwagę na ich osiągi [1]. Przeczy to popularnej opinii, że kierowcy nie rozróżniają typów oraz marek opon i traktują je wyłącznie jako części zamienne auta.
Duża grupa konsumentów uważa też, że posiadanie odpowiednich opon ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa i komfortu jazdy. 73% respondentów uznało, że opony są „niezwykle ważne” lub „ważne”, bo przyczyniają się do zwiększenia bezpieczeństwa jazdy (37%), pomagają kontrolować samochód w każdych warunkach pogodowych (16%), poprawiają prowadzenie auta (10%) i pozwalają zaoszczędzić pieniądze na paliwie (8%).
Badanie Ipsos zostało przeprowadzone w 2022 roku i objęło Francję, Niemcy, Włochy, Polskę, Hiszpanię i Wielką Brytanię.
Wraz z rosnącą popularnością pojazdów elektrycznych w Europie i na świecie, rośnie świadomość kierowców na temat wpływu opon na wydajność tych aut oraz na zrównoważony rozwój. Potwierdzają to wyniki innego badania przeprowadzonego na zlecenie Goodyeara [2], w którym zapytano konsumentów, jakich cech oczekują oni od opony przystosowanej do jazdy samochodem elektrycznym. Jedna trzecia (31%) odpowiedziała, że preferuje opony o dużej trwałości, 27% szuka opony ekologicznej o niskim wpływie na środowisko, a 18% oczekuje niższego ogólnego hałasu drogowego.
Wyniki te dowodzą, że konsumenci preferują opony klasy premium, które oferują doskonałe osiągi w każdych warunkach drogowych, a także efektywność i trwałość. Te wszystkie cechy łączy w sobie jeden z flagowych modeli opon letnich Goodyear – Eagle F1 Asymmetric 6.
„Kierowcy wymagają od opon więcej niż kiedykolwiek wcześniej, a tendencja do podejmowania bardzo przemyślanych decyzji o zakupie, w których większą uwagę przywiązuje się do technologii i zrównoważonego rozwoju, dowodzi, że opony nie są już tylko zwykłą częścią zamienną w aucie. W modelu Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 zastosowano wiele innowacji, dzięki którym jest to bardzo zrównoważona opona. Łączy ona w sobie cechy produktu o wysokich osiągach z właściwościami dopasowanymi do potrzeb pojazdów elektrycznych, które stanowią coraz liczniejszy odsetek na naszych drogach,” wyjaśniła Sonia Leneveu, dyrektor marketingu Goodyear ds. opon osobowych w Europie.
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6: Bezkompromisowe osiągi
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 stanowi krok naprzód w zakresie osiągów [3] i efektywności [4]. Zastosowane w niej najnowocześniejsze technologie zapewniają kierowcom doskonałą przyczepność, hamowanie i prowadzenie w suchych i mokrych warunkach pogodowych.
Jednocześnie szereg cech sprawia, że opona Eagle F1 Asymmetric 6 jest gotowa do pracy z pojazdami elektrycznymi. Bardziej aerodynamiczna ściana boczna zmniejsza opory powietrza i zwiększa przebieg. Z kolei zróżnicowany wzór lameli tłumi hałas drogowy. Model ten posiada również wyższy indeks nośności, dzięki czemu nadaje się do montażu w cięższych pojazdach elektrycznych.
Eagle F1 Asymmetric 6 potwierdziła swoje wyjątkowe właściwości w teście opon letnich magazynu Auto Bild, w którym zajęła pierwsze miejsce, pokonując 49 konkurencyjnych modeli [5]. Ponadto otrzymała tytuł „Eco-Master” za wydajność, niskie opory toczenia i pozytywny wpływ na zrównoważony rozwój. Testerzy magazynu zwrócili uwagę na „pierwszorzędną rzeźbę bieżnika, która zapewnia wzorcowe osiągi na mokrych i suchych nawierzchniach oraz znakomite przebiegi” [7].
Najlepszy Producent Opony Letniej 2023
Auto Bild przyznał też Goodyearowi drugi rok z rzędu tytuł „Najlepszego Producenta Opon Letnich 2023” [6], co potwierdza, że w bieżącym sezonie testowym opon letnich marka osiąga najlepsze wyniki w klasyfikacji ogólnej.
„Produkty marki Goodyear trzykrotnie znalazły się na szczycie rankingów opon z wzorowymi wynikami. Modele Eagle F1 Asymmetric 6 i EfficientGrip 2 SUV przekonują dynamicznymi, najwyższymi osiągami oraz trwałością,” podsumowali eksperci magazynu Auto Bild [7].
[1] Badanie Ipsos, Kategoria: kierowca i segmentacja 2022, przeprowadzone we Francji, w Niemczech, Włoszech, Polsce, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. 85% respondentów stwierdziło, że swoje decyzje o zakupie opon opiera wyłącznie na osiągach lub na połączeniu osiągów i ceny.
[2] Badanie rynku opon EV Goodyeara 2021 r.
[3] W porównaniu z poprzednim modelem Eagle F1 Asymmetric 5. Testy wewnętrzne, rozmiar 225/45R17, samochód testowy: Volkswagen Golf 8, miejsce testu: Tor Testowy Mireval, 2021 r.
[4] Redukcja oporów toczenia, wagi i hałasu w porównaniu z poprzednim modelem Eagle F1 Asymmetric 5.
[5] Auto Bild: 50 testowanych opon letnich w rozmiarze 225/45R18. Samochód testowy: BMW serii 3. Wydanie 3/2023.
[6] Auto Bild wydanie 14/23, w rankingu uwzględniono również marki konkurencyjne jak Michelin i Bridgestone.
[7] Tłumaczenie z oryginalnego tekstu niemieckiego.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.