Komunikaty PR

Aż czterech na pięciu kierowców bierze pod uwagę osiągi opon przy ich zakupie

2023-04-11  |  11:20
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.26 MB )

Nowe badanie przeprowadzone przez Ipsos wykazało, że aż 85% kierowców twierdzi, że przy podejmowaniu decyzji o zakupie opon zwraca uwagę na ich osiągi [1]. Przeczy to popularnej opinii, że kierowcy nie rozróżniają typów oraz marek opon i traktują je wyłącznie jako części zamienne auta.

Duża grupa konsumentów uważa też, że posiadanie odpowiednich opon ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa i komfortu jazdy. 73% respondentów uznało, że opony są „niezwykle ważne” lub „ważne”, bo przyczyniają się do zwiększenia bezpieczeństwa jazdy (37%), pomagają kontrolować samochód w każdych warunkach pogodowych (16%), poprawiają prowadzenie auta  (10%) i pozwalają zaoszczędzić pieniądze na paliwie (8%).

Badanie Ipsos zostało przeprowadzone w 2022 roku i objęło Francję, Niemcy, Włochy, Polskę, Hiszpanię i Wielką Brytanię.

Wraz z rosnącą popularnością pojazdów elektrycznych w Europie i na świecie, rośnie świadomość kierowców na temat wpływu opon na wydajność tych aut oraz na zrównoważony rozwój. Potwierdzają to wyniki innego badania przeprowadzonego na zlecenie Goodyeara [2], w którym zapytano konsumentów, jakich cech oczekują oni od opony przystosowanej do jazdy samochodem elektrycznym. Jedna trzecia (31%) odpowiedziała, że preferuje opony o dużej trwałości, 27% szuka opony ekologicznej o niskim wpływie na środowisko, a 18% oczekuje niższego ogólnego hałasu drogowego.

Wyniki te dowodzą, że konsumenci preferują opony klasy premium, które oferują doskonałe osiągi w każdych warunkach drogowych, a także efektywność i trwałość. Te wszystkie cechy łączy w sobie jeden z flagowych modeli opon letnich Goodyear – Eagle F1 Asymmetric 6.

„Kierowcy wymagają od opon więcej niż kiedykolwiek wcześniej, a tendencja do podejmowania bardzo przemyślanych decyzji o zakupie, w których większą uwagę przywiązuje się do technologii i zrównoważonego rozwoju, dowodzi, że opony nie są już tylko zwykłą częścią zamienną w aucie. W modelu Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 zastosowano wiele innowacji, dzięki którym jest to bardzo zrównoważona opona. Łączy ona w sobie cechy produktu o wysokich osiągach z właściwościami dopasowanymi do potrzeb pojazdów elektrycznych, które stanowią coraz liczniejszy odsetek na naszych drogach,” wyjaśniła Sonia Leneveu, dyrektor marketingu Goodyear ds. opon osobowych w Europie.

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6: Bezkompromisowe osiągi

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 stanowi krok naprzód w zakresie osiągów [3]  i efektywności [4]. Zastosowane w niej najnowocześniejsze technologie zapewniają kierowcom doskonałą przyczepność, hamowanie i prowadzenie w suchych i mokrych warunkach pogodowych.

Jednocześnie szereg cech sprawia, że opona Eagle F1 Asymmetric 6 jest gotowa do pracy z pojazdami elektrycznymi. Bardziej aerodynamiczna ściana boczna zmniejsza opory powietrza i zwiększa przebieg. Z kolei zróżnicowany wzór lameli tłumi hałas drogowy. Model ten posiada również wyższy indeks nośności, dzięki czemu nadaje się do montażu w cięższych pojazdach elektrycznych.

Eagle F1 Asymmetric 6 potwierdziła swoje wyjątkowe właściwości w teście opon letnich magazynu Auto Bild, w którym zajęła pierwsze miejsce, pokonując 49 konkurencyjnych modeli [5]. Ponadto otrzymała tytuł „Eco-Master” za wydajność, niskie opory toczenia i pozytywny wpływ na zrównoważony rozwój. Testerzy magazynu zwrócili uwagę na „pierwszorzędną rzeźbę bieżnika, która zapewnia wzorcowe osiągi na mokrych i suchych nawierzchniach oraz znakomite przebiegi” [7].

Najlepszy Producent Opony Letniej 2023

Auto Bild przyznał też Goodyearowi drugi rok z rzędu tytuł „Najlepszego Producenta Opon Letnich 2023” [6], co potwierdza, że w bieżącym sezonie testowym opon letnich marka osiąga najlepsze wyniki w klasyfikacji ogólnej.

„Produkty marki Goodyear trzykrotnie znalazły się na szczycie rankingów opon z wzorowymi wynikami. Modele Eagle F1 Asymmetric 6 i EfficientGrip 2 SUV przekonują dynamicznymi, najwyższymi osiągami oraz trwałością,” podsumowali eksperci magazynu Auto Bild [7].

 

[1] Badanie Ipsos, Kategoria: kierowca i segmentacja 2022, przeprowadzone we Francji, w Niemczech, Włoszech, Polsce, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. 85% respondentów stwierdziło, że swoje decyzje o zakupie opon opiera wyłącznie na osiągach lub na połączeniu osiągów i ceny.

[2] Badanie rynku opon EV Goodyeara 2021 r.

[3] W porównaniu z poprzednim modelem Eagle F1 Asymmetric 5. Testy wewnętrzne, rozmiar 225/45R17, samochód testowy: Volkswagen Golf 8, miejsce testu: Tor Testowy Mireval, 2021 r.

[4] Redukcja oporów toczenia, wagi i hałasu w porównaniu z poprzednim modelem Eagle F1 Asymmetric 5.

[5] Auto Bild: 50 testowanych opon letnich w rozmiarze 225/45R18. Samochód testowy: BMW serii 3. Wydanie 3/2023.

[6] Auto Bild wydanie 14/23, w rankingu uwzględniono również marki konkurencyjne jak Michelin i Bridgestone.

[7] Tłumaczenie z oryginalnego tekstu niemieckiego.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Wyjątkowa szansa na ekskluzywną podróż na lotnisko. Każda podróż zaczyna się od drogi na lotnisko, ale tym razem może to być coś znacznie więcej niż zwykły przejazd. Easy
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

Transport

Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.