Komunikaty PR

Brakuje nowych samochodów, rośnie popyt na zabezpieczenia przeciw złodziejom

2021-11-04  |  11:10

Problemy branży motoryzacyjnej związane z brakiem podzespołów spowodowały, że na niektóre modele nowych aut czeka się nawet 12 miesięcy. Efektem jest rosnąca liczba właścicieli samochodów, którzy zabezpieczają je na wypadek kradzieży. Liczą, że pojazdy uda się odzyskać, jeśli padną łupem złodziei. Zakup następcy będzie bowiem znacznie odłożony w czasie, co oznacza problemy zarówno dla kierowców indywidualnych jak i firm, w tym flotowych.

O przerwach w produkcji samochodów głośno zrobiło się w połowie 2021 r. Głównym powodem zastojów w fabrykach stały się problemy z łańcuchami dostaw surowców i części, przede wszystkim półprzewodników. Zmniejszenie lub całkowite wstrzymanie montażu pojazdów ogłaszały m.in. Ford, Stellantis, Toyota i koncern Volkswagena. Specjaliści z firmy KMPG ocenili, że branża motoryzacyjna, która była jednym z najbardziej dotkniętych skutkami pandemii COVID-19 sektorów gospodarki, chociaż odpowiada za zaledwie ok. 10 proc. światowego zapotrzebowania na półprzewodniki, może ponieść nawet 80 proc. ogółu strat wywołanych problemami z ich dostępnością.

Skutkiem jest bowiem znacznie wydłużone oczekiwanie na zamówione nowe auta, których dostawa jest coraz częściej uzależniona od rezygnacji z wybranych elementów wyposażenia. Klienci zgłaszają, że na niektóre modele Audi w konkretnej specyfikacji czeka się nawet 12 miesięcy, Kii – do 9 miesięcy, a po ok. pół roku od zamówienia odbierzemy Volvo czy Mercedesa. Jednemu z mieszkańców Podkarpacia oferowano możliwość nabycia Audi Q7 wykorzystywanego w salonie jako auto testowe, z przebiegiem ok. 40 tys. km, za kwotę 70 tys. zł wyższą niż cena cennikowa, tylko dlatego, że... było dostępne „od ręki”. Tymczasem parkingi przy fabrykach zapełniają się samochodami czekającymi na brakujące półprzewodniki.

Do efektów „półprzewodnikowego kryzysu” należy rosnący popyt na zabezpieczenia antykradzieżowe, w tym rozwiązania pozwalające odzyskać auta po kradzieży. – Samochód firmowy, który padnie łupem złodziei, to realna strata w prowadzaniu działalności. W zależności od rodzaju i przeznaczenia pojazdu, może oznaczać przymusową przerwę w wykonywaniu zadań przez pracowników mobilnych, niemożność podejmowania zleceń, brak możliwości realizowania dostaw albo znaczące ich ograniczenia. Za pieniądze z odszkodowania autocasco można co prawda kupić kolejne auto, ale wielomiesięczne oczekiwanie na samochód to... dalsze straty – mówi Dariusz Kwakszys, IT Project Manager w firmie Gannet Guard Systems. Wskazuje, że w przypadku klientów indywidulanych w grę wchodzą frustrujące problemy dnia codziennego związane z dojazdami do pracy czy przewożeniem dzieci do szkoły.

Właściciele samochodów chętniej niż kilka miesięcy temu sięgają więc po rozwiązania, które mają chronić ich auta przed złodziejami. Na popularności zyskują m.in. systemy lokalizacji pozwalające namierzyć i odzyskać skradziony pojazd. – W grę wchodzą rozwiązania łączące monitoring GPS z namierzaniem radiowym. Taki system umożliwia odnalezienie zaginionego pojazdu dzięki wykorzystaniu pasma częstotliwości radiowych, których nie są w stanie zniwelować zagłuszarki powszechnie stosowane przez złodziei. Sam monitoring GPS nie jest wystarczająco skuteczny. Dodatkowy moduł GPS/GSM pozwala na alarmowanie o takich zdarzeniach jak odpięcie głównego zasilania czy wspomniane zagłuszanie, co jest sygnałem o potencjalnej kradzieży. Dzięki tym funkcjom można błyskawicznie poinformować właściciela o zaistniałej sytuacji i rozpocząć procedurę namierzania skradzionego obiektu – wyjaśnia ekspert z Gannet Guard Systems.

W przypadku kradzieży samochodu ogromne znaczenie mają pierwsze godziny po jego zniknięciu. Szybkie odnalezienie pojazdu daje szanse, że nie zostanie rozebrany na części, co w większości przypadków dzieje się z kradzionymi autami. Podzespoły znacznie łatwiej jest bowiem przestępcom upłynnić w serwisach aukcyjnych czy zaprzyjaźnionych warsztatach. – Liczy się tak naprawdę pierwsza doba. Przy zastosowaniu radiowego systemu monitoringu ponad 90 proc. samochodów jest namierzanych w ciągu 24 godzin. Do akcji wkracza wówczas policja, która odzyskuje pojazd i po zakończeniu formalności dochodzeniowo-śledczych przekazuje w ręce prawowitego właściciela – zaznacza Dariusz Kwakszys.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja VW FS umacnia pozycję lidera w finansowaniu aut osobowych Biuro prasowe
2024-07-16 | 12:00

VW FS umacnia pozycję lidera w finansowaniu aut osobowych

Udział w rynku leasingu i CFM na poziomie 18,7 proc., ponad 215 tys. finansowanych samochodów oraz 83 proc. zadowolonych klientów. Volkswagen Financial Services to nr
Motoryzacja Grupa Cichy-Zasada otwiera pierwszy w Warszawie salon BYD w Fabryce PZO
2024-07-15 | 14:48

Grupa Cichy-Zasada otwiera pierwszy w Warszawie salon BYD w Fabryce PZO

Projekt PZO II ponownie został w pełni skomercjalizowany. Nowy najemca – Grupa Cichy-Zasada – wynajął blisko 1000 mkw. powierzchni na parterze budynku. We współpracy
Motoryzacja Kto zostanie nowym Ambasadorem Bezpiecznej Jazdy Arval? Rusza 4. edycja konkursu
2024-07-09 | 10:00

Kto zostanie nowym Ambasadorem Bezpiecznej Jazdy Arval? Rusza 4. edycja konkursu

1 lipca br. rozpoczęła się kolejna edycja konkursu „Ambasador Bezpiecznej Jazdy Arval” – wiodącego programu CSR-owego dla kierowców flotowych korzystających z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces

Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.

Bankowość

Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą

Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.

Ochrona środowiska

Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.