Bravoauto - nowa marka na rynku samochodów używanych
Stan techniczny samochodu potwierdzony certyfikatem, darmowa gwarancja na 2 lata, prawo zwrotu i szybkie finansowanie. Oczywistość? Na rynku sprzedaży samochodów używanych niekoniecznie. Ale to ma się zmienić. W czerwcu ruszył nowy koncept sprzedaży i odkupu aut używanych, stworzony przez Inchcape Polska – Bravoauto. Pierwsza lokalizacja powstała w Poznaniu.
Bravoauto to nowy brand na polskim rynku stworzony przez Inchcape Polska – działającego w Polsce od 18 lat autoryzowanego dealera marek BMW, BMW Motorrad i MINI. Nowa sieć sprzedaży samochodów używanych wszystkich marek to odpowiedź firmy na zmiany zachodzące w branży motoryzacyjnej oraz rosnący potencjał rynku wtórnego w Polsce.
– Analizy branżowe wyraźnie wskazują, że w najbliższych latach w Polsce rynek samochodów używanych jeszcze mocniej zyska na wartości. Jesteśmy silną, międzynarodową organizacją i w zmianach rynkowych szukamy potencjału do rozwoju kolejnych obszarów firmy. Tak jest z naszym nowym brandem – Bravoauto – mówi Witold Wcisło, Prezes Zarządu Inchcape Polska.
Pod szyldem Bravoauto dealer zaoferuje samochody wszystkich dostępnych marek, a głównym kryterium doboru aut do portfolio będzie jakość. W ofercie znajdą się pojazdy z historią do 5-7 lat, każdy z nich otrzyma certyfikat potwierdzający stan techniczny. Klienci zyskają również 24-miesięczną gwarancję na pojazdy, a także nowość na rynku – możliwość zwrotu samochodu w ciągu 14 dni.
– Z rynkiem sprzedaży samochodów używanych związanych jest wiele mitów, a Klienci mają małe zaufanie do sprzedawców. Wprowadzając nową markę oraz nowy standard sprzedaży pojazdów z rynku wtórnego, chcemy to zmienić – podkreśla Witold Wcisło.
To, co autoryzowani dealerzy mogą zaoferować rynkowi, to między innymi doświadczenie profesjonalnych doradców, czy zaplecze serwisowe. Ale przede wszystkim pewność, że można kupić samochód w sposób bezpieczny, ze szczegółowo sprawdzoną historią pod względem technicznym, z gwarancją i możliwością zwrotu pojazdu. Klienci mogą ponadto wybierać spośród wielu form finansowania, w tym z opcji pozostawienia samochodu w rozliczeniu.
Na stałe w ofercie Bravoauto dostępnych będzie ok. 500 sprawdzonych, gotowych do odbioru w jeden dzień pojazdów. Jednym ze sposobów na ich pozyskanie ma być odkup samochodów z rynku.
W ubiegłym roku dealer w swoich trzech lokalizacjach sprzedał niemal 1800 samochodów. W tym roku, poszerzając sieć sprzedaży i otwierając się na sprzedaż pojazdów kolejnych marek, planuje wzrost w tym sektorze o ok. 100 procent.
Do 2027 roku Inchcape Polska chce dostarczać na rynek już 12 tys. aut i zbudować pozycję lidera sprzedaży samochodów używanych w segmencie dealerskim w Polsce.
Pierwszy obiekt Bravoauto powstał w Poznaniu, gdzie Inchcape obecny jest już od 5 lat. Docelowo Bravoauto swoim zasięgiem obejmie wszystkie rynki lokalne, gdzie działa firma, a plany dotyczące kolejnych lokalizacji są rozwijane.
– Wraz z ekspansją planujemy kolejne lokalizacje, także poza obecnie kluczowe dla nas rynki. O tym, gdzie będą powstawać, zadecyduje zapotrzebowanie. Nowe inwestycje to nie tylko lokalizacje, ale także nowi pracownicy. W związku z rozwojem Bravoauto planujemy zwiększać również zatrudnienie. Już w ciągu ostatniego roku podwoiliśmy nasz zespół odpowiedzialny za pojazdy używane – mówi Łukasz Mieloch, Dyrektor Samochodów Używanych, Inchcape Polska.
Inchcape Polska jest częścią Grupy Inchcape, która jest największym niezależnym dystrybutorem w branży motoryzacyjnej na świecie i z sukcesami funkcjonuje w ponad 40 krajach. Projekt Bravoauto będzie uruchamiany na wszystkich rynkach, na których działa Grupa Inchcape.

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kwestie bezpieczeństwa priorytetem UE. Polska prezydencja ma w tym swój udział
– Polska prezydencja skierowała oczy Europy na obronność – przekonuje Magdalena Sobkowiak-Czarnecka z KPRM. Większość europejskich państw jest zgodna, że najważniejszą kwestią jest obecnie finansowanie bezpieczeństwa i obronności. Jednym z priorytetów białej księgi w sprawie obronności europejskiej będzie Tarcza Wschód, która obejmuje umocnienia wzdłuż wschodniej i północnej granicy Polski.
Problemy społeczne
Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.
Motoryzacja
Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.