Carlleo – rewolucja w branży motoryzacyjnej
Tego w Polsce jeszcze nie było. Powstała unikalna platforma handlowa dla przedsiębiorstw z branży samochodowej: warsztatów, flot firmowych, firm ubezpieczeniowych. Carlleo (www.carlleo.pl) oferuje największy wybór części samochodowych, w najkorzystniejszych cenach. Jak to działa?
Za pomocą platformy użytkownik składa zapytanie, na które w krótkim czasie odpowiadają dostawcy z całego kraju. O każde z zamówień zazwyczaj walczy kilkadziesiąt firm z całej Polski, dzięki temu klient ma pewność, że znajdzie taką ofertę, jaka najlepiej odpowiada jego potrzebom.
Jak to się zaczęło?
Firma powstała w 2016 roku i od tej pory udoskonala swoją ofertę. Jej pomysłodawcy sami prowadząc warsztat samochodowy, mieli problem z dostawcami części i podzespołów.
– Nieustannie były problemy z kontrolą i zakupem części. Traciliśmy czas na szukaniu odpowiednich ofert i rabatów. Właśnie dlatego zrodził się pomysł na stworzenie platformy, która będzie profesjonalnym narzędziem do zamawiania i sprzedawania części samochodowych – mówi Tomasz Brynkiewicz, współwłaściciel Carlleo.
Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę, ponieważ tylko w ubiegłym roku na platformie przeprowadzono transakcje o łącznej wartości 3 mln zł. Carlleo na dzień dzisiejszy nawiązało współpracę z największymi polskimi firmami w branży motoryzacyjnej.
Dlaczego warto?
Korzystne ceny, intuicyjny i prosty system, setki dostawców – to najważniejsze zalety platformy Carlleo. Korzyści czerpią mają zarówno ci, którzy szukają części samochodowych, jak i ci, którzy nimi handlują.
– Z naszą platformą klient szybko dociera ze swoim zapytaniem do setek zweryfikowanych dostawców. Dzięki systemowi oceniania kontrahentów, zawsze ma pewność, że zamówienie znajdzie się w dobrych rękach. Rejestrując się w Carlleo.pl, zyskuje się dostęp do części wszystkich marek. Klient decyduje, czy chce kupić oryginalne podzespoły, czy ich sprawdzone zamienniki. Nie ma też konieczności podpisywania umów – dodaje Andrzej Wrona, przedstawiciel marki.
Na razie jest to oferta skierowana do firm. Niewykluczone jednak, że w niedalekiej przyszłości będą mogli z niej skorzystać indywidualni klienci.
– Cały czas pracujemy nad udoskonaleniem platformy. Mamy zamiar uruchomić również aplikację mobilną, a także planujemy poszerzenie naszej działalności na skalę europejską – mówią właściciele Carlleo.
![VW FS umacnia pozycję lidera w finansowaniu aut osobowych Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1404572337,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
VW FS umacnia pozycję lidera w finansowaniu aut osobowych
![Grupa Cichy-Zasada otwiera pierwszy w Warszawie salon BYD w Fabryce PZO](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1700192320,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Grupa Cichy-Zasada otwiera pierwszy w Warszawie salon BYD w Fabryce PZO
![Kto zostanie nowym Ambasadorem Bezpiecznej Jazdy Arval? Rusza 4. edycja konkursu](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1755203170,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Kto zostanie nowym Ambasadorem Bezpiecznej Jazdy Arval? Rusza 4. edycja konkursu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Handel
![](https://www.newseria.pl/files/11111/e-papieros1,w_274,_small.jpg)
Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy
– Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.
Infrastruktura
Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich
![](https://www.newseria.pl/files/11111/oigd-zielone-regulacje-foto,w_133,r_png,_small.png)
Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.
IT i technologie
Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii
![](https://www.newseria.pl/files/11111/upmedic-ai-foto,w_133,r_png,_small.png)
Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.