Komunikaty PR

CES 2023: Floty autonomiczne - przełomowe wyniki testów Goodyear i Gatik

2023-01-05  |  12:35
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.25 MB )

System Goodyear SightLine może precyzyjnie mierzyć tarcie między oponą a drogą i staje się przez to niezwykle cennym rozwiązaniem dla autonomicznych flot transportowych – wynika z testów przeprowadzonych przez Goodyear, jednego z wiodących producentów opon i rozwiązań dla flot, i firmę Gatik, jednego z liderów logistyki autonomicznej w Ameryce Północnej. Firmy przedstawiły obiecujące wyniki wspólnych badań podczas targów Consumer Electronics Show w Las Vegas.

Goodyear SightLine to system czujników w oponie, który mierzy jej stan zużycia, obciążenie, ciśnienie powietrza oraz temperaturę, a następnie łączy te dane w chmurze z danymi o warunkach drogowych w czasie rzeczywistym i autorskimi modelami tarcia gumy, aby precyzyjnie zmierzyć potencjał tarcia między oponą a drogą. Dzięki temu jest w stanie wykryć warunki niskiej przyczepności, takie jak zaśnieżone lub oblodzone drogi, a następnie przekazać dane w czasie rzeczywistym do zautomatyzowanego systemu jazdy (ADS) w pojeździe. Są to informacje krytycznie ważne dla samochodów autonomicznych jeśli chodzi o planowania trasy i tworzenie zaleceń co do bezpiecznej prędkości jazdy, limitów przyspieszenia oraz odległości za pojazdem.

Wspólne testy szacowania tarcia opon o nawierzchnię zostały przeprowadzone w trudnych warunkach zimowych, na wymagających drogach Kanady, czyli jednym z rynków, na których Gatik prowadzi swoją działalność przewozową. Wyniki testów to istotny postęp w dziedzinie autonomicznego transportu towarów - dla firm takich jak Gatik oznacza to zwiększenie efektywności biznesu oraz wyższą wartość dla klientów na rynku krótkodystansowych dostaw B2B.

„Opona jest jedyną częścią styku pojazdu z nawierzchnią, a dzięki zaawansowanym systemom może przekazywać ważne informacje do pojazdu, zwiększając jego bezpieczeństwo i osiągi. To kolejny krok w kierunku ewolucji opony, aby nie tylko spełniała swoją podstawową funkcję, ale była także węzłem nowych danych i informacji,” powiedział Chris Helsel, wiceprezes Goodyeara ds. operacji globalnych i dyrektor ds. technologii.

„W firmie Gatik staramy się dostarczać naszym klientom rozwiązania, które stale podnoszą branżowe standardy w zakresie bezpieczeństwa, efektywności i wydajności,” powiedział Arjun Narang, dyrektor ds. technologii i współzałożyciel firmy Gatik. „Korzystanie z przełomowej technologii SightLine Goodyeara pomaga nam w realizacji tych celów, a także dostarczaniu wyższej wartości przy zwiększonym bezpieczeństwie w środkowym etapie przewozów”.

Technologia SightLine ma ogromne znaczenie dla autonomicznej jazdy w przyszłości, ale już w tym roku Goodyear zamierza zastosować ją w wybranych pojazdach jako wyposażenie fabryczne, co poprawi ich funkcjonalność na obecnym rynku mobilności.

Patrząc w przyszłość, system Goodyear SightLine może być zintegrowany z systemami producentów samochodów, dzięki czemu ważne funkcje bezpieczeństwa będą mogły być przekazywane do układów sterowania pojazdu. Przydatnymi funkcjami będą ostrzeżenia przed aquaplaningiem i ogólne monitorowanie stanu opon, które pojawią się na dalszym etapie.

Gatik

Gatik, lider w autonomicznej logistyce środkowego etapu przewozów, dostarcza towary w sposób bezpieczny i wydajny za pomocą swojej floty lekkich i średnich ciężarówek. Firma koncentruje się na logistyce krótkodystansowej, B2B dla detalistów z listy Fortune 500, takich jak Loblaw, Walmart, KBX i Georgia-Pacific, a w 2021 r. została pierwszą na świecie firmą, która obsługuje w pełni autonomiczne dostawy komercyjne na środkowym etapie przewozów. Autonomiczne ciężarówki skrzyniowe klasy 3-6 firmy Gatik są komercyjnie wykorzystywane na wielu rynkach, w tym w Ontario, Teksasie, Arkansas i Luizjanie. Gatik współpracuje z liderami branży, w tym Goodyear, Ryder, Isuzu i Cummins. Założona w 2017 roku przez weteranów branży technologii autonomicznej, firma ma biura w Toronto, Ontario i Mountain View w Kalifornii. W 2022 roku Gatik został umieszczony na liście Forbes'a najlepszych amerykańskich pracodawców startupów oraz przez Fast Company w rankingu Idei Zmieniających Świat. W 2021 roku Gatik został wyróżniony na liście Forbes AI 50 oraz jako Pionier Technologii Światowego Forum Ekonomicznego.

Goodyear

Goodyear jest jedną z największych firm oponiarskich na świecie. Zatrudnia około 72 000 osób i wytwarza swoje produkty w 55 zakładach w 23 krajach świata. Jej dwa ośrodki innowacyjności w Akron w stanie Ohio i w Colmar-Berg w Luksemburgu dążą do opracowywania najnowocześniejszych produktów i usług, które wyznaczają standardy technologiczne i eksploatacyjne dla całej branży. 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Klienci Toyota Leasing mogą zarządzać umowami leasingu i KINTO ze smartfonów Biuro prasowe
2024-06-24 | 14:00

Klienci Toyota Leasing mogą zarządzać umowami leasingu i KINTO ze smartfonów

Toyota Leasing ogłasza wprowadzenie aplikacji mobilnej Portalu Klienta, dostępnej na systemy Android i iOS. Pierwsza tego typu aplikacja na polskim rynku, umożliwia łatwy i wygodny dostęp do
Motoryzacja Goodyear z najwyższą oceną środowiskową od FIA
2024-06-19 | 09:10

Goodyear z najwyższą oceną środowiskową od FIA

Zespół Goodyear Racing EMEA uzyskał najwyższą, 3-gwiazdkową ocenę w programie akredytacji środowiskowej FIA. Wyróżnienie to przyznano za długoterminowe plany
Motoryzacja Co by tu jeszcze zautomatyzować? Coboty coraz powszechniejsze w automotive
2024-06-12 | 08:00

Co by tu jeszcze zautomatyzować? Coboty coraz powszechniejsze w automotive

Universal Robots, duńska firma zajmująca się projektowaniem i produkcją robotów współpracujących (cobotów), wraz ze swoimi partnerami coraz śmielej wkracza w przemysł

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie

– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.

Ochrona środowiska

Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej

Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.

Transport

Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy

W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski  strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.