Komunikaty PR

CEVA po raz pierwszy w historii Scuderia Ferrari wykorzystuje transport kolejowy

2023-10-31  |  13:00
Biuro prasowe

CEVA Logistics, światowy lider logistyki 3PL, przygotował innowacyjne rozwiązanie w zakresie transportu kolejowego dla zespołu Formuły 1 Scuderia Ferrari. To pierwszy przypadek w historii F1, kiedy do przewozu sprzętu Ferrari na trzy imprezy Grand Prix w Ameryce Północnej są wykorzystywane pociągi.   Projekt realizowany jest w ramach współpracy CEVA i Scuderia Ferrari a jego celem jest redukcja emisji CO2.

CEVA, jako partner logistyczny zespołu wyścigowego Scuderia Ferrari od 2022 roku, zapewnia dostawy sprzętu na każdy z 23 torów wyścigowych Grand Prix. Od początku współpracy CEVA pracuje nad przekształceniem programu logistycznego Scuderia Ferrari. Transport lotniczy, wykorzystywany w przewozach sześciu zestawów sprzętu o wadze 45 ton do różnych miejsc na świecie, zastąpiono kombinacją transportu morskiego i drogowego.  

W sezonie 2023 operator logistyczny zaproponował nowe rozwiązanie - dostawę sprzętu na miejsca wyścigów w Ameryce Północnej transportem kolejowym, tak aby zmniejszyć emisję CO2. Części, załadowane do 6 kontenerów o długości 16 m, zostały przewiezione na trasie liczącej ok 3218 km z Montrealu (Kanada) do Austin (USA, Teksas), a kolejnym etapem będzie licząca ponad 3200 km trasa z Austin do Las Vegas w Nevadzie.

Zespół projektowy CEVA obliczył, że rozwiązanie, wykorzystujące połączenia kolejowe między trzema miastami, gdzie organizowane są wyścigi F1, zmniejszyło emisję CO2 o 90 proc. w porównaniu z równoważnym transportem lotniczym i o 32 proc. względem rozwiązań opartych na dostawie autami ciężarowymi.

Eksperci w kompleksowej obsłudze logistycznej

Wybór odpowiedniej trasy łączącej miejsca, gdzie organizowane są wyścigi F1, jest skomplikowanym zadaniem logistycznym. W przypadku Stanów Zjednoczonych ułatwiła je  rozbudowana sieć połączeń kolejowych. Zespół projektowy CEVA ścisłe współpracuje z przewoźnikami kolejowymi, synchronizując dostawy z harmonogramem F1 Grand Prix.

Transport kolejowy dla Scuderia Ferrari połączony jest z drogowym (z terminali kolejowych), co wymaga zarządzania przeładunkiem między różnymi środkami transportu. Zespół projektowy CEVA zapewnia też specjalistyczną obsługę, koordynację i proaktywne planowanie w sytuacjach awaryjnych, tak aby zagwarantować terminowość dostaw.

Na przykład, sprzęt dostarczany z Montrealu do Las Vegas via Austin wymagał magazynowania i przewiezienia na kołach między centrum przeładunkowym CEVA w Dallas a torem Grand Prix Austin. W podobny sposób będzie realizowana dostawa sprzętu pomiędzy oddziałem CEVA w Los Angeles a torem, gdzie będzie odbywać się GP Las Vegas.

Wybrany dostawca usług logistycznych

CEVA prognozuje, że w roku 2023 różne zestawy sprzętu F1 pokonają dystans ponad 209 tys. km. Wybierając bardziej zrównoważone opcje transportu, CEVA wspiera wysiłki Ferrari w zakresie redukcji emisji i promuje bardziej zrównoważone praktyki biznesowe. Jako część grupy CMA CGM, zobowiązała się do osiągnięcia zerowej emisji netto do 2050 r. Ferrari dąży do osiągnięcia neutralności węglowej do 2030 r.

Mathieu Friedberg, dyrektor generalny CEVA Logistics, mówi: „Partnerstwo z Scuderia Ferrari podkreśla zaufanie, jakim darzą nas największe marki w zakresie dostarczania wiodących rozwiązań. To doświadczenie pokazuje, w jaki sposób zrównoważona logistyka może znacząco zmniejszyć emisję dwutlenku węgla w Formule 1, i nie tylko. Jesteśmy zobowiązani do przygotowywania najlepszych rozwiązań logistycznych dla Ferrari, co oznacza zarówno znalezienie lepszych sposobów na transport sprzętu jak i zmniejszenie jego wpływu na środowisko. Ta inicjatywa jest zgodna z naszą długoterminową wizją i dowodzi naszego zaangażowania w ścisłą współpracę z klientami w zakresie przygotowywania bardziej zrównoważonych i efektywnych rozwiązań transportowych".

Frédéric Vasseur, dyrektor zespołu&dyrektor generalny Scuderia Ferrari, podkreśla:

„Zmniejszenie emisji CO2 w łańcuchu logistycznym sportów motorowych i nie tylko, wiąże się z wieloma wyzwaniami. Projekt pilotażowy z CEVA Logistics jest bardzo interesujący pod względem dekarbonizacji transportu i nie zamierzamy na tym poprzestać: będziemy kontynuować badania nad nowymi zrównoważonymi rozwiązaniami. Aby osiągnąć cele klimatyczne, stały dialog z partnerami i eksperymentowanie są ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej".

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Goodyear wspiera floty transportowe w nowych wymogach dotyczących rozwiązań TPMS Biuro prasowe
2024-04-26 | 11:50

Goodyear wspiera floty transportowe w nowych wymogach dotyczących rozwiązań TPMS

Od lipca br. unijny obowiązek stosowania systemów TPMS w oponach pojazdów ciężarowych obejmie także opony w naczepach [1]. Przepisy – wprowadzane stopniowo od kilku
Motoryzacja Tańsze, bardziej ekonomiczne i z dofinansowaniem.
2024-04-26 | 07:00

Tańsze, bardziej ekonomiczne i z dofinansowaniem.

Mikromobilność staje się coraz popularniejsza. Jest to już nie tylko trend, w wielu przypadkach realizuje zmieniające się potrzeby komunikacyjne, szczególnie w dużych miastach.
Motoryzacja Volkswagen Financial Services zbadał, czego oczekują eksperci zarządzający flotą
2024-04-25 | 17:00

Volkswagen Financial Services zbadał, czego oczekują eksperci zarządzający flotą

To nie wysokość raty okazała się najważniejsza przy ocenie zadowolenia z usług zarządzania flotą. Wyniki badania Volkswagen Financial Services pokazały, że klienci flotowi najbardziej

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.