Komunikaty PR

Chcemy jeździć bardziej ekologicznie - wyniki badania PETRONAS

2023-03-07  |  12:00
Kontakt
Monday PR
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.

Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl

W kolejnych miastach planowane są Strefy Czystego Transportu, a na drogach rośnie liczba pojazdów nisko- i zero-emisyjnych. Koncern PETRONAS zapytał 7 tysięcy kierowców z Europy, w tym Polski, o ich spojrzenie na ekologiczną rewolucję w transporcie. Okazuje się, że aż 80% z nich chce uczestniczyć w zielonej transformacji. Dowiedz się również, co sądzą polscy ankietowani o kierunku zmian w motoryzacji.

PETRONAS Lubricants International (PLI) opublikował wyniki badania opinii kierowców w Europie nt. ograniczania śladu węglowego ich podróży samochodami. Wśród kluczowych wniosków odnotowano istotną lukę pomiędzy deklaracjami kierowców dot. pro-ekologicznych praktyk, a gotowością ponoszenia dodatkowych kosztów. W badaniu wzięło udział 7000 respondentów z Polski, Francji, Hiszpani, Niemiec, Wielkiej Brytanii i Włoch. W Polsce odpowiedzi udzieliło 1175 osób. 

Różnice w podejściu do zrównoważonego transportu

Choć 8 na 10 kierowców wspiera rozwój ekologicznego transportu, to 38% z nich nie chce dokładać się do tego z własnej kieszeni. Poza tym, rosnące ceny energii i koszty życia powodują, że konsumenci na całym świecie zaciskają pasa, co spowalnia zieloną transformację. Badanie PLI wykazuje także różnice w podejściu pomiędzy poszczególnymi narodami. Włosi, Hiszpanie, Francuzi i Polacy są gotowi zapłacić o 11-20% więcej za możliwość mniej emisyjnego podróżowania. Natomiast mieszkańcy Wielkiej Brytanii nie są skłonni do ponoszenia dodatkowych kosztów zrównoważonego transportu.

Dalsze różnice w nastawieniu badanych są widoczne w ujęciu pokoleniowym. Niemal co drugi przedstawiciel (46%) pokolenia Z (urodzeni po 1995 roku) jest skłonny dopłacić 11-20% więcej za czystszą podróż. Natomiast, zdecydowana większość (62%) osób po 55 roku życia twierdzi, że koszty przemieszczania się nie powinny ulec zmianie. Badanie PLI potwierdza ten rozdźwięk generacyjny, jeśli chodzi o spojrzenie na zrównoważony rozwój. Być może wynika to po prostu z przyzwyczajeń, świadomości środowiskowej i większego zaufania młodych do technologii.

Co Polacy sądzą o bardziej ekologicznym podróżowaniu?

Polscy kierowcy mają świadomość, że jazda samochodem oddziałuje na otoczenie naturalne. 83% przyznaje, że rodzaj paliwa ma istotny wpływ na emisyjność pojazdu. Poza tym 8 na 10 kierowców wskazuje również takie czynniki jak wiek (79%) i stan techniczny samochodu (75%), czy interwały wymiany oleju (79%). Na poziom emisji wpływają także dobre i złe nawyki za kółkiem, co przyznało 80% ankietowanych w Polsce.  

Deklaratywnie, kobiety (89%) częściej niż mężczyźni (85%) chcą angażować się w zieloną transformację. Jednocześnie co trzeci badany w naszym kraju nie wie co mógłby zrobić, aby przyłączyć się do ekologicznych zmian. 7 na 10 uczestników badania jest gotowych ponieść większe koszty, ale tylko 3% z nich godzi się na wzrost kosztów większy niż 20%. Najwięcej, bo 43% ankietowanych akceptuje podwyżkę kosztów podróżowania w przedziale 11-20%.

- Kierowcy w Polsce wykazują zrozumienie dla konieczności zrównoważenia emisyjności transportu. Deklarują też gotowość zaangażowania się, również finansowego, w zieloną transformację. Jednak, dalej istnieje spora grupa osób – 32% badanych, która nie wie co mogłaby zrobić, aby aktywnie zmniejszać ślad węglowy podróżowania samochodem. Przemysł motoryzacyjny ma w tej kwestii jeszcze wiele do zrobienia, o czym dobrze wiemy jako PETRONASmówi Danuta Michałus-Sokołowska, Marketing Manager PETRONAS w Polsce.

Razem w kierunku zielonej przyszłości

Przeciętnie, 12% kierowców w Europie nie wie co może zrobić na rzecz ograniczenia emisji dwutlenku węgla w transporcie. Jednocześnie ankietowani wskazują potrzebę większego zaangażowania się branży motoryzacyjnej w promowanie ekologicznych postaw za kółkiem. Poza edukowaniem, Europejczycy oczekują obniżenia cen pojazdów nisko- i zero-emisyjnych (hybrydowych oraz elektrycznych) – 42%, a także rozbudowy sieci ładowania.

Badanie PLI pokazuje, że kierowcy w Europie kwestie zrównoważenia emisji CO2 postrzegają znacznie szerzej, niż tylko przez pryzmat paliwa wlewanego do baku. Istotne znaczenie dla nich ma także poprawna eksploatacja pojazdu i utrzymanie go w dobrej kondycji. Dlatego zwracają uwagę na jakość oleju silnikowego, czy nawet rodzaj opakowania środków eksploatacyjnych. Jak pokazuje rynek, coraz więcej firm w branży stawia na wysoki udział surowców z recyklingu.

- Nasze badanie potwierdziło, czego oczekują nasi klienci. Między innymi właśnie dlatego rozwijamy nasze produkty olejowe w kierunku większej efektywności termicznej. Dzięki temu, oleje PETRONAS Syntium zapewniają spadek zużycia paliwa nawet o 3%. W tym roku planujemy także włączyć do naszej oferty opakowania Bag-in-Box, które pozwolą na jeszcze bardziej zrównoważone zużycie surowców. Zamiast plastikowej butelki, korzystamy tutaj z powlekanego kartonu, który zapewnia tak kluczową redukcję plastiku podsumowuje Danuta Michałus- Sokołowska.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Firma Oponiarska Dębica rekrutuje. Chce zatrudnić około 200 osób Biuro prasowe
2024-04-23 | 10:50

Firma Oponiarska Dębica rekrutuje. Chce zatrudnić około 200 osób

Firma Oponiarska Dębica SA rozpoczęła rekrutację około 200 pracowników na stanowiska m.in. operatorów produkcji i elektromechaników. Poszukiwane są zarówno
Motoryzacja 85 lat produkcji opon w Dębicy. Od Stomilu do największej fabryki opon Goodyear
2024-04-19 | 11:00

85 lat produkcji opon w Dębicy. Od Stomilu do największej fabryki opon Goodyear

Dębicka fabryka opon świętuje w kwietniu bieżącego roku 85 lat istnienia i bogatej historii - od powołanej do życia w 1939 roku Fabryki Gum Jezdnych Stomil po dzisiejszy nowoczesny zakład
Motoryzacja Europejska premiera Mazdy CX-80
2024-04-18 | 14:30

Europejska premiera Mazdy CX-80

Dziś nowa, wyposażona w trzy rzędy siedzeń, Mazda CX-80 debiutuje w Europie podczas wirtualnej prezentacji: https://mzd.tools/VirtualReveal Ten drugi po CX-60 model, zbudowany w oparciu o

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Finanse

72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.