Co trzeci wniosek o wynajem elektryka z dotacją został złożony przez Arval
NBS Communications
Krucza 16/22
00-526 Warszawa
bkrowicka|nbs.com.pl| |bkrowicka|nbs.com.pl
511 917 929
nbs.com.pl
Po czterech miesiącach funkcjonowania ścieżki leasingowej programu „Mój Elektryk”, Bank Ochrony Środowiska zaakceptował już prawie 1100 wniosków i przyznał dotacje o łącznej wartości przeszło 33 mln zł. Prawie 35% zatwierdzonych wniosków zostało złożonych przez Arval Service Lease Polska w imieniu klientów, którzy wybrali auto elektryczne z dofinansowaniem.
– Dzięki polityce „jednego okienka”, nasi klienci nie muszą przejmować się formalnościami. Wystarczy, że wypełnią wniosek, a zespół Arval weryfikuje go, składa i stara się w imieniu klienta o uzyskanie dopłaty. Mamy w tym zresztą duże doświadczenie. W ciągu czterech miesięcy pozyskaliśmy dla naszych klientów wsparcie w wysokości blisko 14 mln zł. Od momentu uruchomienia programu „Mój Elektryk”, otrzymaliśmy około 2,5 tys. zapytań o pojazdy z dotacją – mówi Rafał Tarnacki, Product & Innovations Manager, Arval Service Lease Polska.
Arval jest zdecydowanym liderem wśród firm oferujących wynajem pojazdów, jeżeli chodzi o rejestracje nowych samochodów elektrycznych. W 2021 r. firma zarejestrowała dla swoich klientów ponad 570 zeroemisyjnych pojazdów, co stanowi prawie trzy czwarte wszystkich elektryków dostarczonych przez firmy z branży car fleet management w Polsce. Również w pierwszym kwartale tego roku Arval utrzymuje rynkowy udział w rejestracjach elektryków na poziomie niemal 75%.
W skali całego kraju w 2021 r. na drogi wyjechało 7698 samochodów elektrycznych, z czego 6218 użytkowane jest przez firmy, zaś 1480 przez osoby prywatne. W pierwszym kwartale tego roku liczba rejestracji elektryków sięgnęła 2411 szt., w tym 1848 trafiło do firm, a 563 szt. jest w posiadaniu osób prywatnych.
Uruchomiony w ubiegłym roku program Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej „Mój Elektryk” sprawił, że po raz pierwszy rządowe dopłaty do samochodów elektrycznych stały się dostępne w przypadku aut użytkowanych przez klientów biznesowych oraz indywidualnych w ramach umów leasingu i wynajmu pojazdów. Arval od początku jego funkcjonowania podpisał umowę z Bankiem Ochrony Środowiska, który jest dysponentem środków z programu „Mój Elektryk” i tym samym jako jeden z pierwszych przedstawicieli branży car fleet managementwłączył się w nabór wniosków m.in. dla firm i instytucji w ramach tzw. ścieżki leasingowej programu. Dzięki dotacjom, klienci firmy mogą, w zależności od wybranego modelu pojazdu, zaoszczędzić na comiesięcznej racie od 300 do nawet 800 zł.
Obecnie pula środków przeznaczonych przez NFOŚiGW na dopłaty do leasingu i wynajmu pojazdów elektrycznych wynosi 100 mln zł.
– Pierwsze miesiące funkcjonowania ścieżki leasingowej programu „Mój elektryk” pokazują, jak dobra i potrzebna była decyzja o jej uruchomieniu. Dzięki stale rosnącemu zainteresowaniu dopłatami do leasingu pojazdów zeroemisyjnych liczymy, że w nadchodzących miesiącach liczba składanych wniosków znacząco wzrośnie. Tym samym realnie uda się przyspieszyć elektryfikację jeżdżących po polskich drogach samochodów, zgodnie z celami Planu Rozwoju Elektromobilności – powiedział Marek Szczepański, dyrektor Departamentu Programów Publicznych i Projektów Unijnych w Banku Ochrony Środowiska.
Szczegółowe informacje na temat dopłat do wynajmu pojazdów elektrycznych w Arval znajdują się na stronie: www.arval.pl/ogolne/arval-w-programie-dotacji-moj-elektryk.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.