Co trzeci wniosek o wynajem elektryka z dotacją został złożony przez Arval
NBS Communications
Krucza 16/22
00-526 Warszawa
bkrowicka|nbs.com.pl| |bkrowicka|nbs.com.pl
511 917 929
nbs.com.pl
Po czterech miesiącach funkcjonowania ścieżki leasingowej programu „Mój Elektryk”, Bank Ochrony Środowiska zaakceptował już prawie 1100 wniosków i przyznał dotacje o łącznej wartości przeszło 33 mln zł. Prawie 35% zatwierdzonych wniosków zostało złożonych przez Arval Service Lease Polska w imieniu klientów, którzy wybrali auto elektryczne z dofinansowaniem.
– Dzięki polityce „jednego okienka”, nasi klienci nie muszą przejmować się formalnościami. Wystarczy, że wypełnią wniosek, a zespół Arval weryfikuje go, składa i stara się w imieniu klienta o uzyskanie dopłaty. Mamy w tym zresztą duże doświadczenie. W ciągu czterech miesięcy pozyskaliśmy dla naszych klientów wsparcie w wysokości blisko 14 mln zł. Od momentu uruchomienia programu „Mój Elektryk”, otrzymaliśmy około 2,5 tys. zapytań o pojazdy z dotacją – mówi Rafał Tarnacki, Product & Innovations Manager, Arval Service Lease Polska.
Arval jest zdecydowanym liderem wśród firm oferujących wynajem pojazdów, jeżeli chodzi o rejestracje nowych samochodów elektrycznych. W 2021 r. firma zarejestrowała dla swoich klientów ponad 570 zeroemisyjnych pojazdów, co stanowi prawie trzy czwarte wszystkich elektryków dostarczonych przez firmy z branży car fleet management w Polsce. Również w pierwszym kwartale tego roku Arval utrzymuje rynkowy udział w rejestracjach elektryków na poziomie niemal 75%.
W skali całego kraju w 2021 r. na drogi wyjechało 7698 samochodów elektrycznych, z czego 6218 użytkowane jest przez firmy, zaś 1480 przez osoby prywatne. W pierwszym kwartale tego roku liczba rejestracji elektryków sięgnęła 2411 szt., w tym 1848 trafiło do firm, a 563 szt. jest w posiadaniu osób prywatnych.
Uruchomiony w ubiegłym roku program Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej „Mój Elektryk” sprawił, że po raz pierwszy rządowe dopłaty do samochodów elektrycznych stały się dostępne w przypadku aut użytkowanych przez klientów biznesowych oraz indywidualnych w ramach umów leasingu i wynajmu pojazdów. Arval od początku jego funkcjonowania podpisał umowę z Bankiem Ochrony Środowiska, który jest dysponentem środków z programu „Mój Elektryk” i tym samym jako jeden z pierwszych przedstawicieli branży car fleet managementwłączył się w nabór wniosków m.in. dla firm i instytucji w ramach tzw. ścieżki leasingowej programu. Dzięki dotacjom, klienci firmy mogą, w zależności od wybranego modelu pojazdu, zaoszczędzić na comiesięcznej racie od 300 do nawet 800 zł.
Obecnie pula środków przeznaczonych przez NFOŚiGW na dopłaty do leasingu i wynajmu pojazdów elektrycznych wynosi 100 mln zł.
– Pierwsze miesiące funkcjonowania ścieżki leasingowej programu „Mój elektryk” pokazują, jak dobra i potrzebna była decyzja o jej uruchomieniu. Dzięki stale rosnącemu zainteresowaniu dopłatami do leasingu pojazdów zeroemisyjnych liczymy, że w nadchodzących miesiącach liczba składanych wniosków znacząco wzrośnie. Tym samym realnie uda się przyspieszyć elektryfikację jeżdżących po polskich drogach samochodów, zgodnie z celami Planu Rozwoju Elektromobilności – powiedział Marek Szczepański, dyrektor Departamentu Programów Publicznych i Projektów Unijnych w Banku Ochrony Środowiska.
Szczegółowe informacje na temat dopłat do wynajmu pojazdów elektrycznych w Arval znajdują się na stronie: www.arval.pl/ogolne/arval-w-programie-dotacji-moj-elektryk.

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Blackout w Hiszpanii i Portugalii ujawnił braki europejskiego systemu elektroenergetycznego. Niezbędna modernizacja sieci i połączeń między krajami
Komisja Europejska musi wyciągnąć wnioski z problemów z dostawami energii w Hiszpanii i Portugalii. Zapowiada też podjęcie działań, aby uniknąć takich poważnych blackoutów w przyszłości. Eksperci apelują przede wszystkim o inwestycje w modernizację sieci, by była ona gotowa na większą liczbę źródeł odnawialnych, a także w rozbudowę połączeń między państwami członkowskimi, dzięki czemu łatwiej będzie reagować na kryzysy.
Problemy społeczne
37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.
Telekomunikacja
Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.