Co trzeci wniosek o wynajem elektryka z dotacją został złożony przez Arval
NBS Communications
Krucza 16/22
00-526 Warszawa
bkrowicka|nbs.com.pl| |bkrowicka|nbs.com.pl
511 917 929
nbs.com.pl
Po czterech miesiącach funkcjonowania ścieżki leasingowej programu „Mój Elektryk”, Bank Ochrony Środowiska zaakceptował już prawie 1100 wniosków i przyznał dotacje o łącznej wartości przeszło 33 mln zł. Prawie 35% zatwierdzonych wniosków zostało złożonych przez Arval Service Lease Polska w imieniu klientów, którzy wybrali auto elektryczne z dofinansowaniem.
– Dzięki polityce „jednego okienka”, nasi klienci nie muszą przejmować się formalnościami. Wystarczy, że wypełnią wniosek, a zespół Arval weryfikuje go, składa i stara się w imieniu klienta o uzyskanie dopłaty. Mamy w tym zresztą duże doświadczenie. W ciągu czterech miesięcy pozyskaliśmy dla naszych klientów wsparcie w wysokości blisko 14 mln zł. Od momentu uruchomienia programu „Mój Elektryk”, otrzymaliśmy około 2,5 tys. zapytań o pojazdy z dotacją – mówi Rafał Tarnacki, Product & Innovations Manager, Arval Service Lease Polska.
Arval jest zdecydowanym liderem wśród firm oferujących wynajem pojazdów, jeżeli chodzi o rejestracje nowych samochodów elektrycznych. W 2021 r. firma zarejestrowała dla swoich klientów ponad 570 zeroemisyjnych pojazdów, co stanowi prawie trzy czwarte wszystkich elektryków dostarczonych przez firmy z branży car fleet management w Polsce. Również w pierwszym kwartale tego roku Arval utrzymuje rynkowy udział w rejestracjach elektryków na poziomie niemal 75%.
W skali całego kraju w 2021 r. na drogi wyjechało 7698 samochodów elektrycznych, z czego 6218 użytkowane jest przez firmy, zaś 1480 przez osoby prywatne. W pierwszym kwartale tego roku liczba rejestracji elektryków sięgnęła 2411 szt., w tym 1848 trafiło do firm, a 563 szt. jest w posiadaniu osób prywatnych.
Uruchomiony w ubiegłym roku program Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej „Mój Elektryk” sprawił, że po raz pierwszy rządowe dopłaty do samochodów elektrycznych stały się dostępne w przypadku aut użytkowanych przez klientów biznesowych oraz indywidualnych w ramach umów leasingu i wynajmu pojazdów. Arval od początku jego funkcjonowania podpisał umowę z Bankiem Ochrony Środowiska, który jest dysponentem środków z programu „Mój Elektryk” i tym samym jako jeden z pierwszych przedstawicieli branży car fleet managementwłączył się w nabór wniosków m.in. dla firm i instytucji w ramach tzw. ścieżki leasingowej programu. Dzięki dotacjom, klienci firmy mogą, w zależności od wybranego modelu pojazdu, zaoszczędzić na comiesięcznej racie od 300 do nawet 800 zł.
Obecnie pula środków przeznaczonych przez NFOŚiGW na dopłaty do leasingu i wynajmu pojazdów elektrycznych wynosi 100 mln zł.
– Pierwsze miesiące funkcjonowania ścieżki leasingowej programu „Mój elektryk” pokazują, jak dobra i potrzebna była decyzja o jej uruchomieniu. Dzięki stale rosnącemu zainteresowaniu dopłatami do leasingu pojazdów zeroemisyjnych liczymy, że w nadchodzących miesiącach liczba składanych wniosków znacząco wzrośnie. Tym samym realnie uda się przyspieszyć elektryfikację jeżdżących po polskich drogach samochodów, zgodnie z celami Planu Rozwoju Elektromobilności – powiedział Marek Szczepański, dyrektor Departamentu Programów Publicznych i Projektów Unijnych w Banku Ochrony Środowiska.
Szczegółowe informacje na temat dopłat do wynajmu pojazdów elektrycznych w Arval znajdują się na stronie: www.arval.pl/ogolne/arval-w-programie-dotacji-moj-elektryk.
![Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/703287956/depositphotos-386621210-l,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Duże możliwości korzystania z funduszy europejskich przez polskie firmy. Szczególnie w obszarze obronności
W ramach polityki spójności i Krajowego Planu Odbudowy Polska ma do dyspozycji 190 mld zł na wsparcie polskich firm. Środków dla przedsiębiorców nie zabraknie również w nowej perspektywie finansowej po 2027 roku. Dedykowane im programy KPO obejmują nie tylko wsparcie finansowe, ale również inwestycje i reformy deregulujące polską gospodarkę. Ich celem jest zwiększenie jej konkurencyjności, jak również bezpieczeństwa w kontekście położenia geopolitycznego Polski. Na szczególnie szeroką ofertę programów mogą liczyć sektory obronności i transportowy.
Farmacja
Zniesienie zakazu reklamy aptek może zwiększyć świadomość pacjentów o usługach farmaceutycznych. Taki może być skutek wyroku TSUE

W czerwcu Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo UE. To oznacza, że Polska będzie musiała dostosować regulacje. Dla pacjentów wyrok oznacza szerszy dostęp do informacji o usługach farmaceutycznych, a dla właścicieli aptek – możliwość legalnej komunikacji z rynkiem. Naczelna Rada Aptekarska obawia się chaosu prawnego i wezwała resort zdrowia do uregulowania sytuacji prawnej.
Prawo
Przemysł chemiczny czeka na szczegóły unijnego wsparcia dla sektora. Najważniejsza jest obniżka cen energii

Komisja Europejska przedstawiła plan działania dla modernizacji i wzmocnienia konkurencyjności unijnego przemysłu chemicznego. Plan ma być rozwiązaniem najważniejszych wyzwań stojących przed sektorem chemicznym w Europie, w tym m.in. wysokich cen energii i nieuczciwej konkurencji na rynkach zagranicznych. KE chce również promować inwestycje w innowacje, ESG, a także uprościć unijne przepisy dotyczące chemikaliów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.