Komunikaty PR

Co zrobić, gdy koszt leasingu zaczyna przekraczać nasze możliwości finansowe?

2022-09-29  |  11:15
Biuro prasowe
Kontakt
CCG
CCG

CCG
02-518 Warszawa
clearcom|clearcom.pl| |clearcom|clearcom.pl
512 643 009
CCG

Wrocław, 29 września 2022 r. Leasingobiorca z przejściowymi kłopotami finansowymi powinien w pierwszej kolejności rozważyć obniżenie wysokości miesięcznej raty. W tym celu może zwrócić się do leasingodawcy z prośbą o wydłużenie czasu trwania umowy leasingu operacyjnego do maksymalnego okresu 60 miesięcy (dotyczy pojazdów). W indywidualnych przypadkach dopuszczalne jest także wystąpienie klienta o tymczasową obniżkę raty z późniejszym wyrównaniem. W tym drugim przypadku data zakończenia okresu zobowiązania nie ulega zmianie.

- W Santander Consumer Multirent stosowny wniosek z uzasadnieniem można złożyć przez Portal Klienta Multirent, co znacząco przyspiesza jego obsługę lub wypełnić formularz dostępny na stronie www i przesłać go mailem do Biura Obsługi Klienta – komentuje Wojciech Antosz, Kierownik Zespołu Obsługi Klienta z Santander Consumer Multirent. – Należy dołączyć do niego również aktualne dokumenty finansowe firmy w zależności od sposobu rozliczania się z urzędem skarbowym. Po pozytywnej ocenie analityka, klient otrzymuje propozycję aneksu do umowy, zawierającą wysokość poszczególnych rat. Następnie pozostaje mu tylko podpisanie i odesłanie dokumentu do leasingodawcy oraz czekanie na nowy harmonogram rat. Sam aneks również można podpisać elektronicznie, co dodatkowo wpływa korzystnie na szybkość całego procesu.

W trudniejszych sytuacjach, w których mimo powyższych możliwości klient i tak nie będzie w stanie spłacać rat, rozwiązaniem może być wcześniejsze zakończenie leasingu. Wiąże się ono z wykupem pojazdu na firmę leasingobiorcy celem dalszej odsprzedaży lub cesja umowy na osobę trzecią. 

- Wniosek o wcześniejsze zakończenie umowy również można złożyć przez Portal Klienta Multirent. Następnie Santander Consumer Multirent przesyła symulację rozliczenia umowy obejmującą wymaganą kwotę do spłaty. Klient powinien podjąć decyzję o wykupie w ciągu 7 dni. Jeśli zaakceptuje warunki, przygotowujemy rozliczenie umowy oraz porozumienie rozwiązujące zobowiązanie, które mu udostępniamy. Klient ma od tej chwili tydzień na podpisanie i odesłanie dokumentów oraz uiszczenie wymaganej wpłaty na rachunek leasingodawcy – dodaje Wojciech Antosz, Kierownik Zespołu Obsługi Klienta z Santander Consumer Multirent.

Co jeśli rozwiązaniem jest wyłącznie cesja?

Przejmującym umowę przy cesji mogą być osoby fizyczne prowadzące działalności gospodarcze i spółki. Dodatkowo akceptowane są inne działalności rejestrowane np. komornik, rolnik, szkoły, kluby sportowe, fundacje itp. Nie istnieje jednak możliwość przeprowadzenia cesji na osobę prywatną.

W przypadku cesji nowy klient przejmuje pojazd wraz z ratami pozostałymi do spłaty i z możliwością wykupu pojazdu po zakończeniu umowy. W tym procesie umowę przejmuje się w niezmienionym kształcie, co nie wyklucza możliwości wprowadzenia zmian w późniejszym terminie (np. dokonanie zmiany harmonogramu spłaty rat). Warunkiem przeprowadzenia cesji jest pozytywna ocena przejmującego zobowiązanie wystawiona przez analityka kredytowego.

- Powyższe przykłady pokazują, że klienci nie muszą każdego dnia obawiać się, co się stanie, jeśli ich zdolność finansowa pogorszy się – komentuje Wojciech Antosz, Kierownik Zespołu Obsługi Klienta z Santander Consumer Multirent. – Istnieje wiele opcji, dzięki którym można utrzymać leasing mimo przejściowych kłopotów, a w ostateczności zdecydować się na wcześniejsze zakończenie umowy bądź cesję. Odejście klienta oczywiście nigdy nie jest zjawiskiem pożądanym, jednak dobremu leasingodawcy powinno zależeć przede wszystkim na tym, żeby pokazywać mu, że to właśnie jego potrzeby liczą się najbardziej. Dzięki temu istnieje szansa, że gdy sytuacja się polepszy, ponowi się z nim współpracę.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: CCG
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada Biuro prasowe
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Ochrona środowiska

Ostateczny kształt rozszerzonej odpowiedzialności producenta wciąż pod znakiem zapytania. Przykładem dla Polski mogą być rozwiązania z Czech czy Belgii

Zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej do końca 2025 roku Polska powinna osiągnąć poziom recyklingu odpadów opakowaniowych na poziomie min. 65 proc. Trudno to osiągnąć bez wdrożenia systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP), który w świetle unijnych zaleceń powinien być zaimplementowany już w 2023 roku, a którego ostatecznego kształtu jeszcze nie znamy. Zagraniczni eksperci uważają, że Polska powinna iść w ślady Czech, Belgii i Włoch, stawiając na elastyczną organizację odpowiedzialności producenta (OOP).

Handel

Prof. G. Kołodko: Trump osiągnie efekt odwrotny od zamierzonego i spowolni rozwój Ameryki. Na wojnie handlowej z resztą świata to Stany mogą tracić najmocniej

– Liczne decyzje prezydenta Trumpa, nie tylko na polu ekonomicznym, są po prostu oparte na nieracjonalnych przesłankach, są fałszywe, są szkodliwe i dla Stanów Zjednoczonych, i dla innych, mówiąc językiem popularnym, są chore – ocenia prof. Grzegorz Kołodko, były minister finansów, i wskazuje m.in. na chaos spowodowany wprowadzaniem, zawieszaniem i przywracaniem ceł. Ekonomista w książce „Trump 2.0. Rewolucja chorego rozsądku” analizuje trumponomikę, a więc ekonomię i politykę gospodarczą pomysłu prezydenta oraz jej wpływ na gospodarkę, przestrzega przed zagrożeniami i wskazuje sposoby wyjścia z nasilającego się globalnego zamieszania. Autor ocenia też negatywnie pozaekonomiczne aspekty działalności amerykańskiego prezydenta z wyjątkiem jednego aspektu.

Farmacja

Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.