Coca-Cola HBC Polska inwestuje w niskoemisyjną flotę we współpracy z Arval
NBS Communications
Krucza 16/22
00-526 Warszawa
bkrowicka|nbs.com.pl| |bkrowicka|nbs.com.pl
511 917 929
nbs.com.pl
Zgodnie ze strategią Net Zero, Coca-Cola HBC zobowiązała się do 2040 roku osiągnąć zerową emisję netto w całym łańcuchu wartości. Jednym z kroków do realizacji celu jest wdrożenie programu Green Fleet, w ramach którego marka nawiązała współpracę z Arval Service Lease Polska – liderem rynku wynajmu długoterminowego i zrównoważonej mobilności. W ramach kontraktu Arval dostarczył do floty Coca-Cola HBC m. in. 389 pojazdów hybrydowych.
– Cieszymy się, że lider produkcji i dystrybucji napojów znanych na całym świecie, dla którego niezawodna i nowoczesna flota jest jednym z kluczowych narzędzi codziennej pracy, wybrał naszą propozycję – mówi Iwona Mańkowska-Szymborska, Business Manager Arval Service Lease Polska. – Coca-Cola HBC Polska przy naszym wsparciu buduje flotę opartą o pojazdy niskoemisyjne, które w mniejszym stopniu oddziałują na środowisko i są bardziej ekonomiczne w eksploatacji.
– Inwestycje w niskoemisyjne rozwiązania, to kolejny krok w stronę realizacji naszej strategii zrównoważonego rozwoju. Chcemy, by elektryczne auta stopniowo zastępowały tradycyjne, dlatego wraz z rozwojem infrastruktury w naszych czterech krajach, będziemy wymieniać firmowe samochody. Planujemy, by przed 2030 rokiem wszystkie pojazdy naszej floty były w pełni elektryczne lub hybrydowe – dodaje Ksenija Todic, dyrektorka Łańcucha Dostaw w Coca-Cola HBC Polska i kraje bałtyckie.
Współpraca pomiędzy Coca-Cola HBC, a Arval umożliwi transformację floty w kierunku alternatywnych rozwiązań transportowych o niskiej lub zerowej emisji dwutlenku węgla. Tylko w październiku i listopadzie Arval zasilił flotę partnera hybrydowymi pojazdami, tj. Toyota Yaris Cross (275 aut), Toyota Corolla (80 aut), Toyota Camry (34 samochody) oraz 23 sztukami aut marki Skoda Scala z silnikiem benzynowo-gazowym.
Umowa wynajmu jest kontraktem wieloletnim. To pierwszy tego typu kontrakt pomiędzy Arval, a Coca-Cola HBC Polska.

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Pracodawcy chcą ułatwień w zatrudnianiu cudzoziemców. Strategia migracyjna ograniczy jednak napływ imigrantów
Zatrudnianie obcokrajowców, zwłaszcza w zawodach, w których brakuje rąk do pracy i wykwalifikowanej siły roboczej, może być sposobem na częściowe uzupełnienie niedoborów kadrowych, z którymi coraz częściej borykają się polscy pracodawcy. Choć firmy apelują o maksymalne ułatwienie tego procesu, to proponowana przez rząd strategia migracyjna podkreśla raczej potrzebę kontrolowania napływu migrantów.
Handel
Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.
Infrastruktura
Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.