Coca-Cola HBC Polska inwestuje w niskoemisyjną flotę we współpracy z Arval
NBS Communications
Krucza 16/22
00-526 Warszawa
bkrowicka|nbs.com.pl| |bkrowicka|nbs.com.pl
511 917 929
nbs.com.pl
Zgodnie ze strategią Net Zero, Coca-Cola HBC zobowiązała się do 2040 roku osiągnąć zerową emisję netto w całym łańcuchu wartości. Jednym z kroków do realizacji celu jest wdrożenie programu Green Fleet, w ramach którego marka nawiązała współpracę z Arval Service Lease Polska – liderem rynku wynajmu długoterminowego i zrównoważonej mobilności. W ramach kontraktu Arval dostarczył do floty Coca-Cola HBC m. in. 389 pojazdów hybrydowych.
– Cieszymy się, że lider produkcji i dystrybucji napojów znanych na całym świecie, dla którego niezawodna i nowoczesna flota jest jednym z kluczowych narzędzi codziennej pracy, wybrał naszą propozycję – mówi Iwona Mańkowska-Szymborska, Business Manager Arval Service Lease Polska. – Coca-Cola HBC Polska przy naszym wsparciu buduje flotę opartą o pojazdy niskoemisyjne, które w mniejszym stopniu oddziałują na środowisko i są bardziej ekonomiczne w eksploatacji.
– Inwestycje w niskoemisyjne rozwiązania, to kolejny krok w stronę realizacji naszej strategii zrównoważonego rozwoju. Chcemy, by elektryczne auta stopniowo zastępowały tradycyjne, dlatego wraz z rozwojem infrastruktury w naszych czterech krajach, będziemy wymieniać firmowe samochody. Planujemy, by przed 2030 rokiem wszystkie pojazdy naszej floty były w pełni elektryczne lub hybrydowe – dodaje Ksenija Todic, dyrektorka Łańcucha Dostaw w Coca-Cola HBC Polska i kraje bałtyckie.
Współpraca pomiędzy Coca-Cola HBC, a Arval umożliwi transformację floty w kierunku alternatywnych rozwiązań transportowych o niskiej lub zerowej emisji dwutlenku węgla. Tylko w październiku i listopadzie Arval zasilił flotę partnera hybrydowymi pojazdami, tj. Toyota Yaris Cross (275 aut), Toyota Corolla (80 aut), Toyota Camry (34 samochody) oraz 23 sztukami aut marki Skoda Scala z silnikiem benzynowo-gazowym.
Umowa wynajmu jest kontraktem wieloletnim. To pierwszy tego typu kontrakt pomiędzy Arval, a Coca-Cola HBC Polska.
Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.