Coca-Cola HBC Polska inwestuje w niskoemisyjną flotę we współpracy z Arval
NBS Communications
Krucza 16/22
00-526 Warszawa
bkrowicka|nbs.com.pl| |bkrowicka|nbs.com.pl
511 917 929
nbs.com.pl
Zgodnie ze strategią Net Zero, Coca-Cola HBC zobowiązała się do 2040 roku osiągnąć zerową emisję netto w całym łańcuchu wartości. Jednym z kroków do realizacji celu jest wdrożenie programu Green Fleet, w ramach którego marka nawiązała współpracę z Arval Service Lease Polska – liderem rynku wynajmu długoterminowego i zrównoważonej mobilności. W ramach kontraktu Arval dostarczył do floty Coca-Cola HBC m. in. 389 pojazdów hybrydowych.
– Cieszymy się, że lider produkcji i dystrybucji napojów znanych na całym świecie, dla którego niezawodna i nowoczesna flota jest jednym z kluczowych narzędzi codziennej pracy, wybrał naszą propozycję – mówi Iwona Mańkowska-Szymborska, Business Manager Arval Service Lease Polska. – Coca-Cola HBC Polska przy naszym wsparciu buduje flotę opartą o pojazdy niskoemisyjne, które w mniejszym stopniu oddziałują na środowisko i są bardziej ekonomiczne w eksploatacji.
– Inwestycje w niskoemisyjne rozwiązania, to kolejny krok w stronę realizacji naszej strategii zrównoważonego rozwoju. Chcemy, by elektryczne auta stopniowo zastępowały tradycyjne, dlatego wraz z rozwojem infrastruktury w naszych czterech krajach, będziemy wymieniać firmowe samochody. Planujemy, by przed 2030 rokiem wszystkie pojazdy naszej floty były w pełni elektryczne lub hybrydowe – dodaje Ksenija Todic, dyrektorka Łańcucha Dostaw w Coca-Cola HBC Polska i kraje bałtyckie.
Współpraca pomiędzy Coca-Cola HBC, a Arval umożliwi transformację floty w kierunku alternatywnych rozwiązań transportowych o niskiej lub zerowej emisji dwutlenku węgla. Tylko w październiku i listopadzie Arval zasilił flotę partnera hybrydowymi pojazdami, tj. Toyota Yaris Cross (275 aut), Toyota Corolla (80 aut), Toyota Camry (34 samochody) oraz 23 sztukami aut marki Skoda Scala z silnikiem benzynowo-gazowym.
Umowa wynajmu jest kontraktem wieloletnim. To pierwszy tego typu kontrakt pomiędzy Arval, a Coca-Cola HBC Polska.
![Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/703287956/depositphotos-386621210-l,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.