Komunikaty PR

Cyfryzacja moto branży i niska podaż aut – spotkanie sieci dealerskich

2021-10-07  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewa Hełpa
VB Leasing SA w restrukturyzacji

ul. Fabryczna 6
53-609 Wrocław
media|vbl.pl| |media|vbl.pl
+48 71 33 44 943
www.vbleasing.pl
Do pobrania Nota_07.10 ( 0.2 MB )

27 września 2021r. w Ogrodzieńcu odbyła się konferencja „Jak zmieni się świat automotive w najbliższym czasie?” zorganizowana przez Idea Getin Leasing, Autokatalog.pl oraz Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR. W wydarzeniu wzięli udział przedstawiciele sieci dealerskich z całej Polski. Spotkaniu towarzyszył przegląd raportów i trendów motoryzacyjnych oraz wymiana doświadczeń uczestników w kilku panelach tematycznych.

Wnioski z prowadzonych rozmów wskazywały na to, że sprzedaż samochodów w salonach zmieni się bezpowrotnie. Niezbędna będzie zmiana perspektywy sprzedaży, otwarcie się na nowe kanały internetowe i wdrożenie dynamicznych strategii cyfryzacji w sieciach dealerskich.

„Pandemia obnażyła słabość dzisiejszej formuły sprzedaży. Internet będzie odgrywał coraz większą rolę i nie unikniemy przejścia do sieci, chociaż ten proces nie będzie taki szybki, jak się niektórym wydaje. Część prognoz podaje, że do roku 2035 udział w rynku sprzedaży samochodów przez Internet będzie wynosił 35%” – mówi Wojciech Drzewiecki, prezes IBRM SAMAR oraz twórca największej w Polsce porównywarki samochodów osobowych Autokatalog.pl.

Rok 2020 to nagłe załamanie rynku motoryzacyjnego. W stosunku do roku 2019 zarejestrowano prawie 138 tys. mniej samochodów do 3,5 t. IBRM SAMAR prognozuje, że w bieżącym roku wzrośnie o 9% sprzedaż nowych aut w tej kategorii, natomiast już w całym 2022 r. nastąpi ponowny spadek rok do roku aż o 5%.

Na przestrzeni ostatnich 4 lat możemy zauważyć, że udział osób fizycznych w zakupie nowych aut regularnie spada, zwiększa się natomiast liczba leasingów i zakupów flotowych – twierdzi Robert Bendlewski, dyrektor departamentu pojazdów Idea Getin Leasing S.A.

Systematycznie zmniejsza się liczba dostępnych na rynku pojazdów. Według ocen IHS Markit w pierwszym półroczu 2021 z powodu braku podzespołów wyprodukowano na świecie o 2,59 miliona mniej aut niż zakładano. Na skutek tej tendencji zmienia się również czas użytkowania pojazdów. Dane Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców wskazują, że wydłuża się w Polsce okres użytkowania samochodów osobowych. Dla pojazdów tzw. służbowych, leasingów i car fleet management to wzrost o średnio 4 miesiące. Nowe pojazdy nie są dostępne, zatem konsumenci i firmy nie sprzedają tych obecnie użytkowanych.

Czynniki, które będą miały wpływ na okres użytkowania pojazdów używanych w najbliższych miesiącach to z pewnością kolejna fala pandemii, problem z dostępnością aut w salonach, zmiany przepisów w leasingu na skutek Polskiego Ładu, konsekwencje rosnącej inflacji czy obawy przed elektromobilnością” – tłumaczy Robert Bendlewski.

Na temat trendów i potencjalnych scenariuszy w branży sprzedaży samochodów opowiadał Adam Przeździęk, trendwatcher oraz CEO agencji badawczo-konsultingowej FutureOf X, a także autor bloga Mediafeed.pl: „Do niedawna klient, aby nabyć samochód musiał przyjść do salonu. Dzisiaj ta komfortowa dla dealerów sytuacja diametralnie się zmienia. Jeszcze 10-15 lat temu internet był źródłem informacji, a dziś to miejsce transakcji. Nawyki e-commerce i oczekiwania konsumenckie wkraczają do branży motoryzacyjnej. Mimo tego, reakcję branży na potrzebę zmian, związaną również z kryzysem klimatycznym oraz trendem new mobility, jak i próbę dostosowywania się do nowych realiów czy oczekiwań, można postrzegać jako powolną.”

Sygnały rynkowe pokazują, że producenci samochodów będą próbowali reorganizować sieci dealerskie, aby mieć większy wpływ na ceny aut dostarczanych użytkownikom końcowym. Kluczową rolę będą tu odgrywały internetowe kanały sprzedaży. Dealerzy będą musieli przyspieszyć transformację cyfrową i poprzez nowoczesne narzędzia obsługi klienta wzmacniać swoją markę, aby nie zostać wyeliminowanym z gry” – ostrzega Wojciech Drzewiecki.

Jak podaje raport McKinsey „Digitalization in automotive retail 2021” 60% potencjalnych nabywców samochodów poniżej 45 roku życia preferuje jego zakup online. Istotną informacją jest również deklaracja aż 45% badanych w wieku poniżej 60 lat, że rozważyłoby zakup pojazdu online.

Adam Przeździęk konkluduje: „Offline wciąż jest ważny. Jednak online będzie stawał się kluczowy, z coraz większym wpływem na kształtowanie decyzji zakupowych.”

Samo środowisko dealerskie podkreśliło konieczność transformacji i doceniło tego typu spotkanie branżowe, na którym można było wymienić się doświadczeniami i niezbędną wiedzą, potrzebną do lepszego podejmowania decyzji, szczególnie w obliczu nadchodzących zmian. „Strategia cyfryzacji jest niezwykle istotna. To dzięki niej, a także zmianom technologicznym i wdrożonym narzędziom, jak np. wirtualna obsługa klienta, które zaczęliśmy wprowadzać jeszcze przed pandemią, udało nam się nie tylko nie zwolnić nikogo z powodu kryzysu wywołanego zakażeniami Covid 19 , ale zwiększyć poziom zatrudnienia i przychodów.” – mówi Piotr Wnękowski, wiceprezes zarządu Krotoski Sp. z o.o. Sp. K., dealer Audi, Porsche, Skoda i Volkswagen.

Konferencja w Ogrodzieńcu była pierwszym z cyklu planowanych spotkań z przedstawicielami sieci dealerskich z całej Polski, poświęconych obecnej sytuacji rynku motoryzacyjnego, a także jego przyszłości.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: VB Leasing SA w restrukturyzacji
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja VW FS umacnia pozycję lidera w finansowaniu aut osobowych Biuro prasowe
2024-07-16 | 12:00

VW FS umacnia pozycję lidera w finansowaniu aut osobowych

Udział w rynku leasingu i CFM na poziomie 18,7 proc., ponad 215 tys. finansowanych samochodów oraz 83 proc. zadowolonych klientów. Volkswagen Financial Services to nr
Motoryzacja Grupa Cichy-Zasada otwiera pierwszy w Warszawie salon BYD w Fabryce PZO
2024-07-15 | 14:48

Grupa Cichy-Zasada otwiera pierwszy w Warszawie salon BYD w Fabryce PZO

Projekt PZO II ponownie został w pełni skomercjalizowany. Nowy najemca – Grupa Cichy-Zasada – wynajął blisko 1000 mkw. powierzchni na parterze budynku. We współpracy
Motoryzacja Kto zostanie nowym Ambasadorem Bezpiecznej Jazdy Arval? Rusza 4. edycja konkursu
2024-07-09 | 10:00

Kto zostanie nowym Ambasadorem Bezpiecznej Jazdy Arval? Rusza 4. edycja konkursu

1 lipca br. rozpoczęła się kolejna edycja konkursu „Ambasador Bezpiecznej Jazdy Arval” – wiodącego programu CSR-owego dla kierowców flotowych korzystających z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces

Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.

Bankowość

Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą

Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.

Ochrona środowiska

Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.