Komunikaty PR

Czy okres jesienno-zimowy to dobry czas na zakup motocykla?

2022-11-23  |  18:28
Biuro prasowe
Kontakt

Kinga Woźniakowska
W dobrym tonie. PR



kinga|prwdobrymtonie.pl| |kinga|prwdobrymtonie.pl
+48663416733
prwdobrymtonie.pl
  • Do końca września blisko o 17% więcej motocykli zarejestrowano w Polsce w 2022 r., niż w analogicznym okresie minionego roku. Najwięcej jednośladów rejestrowano wraz z początkiem sezonu – w maju – gdy ceny rosły.
  • Od kilkuset złotych do nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych można zaoszczędzić, kupując motocykl w tak zwanym martwym sezonie. Średnia cena motocykli po sezonie jest najniższa w perspektywie całego roku. Z jakich środków finansować taki zakup?
  • Honda (3773 szt.), Yamaha (2314 szt.), Junak i BMW dominują wśród nowozarejestrowanych motocykli w 2022 r. w Polsce.

Można liczyć na łut szczęścia i w szczycie sezonu kupić wymarzony model z dobrym rocznikiem, doskonałym przebiegiem, bez usterek i konieczności serwisu w cenie poniżej rynkowej. Niemniej jest to niezwykle rzadka sytuacja, zważywszy na fakt, że w sezonie jest też duża konkurencja wśród zainteresowanych zakupem motocykla. Jak się okazuje, to po sezonie średnia cena motocykla jest zdecydowanie najniższa w perspektywie roku. Czy to oznacza, że koniec sezonu jest najlepszym momentem na zakup jednośladu?

„Martwy sezon” to dobry czas na zakup

Najmniej zainteresowanych, a potencjalnie najwięcej sprzedających pojawia się wraz z zakończeniem sezonu motocyklowego. Dlaczego? Bo zima to kiepska pora na motocyklowe przejażdżki, a po sezonie maszyny wymagają serwisu, potencjalnych napraw, co wiąże się z dodatkowymi kosztami. Czy zatem to dobry czas na zakup motocykla?

–  Okres posezonowy jest pod względem cenowym najkorzystniejszą porą na zakup motocykla. Wtedy właśnie średnia cena pojazdu jest najniższa w perspektywie całego roku. Wówczas też na rynku jest najwięcej ofert sprzedaży używanych motocykli, które niejednokrotnie wymagają od razu dodatkowych nakładów na renowację, serwis, konserwację, ale dzięki temu są dostępne w wyjątkowo korzystnych cenach. Również początek roku jest dobrym czasem na zakup nowego motocykla, ponieważ część dealerów prowadzi wyprzedaże poprzednich roczników, które nie znalazły swoich właścicieli w minionym sezonie – podkreśla Nuno de Oliveira, Dyrektor Generalny Cofidis Polska.

Po sezonie spada liczba zainteresowanych zakupem motocykla, co może oznaczać bardzo korzystne warunki negocjacyjne i brak presji czasu. Kupujący w takich okolicznościach ma więcej czasu do namysłu, większe możliwości chłodnej oceny pojazdu. Choć warto mieć na uwadze, że w tym czasie warunki atmosferyczne mogą być niesprzyjające testom motocykla w terenie.

Inną ważną korzyścią zakupu używanego motocykla po sezonie, jest czas na wykonanie niezbędnych napraw, serwisu sprzętu. Przyjmując, że początek sezonu wypada w kwietniu lub maju, to przy korzystnym układzie nabywca motocykla z drugiej ręki może mieć nawet pół roku na przygotowanie  maszyny na przejażdżki i podróże.

Jakie motocykle kupują Polacy?

Ceny motocykli są wysoce zróżnicowane, na co wpływ mają m.in. marka, model, pojemność silnika, wiek, przebieg, stan techniczny... W Polsce w 2022 r. najwięcej zarejestrowano motocykli o pojemności silnika mniejszej lub równej 125 cm3. Ten segment jednośladów stanowi najwyższy, bo aż 44,2% udział wśród wszystkich rejestracji jednośladów w tym roku – i jest o 2,2 p.p. wyższy niż rok wcześniej.

Motocykle o pojemności silnika nieprzekraczającej 125 cm3 są w Polsce najchętniej wybieranymi maszynami. Wpływ na ich popularność ma niski próg wejścia, czyli obowiązek posiadania prawa jazdy kat. B przez przynajmniej 3 lata. Nie jest tutaj obowiązkowe posiadanie uprawnień kat. A. Jak również o tak dużej popularności tego segmentu motocykli decyduje dostępność i stosunkowo najniższa cena wśród pozostałych rodzajów motocykli – mówi Anita Makowska Dyrektor Marketingu w Cofidis Polska.

Pojazdy z tego segmentu są dostępne w cenach od ok. 7 tys. zł do 25 tys. zł za nowy sprzęt – wśród najpopularniejszych modeli. 

Jednoślady o pojemności silnika przekraczającej 1000 cm3 stanowią w tym roku 16,3% udziału wśród wszystkich rejestracji motocykli, co plasuje je na drugim miejscu pod względem popularności. Od początku roku do września zarejestrowano 3 431 takich pojazdów. Największą popularnością wśród tego segmentu cieszą się marki BMW, Honda i Harley-Davidson. 

Jak sfinansować motocyklowe marzenia?

Choć często funkcjonalność, charakter i poziom użyteczności motocykli znacznie odbiega od klasycznej wizji środka transportu, jakim są auta, to wcale nie muszą być dużo tańsze od niego i mogą stanowić duże obciążenie dla domowego budżetu, przez co nie zawsze mogą być finansowane ze środków własnych. Jeśli motocykl kupowany jest u dealera lub w salonie, bardzo często dostępne są opcje zakupu ratalnego lub leasingu, które mogą stanowić najkorzystniejsze formy finansowania, które warto rozważyć. Jeśli sięgamy po motocykl z „drugiej ręki”, dostępne są także opcje kredytów gotówkowych, pożyczek czy kredytów samochodowych, które również mogą być przeznaczone na zakup jednośladu – tłumaczy Nuno de Oliveira, Dyrektor Generalny Cofidis Polska.

Warunki i intratność dostępnych opcji finansowania zakupu motocykla za pożyczone pieniądze jest zależna od aktualnej oferty kredytodawców, ale też od samych pojazdów. Dla przykładu – przyjęło się, że motocykle finansowane kredytem samochodowym nie powinny być starsze niż 5-8 lat, choć to także indywidualna kwestia ustalana przez każdą instytucję finansową odrębnie. Zdecydowanie najprostszą opcją zewnętrznego finansowania zakupu motocykla jest kredyt gotówkowy, który przez klienta może być przeznaczony na dowolny cel. Jednak w wielu przypadkach taka opcja może być znacznie najbardziej kosztowna niż zakup przy pomocy produktu specjalnie stworzonego do finansowania zakupu pojazdów.

– Możliwości finansowania zakupu motocykla jest wiele, każda z nich niesie ze sobą szereg korzyści i wyzwań. Warto jasno ocenić, która jest w danym przypadku dostępna i najatrakcyjniejsza. Podczas tzw. martwego sezonu, gdy podaż motocykli jest większa niż popyt, jest też więcej czasu na spokojną analizę sytuacji finansowej i wybór najkorzystniejszej opcji finansowania – podpowiada Anita Makowska z Cofidis Polska.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: W dobrym tonie. PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada Biuro prasowe
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Motoryzacja

UE dąży do większej samodzielności w dostępie do surowców krytycznych. Częściowo pozyska je z recyklingu baterii

Zgodnie z aktem o surowcach krytycznych władze unijne dążą do zwiększenia niezależności w zakresie ich dostaw od Chin i innych krajów  trzecich. Do 2030 roku ze źródeł zewnętrznych ma pochodzić nie więcej niż 65 proc. rocznego zużycia każdego z surowców. Z kolei 25 proc. ma pochodzić z recyklingu. – Te cele nie są nadambitne, bo recykling to relatywnie młoda część gospodarki, więc legislacja, która narzuca te poziomy odzysku i recyklingu to jedno, a realia to drugie – mówi Paweł Jarski, prezes zarządu Elemental Holding. Podkreśla jednak, że Europa ma duży potencjał w zwiększeniu odzysku i przetwarzania cennych surowców

Konsument

Konsumenci doceniają działania firm na rzecz środowiska i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwój

Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem strategii biznesowych firm. Podmioty wdrażające długofalową strategię ESG mogą liczyć na korzyści finansowe, większe zainteresowanie inwestorów oraz poprawę klimatu i społecznej akceptacji. Spółki i przedsiębiorcy, którzy realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi otrzymali Diamenty Zrównoważonej Gospodarki podczas konferencji Sustainable Economy Summit.

Edukacja

Poziom kompetencji cyfrowych Polaków na bardzo niskim poziomie. Spowalnia to cyfryzację gospodarki i firm

Na tle mieszkańców innych państw UE poziom kompetencji cyfrowych Polaków utrzymuje się na bardzo niskim poziomie – wynika z ostatnich danych Eurostat. Niecała połowa deklaruje posiadanie przynajmniej podstawowych umiejętności cyfrowych, a 20 proc. – więcej niż podstawowe. Staje to na drodze do cyfryzacji gospodarki i zwiększenia produktywności przedsiębiorstw.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.