Komunikaty PR

Czy wynajem własnego auta się opłaca?

2021-11-25  |  16:00
Biuro prasowe
Kontakt
Katarzyna Dworzyńska
PR Calling

Czerska 8/10
00-732 Warszawa
katarzyna.dworzynska|prcalling.pl| |katarzyna.dworzynska|prcalling.pl
+48501001377
https://www.prcalling.com
Do pobrania Dane ( 0.23 MB )

Samochód, który długo stoi, zużywa się i generuje koszty, a po dłuższym postoju wiele elementów może nawet odmówić posłuszeństwa. Co zrobić z nieużywanym pojazdem? Z pomocą przychodzi HoppyGo – platforma otwartego wynajmu aut w formule peer-to-peer, która kieruje swą ofertę do wielu grup - przede wszystkim do osób, które rzadko korzystają ze swoich samochodów, a jednocześnie poszukują dodatkowych środków finansowych. Firma dzieli się swoimi danymi, a wyniki analizy nie pozostawiają wątpliwości – na takim pojeździe można zarobić. Jeden z użytkowników aplikacji w ciągu ostatnich 6 miesięcy wynajął swoje auto ponad 40 razy. Jakie pojazdy można przeznaczyć na wynajem i ile można na tym zyskać?

Po co wynajmować swoje auto?

Według ekspertów motoryzacyjnych auta stoją nieużywane przez 95% czasu, natomiast średni roczny koszt utrzymania samochodu waha się od 4700 do 7000 zł. Oznacza to, że nawet jeśli z niego nie korzystamy, musimy płacić za ubezpieczenie, wykonywać przeglądy okresowe czy naprawy. Wynajem w formule P2P (peer-to-peer) pozwala na kompensację wydatków ponoszonych na eksploatację  pojazdu, ale jest też sposobem na dodatkowy dochód.

- Na wynajem niejednokrotnie przeznaczane jest drugie domowe auto, które często stoi w garażu. Co ciekawe, zauważyliśmy, że właściciele tych samochodów z reguły wynajmują je po bardzo atrakcyjnych stawkach, dzięki czemu użytkownicy chętnie z nich korzystają. Cena, która przyciąga wypożyczających, jest jednym z parametrów mających wpływ na wysokie zainteresowanie daną ofertą. Sprawia to, że dzięki HoppyGo właściciele aut mogą liczyć na naprawdę satysfakcjonujące zarobki — komentuje Piotr Boguszewski, Country Manager HoppyGo Polska.

Ile można zarobić?

Kwoty, jakie można zarobić, zależą m.in. od: marki, wyposażenia, przebiegu oraz okresu najmu. Obecnie średni miesięczny przychód wynajmujących wynosi 430 zł. Najaktywniejszy właściciel, udostępniający swój samochód na platformie HoppyGo, w ciągu pół roku zanotował na swoim koncie ponad 40 wynajmów, z kolei największy wygenerowany w tym okresie przez innego użytkownika zarobek to przeszło 11 000 zł. Auta można wypożyczać na jeden dzień, ale w większości przypadków (65%) użytkownicy decydują się na wynajem na 3 dni i dłużej. Pokazuje to, że car sharing w formule peer-to-peer zdecydowanie odróżnia się od miejskiego car sharingu, gdzie czas korzystania z pojazdu liczony jest najczęściej w minutach.

Koszt  dobowy za wynajęcie auta ustalany jest indywidualnie, między innymi na podstawie czasu rezerwacji, dziennej stawki za wypożyczenie danego pojazdu, a także wybranego pakietu ubezpieczenia. Z danych HoppyGo wynika, że 40% wypożyczeń jest za mniej niż 100 zł/dzień. Co ciekawe, aż 35% pojazdów, z których korzystają wypożyczający, jest w cenie powyżej 200 zł. Zdarza się, że przekracza ona nawet 400 zł za dzień - w takim przedziale cenowym wynajmowane są najnowsze auta marki premium i sportowe. 

Jakie auto warto wynająć?

Na platformie HoppyGo największą popularnością cieszą się hatchbacki i sedany (33%). Tuż za nimi znajdują się kombi (27%) oraz kabriolety (16%). Polacy chętniej decydują się na pojazdy z manualną skrzynią biegów - wybiera je aż 67% użytkowników. TOP5 najczęściej wypożyczanych na HoppyGo marek to ciesząca się dużą sympatią Polaków, ekonomiczna Škoda (14%), Mercedes (13%), Audi (10%), KIA (9%) i Renault (8%).

 - Widzimy spore zainteresowanie wypożyczających nie tylko nowymi autami, ale również tymi ok. 10-11-letnimi. Jeśli dysponujemy samochodem mającym nie więcej niż 15 lat, z przebiegiem do 300 tys. km, to śmiało możemy zarejestrować go na platformie HoppyGo. Co ważne, udostępniane modele muszą być sprawne technicznie i zadbane – tłumaczy Robin Švaříček, CEO HoppyGo.

Czy wynajem peer-to-peer jest bezpieczny?

Dzięki współpracy z jedną z największych marek ubezpieczeniowych w Polsce każdy wynajem jest ubezpieczony. HoppyGo zapewnia ubezpieczenie AC na czas trwania wynajmów oraz wsparcie assistance w podróży. Nie ma też potrzeby podpisywania długich umów, wystarczy potwierdzić wynajem w aplikacji HoppyGo, a polisa automatycznie generuje się na okres jego trwania. Co więcej, nie trzeba też w żaden sposób ingerować we własne ubezpieczenie auta czy zgłaszać jakichkolwiek zmian do ubezpieczyciela.

- W HoppyGo dokładamy wszelkich starań, aby wszyscy zarejestrowani na platformie, zarówno właściciele aut, jak i użytkownicy byli starannie weryfikowani. Dzięki temu mamy pewność, że auto oddajemy w dobre ręce, a wypożyczający będą je traktowali jak swoje - dodaje Piotr Boguszewski.

Ponadto, inaczej niż w przypadku aut na minuty, właściciel i wypożyczający muszą się spotkać we wspólnie uzgodnionym miejscu. Dzięki aspektowi społeczności i temu, że samochody są wynajmowane na cały dzień lub dłużej, użytkownicy nie rotują w ekspresowym tempie, a właściciel ma pełną kontrolę nad tym kiedy, komu i za ile wypożycza swoje auto. Kontakt osobisty przed i po wynajmie buduje również większe poczucie odpowiedzialności wynajmujących za powierzone mienie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Calling
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać? Biuro prasowe
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Problemy społeczne

37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.

Telekomunikacja

Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.