Komunikaty PR

Dunlop gotowy do walki o kolejne zwycięstwa w 24-godzinnym wyścigu EWC na torze

2023-06-15  |  06:45
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Dunlop ( 0.06 MB )

Już w najbliższą sobotę, 17 czerwca, odbędzie się druga runda sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata FIM 2023 (EWC), 24-godzinny wyścig motocyklowy na torze Spa. Dunlop, wspólnie ze swoim partnerskim zespołem BMW Motorrad World Endurance Team, chce powtórzyć sukces sprzed roku i walczyć o kolejne zwycięstwo.
Akcja na torze Spa rozpocznie się już w piątek rano od wolnego treningu, po którym odbędą się popołudniowe kwalifikacje i 90-minutowa nocna sesja treningowa, która zakończy się o godzinie 23:00. 24-godzinny wyścig rozpocznie się w sobotę o godzinie 14:00.
Zespół BMW nr 37 będzie walczył o drugie z rzędu zwycięstwo, jadąc na oponach wyścigowych Dunlop typu slick KR109 i KR108. W ubiegłym roku zawodnicy Markus Reiterberger, Ilya Mykhalchyk i Jeremy Guarnoni wygrali wyścig walcząc z rywalami i nieprzewidywalnymi warunkami pogodowymi, jakie panują w belgijskich Ardenach. Aktualnie załoga BMW zajmuje trzecie miejsce w tegorocznej klasyfikacji mistrzostw, więc kolejne zwycięstwo w Spa byłoby ważnym krokiem w kierunku zdobycia tytułu EWC.
O podium w Spa powalczy także lokalny belgijski zespół, załoga KM99 Yamaha, a także motocykle Maco Racing nr 14 i Mana Au Competition nr 53. Każdy z czterech zespołów wspieranych przez Dunlopa będzie miał do wyboru dwie specyfikacje opon na przód i cztery na tył zaprojektowane tak, aby zmaksymalizować tempo na pojedynczym okrążeniu i jak najlepiej realizować strategię wyścigu długodystansowego.
Dunlop jest także wyłącznym dostawcą opon dla kategorii Dunlop Superstock Troph, gdzie wszystkie zespoły na drugim poziomie EWC ścigają się na uproszczonej gamie opon wyścigowych Dunlop slick KR, które są podobne do ich odpowiedników w najwyższej klasie Formuły EWC. Aktualnie w klasie Superstock prowadzi francuski zespół BMW Tecmas po zwycięstwie w otwierającym sezon 24-godzinnym wyścigu motocyklowym na Le Mans. W Spa spodziewana jest kolejna zacięta walka pomiędzy 21 zarejestrowanymi zespołami Superstock.
„Z niecierpliwością czekamy na kolejne ekscytujące zmagania na torze Spa. BMW Motorrad World Endurance Team dał już próbkę swoich możliwości w Le Mans, a celem na ten weekend jest zwycięstwo w Spa. Jesteśmy również pod wrażeniem nowego zespołu KM99, który na francuskim torze dzielnie walczył o pozycję w pierwszej czwórce i z pewnością jest w stanie powalczyć o podium w kolejnych wyścigach. W Superstock jakość zespołów rośnie z roku na rok. Po sukcesie w Le Mans faworytem jest team Tecmas, ale o zwycięstwo w Spa będzie starać się cały szereg zespołów, reprezentujących kilku producentów,” powiedział David Auerbacher, szef Dunlop EWC.
Spa-Francorchamps jest najdłuższym torem w kalendarzu EWC, przez co stanowi wyjątkowe wyzwanie dla zespołów i zawodników. Jego słynne zmiany wysokości i szybkie, szerokie zakręty idą w parze z dynamicznie zmieniającymi się warunkami pogodowymi, które w ubiegłym roku zaskoczyły wielu zawodników. Sześciu inżynierów wsparcia technicznego Dunlop będzie ściśle współpracowało z zespołami, aby pomóc im w realizacji strategii i optymalizacji ustawień podczas całego wyścigu.
„Podczas 24-godzinnego wyścigu wszystko może się zdarzyć, zwłaszcza na takim torze jak Spa. Zespoły wpierane przez Dunlop w obu klasach będą miały do dyspozycji wypróbowaną i przetestowaną gamę wyścigowych opon typu slick KR z różnymi mieszankami i specyfikacjami dostosowanymi do zmiennych warunków pogodowych i strategii wyścigowych, a także oponę na mokrą nawierzchnię oraz pośrednią. Wszystkie zespoły Dunlop na starcie będą miały dostęp do tych samych zwycięskich opon, których używają najlepsze zespoły fabryczne,” dodał Auerbacher.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja VEHIS z dealerami budują stock samochodowy dostępny online Biuro prasowe
2024-11-28 | 20:10

VEHIS z dealerami budują stock samochodowy dostępny online

VEHIS WRAZ Z NAJLEPSZYMI DEALERAMI BUDUJĄ STOCK SAMOCHODOWY DOSTĘPNY ONLINE VEHIS, platforma leasingowo-samochodowa oferująca samochody dealerskie wraz z szybkim finansowaniem, zwiększyła
Motoryzacja Atrakcyjna i przejrzysta oferta Mazdy – nowe samochody dostępne od ręki
2024-11-27 | 09:00

Atrakcyjna i przejrzysta oferta Mazdy – nowe samochody dostępne od ręki

Koniec roku to tradycyjny okres wyprzedaży, także w salonach samochodowych. Dotyczy to również dealerów Mazdy w całej Polsce, u których na klientów czeka szeroka
Motoryzacja Wyprzedaż aut z rocznika 2024 w salonach Toyoty. Najpopularniejsze modele w Polsce w obniżonych cenach
2024-11-19 | 23:30

Wyprzedaż aut z rocznika 2024 w salonach Toyoty. Najpopularniejsze modele w Polsce w obniżonych cenach

•           Wyprzedaż bestsellerów Toyoty z 2024 roku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm

Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.

Farmacja

Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów

Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.

Ochrona środowiska

Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania

Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.