Dunlop gotowy do walki o kolejne zwycięstwa w 24-godzinnym wyścigu EWC na torze
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Już w najbliższą sobotę, 17 czerwca, odbędzie się druga runda sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata FIM 2023 (EWC), 24-godzinny wyścig motocyklowy na torze Spa. Dunlop, wspólnie ze swoim partnerskim zespołem BMW Motorrad World Endurance Team, chce powtórzyć sukces sprzed roku i walczyć o kolejne zwycięstwo.
Akcja na torze Spa rozpocznie się już w piątek rano od wolnego treningu, po którym odbędą się popołudniowe kwalifikacje i 90-minutowa nocna sesja treningowa, która zakończy się o godzinie 23:00. 24-godzinny wyścig rozpocznie się w sobotę o godzinie 14:00.
Zespół BMW nr 37 będzie walczył o drugie z rzędu zwycięstwo, jadąc na oponach wyścigowych Dunlop typu slick KR109 i KR108. W ubiegłym roku zawodnicy Markus Reiterberger, Ilya Mykhalchyk i Jeremy Guarnoni wygrali wyścig walcząc z rywalami i nieprzewidywalnymi warunkami pogodowymi, jakie panują w belgijskich Ardenach. Aktualnie załoga BMW zajmuje trzecie miejsce w tegorocznej klasyfikacji mistrzostw, więc kolejne zwycięstwo w Spa byłoby ważnym krokiem w kierunku zdobycia tytułu EWC.
O podium w Spa powalczy także lokalny belgijski zespół, załoga KM99 Yamaha, a także motocykle Maco Racing nr 14 i Mana Au Competition nr 53. Każdy z czterech zespołów wspieranych przez Dunlopa będzie miał do wyboru dwie specyfikacje opon na przód i cztery na tył zaprojektowane tak, aby zmaksymalizować tempo na pojedynczym okrążeniu i jak najlepiej realizować strategię wyścigu długodystansowego.
Dunlop jest także wyłącznym dostawcą opon dla kategorii Dunlop Superstock Troph, gdzie wszystkie zespoły na drugim poziomie EWC ścigają się na uproszczonej gamie opon wyścigowych Dunlop slick KR, które są podobne do ich odpowiedników w najwyższej klasie Formuły EWC. Aktualnie w klasie Superstock prowadzi francuski zespół BMW Tecmas po zwycięstwie w otwierającym sezon 24-godzinnym wyścigu motocyklowym na Le Mans. W Spa spodziewana jest kolejna zacięta walka pomiędzy 21 zarejestrowanymi zespołami Superstock.
„Z niecierpliwością czekamy na kolejne ekscytujące zmagania na torze Spa. BMW Motorrad World Endurance Team dał już próbkę swoich możliwości w Le Mans, a celem na ten weekend jest zwycięstwo w Spa. Jesteśmy również pod wrażeniem nowego zespołu KM99, który na francuskim torze dzielnie walczył o pozycję w pierwszej czwórce i z pewnością jest w stanie powalczyć o podium w kolejnych wyścigach. W Superstock jakość zespołów rośnie z roku na rok. Po sukcesie w Le Mans faworytem jest team Tecmas, ale o zwycięstwo w Spa będzie starać się cały szereg zespołów, reprezentujących kilku producentów,” powiedział David Auerbacher, szef Dunlop EWC.
Spa-Francorchamps jest najdłuższym torem w kalendarzu EWC, przez co stanowi wyjątkowe wyzwanie dla zespołów i zawodników. Jego słynne zmiany wysokości i szybkie, szerokie zakręty idą w parze z dynamicznie zmieniającymi się warunkami pogodowymi, które w ubiegłym roku zaskoczyły wielu zawodników. Sześciu inżynierów wsparcia technicznego Dunlop będzie ściśle współpracowało z zespołami, aby pomóc im w realizacji strategii i optymalizacji ustawień podczas całego wyścigu.
„Podczas 24-godzinnego wyścigu wszystko może się zdarzyć, zwłaszcza na takim torze jak Spa. Zespoły wpierane przez Dunlop w obu klasach będą miały do dyspozycji wypróbowaną i przetestowaną gamę wyścigowych opon typu slick KR z różnymi mieszankami i specyfikacjami dostosowanymi do zmiennych warunków pogodowych i strategii wyścigowych, a także oponę na mokrą nawierzchnię oraz pośrednią. Wszystkie zespoły Dunlop na starcie będą miały dostęp do tych samych zwycięskich opon, których używają najlepsze zespoły fabryczne,” dodał Auerbacher.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.