Dunlop gotowy na największą operację wparcia EWC podczas wyścigu 24 Heures Motos
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
• Największa operacja Dunlop w historii EWC.
• Rozpoczęcie wyłącznych dostaw dla klasy Superstock.
• Najlepsze zespoły fabryczne BMW i Kawasaki wybrały opony Dunlop.
W ten weekend rozpoczyna się ważny dla Dunlopa sezon Długodystansowych Mistrzostw Świata FIM (EWC), który zainauguruje wyścig 24 Heures Motos na francuskim torze Le Mans. Zapoczątkuje on wyłączne dostawy dla klasy Superstock i największą w historii marki obecność w tych niezwykle konkurencyjnych mistrzostwach.
Dunlop wyposaży w opony 42 z 52 motocykli biorących udział w rywalizacji na torze w Le Mans. Jest to największy skład Dunlopa w historii EWC, obejmujący siedem motocykli walczących o zwycięstwo w Formule EWC, wszystkie 34 motocykle Superstock oraz jeden specjalny motocykl eksperymentalny. Podczas gdy wszystkie motocykle Superstock ścigają się w tym sezonie na oponach Dunlop, kategoria Formuły EWC jest nadal otwartą rywalizacją, a czołowe zespoły, takie jak BMW Motorrad World Endurance Team i Webike SRC Kawasaki France, wybierają opony Dunlop.
Aby obsłużyć rekordową liczbę 42 motocykli, Dunlop przywiezie do Le Mans 4000 opon oraz zapewni wsparcie siedmiu inżynierów wyścigowych. Każdy zespół Dunlopa otrzyma jednakowy poziom wsparcia i porad przez cały czas trwania wyścigu, aby móc uzyskać maksymalne osiągi opon.
Podstawę przydziału opon stanowi sprawdzona gama KR typu slick. Oprócz nich, czołowe zespoły Formuły EWC będą mogły ścigać się na oponach rozwojowych, aby wesprzeć Dunlopa w udoskonalaniu i definiowaniu następnej generacji opon hypersportowych. Zespoły Superstock będą miały do wyboru dwie przednie i dwie tylne opony typu slick.
David Auerbacher, Event Leader EWC w Dunlop, powiedział: „EWC to cenna arena dla aktywnego rozwoju nowych opon, ponieważ jeden 24-godzinny wyścig daje nam tyle czasu na torze, co cały sezon w normalnych mistrzostwach. Przy typowej dla Le Mans zmienności warunków pogodowych, w ciągu jednego wyścigu może być 5°C i 35°C, więc możemy zmierzyć osiągi w szerokim oknie operacyjnym. Wciąż zapraszamy nasze najlepsze zespoły do testowania nowych produktów w warunkach wyścigowych, a dzięki takiemu podejściu trzy specyfikacje zatwierdzone przez zespoły fabryczne w ubiegłym sezonie są teraz w naszym standardowym przydziale.“
Obok wspieranych przez producentów zespołów BMW i Kawasaki, opony Dunlop wybrało pięć niezależnych składów Formuły EWC: Maco Racing, Motobox Kremer Racing, Wójcik Racing Team, Moto Ain i VRD Igol Experiences, które będą się ścigać Yamahami YZF-R1.
Nowa era w klasie Superstock
Podczas gdy zespoły fabryczne wspierane przez producentów takich jak BMW i Kawasaki walczą o zwycięstwo, kluczową częścią filozofii EWC jest zapewnienie platformy rozwojowej także dla niezależnych zespołów prywatnych, które dzięki temu mogą ścigać się na światowej scenie. Od kilku lat brytyjska marka wspiera te zespoły, organizując Dunlop Independent Trophy. W tym sezonie, gdy Dunlop został wyłącznym dostawcą opon do klasy Superstock, wsparcie producenta sięga jeszcze dalej.
W 34-osobowej stawce Superstock w Le Mans znajdą się motocykle Aprilii, BMW, Hondy, Kawasaki, Suzuki i Yamahy. Z kolei nowy program Dunlop Superstock Trophy to wspólna inicjatywa Dunlopa i organizatora wyścigów EWC, Discovery Sports Events, polegająca na nagradzaniu zespołów darmowymi oponami na podstawie ich wyników podczas każdej rundy.
Wim Van Achter, kierownik ds. sportów motorowych w Dunlop: „Podczas dni testowych przed zawodami otrzymaliśmy pozytywne opinie od nowych i obecnych zespołów Dunlopa, które chwaliły zarówno osiągi naszych opon, jak i organizację. Niezwykle ważne jest, abyśmy zapewnili najwyższy możliwy poziom wsparcia każdemu zespołowi, niezależnie od tego, czy jest to zespół fabryczny, czy mały samodzielny team - nasi inżynierowie wyścigowi chcą pomóc w uwolnieniu pełnego potencjału opon.
„Dzięki wyłączności na dostawę opon Superstock oraz nowemu pucharowi Dunlop Superstock Trophy, mamy przyjemność współpracować z FIM i Discovery Sports Events w ramach naszej długoterminowej umowy, aby zachęcać prywatnych kierowców i utrzymywać koszty na niskim poziomie bez rezygnacji z osiągów".
Akcja na torze w Le Mans rozpocznie się w czwartek, 14 kwietnia, a kwalifikacje zostaną podzielone między czwartkowe popołudnie i piątkowy poranek. 45. edycja 24 Heures Motos rozpocznie się w sobotę, 16 kwietnia, o godzinie 15:00. Po Le Mans, następne wydarzenia w kalendarzu EWC to 24H Spa EWC Motos (4-5 czerwca), Suzuka 8 Hours (7 sierpnia) i Bol d'Or (17-18 września).

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.