Dunlop gotowy na największą operację wparcia EWC podczas wyścigu 24 Heures Motos
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
• Największa operacja Dunlop w historii EWC.
• Rozpoczęcie wyłącznych dostaw dla klasy Superstock.
• Najlepsze zespoły fabryczne BMW i Kawasaki wybrały opony Dunlop.
W ten weekend rozpoczyna się ważny dla Dunlopa sezon Długodystansowych Mistrzostw Świata FIM (EWC), który zainauguruje wyścig 24 Heures Motos na francuskim torze Le Mans. Zapoczątkuje on wyłączne dostawy dla klasy Superstock i największą w historii marki obecność w tych niezwykle konkurencyjnych mistrzostwach.
Dunlop wyposaży w opony 42 z 52 motocykli biorących udział w rywalizacji na torze w Le Mans. Jest to największy skład Dunlopa w historii EWC, obejmujący siedem motocykli walczących o zwycięstwo w Formule EWC, wszystkie 34 motocykle Superstock oraz jeden specjalny motocykl eksperymentalny. Podczas gdy wszystkie motocykle Superstock ścigają się w tym sezonie na oponach Dunlop, kategoria Formuły EWC jest nadal otwartą rywalizacją, a czołowe zespoły, takie jak BMW Motorrad World Endurance Team i Webike SRC Kawasaki France, wybierają opony Dunlop.
Aby obsłużyć rekordową liczbę 42 motocykli, Dunlop przywiezie do Le Mans 4000 opon oraz zapewni wsparcie siedmiu inżynierów wyścigowych. Każdy zespół Dunlopa otrzyma jednakowy poziom wsparcia i porad przez cały czas trwania wyścigu, aby móc uzyskać maksymalne osiągi opon.
Podstawę przydziału opon stanowi sprawdzona gama KR typu slick. Oprócz nich, czołowe zespoły Formuły EWC będą mogły ścigać się na oponach rozwojowych, aby wesprzeć Dunlopa w udoskonalaniu i definiowaniu następnej generacji opon hypersportowych. Zespoły Superstock będą miały do wyboru dwie przednie i dwie tylne opony typu slick.
David Auerbacher, Event Leader EWC w Dunlop, powiedział: „EWC to cenna arena dla aktywnego rozwoju nowych opon, ponieważ jeden 24-godzinny wyścig daje nam tyle czasu na torze, co cały sezon w normalnych mistrzostwach. Przy typowej dla Le Mans zmienności warunków pogodowych, w ciągu jednego wyścigu może być 5°C i 35°C, więc możemy zmierzyć osiągi w szerokim oknie operacyjnym. Wciąż zapraszamy nasze najlepsze zespoły do testowania nowych produktów w warunkach wyścigowych, a dzięki takiemu podejściu trzy specyfikacje zatwierdzone przez zespoły fabryczne w ubiegłym sezonie są teraz w naszym standardowym przydziale.“
Obok wspieranych przez producentów zespołów BMW i Kawasaki, opony Dunlop wybrało pięć niezależnych składów Formuły EWC: Maco Racing, Motobox Kremer Racing, Wójcik Racing Team, Moto Ain i VRD Igol Experiences, które będą się ścigać Yamahami YZF-R1.
Nowa era w klasie Superstock
Podczas gdy zespoły fabryczne wspierane przez producentów takich jak BMW i Kawasaki walczą o zwycięstwo, kluczową częścią filozofii EWC jest zapewnienie platformy rozwojowej także dla niezależnych zespołów prywatnych, które dzięki temu mogą ścigać się na światowej scenie. Od kilku lat brytyjska marka wspiera te zespoły, organizując Dunlop Independent Trophy. W tym sezonie, gdy Dunlop został wyłącznym dostawcą opon do klasy Superstock, wsparcie producenta sięga jeszcze dalej.
W 34-osobowej stawce Superstock w Le Mans znajdą się motocykle Aprilii, BMW, Hondy, Kawasaki, Suzuki i Yamahy. Z kolei nowy program Dunlop Superstock Trophy to wspólna inicjatywa Dunlopa i organizatora wyścigów EWC, Discovery Sports Events, polegająca na nagradzaniu zespołów darmowymi oponami na podstawie ich wyników podczas każdej rundy.
Wim Van Achter, kierownik ds. sportów motorowych w Dunlop: „Podczas dni testowych przed zawodami otrzymaliśmy pozytywne opinie od nowych i obecnych zespołów Dunlopa, które chwaliły zarówno osiągi naszych opon, jak i organizację. Niezwykle ważne jest, abyśmy zapewnili najwyższy możliwy poziom wsparcia każdemu zespołowi, niezależnie od tego, czy jest to zespół fabryczny, czy mały samodzielny team - nasi inżynierowie wyścigowi chcą pomóc w uwolnieniu pełnego potencjału opon.
„Dzięki wyłączności na dostawę opon Superstock oraz nowemu pucharowi Dunlop Superstock Trophy, mamy przyjemność współpracować z FIM i Discovery Sports Events w ramach naszej długoterminowej umowy, aby zachęcać prywatnych kierowców i utrzymywać koszty na niskim poziomie bez rezygnacji z osiągów".
Akcja na torze w Le Mans rozpocznie się w czwartek, 14 kwietnia, a kwalifikacje zostaną podzielone między czwartkowe popołudnie i piątkowy poranek. 45. edycja 24 Heures Motos rozpocznie się w sobotę, 16 kwietnia, o godzinie 15:00. Po Le Mans, następne wydarzenia w kalendarzu EWC to 24H Spa EWC Motos (4-5 czerwca), Suzuka 8 Hours (7 sierpnia) i Bol d'Or (17-18 września).
![Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/703287956/depositphotos-386621210-l,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.