Komunikaty PR

Dunlop gotowy na nowe wyzwania w pierwszym 24-godzinnym wyścigu SPA EWC

2022-06-02  |  09:50
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/

• Dunlop dostarczy 3500 opon do nowego 24-godzinnego wyścigu na torze Spa-Francorchamps.

• Specyfikacje sprawdzone podczas ostatnich dni testowych.

• Opona przejściowa na warunki mieszane.

 

W najbliższy weekend Długodystansowe Mistrzostwa Świata FIM przeniosą się na Circuit de Spa-Francorchamps. Na historycznym belgijskim torze ponownie odbędą się światowej klasy długodystansowe wyścigi motocyklowe. Wydarzenie tego typu zawsze stanowi wyzwanie dla wszystkich zaangażowanych, ale Dunlop jest gotowy na nocny wyścig.

Podczas tegorocznej edycji EWC Dunlop jest wyłącznym dostawcą opon dla klasy Superstock, w której na torze Spa wystartują 23 motocykle. O zwycięstwo w klasyfikacji generalnej powalczą zespoły fabryczne #37 BMW i #11 Kawasaki, a także cztery prywatne zespoły EWC Challenge. Podczas gdy wszystkie zespoły Superstock używają opon Dunlop, zespoły w najwyższej klasie Formuły EWC (łączącej zespoły fabryczne i prywatnych uczestników EWC Challenge) mają wolny wybór marki opon.

Przygotowania do nowego wyścigu wiążą się z pewnymi wyzwaniami, ale Dunlop ciężko pracował, aby być gotowym do rywalizacji w Spa, jak wyjaśnia David Auerbacher, kierownik imprezy: „Na testy przywieźliśmy szerszy zakres specyfikacji opon niż zazwyczaj, ponieważ chcieliśmy zweryfikować nasze wybory w warunkach rzeczywistych. Na szczęście nasze przewidywania okazały się słuszne, więc potwierdziliśmy nasze plany i wsparcie zespołów przez dwa dni wyścigu.”

Podczas testów przed zawodami to właśnie zespół Dunlopa – #37 BMW Motorrad World Endurance Team – ustanowił rekord okrążenia, 2:20,344, należący do Markusa Reiterbegera. Podczas dwóch dni testów nie chodziło jednak o samo tempo, a raczej o poznanie toru, gdyż ostatni raz mistrzostwa odbyły się tu 21 lat temu. Choć może to być długo oczekiwany powrót międzynarodowych wyścigów motocyklowych do Spa, Dunlop ma doświadczenie w innych zawodach motocyklowych, takich jak 6 Heures Moto, wygrany przez Dunlop Test Team z zawodnikami BMW – Reiterbergerem i Kennym Forayem – w sierpniu ubiegłego roku.

Auerbacher dodaje: „Spa-Francorchamps słynie z nieprzewidywalnych warunków pogodowych, dlatego przygotowanie na opady deszczu jest niezwykle ważne. Oprócz opon na mokrą nawierzchnię wprowadzamy tylną oponę pośrednią dla obu klas. Daje to zespołom nieco więcej możliwości wyboru strategii, ponieważ opona pośrednia sprawdza się w warunkach suchych lub lekkiej wilgoci, podczas gdy pełna opona „mokra” jest odpowiednia na ulewny lub ciągły deszcz.”

„Nasz przydział opon typu slick składa się z różnych specyfikacji naszej wypróbowanej i przetestowanej serii KR. Zespoły Formuły EWC mogą wybierać pomiędzy trzema oponami przednimi i czterema tylnymi, podczas gdy każdy zespół Superstock ma do wyboru dwie opony przednie i dwie tylne.”

Sesje treningowe i kwalifikacyjne odbędą się w czwartek i piątek, w tym nocna sesja czwartkowa, która zakończy się o północy. 24-godzinny wyścig wystartuje w sobotę, 4 czerwca, o godz. 13.00.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać? Biuro prasowe
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

Problemy społeczne

Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.

Motoryzacja

Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.