Dunlop gotowy na tor Suzuka: EWC odwiedzi Japonię
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
- Długo oczekiwany powrót EWC do Japonii na ośmiogodzinny wyścig Suzuka.
- 16 motocykli będzie ścigać się na oponach Dunlop.
- Na torze spotkają się najlepsi zawodnicy z Europy i Japonii.
Długodystansowe Mistrzostwa Świata FIM (EWC) powracają w ten weekend na ośmiogodzinny wyścig na torze Suzuka. W tym budzącym ogromne emocje wydarzeniu Dunlop wyposaży w opony aż 16 zespołów, zarówno w najwyższej klasie Formuły EWC, jak i w klasie Superstock. Najwyższa klasa motocyklowych wyścigów długodystansowych pojawi się w Japonii po raz pierwszy od trzech lat, przyciągając na tor zarówno japońskie, jak i europejskie gwiazdy.
W tym roku Dunlop dostarczy opony dziesięciu zespołom walczącym o zwycięstwo w klasyfikacji generalnej oraz sześciu zespołom klasy Superstock. Do faworytów należą teamy: Webike SRC Kawasaki France i zwycięzca 24-godzinnego wyścigu SPA EWC Motos, BMW Motorrad World Endurance Team, oba w swoich zasadniczych składach.
Opony Dunlop wybrało również wiele czołowych japońskich zespołów, w tym teamy jeżdżące motocyklami: BMW, Honda, Kawasaki, Suzuki i Yamaha. Do zespołów wspieranych przez Dunlopa w klasie Superstock należą TERAMOTO@J-TRIP Racing Suzuki, w którym jeździ Nobuatsu Aoki, zawodnik Grand Prix z lat 90-tych, oraz TONE RT SYNCEDGE 4413 BMW z byłym zawodnikiem WSBK Shinichi Nakatomi.
Jak zwykle zespoły Dunlopa korzystają z szerokiej gamy opon, w tym różnych wariantów wyścigowych opon typu slick KR109 na przód i KR108 na tył, a także wielu opon rozwojowych przygotowanych dla najlepszych zespołów. Rywalizacja na najwyższym poziomie w takich mistrzostwach jak EWC pozwala Dunlopowi na rozwój i testowanie opon nowej generacji w konkurencyjnym i wymagającym środowisku.
David Auerbacher, Event Leader EWC Dunlop, powiedział: "To pierwszy tego typu wyścig EWC od 2019 roku, dlatego poziom emocji jest bardzo wysoki. Dla nas to zupełnie inne wyzwanie niż tegoroczne europejskie wyścigi Le Mans i Spa-Francorchamps. Dlatego cieszymy się, że mamy pomoc ze strony Dunlop Japan w zapewnieniu każdemu zespołowi poziomu obsługi i wsparcia, jakiego potrzebuje. W czerwcu zakończyliśmy testy, które pozwoliły nam poznać tor i wybrać opony, co znacząco pomogło w naszych przygotowaniach do tygodnia wyścigowego, mimo że teraz jest cieplej i bardziej wilgotno. Sesje testowe we wtorek i środę pozwoliły na dokładniejsze zbadanie i potwierdzenie wyboru opon, więc jesteśmy gotowi do walki o zwycięstwo."
Dunlop i wspierane zespoły pracowały już w tym tygodniu, zdobywając doświadczenie na torze i w warunkach testowych we wtorek i środę. W piątek odbędą się treningi, kwalifikacje i sesja nocna, a w sobotę po południu finałowa eliminacja dla 10. najlepszych zawodników. 43. edycja Suzuka 8 Hours rozpocznie się w niedzielę, 7 sierpnia, o godzinie 11:30 czasu lokalnego (04:30 czasu środkowoerupejskiego).
![Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/703287956/depositphotos-386621210-l,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.