Komunikaty PR

Dunlop z nowościami w kolejnym emocjonującym sezonie FIM Moto2™ i Moto3™ 2023

2023-03-21  |  11:20
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Dunlop ( 0.06 MB )
  •  Dunlop wprowadza nowe technologie zwiększające wydajność.
  • Unowocześnione opony będą dostępne w trakcie sezonu Moto2™ i Moto3™.

Zaplanowany na 26 marca wyścig w portugalskim Portimao otworzy mistrzowski sezon 2023. Dunlop wkracza w niego jako wyłączny dostawca opon dla klas Moto2™ i Moto3™, występując w tej roli odpowiednio po raz czternasty i dwunasty. Producent intensywnie pracuje nad rozwojem nowych technologii w całej gamie opon, by dać zespołom więcej opcji strategicznych.

 

Moto2™: Unowocześnione opony, silniki i podwozia w motocyklach. Dunlop przygotowuje się do bardziej wyrównanych wyścigów

W ofercie 2023 dla klasy Moto2™ znalazły się trzy opony na przód i pięć na tył, co daje marce Dunlop elastyczność w kształtowaniu strategii opon w zależności od charakterystyki toru. Opcje na tył obejmują cztery różne mieszanki, a także wersję asymetryczną, w której zastosowano różne mieszanki po lewej i prawej stronie. Asymetryczne opony są szczególnie potrzebne na torach takich jak Sachsenring i Barcelona, gdzie jedna strona opony pracuje znacznie ciężej.

W nowym sezonie Dunlop wprowadzi do oferty kilka specyfikacji rozwojowych, gdyż poprawa osiągów motocykli wymaga ciągłego unowocześniania. Ustanowienie 14 rekordów wszech czasów w Moto2™ w ostatnich dwóch sezonach było możliwe głównie dzięki postępowi technologicznemu i oponom, które potrafią wydobyć maksimum z motocykli.

„Każdy nowy sezon stawia przed nami nowe wymagania. Zawodnicy oczekują od opon więcej, zwłaszcza, że motocykle mogą rozwijać wyższe prędkości w zakrętach. Przykładowo w tym sezonie dostawca silników, firma Triumph, zwiększy moc motocykli, co powinno zaowocować bardziej wyrównanymi wyścigami. Opracowaliśmy nowe, bardziej miękkie opony ze szczególnym uwzględnieniem wydajności, aby dać zespołom więcej opcji strategicznych,” wyjaśnił Stephen Bickley, Senior Race Engineer w Dunlop.

Moto3™: Opony Dunlop nowej generacji gotowe na ostrą rywalizację w mistrzostwach

W tym roku Dunlop zakończy wprowadzanie na rynek nowej generacji opon dla Moto3™. W Portimao zadebiutuje nowa miękka opona przednia, która zastąpi dotychczas używaną wersję. Dunlop jest także na dobrej drodze, aby w połowie sezonu wprowadzić nową twardą mieszankę opony tylnej. Nowe opony pozwolą zwiększyć osiągi w klasie, w której rozgrywane są jedne z najbardziej zaciętych wyścigów w sportach motorowych.

Ponadto Dunlop wprowadzi nowe opony na mokrą nawierzchnię, aby dać zawodnikom większe  poczucia pewności w skrajnych warunkach pracy opon.

„Filozofia Dunlopa polega na ciągłym dążeniu do ulepszeń w ramach każdych mistrzostw, z  którymi współpracujemy. Moto2™ i Moto3™ stanowią dla nas ogromne wyzwanie techniczne, ponieważ motocykle z roku na rok ewoluują. Zespoły i zawodnicy oczekują od nas dotrzymania kroku temu poziomowi rozwoju. Jesteśmy podekscytowani, że sezon 2023 będzie kolejnym, w którym nasze produkty zrobią znaczny krok naprzód w zakresie wydajności, jednocześnie promując wyrównane wyścigi dzięki zróżnicowanym opcjom strategicznym,” podkreślił Wim Van Achter, Motorsport Manager w Dunlop.

Dunlop

Dunlop Europe to jeden z wiodących na świecie producentów opon motocyklowych z imponującym dorobkiem sukcesów w sportach motorowych. Producent jest partnerem technicznym Suzuki Endurance Race Team i Honda Racing w wyścigach Endurance World Championship, oficjalnym dostawcą opon do FIM Moto2 i Moto3 World Championship oraz najbardziej utytułowaną marką opon w historii Isle of Man TT. W terenie Dunlop jest wybierany przez zwycięzców i mistrzów wyścigów MXGP.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Goodyear wspiera floty transportowe w nowych wymogach dotyczących rozwiązań TPMS Biuro prasowe
2024-04-26 | 11:50

Goodyear wspiera floty transportowe w nowych wymogach dotyczących rozwiązań TPMS

Od lipca br. unijny obowiązek stosowania systemów TPMS w oponach pojazdów ciężarowych obejmie także opony w naczepach [1]. Przepisy – wprowadzane stopniowo od kilku
Motoryzacja Tańsze, bardziej ekonomiczne i z dofinansowaniem.
2024-04-26 | 07:00

Tańsze, bardziej ekonomiczne i z dofinansowaniem.

Mikromobilność staje się coraz popularniejsza. Jest to już nie tylko trend, w wielu przypadkach realizuje zmieniające się potrzeby komunikacyjne, szczególnie w dużych miastach.
Motoryzacja Volkswagen Financial Services zbadał, czego oczekują eksperci zarządzający flotą
2024-04-25 | 17:00

Volkswagen Financial Services zbadał, czego oczekują eksperci zarządzający flotą

To nie wysokość raty okazała się najważniejsza przy ocenie zadowolenia z usług zarządzania flotą. Wyniki badania Volkswagen Financial Services pokazały, że klienci flotowi najbardziej

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.