Dunlop z nowościami w kolejnym emocjonującym sezonie FIM Moto2™ i Moto3™ 2023
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
- Dunlop wprowadza nowe technologie zwiększające wydajność.
- Unowocześnione opony będą dostępne w trakcie sezonu Moto2™ i Moto3™.
Zaplanowany na 26 marca wyścig w portugalskim Portimao otworzy mistrzowski sezon 2023. Dunlop wkracza w niego jako wyłączny dostawca opon dla klas Moto2™ i Moto3™, występując w tej roli odpowiednio po raz czternasty i dwunasty. Producent intensywnie pracuje nad rozwojem nowych technologii w całej gamie opon, by dać zespołom więcej opcji strategicznych.
Moto2™: Unowocześnione opony, silniki i podwozia w motocyklach. Dunlop przygotowuje się do bardziej wyrównanych wyścigów
W ofercie 2023 dla klasy Moto2™ znalazły się trzy opony na przód i pięć na tył, co daje marce Dunlop elastyczność w kształtowaniu strategii opon w zależności od charakterystyki toru. Opcje na tył obejmują cztery różne mieszanki, a także wersję asymetryczną, w której zastosowano różne mieszanki po lewej i prawej stronie. Asymetryczne opony są szczególnie potrzebne na torach takich jak Sachsenring i Barcelona, gdzie jedna strona opony pracuje znacznie ciężej.
W nowym sezonie Dunlop wprowadzi do oferty kilka specyfikacji rozwojowych, gdyż poprawa osiągów motocykli wymaga ciągłego unowocześniania. Ustanowienie 14 rekordów wszech czasów w Moto2™ w ostatnich dwóch sezonach było możliwe głównie dzięki postępowi technologicznemu i oponom, które potrafią wydobyć maksimum z motocykli.
„Każdy nowy sezon stawia przed nami nowe wymagania. Zawodnicy oczekują od opon więcej, zwłaszcza, że motocykle mogą rozwijać wyższe prędkości w zakrętach. Przykładowo w tym sezonie dostawca silników, firma Triumph, zwiększy moc motocykli, co powinno zaowocować bardziej wyrównanymi wyścigami. Opracowaliśmy nowe, bardziej miękkie opony ze szczególnym uwzględnieniem wydajności, aby dać zespołom więcej opcji strategicznych,” wyjaśnił Stephen Bickley, Senior Race Engineer w Dunlop.
Moto3™: Opony Dunlop nowej generacji gotowe na ostrą rywalizację w mistrzostwach
W tym roku Dunlop zakończy wprowadzanie na rynek nowej generacji opon dla Moto3™. W Portimao zadebiutuje nowa miękka opona przednia, która zastąpi dotychczas używaną wersję. Dunlop jest także na dobrej drodze, aby w połowie sezonu wprowadzić nową twardą mieszankę opony tylnej. Nowe opony pozwolą zwiększyć osiągi w klasie, w której rozgrywane są jedne z najbardziej zaciętych wyścigów w sportach motorowych.
Ponadto Dunlop wprowadzi nowe opony na mokrą nawierzchnię, aby dać zawodnikom większe poczucia pewności w skrajnych warunkach pracy opon.
„Filozofia Dunlopa polega na ciągłym dążeniu do ulepszeń w ramach każdych mistrzostw, z którymi współpracujemy. Moto2™ i Moto3™ stanowią dla nas ogromne wyzwanie techniczne, ponieważ motocykle z roku na rok ewoluują. Zespoły i zawodnicy oczekują od nas dotrzymania kroku temu poziomowi rozwoju. Jesteśmy podekscytowani, że sezon 2023 będzie kolejnym, w którym nasze produkty zrobią znaczny krok naprzód w zakresie wydajności, jednocześnie promując wyrównane wyścigi dzięki zróżnicowanym opcjom strategicznym,” podkreślił Wim Van Achter, Motorsport Manager w Dunlop.
Dunlop
Dunlop Europe to jeden z wiodących na świecie producentów opon motocyklowych z imponującym dorobkiem sukcesów w sportach motorowych. Producent jest partnerem technicznym Suzuki Endurance Race Team i Honda Racing w wyścigach Endurance World Championship, oficjalnym dostawcą opon do FIM Moto2 i Moto3 World Championship oraz najbardziej utytułowaną marką opon w historii Isle of Man TT. W terenie Dunlop jest wybierany przez zwycięzców i mistrzów wyścigów MXGP.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.