Komunikaty PR

Eagle F1 Asymmetric 6 zapewnia osiągi w sposób odpowiedzialny

2022-05-05  |  11:45
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.24 MB )

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 jest oponą skoncentrowaną na osiągach. Zastosowane w niej technologie, takie jak Dry Contact Plus i Wet Braking Pro, zostały zaprojektowane, aby dać kierowcom samochodów o wysokich osiągach poczucie pewności i kontroli. Rozwiązania te przyczyniają się także do poprawy kondycji środowiska, ponieważ w najnowszej generacji opon Eagle F1 zastosowano innowacyjne i zrównoważone materiały.

„W 2020 r. Goodyear postawił sobie ambitny cel, aby do końca dekady stworzyć oponę wykonaną w 100% z materiałów zrównoważonych” - wyjaśnia Philippe Schmit, główny inżynier Goodyear. „Naukowcy i inżynierowie pracujący nad oponą Eagle F1 Asymmetric 6 poczynili ogromne postępy w dążeniu do tego celu”.

Schmit ma ogromne doświadczenie w opracowywaniu materiałów dla Goodyear. W swojej karierze zajmował się badaniami chemicznymi, tworzeniem mieszanek i inżynierią materiałową, kierując zespołem 20 ekspertów, którzy pracowali nad surowcami do produkcji nowej opony. „Zespół jest podzielony w taki sposób, że połowa zajmuje się surowcami, a druga połowa wzmocnieniami, czy to stalowymi, czy organicznymi. Główną różnicę między oponą Eagle F1 Asymmetric 6 a poprzednim modelem stanowią nowe zaawansowane żywice trakcyjne, które zapewniają imponujące osiągi w technologii Wet Braking Pro. Nasz zespół jest dumny z tego, że są to materiały zrównoważone” – wyjaśnił.

Goodyear potraktował prace nad surowcami do opony Eagle F1 Asymmetric 6 jako projekt globalny, a celem jest opracowanie żywicy, która będzie mogła być stosowana w przyszłych produktach UHP firmy.

Schmit dodaje: „Naszym zadaniem było stworzenie żywicy, która poprawiłaby trakcję i osiągi na mokrej nawierzchni w porównaniu z poprzednim modelem, a jednocześnie spełniałaby nasze korporacyjne cele w zakresie zrównoważonego rozwoju. Przeszliśmy z żywic na bazie ropy naftowej na żywice bio. Są one oparte na ściekach z przemysłu papierniczego. Podstawę dla nowego typu żywicy stanowi specyficzny proces oczyszczania wody stosowany w branży papierniczej. Opiera się to na niedawnym wyróżnieniu Goodyear, przyznanym przez luksemburską federację przedsiębiorców (FEDIL) w kategorii „Proces” za żywicę trakcyjną. Stwierdziliśmy, że zastosowanie większej liczby takich żywic znacznie poprawia osiągi, zwłaszcza na mokrej nawierzchni bez wpływu na opory toczenia i zużycie”.

W ramach dążenia do stworzenia w pełni ekologicznej opony, bieżnik opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 zawiera trzy razy więcej bio-żywic i dwa razy więcej innych zrównoważonych materiałów niż poprzedni model.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać? Biuro prasowe
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

Problemy społeczne

Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.

Motoryzacja

Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.