Komunikaty PR

Eagle F1 Asymmetric 6 zapewnia osiągi w sposób odpowiedzialny

2022-05-05  |  11:45
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.24 MB )

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 jest oponą skoncentrowaną na osiągach. Zastosowane w niej technologie, takie jak Dry Contact Plus i Wet Braking Pro, zostały zaprojektowane, aby dać kierowcom samochodów o wysokich osiągach poczucie pewności i kontroli. Rozwiązania te przyczyniają się także do poprawy kondycji środowiska, ponieważ w najnowszej generacji opon Eagle F1 zastosowano innowacyjne i zrównoważone materiały.

„W 2020 r. Goodyear postawił sobie ambitny cel, aby do końca dekady stworzyć oponę wykonaną w 100% z materiałów zrównoważonych” - wyjaśnia Philippe Schmit, główny inżynier Goodyear. „Naukowcy i inżynierowie pracujący nad oponą Eagle F1 Asymmetric 6 poczynili ogromne postępy w dążeniu do tego celu”.

Schmit ma ogromne doświadczenie w opracowywaniu materiałów dla Goodyear. W swojej karierze zajmował się badaniami chemicznymi, tworzeniem mieszanek i inżynierią materiałową, kierując zespołem 20 ekspertów, którzy pracowali nad surowcami do produkcji nowej opony. „Zespół jest podzielony w taki sposób, że połowa zajmuje się surowcami, a druga połowa wzmocnieniami, czy to stalowymi, czy organicznymi. Główną różnicę między oponą Eagle F1 Asymmetric 6 a poprzednim modelem stanowią nowe zaawansowane żywice trakcyjne, które zapewniają imponujące osiągi w technologii Wet Braking Pro. Nasz zespół jest dumny z tego, że są to materiały zrównoważone” – wyjaśnił.

Goodyear potraktował prace nad surowcami do opony Eagle F1 Asymmetric 6 jako projekt globalny, a celem jest opracowanie żywicy, która będzie mogła być stosowana w przyszłych produktach UHP firmy.

Schmit dodaje: „Naszym zadaniem było stworzenie żywicy, która poprawiłaby trakcję i osiągi na mokrej nawierzchni w porównaniu z poprzednim modelem, a jednocześnie spełniałaby nasze korporacyjne cele w zakresie zrównoważonego rozwoju. Przeszliśmy z żywic na bazie ropy naftowej na żywice bio. Są one oparte na ściekach z przemysłu papierniczego. Podstawę dla nowego typu żywicy stanowi specyficzny proces oczyszczania wody stosowany w branży papierniczej. Opiera się to na niedawnym wyróżnieniu Goodyear, przyznanym przez luksemburską federację przedsiębiorców (FEDIL) w kategorii „Proces” za żywicę trakcyjną. Stwierdziliśmy, że zastosowanie większej liczby takich żywic znacznie poprawia osiągi, zwłaszcza na mokrej nawierzchni bez wpływu na opory toczenia i zużycie”.

W ramach dążenia do stworzenia w pełni ekologicznej opony, bieżnik opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 zawiera trzy razy więcej bio-żywic i dwa razy więcej innych zrównoważonych materiałów niż poprzedni model.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Klienci Toyota Leasing mogą zarządzać umowami leasingu i KINTO ze smartfonów Biuro prasowe
2024-06-24 | 14:00

Klienci Toyota Leasing mogą zarządzać umowami leasingu i KINTO ze smartfonów

Toyota Leasing ogłasza wprowadzenie aplikacji mobilnej Portalu Klienta, dostępnej na systemy Android i iOS. Pierwsza tego typu aplikacja na polskim rynku, umożliwia łatwy i wygodny dostęp do
Motoryzacja Goodyear z najwyższą oceną środowiskową od FIA
2024-06-19 | 09:10

Goodyear z najwyższą oceną środowiskową od FIA

Zespół Goodyear Racing EMEA uzyskał najwyższą, 3-gwiazdkową ocenę w programie akredytacji środowiskowej FIA. Wyróżnienie to przyznano za długoterminowe plany
Motoryzacja Co by tu jeszcze zautomatyzować? Coboty coraz powszechniejsze w automotive
2024-06-12 | 08:00

Co by tu jeszcze zautomatyzować? Coboty coraz powszechniejsze w automotive

Universal Robots, duńska firma zajmująca się projektowaniem i produkcją robotów współpracujących (cobotów), wraz ze swoimi partnerami coraz śmielej wkracza w przemysł

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie

– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.

Ochrona środowiska

Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej

Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.

Transport

Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy

W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski  strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.