Eagle F1 Asymmetric 6 zapewnia osiągi w sposób odpowiedzialny
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 jest oponą skoncentrowaną na osiągach. Zastosowane w niej technologie, takie jak Dry Contact Plus i Wet Braking Pro, zostały zaprojektowane, aby dać kierowcom samochodów o wysokich osiągach poczucie pewności i kontroli. Rozwiązania te przyczyniają się także do poprawy kondycji środowiska, ponieważ w najnowszej generacji opon Eagle F1 zastosowano innowacyjne i zrównoważone materiały.
„W 2020 r. Goodyear postawił sobie ambitny cel, aby do końca dekady stworzyć oponę wykonaną w 100% z materiałów zrównoważonych” - wyjaśnia Philippe Schmit, główny inżynier Goodyear. „Naukowcy i inżynierowie pracujący nad oponą Eagle F1 Asymmetric 6 poczynili ogromne postępy w dążeniu do tego celu”.
Schmit ma ogromne doświadczenie w opracowywaniu materiałów dla Goodyear. W swojej karierze zajmował się badaniami chemicznymi, tworzeniem mieszanek i inżynierią materiałową, kierując zespołem 20 ekspertów, którzy pracowali nad surowcami do produkcji nowej opony. „Zespół jest podzielony w taki sposób, że połowa zajmuje się surowcami, a druga połowa wzmocnieniami, czy to stalowymi, czy organicznymi. Główną różnicę między oponą Eagle F1 Asymmetric 6 a poprzednim modelem stanowią nowe zaawansowane żywice trakcyjne, które zapewniają imponujące osiągi w technologii Wet Braking Pro. Nasz zespół jest dumny z tego, że są to materiały zrównoważone” – wyjaśnił.
Goodyear potraktował prace nad surowcami do opony Eagle F1 Asymmetric 6 jako projekt globalny, a celem jest opracowanie żywicy, która będzie mogła być stosowana w przyszłych produktach UHP firmy.
Schmit dodaje: „Naszym zadaniem było stworzenie żywicy, która poprawiłaby trakcję i osiągi na mokrej nawierzchni w porównaniu z poprzednim modelem, a jednocześnie spełniałaby nasze korporacyjne cele w zakresie zrównoważonego rozwoju. Przeszliśmy z żywic na bazie ropy naftowej na żywice bio. Są one oparte na ściekach z przemysłu papierniczego. Podstawę dla nowego typu żywicy stanowi specyficzny proces oczyszczania wody stosowany w branży papierniczej. Opiera się to na niedawnym wyróżnieniu Goodyear, przyznanym przez luksemburską federację przedsiębiorców (FEDIL) w kategorii „Proces” za żywicę trakcyjną. Stwierdziliśmy, że zastosowanie większej liczby takich żywic znacznie poprawia osiągi, zwłaszcza na mokrej nawierzchni bez wpływu na opory toczenia i zużycie”.
W ramach dążenia do stworzenia w pełni ekologicznej opony, bieżnik opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 zawiera trzy razy więcej bio-żywic i dwa razy więcej innych zrównoważonych materiałów niż poprzedni model.
![Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/703287956/depositphotos-386621210-l,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.