Eagle F1 Asymmetric 6 zapewnia osiągi w sposób odpowiedzialny
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 jest oponą skoncentrowaną na osiągach. Zastosowane w niej technologie, takie jak Dry Contact Plus i Wet Braking Pro, zostały zaprojektowane, aby dać kierowcom samochodów o wysokich osiągach poczucie pewności i kontroli. Rozwiązania te przyczyniają się także do poprawy kondycji środowiska, ponieważ w najnowszej generacji opon Eagle F1 zastosowano innowacyjne i zrównoważone materiały.
„W 2020 r. Goodyear postawił sobie ambitny cel, aby do końca dekady stworzyć oponę wykonaną w 100% z materiałów zrównoważonych” - wyjaśnia Philippe Schmit, główny inżynier Goodyear. „Naukowcy i inżynierowie pracujący nad oponą Eagle F1 Asymmetric 6 poczynili ogromne postępy w dążeniu do tego celu”.
Schmit ma ogromne doświadczenie w opracowywaniu materiałów dla Goodyear. W swojej karierze zajmował się badaniami chemicznymi, tworzeniem mieszanek i inżynierią materiałową, kierując zespołem 20 ekspertów, którzy pracowali nad surowcami do produkcji nowej opony. „Zespół jest podzielony w taki sposób, że połowa zajmuje się surowcami, a druga połowa wzmocnieniami, czy to stalowymi, czy organicznymi. Główną różnicę między oponą Eagle F1 Asymmetric 6 a poprzednim modelem stanowią nowe zaawansowane żywice trakcyjne, które zapewniają imponujące osiągi w technologii Wet Braking Pro. Nasz zespół jest dumny z tego, że są to materiały zrównoważone” – wyjaśnił.
Goodyear potraktował prace nad surowcami do opony Eagle F1 Asymmetric 6 jako projekt globalny, a celem jest opracowanie żywicy, która będzie mogła być stosowana w przyszłych produktach UHP firmy.
Schmit dodaje: „Naszym zadaniem było stworzenie żywicy, która poprawiłaby trakcję i osiągi na mokrej nawierzchni w porównaniu z poprzednim modelem, a jednocześnie spełniałaby nasze korporacyjne cele w zakresie zrównoważonego rozwoju. Przeszliśmy z żywic na bazie ropy naftowej na żywice bio. Są one oparte na ściekach z przemysłu papierniczego. Podstawę dla nowego typu żywicy stanowi specyficzny proces oczyszczania wody stosowany w branży papierniczej. Opiera się to na niedawnym wyróżnieniu Goodyear, przyznanym przez luksemburską federację przedsiębiorców (FEDIL) w kategorii „Proces” za żywicę trakcyjną. Stwierdziliśmy, że zastosowanie większej liczby takich żywic znacznie poprawia osiągi, zwłaszcza na mokrej nawierzchni bez wpływu na opory toczenia i zużycie”.
W ramach dążenia do stworzenia w pełni ekologicznej opony, bieżnik opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 zawiera trzy razy więcej bio-żywic i dwa razy więcej innych zrównoważonych materiałów niż poprzedni model.

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kwestie bezpieczeństwa priorytetem UE. Polska prezydencja ma w tym swój udział
– Polska prezydencja skierowała oczy Europy na obronność – przekonuje Magdalena Sobkowiak-Czarnecka z KPRM. Większość europejskich państw jest zgodna, że najważniejszą kwestią jest obecnie finansowanie bezpieczeństwa i obronności. Jednym z priorytetów białej księgi w sprawie obronności europejskiej będzie Tarcza Wschód, która obejmuje umocnienia wzdłuż wschodniej i północnej granicy Polski.
Problemy społeczne
Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.
Motoryzacja
Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.