Komunikaty PR

Elektryczna flota przyszłością firm... nie tylko kurierskich

2023-05-31  |  13:40

Dekarbonizacja floty, zeroemisyjność, zielona transformacja – to tylko kilka określeń, które już wkrótce zdominują branżę motoryzacyjną. Wraz ze zmianami w europejskim prawie, takimi jak Zielony Ład czy pakiet „Fit for 55”, rynek samochodów osobowych i dostawczych, będzie musiał przejść niemałą przemianę. Pierwsze kroki na drodze do elektryfikacji floty podejmują np. firmy z branży logistycznej, chociażby kurierskie. Jakie motywacje stoją za tą zmianą?

Wymiana floty na elektryczną wydaje się być na przestrzeni najbliższych lat nieunikniona. Za sprawą unijnych przepisów, nie tylko tych dotyczących Zielonego Ładu, ale także raportowania ESG, przed rynkiem motoryzacji stoi prawdziwa e-rewolucja. Przedsiębiorstwa działające na terenie Unii Europejskiej muszą się zmieniać i iść wraz z duchem (eko) czasu – wkrótce będą zobowiązane m.in. do liczenia swojego śladu węglowego i wdrażania rozwiązań w myśl zrównoważonego rozwoju. Na ścieżkę tych zmian weszły już np. firmy kurierskie, które cyklicznie powiększają e-floty. Giganci logistyki wpisują nisko- lub zeroemisyjność pojazdów do swoich długoletnich strategii, zakładając udział tzw. elektryków w swojej flocie na poziomie nawet 50-60%[1] w ciągu najbliższych kilku lat.

Pod wpływem ESG

W międzynarodowym badaniu użytkowników vanów, zrealizowanym na zlecenie Europejskiej Federacji Transportu i Środowiska[2], aż 84% respondentów zadeklarowało, że rozważa przejście na elektromobilność w najbliższej przyszłości, a 36% potwierdza, że już posiada przynajmniej jednego elektryka w swojej flocie. 16% badanych rozważa zakup e-vana na przestrzeni najbliższych pięciu lat. Co ważne, jako powód do zielonej zmiany badani najczęściej wybierali czynniki środowiskowe. 69% jako główną motywację wskazało chęć ograniczenia śladu węglowego swojego biznesu, a 57% postawiło na poprawę ogólnego wizerunku swojej firmy. – Bardzo cieszy fakt, że przedsiębiorcy rozumieją, jak ważne dla ich firm jest ESG. Społeczna odpowiedzialność biznesu staje się rzeczywistością. Szczęśliwie, te przedsiębiorstwa, które bazują na usługach transportowych, mają coraz większy wachlarz możliwości, a to za sprawą elektromobilności. W portfolio Mercedes-Benz Vans już teraz można znaleźć szeroki wybór elektrycznych samochodów dostawczych, które ułatwią przejście na elektryczny transport. eVito Furgon, eVito Tourer, eSprinter Furgon czy EQV – właściciel firmy może dobrać model dostosowany do potrzeb swojego biznesu – wyjaśnia Paweł Szczygieł, National Key Account Manager, Mercedes-Benz Vans.

Finanse mają znaczenie

Choć wielu polskich przedsiębiorców może wciąż postrzegać dostawcze samochody elektryczne jako droższe od tych napędzanych silnikiem spalinowym, badania pokazują, że na rynku europejskim wygląda to zdecydowanie korzystniej. Jak wynika z raportu stworzonego na zlecenie Europejskiej Federacji Transportu i Środowiska[3], przeciętny elektryczny van w Unii Europejskiej jest o 25% tańszy niż jego spalinowy odpowiednik. Co ważne, dotyczy to tzw. total cost at ownership, czyli całkowitego kosztu użytkowania – począwszy od samego zakupu elektryka, przez koszty ładowania, eksploatacji i serwisowanie. – Przedsiębiorcy inwestujący w elektryczne vany szybko odczują korzyści finansowe. Wiele państw UE prowadzi programy wspierające rozwój elektrycznej floty poprzez dofinansowania czy ulgi podatkowe. W Polsce działa np. program „Mój Elektryk” Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, w ramach którego przedsiębiorstwa mogą uzyskać dofinansowanie na zakup e-pojazdu w wysokości nawet do 70 000 złotych (na samochód w kategorii N1) – wyjaśnia Paweł Szczygieł, National Key Account Manager, Mercedes-Benz Vans.Nie zapominajmy też o użytkowaniu elektryka. Przedsiębiorcy z pewnością zwrócą uwagę na niższe koszty „tankowania”, zwłaszcza przy tak niestabilnych cenach tradycyjnych paliw, jakie teraz są na rynku. Dalsza eksploatacja i ewentualne serwisowanie także jest korzystniejsze cenowo – elektryczne „dostawczaki” mają o wiele prostszą budowę niż samochody spalinowe, dzięki czemu nie musimy pamiętać np. o wymianie oleju czy filtrów – dodaje Paweł Szczygieł.

Elektryczne samochody dostawcze to przyszłość europejskich biznesów. Niezależnie od tego, jaki rodzaj działalności prowadzi dana firma, elektryczny van pozwala na realne oszczędności, a przy tym dodatkowe korzyści, takie jak np. poprawa wizerunku firmy w oczach konsumentów, dla których prośrodowiskowe aspekty stają się coraz ważniejsze. Przejście na emobilność to tylko kwestia czasu – warto przygotować się do niej już teraz.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe
2025-07-09 | 12:30

Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

W 2024 r. w naszym kraju było zarejestrowanych niecałe 20,5 mln samochodów osobowych – na każdego Polaka w wieku produkcyjnym przypadło zatem prawie jedno auto. Autorzy
Motoryzacja Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu
2025-06-18 | 06:00

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Wyjątkowa szansa na ekskluzywną podróż na lotnisko. Każda podróż zaczyna się od drogi na lotnisko, ale tym razem może to być coś znacznie więcej niż zwykły przejazd. Easy
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy

W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.

Handel

Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z Raportu Wpływu Nestlé w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.

Polityka

M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.