Europa stawia na transport zrównoważony - komentarz ekspercki
AHAVA PR
ul. Mikołaja Kopernika 37/1
90-552 90-552 Łódź
andrzej.sieczkowski|ahavapr.pl| |andrzej.sieczkowski|ahavapr.pl
48 503 838 407
www.ahavapr.pl
Nowe rozporządzenie unijne odn. zaprzestania produkcji aut o silnikach spalinowych – komentarz ekspercki TrybEco
Tomasz Przygucki, właściciel TrybEco: Uchwała unijna ma podłoże nie tylko biznesowe czy gospodarcze, ale przede wszystkim ekologiczne. Pracowałem przez lata w sektorze motoryzacyjnym, więc mogę powiedzieć, że to rozporządzenie jest konieczne. Decyzja Parlamentu Europejskiego to jasny sygnał, że Europa stawia na transport zrównoważony. Musimy pamiętać jednak, że zmiana samochodów ze spalinowych na hybrydowe lub elektryczne to tylko jedna z opcji. I wcale nie najtańsza. Będzie się to bowiem wiązało z przygotowaniem odpowiedniej infrastruktury, między innymi budową stacji ładowania, czy wypracowaniem sposobów wy- miany i utylizacji baterii. Będzie to duży wysiłek dla państw, samorządów i koncernów samo- chodowych. Będzie to też wydatek dla użytkowników, którzy będą musieli zadbać o właściwe auto i ponieść część kosztów związanych choćby utylizacją baterii.
Druga opcja to zmiana sposoby codziennego przemieszczania się, czyli postawienie na alternatywy dla samochodów, które są mniej wymagające dla przestrzeni miejskiej, nie są takim obciążeniem infrastrukturalnym ani nie są tak kosztowne. Dlatego transport codzienny tzw. ostatniej mili, czyli rowery, skutery czy hulajnogi oraz codzienny transport masowy, jak auto- busy elektryczne i pociągi, to opcje, które są w zasięgu portfela każdego użytkownika.
Marcin Szymczak, dyrektor generalny TrybEco: Rozporządzenie to krok we właściwym kie- runku, ale nie rozwiązuje całkowicie problemu zanieczyszczeń związanych z samochodami. W miastach 20-30 proc. zanieczyszczeń wytwarzanych przez auta to efekt ścierania klocków hamulcowych czy opon. Powinniśmy zatem przede wszystkim postawić na mikromobilność. 80 proc. podróży w miastach to podróże do 10 km, także rozwój w kierunku promocji tej formy transportu jest zdecydowanie bardziej właściwy.
Tomasz Przygucki, posiada ponad 20-letnie doświadczenie w branży motoryzacyjnej. Jako jeden z przedstawicieli czołowych marek samochodów w województwie łódzkim, poznał branżę samochodową od podszewki. Mając na względzie ochronę środowiska, w 2015 roku podjął decyzję o założeniu firmy TrybEco. Jak wskazuje sama nazwa przedsiębiorstwa, właściciel proponuje porzucenie tradycyjnego środka komunikacyjnego w postaci samochodu na rzecz ekologicznych rowerów, a tym samym „przełączenie się” na tryb eko.
Andrzej Sieczkowski
Więcej informacji:
Email: andrzej.sieczkowski@ahavapr.pl Tel: +48 510 291 250 |
*** TrybEco to polska marka rowerów i skuterów elektrycznych, stworzona z pasji i doświadczenia Wierzymy w odpo- wiedzialność za miejsce, w którym żyjemy. Chcemy żyć czyściej, prościej i spokojniej. Cenimy ekologię i oszczęd- ności. Rowery hybrydowe TrybEco - dzięki innowacyjnej baterii w piaście - wyglądają i jeżdżą jak tradycyjne, ale jeśli mamy potrzebę, możemy włączyć wspomaganie elektryczne. Liczy się dla nas oryginalny design, a w kwestii jakości nie akceptujemy kompromisów. Nasze produkty posiadają wszelkie niezbędne certyfikaty, homologację europejską (EEC), Pedelec (EN15194) i są zgodne z unijnymi wymogami. TrybEco to największa na rynku oferta rowerów elektrycznych składanych. Skutery elektryczne TrybEco to doskonale przemyślane pojazdy o wyjątkowym wzornictwie. Stanowią one wyjątkową alternatywę dla transportu miejskiego. |
![Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/703287956/depositphotos-386621210-l,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Duże możliwości korzystania z funduszy europejskich przez polskie firmy. Szczególnie w obszarze obronności
W ramach polityki spójności i Krajowego Planu Odbudowy Polska ma do dyspozycji 190 mld zł na wsparcie polskich firm. Środków dla przedsiębiorców nie zabraknie również w nowej perspektywie finansowej po 2027 roku. Dedykowane im programy KPO obejmują nie tylko wsparcie finansowe, ale również inwestycje i reformy deregulujące polską gospodarkę. Ich celem jest zwiększenie jej konkurencyjności, jak również bezpieczeństwa w kontekście położenia geopolitycznego Polski. Na szczególnie szeroką ofertę programów mogą liczyć sektory obronności i transportowy.
Farmacja
Zniesienie zakazu reklamy aptek może zwiększyć świadomość pacjentów o usługach farmaceutycznych. Taki może być skutek wyroku TSUE

W czerwcu Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo UE. To oznacza, że Polska będzie musiała dostosować regulacje. Dla pacjentów wyrok oznacza szerszy dostęp do informacji o usługach farmaceutycznych, a dla właścicieli aptek – możliwość legalnej komunikacji z rynkiem. Naczelna Rada Aptekarska obawia się chaosu prawnego i wezwała resort zdrowia do uregulowania sytuacji prawnej.
Prawo
Przemysł chemiczny czeka na szczegóły unijnego wsparcia dla sektora. Najważniejsza jest obniżka cen energii

Komisja Europejska przedstawiła plan działania dla modernizacji i wzmocnienia konkurencyjności unijnego przemysłu chemicznego. Plan ma być rozwiązaniem najważniejszych wyzwań stojących przed sektorem chemicznym w Europie, w tym m.in. wysokich cen energii i nieuczciwej konkurencji na rynkach zagranicznych. KE chce również promować inwestycje w innowacje, ESG, a także uprościć unijne przepisy dotyczące chemikaliów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.