Europa stawia na transport zrównoważony - komentarz ekspercki
AHAVA PR
ul. Mikołaja Kopernika 37/1
90-552 90-552 Łódź
andrzej.sieczkowski|ahavapr.pl| |andrzej.sieczkowski|ahavapr.pl
48 503 838 407
www.ahavapr.pl
Nowe rozporządzenie unijne odn. zaprzestania produkcji aut o silnikach spalinowych – komentarz ekspercki TrybEco
Tomasz Przygucki, właściciel TrybEco: Uchwała unijna ma podłoże nie tylko biznesowe czy gospodarcze, ale przede wszystkim ekologiczne. Pracowałem przez lata w sektorze motoryzacyjnym, więc mogę powiedzieć, że to rozporządzenie jest konieczne. Decyzja Parlamentu Europejskiego to jasny sygnał, że Europa stawia na transport zrównoważony. Musimy pamiętać jednak, że zmiana samochodów ze spalinowych na hybrydowe lub elektryczne to tylko jedna z opcji. I wcale nie najtańsza. Będzie się to bowiem wiązało z przygotowaniem odpowiedniej infrastruktury, między innymi budową stacji ładowania, czy wypracowaniem sposobów wy- miany i utylizacji baterii. Będzie to duży wysiłek dla państw, samorządów i koncernów samo- chodowych. Będzie to też wydatek dla użytkowników, którzy będą musieli zadbać o właściwe auto i ponieść część kosztów związanych choćby utylizacją baterii.
Druga opcja to zmiana sposoby codziennego przemieszczania się, czyli postawienie na alternatywy dla samochodów, które są mniej wymagające dla przestrzeni miejskiej, nie są takim obciążeniem infrastrukturalnym ani nie są tak kosztowne. Dlatego transport codzienny tzw. ostatniej mili, czyli rowery, skutery czy hulajnogi oraz codzienny transport masowy, jak auto- busy elektryczne i pociągi, to opcje, które są w zasięgu portfela każdego użytkownika.
Marcin Szymczak, dyrektor generalny TrybEco: Rozporządzenie to krok we właściwym kie- runku, ale nie rozwiązuje całkowicie problemu zanieczyszczeń związanych z samochodami. W miastach 20-30 proc. zanieczyszczeń wytwarzanych przez auta to efekt ścierania klocków hamulcowych czy opon. Powinniśmy zatem przede wszystkim postawić na mikromobilność. 80 proc. podróży w miastach to podróże do 10 km, także rozwój w kierunku promocji tej formy transportu jest zdecydowanie bardziej właściwy.
Tomasz Przygucki, posiada ponad 20-letnie doświadczenie w branży motoryzacyjnej. Jako jeden z przedstawicieli czołowych marek samochodów w województwie łódzkim, poznał branżę samochodową od podszewki. Mając na względzie ochronę środowiska, w 2015 roku podjął decyzję o założeniu firmy TrybEco. Jak wskazuje sama nazwa przedsiębiorstwa, właściciel proponuje porzucenie tradycyjnego środka komunikacyjnego w postaci samochodu na rzecz ekologicznych rowerów, a tym samym „przełączenie się” na tryb eko.
Andrzej Sieczkowski
Więcej informacji:
Email: andrzej.sieczkowski@ahavapr.pl Tel: +48 510 291 250 |
*** TrybEco to polska marka rowerów i skuterów elektrycznych, stworzona z pasji i doświadczenia Wierzymy w odpo- wiedzialność za miejsce, w którym żyjemy. Chcemy żyć czyściej, prościej i spokojniej. Cenimy ekologię i oszczęd- ności. Rowery hybrydowe TrybEco - dzięki innowacyjnej baterii w piaście - wyglądają i jeżdżą jak tradycyjne, ale jeśli mamy potrzebę, możemy włączyć wspomaganie elektryczne. Liczy się dla nas oryginalny design, a w kwestii jakości nie akceptujemy kompromisów. Nasze produkty posiadają wszelkie niezbędne certyfikaty, homologację europejską (EEC), Pedelec (EN15194) i są zgodne z unijnymi wymogami. TrybEco to największa na rynku oferta rowerów elektrycznych składanych. Skutery elektryczne TrybEco to doskonale przemyślane pojazdy o wyjątkowym wzornictwie. Stanowią one wyjątkową alternatywę dla transportu miejskiego. |
![Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/703287956/depositphotos-386621210-l,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.