Komunikaty PR

Europa stawia na transport zrównoważony - komentarz ekspercki

2022-06-27  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
Andrzej Sieczkowski
AHAVA PR

ul. Mikołaja Kopernika 37/1
90-552 90-552 Łódź
andrzej.sieczkowski|ahavapr.pl| |andrzej.sieczkowski|ahavapr.pl
48 503 838 407
www.ahavapr.pl

Nowe rozporządzenie unijne odn. zaprzestania produkcji aut o silnikach spalinowych komentarz ekspercki TrybEco

Tomasz Przygucki, właściciel TrybEco: Uchwała unijna ma podłoże nie tylko biznesowe czy gospodarcze, ale przede wszystkim ekologiczne. Pracowałem przez lata w sektorze motoryzacyjnym, więc mogę powiedzieć, że to rozporządzenie jest konieczne. Decyzja Parlamentu Europejskiego to jasny sygnał, że Europa stawia na transport zrównoważony. Musimy pamiętać jednak, że zmiana samochodów ze spalinowych na hybrydowe lub elektryczne to tylko jedna z opcji. I wcale nie najtańsza. Będzie się to bowiem wiązało z przygotowaniem odpowiedniej infrastruktury, między innymi budową stacji ładowania, czy wypracowaniem sposobów wy- miany i utylizacji baterii. Będzie to duży wysiłek dla państw, samorządów i koncernów samo- chodowych. Będzie to też wydatek dla użytkowników, którzy będą musieli zadbać o właściwe auto i ponieść część kosztów związanych choćby utylizacją baterii.

Druga opcja to zmiana sposoby codziennego przemieszczania się, czyli postawienie na alternatywy dla samochodów, które są mniej wymagające dla przestrzeni miejskiej, nie są takim obciążeniem infrastrukturalnym ani nie są tak kosztowne. Dlatego transport codzienny tzw. ostatniej mili, czyli rowery, skutery czy hulajnogi oraz codzienny transport masowy, jak auto- busy elektryczne i pociągi, to opcje, które są w zasięgu portfela każdego użytkownika.

Marcin Szymczak, dyrektor generalny TrybEco: Rozporządzenie to krok we właściwym kie- runku, ale nie rozwiązuje całkowicie problemu zanieczyszczeń związanych z samochodami. W miastach 20-30 proc. zanieczyszczeń wytwarzanych przez auta to efekt ścierania klocków hamulcowych czy opon. Powinniśmy zatem przede wszystkim postawić na mikromobilność. 80 proc. podróży w miastach to podróże do 10 km, także rozwój w kierunku promocji tej formy transportu jest zdecydowanie bardziej właściwy.

Tomasz Przygucki, posiada ponad 20-letnie doświadczenie w branży motoryzacyjnej. Jako jeden z przedstawicieli czołowych marek samochodów w województwie łódzkim, poznał branżę samochodową od podszewki. Mając na względzie ochronę środowiska, w 2015 roku podjął decyzję o założeniu firmy TrybEco. Jak wskazuje sama nazwa przedsiębiorstwa, właściciel proponuje porzucenie tradycyjnego środka komunikacyjnego w postaci samochodu na rzecz ekologicznych rowerów, a tym samym „przełączenie się” na tryb eko.

Andrzej Sieczkowski

Więcej informacji:

Email: andrzej.sieczkowski@ahavapr.pl Tel: +48 510 291 250

***

TrybEco to polska marka rowerów i skuterów elektrycznych, stworzona z pasji i doświadczenia Wierzymy w odpo- wiedzialność za miejsce, w którym żyjemy. Chcemy żyć czyściej, prościej i spokojniej. Cenimy ekologię i oszczęd- ności. Rowery hybrydowe TrybEco - dzięki innowacyjnej baterii w piaście - wyglądają i jeżdżą jak tradycyjne, ale jeśli mamy potrzebę, możemy włączyć wspomaganie elektryczne. Liczy się dla nas oryginalny design, a w kwestii jakości nie akceptujemy kompromisów. Nasze produkty posiadają wszelkie niezbędne certyfikaty, homologację europejską (EEC), Pedelec (EN15194) i są zgodne z unijnymi wymogami. TrybEco to największa na rynku oferta rowerów elektrycznych składanych. Skutery elektryczne TrybEco to doskonale przemyślane pojazdy o wyjątkowym wzornictwie. Stanowią one wyjątkową alternatywę dla transportu miejskiego.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: AHAVA PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja VW FS umacnia pozycję lidera w finansowaniu aut osobowych Biuro prasowe
2024-07-16 | 12:00

VW FS umacnia pozycję lidera w finansowaniu aut osobowych

Udział w rynku leasingu i CFM na poziomie 18,7 proc., ponad 215 tys. finansowanych samochodów oraz 83 proc. zadowolonych klientów. Volkswagen Financial Services to nr
Motoryzacja Grupa Cichy-Zasada otwiera pierwszy w Warszawie salon BYD w Fabryce PZO
2024-07-15 | 14:48

Grupa Cichy-Zasada otwiera pierwszy w Warszawie salon BYD w Fabryce PZO

Projekt PZO II ponownie został w pełni skomercjalizowany. Nowy najemca – Grupa Cichy-Zasada – wynajął blisko 1000 mkw. powierzchni na parterze budynku. We współpracy
Motoryzacja Kto zostanie nowym Ambasadorem Bezpiecznej Jazdy Arval? Rusza 4. edycja konkursu
2024-07-09 | 10:00

Kto zostanie nowym Ambasadorem Bezpiecznej Jazdy Arval? Rusza 4. edycja konkursu

1 lipca br. rozpoczęła się kolejna edycja konkursu „Ambasador Bezpiecznej Jazdy Arval” – wiodącego programu CSR-owego dla kierowców flotowych korzystających z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces

Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.

Bankowość

Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą

Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.

Ochrona środowiska

Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.