Komunikaty PR

Fakty i mity o limitach przebiegu w wynajmie pojazdów

2021-07-12  |  12:41
Biuro prasowe
Kontakt
Beata Krowicka
NBS Communications

Krucza 16/22
00-526 Warszawa
bkrowicka|nbs.com.pl| |bkrowicka|nbs.com.pl
511 917 929
nbs.com.pl

Limity kilometrów w wynajmie długoterminowym to jeden z tematów budzących największe emocje wśród osób potencjalnie zainteresowanych ofertą. Podstawowa rata obejmuje pakiet 10 000 km rocznie, który dla wielu kierowców może być zbyt niski. Warto jednak wiedzieć, że zwiększenie limitu nie wiąże się wcale z drastycznym wzrostem raty oraz że kierowca nie jest z przejechanych kilometrów rozliczany każdego miesiąca. Jeśli natomiast okaże się, że użytkownik wybrał zbyt duży lub zbyt mały limit kilometrów, może bez problemu zmienić go w czasie trwania umowy.   

Wynajem długoterminowy opiera się na prostej zasadzie – klient opłaca miesięczną ratę za użytkowanie pojazdu i jego obsługę, a w ramach stałej opłaty ma do wykorzystania samochód z określonym pakietem kilometrów do przejechania. Ta ostatnia zasada budzi czasem wątpliwości kierowców, którzy obawiają się dużych dopłat za przekroczenie ustalonego przebiegu. Ale nie ma powodu do niepokoju. Limit można bowiem dopasować do własnych potrzeb, nie ponosząc wcale znacząco większych kosztów.

Mit: większość klientów potrzebuje bardzo dużych rocznych przebiegów

Fakt: Podstawowy limit 10 000 km rocznie nie należy do najczęściej wybieranych opcji, ale jeszcze rzadziej klienci decydują się na maksymalny przebieg. Ponad połowa klientów Arval wybiera limity 15 000 - 20 000 km. Auta z minimalnym przebiegiem wynajmowane są zazwyczaj przez mikrofirmy i są drugim pojazdem w rodzinie, wykorzystywanym głównie do jazdy po mieście. Choć wydawać by się mogło, że w przypadku dużych przedsiębiorstw z licznym gronem przedstawicieli handlowych potrzebne są największe przebiegi z możliwych, to również okazuje się mitem. Takie firmy decydują się zazwyczaj na limity w granicach 25 000 - 30 000 km rocznie, ze względu na postępującą regionalizację i zmniejszanie pokonywanych na co dzień dystansów. Jaki w takim razie jest maksymalny przebieg auta w wynajmie? W firmie Arval jest to 210 000 km na cały okres kontraktu, czyli w przypadku wynajmu na 36 miesięcy kierowca może przejechać do 70 000 km rocznie.

Mit: zwiększenie limitu znacząco podniesie miesięczną ratę

Fakt: Pakiet kilometrów stanowi tylko niewielką część miesięcznej raty za wynajem pojazdu. Dlatego zwiększenie limitu nie wiąże się ze znaczącą zmianą opłaty. Czasem klienci boją się, że po zmianie przebiegu z 10 000 na 20 000 km zapłacą dwukrotnie więcej, a to zdecydowany błąd. Sprawdźmy to na kilku przykładach:

  • Peugeot 208 – 36 miesięcy, 10 000 km/rocznie – 759 zł neto/miesiąc

36 miesięcy, 15 000 km/rocznie – 779 zł netto/miesiąc

  • BMW X3 – 36 miesięcy, 10 000 km/rocznie – 1659 zł neto/miesiąc

36 miesięcy, 15 000 km/rocznie – 1729 zł netto/miesiąc

  • Mercedes EQC – 36 miesięcy, 10 000 km/rocznie – 2699 zł neto/miesiąc

36 miesięcy, 15 000 km/rocznie – 2829 zł netto/miesiąc

Dodatkowe 5000 km rocznie będzie więc oznaczać zmianę miesięcznej raty o 20-130 zł netto, zależnie od klasy pojazdu.

Mit: jeśli przekroczę limit, poniosę co miesiąc duże koszty

Fakt: To pod kilkoma względami nieprawda. Przede wszystkim, ponadlimitowe kilometry nie są rozliczane co miesiąc, a na koniec kontraktu. Nawet jeśli kierowcy zdarzy się okres, w którym pokonuje dłuższe dystanse, to w okresie trwania umowy prawdopodobnie będą też miesiące mniej intensywne, które pomogą tę różnice wyrównać. Jeśli natomiast okaże się, że z miesiąca na miesiąc na liczniku pojawiają się niepokojąco duże liczby, opiekun klienta zasugeruje zmianę limitu w kontrakcie na adekwatny do potrzeb użytkownika. Taki aneks do umowy może zostać stworzony w każdym momencie. Podczas podliczenia przebiegu na koniec kontraktu może okazać się, że limit mimo wszystko został przekroczony. W takiej sytuacji za każdy nadprogramowy kilometr naliczana jest opłata, która nie przekracza 0,5 zł.

Zapisany w kontrakcie przebieg ma też drugie oblicze, o którym rzadko się mówi. Jeśli kierowca przejedzie mniejszy dystans niż zapisany w umowie, otrzyma od firmy wynajmującej zwrot za każdy nieprzejechany kilometr.

Autorem komentarza jest:

Mateusz Zagrodzki, Web Channel Manager w Arval Service Lease Polska

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: NBS Communications
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada Biuro prasowe
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.