Komunikaty PR

Folie zabezpieczające dla produktów z branży automotive

2023-08-30  |  01:00
Biuro prasowe

Produkcja w branży automotive wiąże się z szeregiem procesów, które mogą mieć wpływ na estetykę zamontowanych elementów konstrukcji. Uderzenia, zarysowania i poplamienia zdarzają się przeważnie podczas montażu kolejnych elementów czy też malowania wybranych powierzchni. Aby zachować nienaganny wygląd pojazdów opuszczających linię produkcyjną, wykorzystuje się specjalne folie zabezpieczające przed uszkodzeniami.

 

Zabezpieczanie reflektorów, ekranów i innych elementów pojazdów

Na etapie produkcji pojazdów, reflektory, ekrany oraz inne elementy są narażone na ryzyko uszkodzeń mechanicznych. Montaż kolejnych komponentów, obróbka czy też transport mogą spowodować nieestetyczne zarysowania powierzchni. Zastosowanie folii zabezpieczającej przeznaczonej do wykorzystania w branży automotive pozwala zminimalizować ryzyko powstania takich uszkodzeń, a tym samym zwiększa jakość gotowych podzespołów. W zależności od charakterystyki i funkcji zabezpieczanego elementu można zastosować ochronę tymczasową lub trwałą.

 

Skuteczność zabezpieczenia powierzchni zależy od rodzaju materiału, z którego wykonana jest folia, charakterystyki zastosowanego kleju oraz dokładności, z jaką folia zostaje dopasowana do powierzchni. Folie mogą być wykorzystywane zarówno do tymczasowego, jak i trwałego zabezpieczenia powierzchni produktów przed brudem, zarysowaniem czy uszkodzeniem. Zabezpieczenia tymczasowe ograniczają się przeważnie do ochrony delikatnych, błyszczących powierzchni na czas montażu, obróbki i transportu. Wówczas kluczowe znaczenie ma zastosowany klej, który nie pozostawia śladów na zabezpieczanej powierzchni. W przypadku trwałej ochrony powierzchni produktów istotny jest natomiast rodzaj zastosowanej folii – tłumaczy Tomasz Januszewski, Menedżer Produktu w firmie Etisoft.

 

W branży automotive wykorzystuje się także taśmy maskujące niezawodne w zabezpieczaniu elementów na czas trwania procesów produkcyjnych. Powszechnie stosuje się je między innymi w procesie malowania – zabezpieczenie powierzchni taśmą gwarantuje uzyskanie idealnych krawędzi odcięcia koloru, a po usunięciu taśmy nie pozostawiają zabrudzeń na powierzchni.

 

Rodzaje folii zabezpieczających stosowanych w branży automotive

 

W zależności od rodzaju produktu, taśmy i folie mogą być stosowane na powierzchniach metalowych, szklanych czy też wykonanych z tworzyw sztucznych.

Przed wyborem folii zabezpieczających wykonujemy szereg czynności, które pozwalają nam upewnić się, że dostarczymy klientom najlepsze możliwe rozwiązanie. Pierwszym z nich jest analiza potrzeb klienta i na tej podstawie dobór materiału. W kolejnym etapie rozwiązanie trafia do działu R&D, w którym testowana będzie jego skuteczność. Ostatecznie przetestowane folie zostają wdrożone u klienta. Jednymi ze sprawdzonych marek, z których produktów korzystamy podczas tworzenia rozwiązań dla branży automotive są między innymi 3M i tesa, choć często bierzemy również pod uwagę folie innych producentów dostarczających wysokiej klasy materiały. Zdarza się, że klient wymaga zastosowania produktów konkretnej marki, jednak najczęściej przy wyborze kluczową rolę odgrywa funkcjonalność materiału – wyjaśnia ekspert.

 

Folie PPF są najczęściej wykorzystywanymi produktami do zabezpieczania powierzchni elementów pojazdów. Transparentna folia chroni powierzchnie zderzaków, klamek, lusterek bocznych, maski, krawędzi drzwi, listew pod bagażnikiem oraz listew progowych. Folie dobrze przylegają wokół konturów, dzięki czemu zapewniają trwałą ochronę wrażliwych miejsc. Produkty utrzymują się na powierzchni mimo wysokiej temperatury, wilgoci czy promieniowania UV, są także odporne na ścieranie, przebicie, rozdarcie, kurczenie i wydłużanie. Na rynku dostępne są także folie zabezpieczające o matowym wykończeniu. Takie rozwiązanie znajduje zastosowanie przede wszystkim w ochronie ekranów radioodbiorników czy nawigacji, ograniczając odbijanie światła i zwiększając komfort oraz bezpieczeństwo prowadzenia pojazdu. W niektórych modelach folii zabezpieczających wykorzystano nowoczesną technologię samoregeneracji pozwalającą niwelować niewielkie zadrapania folii.

 

Folie zabezpieczające pozwalają producentom działającym w branży automotive podnosić wskaźniki jakości produktów. Wykorzystanie tymczasowych wykrojów z folii i taśm daje gwarancję, że każdy pojazd opuszczający linię produkcyjną ma nienaganny wygląd, a zastosowanie trwałych rozwiązań pozwala cieszyć się klientom lepszym komfortem jazdy podczas eksploatacji pojazdu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada Biuro prasowe
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.